تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۱۸۸۹۸

ماجرای حسابرسی از شهرداری یاسوج؛ از مخالفت شدید تا نظر موافقان/ حسابرسی خاله‌خورزویی تا مصوبه اشتباه

۲
۰
کبنا ؛شورا یاسوجشورای اسلامی شهر یاسوج جلسه‌ علنی خود را با دستور کار بکارگیری نیروی در دفتر امام جمعه یاسوج و حسابرسی شهرداری یاسوج برگزار کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست هدایت اکبری و با حضور همه اعضای این شورا برگزار شد و حسابرسی از شهرداری یاسوج و بکارگیری نیروی در دفتر امام جمعه دو دستور کار مهم این جلسه بود.
مصوبه گذشته شورا اشتباه بود / بدون آگهی و فراخوان حسابرس انتخاب کردند
در ابتدا رئیس شورای شهر نامه‌ شهرداری یاسوج، مبنی بر حسابرسی شرکتی [بدون ذکر نام] از شهرداری یاسوج و سازمان‌های تابعه با قیمت ۵۰ میلیون تومان را قرائت کرد.
به گزارش کبنا، در ادامه هدایت‌ اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به حسابرسی از شهرداری، اظهار کرد: در گذشته مصوبه‌ای را در شورای اسلامی شهر یاسوج گذراندیم که در آن جلسه شرکتی با ۱۰۰ میلیون تومان حاضر است کار حسابرسی شهرداری یاسوج را انجام بدهد، اما اکنون برخی از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که حاضریم با ۵۰ میلیون تومان نصف آن قیمت کار حسابرسی از شهرداری یاسوج با سازمان‌های تابعه آن را انجام دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته در شورای شهر یاسوج بدون آگهی و فراخوان شرکتی برای حسابرسی از شهرداری یاسوج مشخص کردیم که خلاف قانون بود و حقیقتاً شورای شهر یاسوج در تصویب این مصوبه اشتباه کرد.
اکبری ادامه داد: این کار شورای شهر یاسوج که بدون آگهی و فراخوان قانونی شرکتی را برای حسابرسی انتخاب و آن را نیز تصویب کرد، اشتباه بود و اکنون برخی از شرکت‌ها در مرکز این استان هستند که اعلام کرده‌اند حاضریم با نصف قیمت کار حسابرسی از شهرداری یاسوج و سازمان‌های تابعه آن را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در نظر گرفتن منافع و مصلحت شهرداری و حق و حقوق مردم از وظایف شورا است، اظهار داشت: لزومی ندارد وقتی شرکتی می‌توانند کار حسابرسی از شهرداری یاسوج و سازمان‌های تابعه آن را با ۵۰ میلیون تومان انجام دهد، شرکتی را بدون طی مراحل قانونی با قیمت دو برابر برای حسابرسی انتخاب کنیم.
با خاله خورزویی می‌خواهند کار حسابرسی را انجام دهند
به گزارش کبنا، در ادامه هدایت امیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه دو سال از مصوبه شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص حسابرسی از شهرداری می‌گذرد، اظهار کرد: چرا آقایان بعد از دو سال از مصوبه شورای شهر یاسوج مبنی بر حسابرسی، کار حسابرسی از شهرذاری یاسوج را معطل کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در این مدت شهرداری یاسوج زیر بار حسابرسی نمی‌رفت و در واقع شانه خالی می‌کرد، تاکید کرد: بعد از گذشته دو سال از انتخاب شرکت حسابرس و تصویب آن در شهرداری یاسوج، دو باره آقایان نامه می‌زنند که می‌خواهیم حسابرس انتخاب کنیم که این یعنی فرافکنی یعنی از زیر بار حسابرس فرار کردن است.
امیری اضافه کرد: شرکتی که در شورای شهر یاسوج برای حسابرسی از شهرداری انتخاب شد و به تصویب اعضای محترم شورا هم رسید، یکی از شرکت‌های معتبر کشور است که کار حسابرسی از شهرداری‌های تهران، اصفهان و شهرهای بزرگ دیگر کشور را دارد و او بر اساس تعرفه‌های قانونی به ما قیمت داده است.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: نباید بر اساس خاله‌خورزویی کار حسابرسی از شهرداری یاسوج را بخواهند انجام دهند بعد از دو سال انتخاب شرکت دیگری برای حسابرسی شبهات زیادی را بوجود می‌آورد.
اکبری‌تبار: در نظر گرفتن صلاح و صرفه شهرداری جزء وظایف شورا است
در ادامه علی اکبری‌تبار در پاسخ به سخنان هدایت‌ امیری، اظهار کرد: دفاع از حق و حقوق مردم و در نظر گرفتن مصلحت و صرفه شهرداری از وظایف شورای اسلامی است و چرا باید وقتی شرکتی هست که می‌تواند با ۵۰ میلیون تومان کار حسابرسی از شهرداری یاسوج و سازمان‌های تابعه آن را انجام بدهد، شرکتی را انتخاب کنیم که با ۱۰۰ میلیون تومان بخواهد کار حسابرسی تنها شهرداری یاسوج را انجام بدهد.
اکبری تبار ادامه داد: چرا باید روی یک شرکت خاص زوم کنیم.
در چاچوب قانون کار صورت بگیرد
سعید پایدار عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: باید در چارچوب قانون کارها انجام بگیرد و اگر این کار صورت بگیرد پای هیچ کسی نمی‌لغزد.
وی اضافه کرد: با طی مراحل قانونی کار حسابرسی از شهرداری یاسوج را به شرکت‌های دارای صلاحیت واگذار کنیم.
شهردار یاسوج باید پاسخگو باشد
علی علی‌پور عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه گفت: شهرداری یاسوج باید توضیح دهد که چرا بعد دو سال از تصویب یک مصوبه هنوز آن را اجرا نکرده است.
وی تصریح کرد: دو سال از مصوبه شورای شهر یاسوج در خصوص حسابرسی از شهرداری می‌گذرد، اما این مصوبه اجرا نشد که شهرداری یاسوج باید در خصوص آن توضیح دهد.
آبروی مان زیر سئوال نرود
خدابخش امیری نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: هر چه سریعتر موضوع حسابرس را به نتیجه برسانیم که قضیه این هم مثل داستان سنگ و شکن‌ها نشود و آبروی همه چه مخالف و چه موافق زیر سئوال برود.
فرایند قانونی باید انجام بگیرد
مرتضی فروغ‌فرد عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این رابطه با بیان اینکه گاهاً برخی از مصوبات شورا دارای اشکال هم هستند، بیان کرد: ضمن اینکه انتخاب حسابرس جزء وظایف ذاتی شورا‌ها است، اما فرایند قانونی در این خصوص باید انجام بگیرد.
 
وی افزود: دلیلی بر اصرار یک حسابرس خاص نباید داشته باشیم و با توجه به اینکه شورای شهر یاسوج مصوبه‌ای در این زمینه داشته است، اما شهردار یاسوج می‌گوید در این مصوبه صلاح و صرفه شهرداری رعایت نشده است و اعضای شورا هم نباید روی یک فرد خاص سماجت کنند.
 
به گزارش کبنا، دو سال پیش در شورای شهر یاسوج مصوبه‌ای گذرانده شد که شرکتی با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از شهرداری یاسوج حسابرسی کند و شهردار یاسوج طی نامه‌ای با بیان اینکه باید صلاح و صرفه شهرداری رعایت شود، اعلام کرده‌است که شرکتی هست که با مبلغ ۵۰ میلیون تومان از شهرداری و سازمان‌های تابعه آن حسابرسی می‌کند.
هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در پایان گفت: باید با یک فراخوان و طی مراحل قانونی از بین شرکت‌های صلاحیت‌دار، شرکتی را برای حسابرسی انتخاب کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هالو خرزایی همه چی حله شک نکنیت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بازی.. می باشد ولی .. خواندید مردم اگاه می باشند در پایان چهار سال حا لا می خواهید دم از قانون واجرای عدالت و .. در دفتر . محترم . این بازیها تمام شده است
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1