تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۱۸۷۰۴

آقای رئیس دانشگاه اگر توان نداری استعفا دهید / واقعیت‌های تلخ در دانشگاه آزاد دهدشت (+عکس)

۱۳
۱
کبنا ؛با تلاش بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت، نشست پرسش و پاسخ دانشجویان این دانشگاه به منظور بررسی مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها با حضور ریاست این دانشگاه و معاونین آن در سالن اجتماعات شهدای دانشجوی این دانشگاه برگزار شد.
در این نشست دانشجویان مشکلات و دیدگاههای خود را در حوزه‌های دانشجویی، آموزشی، مالی و فرهنگی با مسئولین دانشگاه در میان گذاشتند، آنچه در پیش رو است نگاهی است کوتاه، به دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد دهدشت که باید‌ها و نبایدهای خود را به تصویر کشیدند.
«سجاد محمدی» در ابتدای این جلسه خطاب به ریاست این دانشگاه با بیان اینکه طی این یکسالی که ریاست دانشگاه آزاد دهدشت را بر عهده گرفتید چه برنامه‌ای برای پیشرفت دانشجویان داشته‌اید؟ افزود: متاسفانه در این یکسال پیشرفت که ندیدیم هیچ، پسرفت هم داشته‌ایم و از یازده رشته ارشد این دانشگاه به سه رشته کاهش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: بنابراین از شما تقاضا داریم اگر توان مدیریت ندارید اگر می‌بینید که با شما همکاری نمی‌شود لطف کنید استعفا دهید و کسی که توان مدیریت داشته باشد، جایگزین شما شود.
دانشجوی دانشگاه آزاد دهدشت با اشاره به روز دانشجو و عدم برگزاری جشن این روز در این دانشگاه، خطاب به معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: شما در طول هفته بیشتر از سه روز در دانشگاه تشریف ندارید، ما از شما برنامه خاص فرهنگی نمی‌خواهیم، برنامه فرهنگی ما یک روز دانشجو بود که کار شما در این روز فقط توهین محض به دانشجویان این دانشگاه بود.
محمدی در همین خصوص ادامه داد: هر چند می‌دانم می‌خواهی بگویی ما سردار هاشمی، فتاح محمدی، نجات نیا و کامرانی را برای مراسم این روز دعوت کرده بودیم اما در دقایق آخر اجازه برگزاری این برنامه را ندادند، مسلما هم نباید این اجازه داده می‌شد چون شما با آوردن نماینده دو حزب مخالف اصولگرا و اصلاح طلب می‌خواستید فضای دانشگاه را سیاسی کنید و آن‌ها همدیگر را تخریب کنند؛ این کار به دور از برنامه‌های فرهنگی یک دانشگاه است.
وی عنوان کرد: با وجود اینکه شما آن روز در تهران تشریف داشتید اما می‌توانستید اجازه دستور جشن یک ساعته را صادر کنید.
محمدی با بیان اینکه ما نیازی به گرفتن جشن روز دانشجو نداشتیم گفت: این دانشگاهی که دارد مدیریت می‌شود، ما دانشجویان هستیم که داریم امکانات و شرایط رفاهی شما را انجام می‌دهیم، شما‌ها برای دانشجویان چه کار کرده‌اید؟.
وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان دانشگاه آزاد دهدشت به اندازه نصف دو باغبان این دانشگاه کار می‌کردند الان شرایط دانشگاه ما این نبود.
جابجایی ۲۵۰۰دانشجو با دو دستگاه اتوبوس
محمدی گفت: دانشگاهی با ۲۵۰۰ نفر دانشجو، با دو دستگاه اتوبوس دانشجویان را جابجا می‌کند، آیا واقعا محاسبه ریاضیتان ضعیف است یا دو اتوبوس جوابگوی ۲۵۰۰ دانشجو است؟.
وی ضمن ابراز گلایه از برخورد معاونت مالی این دانشگاه با دانشجویان عنوان کرد: به شخصه خود من برای ۱۰۰هزار تومان چندین بار بهتون التماس کردم که یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دادم و ۱۰۰هزار تومان آن تخفیف بیده اما انجام ندادید.
محمدی با بیان اینکه تا پول خود را تماما به حساب دانشگاه واریز نکنیم فایل را باز نمی‌کنند گفت: دانشجویی که از لنده می‌آید باید ۱۰ هزار تومان کرایه بدهد تا به دهدشت برسد، پنج هزار تومان هم کرایه شهری و هفت هزار تومان هم غذای سلف که در روز باید ۲۲هزار تومان هزینه کند، بدون هیچ کار و سرمایه‌ای، شما مسئولان ماه به ماه حقوق‌های هفت میلیون تومانی به حساب‌هایتان واریز می‌شود و به فکر دانشجویان نیستید، اگر جواب قانع کننده برای ما دارید بسم الله، اما اگر ندارید خواهش می‌کنم التماس می‌کنم کنار بکشید تا کسانی که واقعا بتوانند این دانشگاه را مدیریت کنند بالا بیایند.
وی در ادامه از شیوه تدریس اساتید حق التدریس گلایه و بیان کرد: با وجود درخواست‌های کتبی و شفاهی در این خصوص تاکنون هیچ گونه جوابی دریافت نکرده‌ایم.
در ادامه خانم فرناز روئین، دانشجوی رشته حقوق این دانشگاه با بیان اینکه استان ما استانی محروم و هرگز نتوانسته‌ایم حرف خود را به کرسی بنشانیم، اظهار کرد: دلیل عقب ماندگی و محرومیت استان به خودمان بر می‌گردد که هیچ وقت اجازه حرف زدن را به هم نمی‌دهیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه ما بیشتر شبیه به یک پادگان نظامی شده است، عنوان کرد: اگر بخواهیم کوچک‌ترین بحث حقوقی در کلاس داشته باشیم یه عده زود می‌گویند لطفا چیزی نگویید مکالمه‌های شما انتقال داده می‌شود.
روئین با بیان اینکه مگر نباید دانشجو با اساتید در خصوص مسائل کشورش تبادل نظر کند، تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهم جو دانشگاه را باز کنند و بگذارند دانشجویان از فضای کشور خود و جوی که در آن قرار گرفته‌اند آگاه شوند.
این دانشجو با بیان اینکه روشن شدن این مباحث برای دانشجویان باعث روشن‌تر شدن آینده کشورمان خواهد شد تصریح کرد: بحث و تبادل نظر در همه دانشگاه‌ها وجود دارد بجز استان ما، برای اینکه خود را محدود می‌کنیم، از مسئولین دانشگاه خواهشمندم جو این فضا را پادگانی نکنند و بگذارند‌‌ همان نام دانشگاه باقی بماند.
روئین با اشاره به تحصیل بسیاری از دانشجویان این شهرستان در دیگر استان‌ها، خواستار اضافه شدن رشته‌های متعدد در دانشگاه آزاد دهدشت شد و گفت: اگر تعداد رشته‌های دانشگاه را زیاد کنید برند دانشگاه بالا خواهد رفت و بسیاری از مشکلات اقتصادی شهرستان حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه با دست خود داریم افراد و شهرمان را بدبخت می‌کنیم اظهار کرد: اگر بتوانیم از دانشجویان فارغ التحصیل منطقه خود در پست‌ها استفاده کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
اضافه شدن رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد دهدشت
سلیمان سادات اشکور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: بنده در مقابل انتقادات دلسوزانه دانشجویان کاملا شنوا هستم.
وی حذف برخی از رشته‌ها را مرتبط با سیاست‌های سازمان جهت کیفی سازی رشته‌ها عنوان و بیان کرد: حذف رشته‌ها تنها مربوط به دانشگاه آزاد دهدشت نیست بلکه سراسر کشور درگیر این موضوع هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت از اضافه شدن رشته‌های جدید در بهمن ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: همزمان با اضافه کردن رشته‌ها، اساتید جدید با درجه استادیاری به دانشگاه خواهیم آورد.
به دلیل مشکلات مالی توان پاسخگویی به مشکلات دانشجویان را نداریم
دکتر نورزوی معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت در ادامه انتظارات دانشجویان را به حق دانست و گفت: به دلیل اینکه از لحاظ مالی در مضیقه هستیم توان پاسخگویی به مشکلات دانشجویان را نداریم.
وی بیان کرد: فقدان امکانات که شما به حق داد آن را می‌زنید به خاطر این است که شما عملا حضور ندارید و بنده خجالت می‌کشم به اساتید بگویم کلاس را به خاطر برنامه فرهنگی یک ساعت تعطیل کند.
نوروزی با بیان اینکه نصف کلاس‌های خودم با حضور یک دانشجو برگزار می‌شود خواستار احساس مسئولیت از دانشجویان شد و گفت: هر نفسی شما در این دانشگاه می‌کشید ما بابت آن از شما پول می‌گیریم، خواهش می‌کنم احساس مسئولیت خود را بیشتر کنید.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت در ادامه از روز دانشجو به عنوان یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی یاد و تصریح کرد: ما همه تلاش خود را برای برگزاری مراسم این روز در دانشگاه انجام دادیم، از اینکه برگزار نشد، واقعا متاسفم هستم.
وی در خصوص فضای بسته دانشگاه گفت: چنین تصوری در دانشگاه آزاد دهدشت وجود ندارد، فضای اینجا مخالف با اینگونه استراتژی است که بیان شده و هر وقت دانشجویی احساس کرد در چنین فضایی قرار گرفته مراتب را فورا به ما اطلاع دهد ببنیم چه کسی می‌خواهد فضای دانشگاه را کنترل کند.
نوروزی در ادامه صحبت‌هایش گریزی به شهرداری دهدشت زد و با بیان اینکه اگر شهر ما شهرداری خوبی داشته باشد چرا داد بزنیم محروم هستیم، گفت: این محرومیت تصدی به همه اجزا پیدا می‌کند، متاسفانه در دهدشت سیستم اتوبوسرانی وجود ندارد، این دانشگاه دو اتوبوس دارد و هر روز هر کدام یک مسئله دارند، توان ما در همین حد است.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت از برگزاری پرسش و پاسخ با مسولان استانی و شهرستانی در اسفند ماه سالجاری در این دانشگاه خبر داد.
دکتر مصطفی بهره بر، معاون آموزشی دانشگاه آزاد دهدشت در ادامه با بیان اینکه بخشی از اداره دانشگاه متوجه خود دانشجویان است، گفت: از دانشجویان انتظار داریم ما را در کاری که انجام می‌دهیم، یاری کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز برخی از دانشجویان مدیر گروه خود را نمی‌شناسند، این را نشانه ضعف یک دانشجو عنوان و خواستار ارتباط بیشتر دانشجویان با دانشگاه جهت رفع معضلات و مشکلات شد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد دهدشت در پاسخ به سوال دانشجویان که اساتید حق التدریس شیوه خوبی برای درس دادن ندارند، گفت: اگر طبق بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم استادی توانمند نباشد ترم آینده در ترم تدریس نخواهد کرد.
بهره بر دانشگاه را محل پرسش و پاسخ دانشجویان با اساتید عنوان کرد و خواستار همکاری اساتید با دانشجویان و پاسخ دادن به ابهامات آن‌ها شد./ایسنا
 
azad-1 azad-2 azad-3 azad-4 azad-5
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آخه دهدشت جای زندگیه.نمی بینید خود دهدشتی ها از دهدشت مهاجرت کردن!!؟؟
دانشجویدشت حقوق دانشگاه آزاد ده
Iran, Islamic Republic of
باسلام
هر رئیسی نقاط ضعفی دارد. ولی انصافا دکتر سادات چند بار که ما مشکل داشتیم و حضورا خدمتشون رسیدیم با آغوش باز مم از سمت نماینده قویا را پذیرفتند و کارمان را پیگیری کردند. آوردن رشته ها اضافی که دانشجو و بازار کار نداره بدرد چی میخوره. ضمنا آوردن رشته جدید لابی میخواد آنهم از سمت نماینده قوی. به نظر من اوضاع دانشگاه آزاد در تمام کشور همینه هر جا که برید مشکل مالی بیداد میکنه. این مشکلات از ریاست و معاونین نیست
سوقی اصل
Iran, Islamic Republic of
مثلث نابودی و سوئ مدیریت در واحد دهدشت
شامل حراست و معاون آموزش و ریاست هستند.
خداوکیل دست از سر دانشگاه بردارید.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
.. نصف هفته در واحد حصور نداره
بیشتر موقع به نگهبانی میگه کارت شو ورود کنه.
خودم چند بار شاهد بودم
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
بابا انصافا دکتر سادات کارش درسته . ما از ایشون بی عدالتی و کاستی ندیدیم به هر نحوی داره با پشتوانه مالی کمی که بهش میدن دانشگاه را اداره میکنه. این یکی رو خدشه دار نکنید بزارید به کارش برسه. مشکل از ایشون و معاونینش به خدا نیست
شهروند دهدشت
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده از افراد سیاسی به کرات شنیدم دکتر سادات چقدر برا این دانشگاه تو جلسات تلاش و رایزنی میکنه ولی یکدست صدا نداره و حمایت همه جانبه می خواد. شما هم بهتره بری اتوبوس و اینا رو از شهرداری، نماینده و ...بخوای . مثل دانشگاه آزاد گچساران که مدام توسط شرکت نفت حمایت میشه. باز مشکل دارن با اون همه دانشجو
United States
در پاسخ به کامنت شماره یک باید بگم دهدشت بهترین جا برای زندگی هست-مردم دهدشت بیخودی میان یاسوج-فکر میکنن یاسوج خبری هست
دهدشتي
Iran, Islamic Republic of
با عر ض سلام وادب دانشگاه ازاد دهدشت باید به فکر دانشجویان که اکثرا بومی هستند باشد و رشته های که بازار کار دارند دانشجو بپذیرند تا بچه های شهرستان بعد از مدرک گرفتن بیکار نمانند بیشتراین رشته بازار کار ندارند و فقط هزینه و وقت مردم را میگیرند تمام میشوند تحصیل کردهای بیکار و متاسفانه خود دانشجویان هم به فکر آینده نیستند فقط میخواهند مدرک بگیرنند مدرکی که به درد اینده ی انان نمیخورد باید سعی کنند رشته های که اینده دارد درس بخوانند انشاالله که مدیران فکری بکنند
Iran, Islamic Republic of
واقعا .. !!!!، استاد به اندازهباغبان کارکند مفید است یانه چه مقایسه ای است؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خانم پیروزان خبرنگار ایسنا کاش تو این گزارشتون صحبتهای بچه های رشته حسابداری هم می آوردین
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت دانشجویان دانشگاه آزاد دهدشت. شماها خودتون هم با هم هماهنگ نیستید چطوری دانشگاهی که ۲۵۰۰ دانشجو دارد در جلسه پرسش و پاسخ حضور فعال ندارند و کمتر از صد نفر حضور دارند؟
امید
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه.. که استادش آقای .. باشه معلوم چی از آب در میاد!!! ایشان چطوری به بچه های مردم درس میدن!!! پا..هم تا این حد که یک آدم ..بیاد به بچه های مردم درس بده!!!متاسفم برای دانشگاه ..دهدشت !! اگر قبول ندارید اجازه بدهید یک مصاحبه فنی از ایشان بعمل بیاد!!!
با تشکر از خبرگزاری کبا نیوز
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظرات تایید کن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1