تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۱۸۶۹۸

آقای فریدون داوری؛ برای خودتان شعری بسرایید!

۸
۰
کبنا ؛احمد جعفری سیرت
فعل سیاسی مانند هر عمل دیگری دارای اصول و قواعدی است، که هر کس وارد این حوزه می‌شود، می‌طلبد به حداقل‌های آن پایبند باشد.
همخوانی گفتار و عمل و ثبات شخصیت از بدیهیات کار کردن در هر وادی‌ای است و اختصاص به حوزه‌ای خاص ندارد. به ویژه آنکه گسترش و تنوع رسانه‌های مجازی و ثبت و ضبط رخداد‌ها و قابلیت نشر آن‌ها موجب شده است کار کردن در حوزه‌ی سیاسی به مراتب سخت‌تر و حساستر باشد.
حضور فریدون داوری در همایش «خودباوری و وادادگی» و همراهی با مهرداد بذرپاش، نمادی از سستی بنیان‌های سیاست در استان است که مرزهای بدرفتاری سیاسی را رد کرده است.
اگر چه پرداختن به اینچنین مواردی شاید در حوصله‌ی خواننده‌ها نگنجد و لکن بخشی از رسالت رسانه آن است که با آگاهی بخشی ماهیت واقعی افراد را مشخص کرده و هزینه‌ی اینچنین عهد شکنی‌های تشکیلاتی را که به فرصت طلبی شبیه هست را بالا ببرد.
تقریبا یک سال پیش در چنین مجالی بود که فریدون داوری در مصاحبه‌ای در راستای اعلام آمادگی برای کاندیدا شدن مجلس خود را ترکش خورده‌ی میدان اصلاحات معرفی کرد که در این راه هزینه داده است و اعلام کرد مواضع اصلاح طلبانه دارد.
اما در جریان انتخابات مجلس این فریدون داوری بود که به عنوان پیش سخنران و گا‌ها مجری و گا‌ها سراینده سطوری فی البداهه که به ظاهر شعر جلوه می‌دادند برای عدل هاشمی‌پور یکی از نماد‌های مدیریت احمدی نژادی رسما اعلام کرد که ترکشی در کار نبوده است و اگر بوده است بی‌خیال ترکش‌ها که هم اینک هنگامه فرصت هاست.
پیش‌تر تصور آن بود که فریدون داوری آمده است تا لطف حاج هاشمی‌پور را در روزهای سخت گذشته جبران کند و یا بیشتر یک انتخاب با دید قومی و منطقه‌ای است و از آنجا که بخش زیادی از اصلاح طلبان به آن دچار شده‌اند، زیاد جای بحث و حدیث ندارد.
اما رفتار‌شناسی ایشان در همایش اخیر این گزاره‌ی غیر قابل پذیرش را برای افکار عمومی برجای می‌گذارد که چطور شخصی که در نهان و گاهی در عیان خود را اصلاح طلب معرفی می‌کند، به همراه بذرپاش بازمانده‌ای و برآمده‌ای از فرصت‌های رانتی، جلوس و نشین کند.
آن هم در این شرایط سخت دولت که حلقه‌ها ی قدرت، اتاق‌های فکر تشکیل داده‌اند و با بی‌انصافی تمام همت به تخریب دولت بسته‌اند.
آقای داوری باید به حرمت ادبیات هم که شده باشد تعریف مشخصی از کار سیاسی، موضع سیاسی و فرصت طلبی ارایه دهد تا برای همگان روشن شود شخصیتی که وجهه‌ی فرهنگی آن بر وجهه‌ی سیاسی در حافظه برخی از مردم که شناختشان از افراد به‌‌ همان خطابه خوانی در فاتحه خوانی خلاصه می‌شود بارز‌تر است و سال‌ها آنتن رسانه‌ی دولتی را در اختیار دارد و افاضه‌ی اخلاق و کنایه و ضرب المثل می‌کند، چطور بی‌مهابا و بی‌توجه به رفتار گذشته‌ی خود دچار استحاله شده است؟
البته این تغییرات مواضع از طرف آقای داوری مسبوق به سابقه است. ایشان همراهی و مجری‌گری کروبی و خاتمی را در رزومه‌ی کاری خود دارد و همچنین مجری‌گری برای محمود احمدی‌نژاد و حمایت از هدایت خواه و لابی‌گری گسترده برای سمت مدیر کلی ارشاد را هم باید به رفتارهای پارادوکسی آقای داوری اضافه کرد.
این کارنامه‌ی پر از تضاد آقای داوری که به قول خودشان نماد استان هستند را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
خیا وای نظر نخو د
هادی
Iran, Islamic Republic of
استاد داوری نخبه سیاسی فرهنگی استان ما هستش لطفا بیخود ایشون تخریب نکنید
اهورا
Iran, Islamic Republic of
شعر دکتر بادکوبه ای خطاب به . : " وقتی تو میگویی وطن، من خاک بر سر میکنم...." ببین از بس روضه عربی و نفاق تو گوش آدما خونده بشه کم کم میشه روال زندگیشون . .. اصلا ساحت زندگیش و نفس کشیدنش بر اساس ... کردنه . من نمیدونم این آقایان ..د . کدوم نماد .؟؟؟!!!رسانه ای که برآمده .. رو چهره کرده و گرنه با این .هم کلام بشین میفهمین چقدر از متن و..ت .
دست شمام درد نکنه بخاطر نقد این..
بنی آدم اعضای یک دیگرند
Iran, Islamic Republic of
هویت ایشون برای همه گان اشکار شد، این شعر الان ب ذهنم رسید شاید بیمناسبت نباشد.
هرکه دیدیـم بحفظ گله از گرگان بود
قصد قصاب دگر ، مقصد چوپان دگر است.
سجاد
Romania
چرا نظرهای مخالف نظر نویسنده مطلب را چاپ نمی کنید
اهورا
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز یا کلا نظر منعکس نکنین یا کامل بنویسید دیدگاه مخاطبان . یکی از بهترین نقدها در مورد فریدون داوری همین نوشته ( آقای داوری در مورد خودتان شعری بسرایید ) هرچند معتقدم این..ت . رسانه یعنی انعکاس حرفای بدون توهین به دیگران . در نوشته من هیچ توهینی نبود که حذفش کردین . واقعیت ای نجور.. فرهنگه .
.کمالکککککک
Iran, Islamic Republic of
حاج فریدون داوری از افتخارات استان است. شمابرادرگرامی اگرانتقادی به ایشان دارید به خودشان بگوئید.چرادرفضایی قرارمیدهید که به نوعی تحقیرشوند وباابرویشان بازی شود...من احساس میکنم برخی این انتقادها خالی کردن عقده است وگرنه انسان جامع اینچنین عمل نمیکند.
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
حیف اسطوره علم و فرهنگ ادب که هر که بخواهد در در خصوص ایشون اظهار و نظر کند چون داوری شعرهایش اثر ملی هستند افراد حسود و تنگ نظر دست به هر کاری جهت ضایع کردن ایشون خواهند زد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1