تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۲۱۸۵۳۳

پیش بینی انتخابات ۹۶ از زبان سیاسیون

۳
۰
کبنا ؛متن ارسالی
عارف در خصوص رقبای رئیس جمهور:
کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ اظهار داشت: فضای خوبی در کشور فراهم شده و دولت روحانی دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده است.
وی در ادامه افزود: دولت در بحث مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌های ظالمانه دستاوردهای مطلوبی در احقاق حقمان بدست آورده است.
عارف با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ از جناح رقیب کاندیداهایی حضور خواهند داشت، تاکید کرد: احتمال رقابت جدی در این انتخابات وجود دارد و البته رقابت جدی به نفع کشور است و نباید انتخابات یک قطبی شود.
او با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم در فضای صمیمی با رقابت جدی فعالیت کنیم که نفع کشور را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: با برقراری چنین شرایطی امنیت، انگیزه و نشاط در کشور افزایش می‌یابد و انتظار ما اینکه از جناح اصولگرا ۳ کاندیدای برجسته و خوب به میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ وارد شوند
محمد مهاجری سردبیر خبرآنلاین،:
در ویژه نامه نوروزی مهرنامه در یادداشتی درباره فعالیت جناح‌ها به ویژه اصولگرا‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده پیش‌بینی‌هایی داشته است. مهاجری در بخشی از این یادداشت نوشته است: از مدتی پیش در بخشی از جریان اصولگرا تلاش می‌شود چنین القا کنند که حسن روحانی رئیس جمهوری تک‌دوره‌ای است و باید برای ریاست جمهوری دوازدهم رئیس جمهوری دیگر پیدا کرد. کسانی که چنین حرفی زده‌اند در جریان اصولگرا جدی گرفته نمی‌شوند، هر چند ممکن است در فضای رسانه‌ای پرهیاهو باشند. وی ادامه می‌دهد: با این حال بحث درباره مواضع اصولگرایان در انتخابات آتی قطعا در محاقل خصوصی مطرح بوده، هست و خواهد بود. مردم ایران در رأی دادن، همیشه مردمان «دقیقه نودی» هستند و تجربه نشان داده که انتخاب‌هایی شگفت انگیز انجام می‌دهند. انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های ۷۶، ۸۴ و ۹۲ از این دست است. هرچند برخی نظرسنجی‌ها چنین رخدادهایی را پیش بینی می‌کردند اما باور عمومی سیاسیون جامعه، زیر بار آن نمی‌رفت. مهاجری در ادامه شرایط را در حالتی بررسی می‌کند که از معادله انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، متغیر «رفتار شگفت انگیز» را حذف کنیم و می‌نویسد: تحلیل رفتار اصولگرایان چندان مشکل نیست. امروز روشن شده است که جریان اصولگرا با همه قدمت و سابقه اتحادش، یک جریان متکثر است. این وضعیت در اصلاح طلبان نیز وجود دارد و شاید بتوان گفت میزان تفرق میان آنان بیش از اصولگرایان است، اما جریان اصولگرا قبلا ثابت کرده بود که رفتار سازمانی منسجمی دارد و لیدرهای آن از اتوریته کافی برای سرخط کردن جناح برخوردارند.
رئیس‌جمهوری سابق می‌گوید:
انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری، «سوت و کور» و از سرد‌ترین دوره‌های انتخابات خواهد بود.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از قانون، محمود احمدی‌نژاد در جلسه‌ای که به تازگی با مشاوران و دستیارانش داشته، هشدار داده است که دود این سردی انتخابات به چشم نظام خواهد رفت.
سایت پایش در این باره نوشت: احمدی‌نژاد هر گونه کمک به گرم کردن تنور انتخابات سال آینده را رد کرده و گفته است: «اگر آقایان انتظار دارند من نقش صداوسیما را بازی کرده و شور و حالی به انتخابات بدهم، در اشتباهند. من هیچ نقش مشوق و محرکی در انتخابات ایفا نخواهم کرد.
احمدی‌نژاد که آشکارا از عدم نامزدی در انتخابات دلخور است، گفت: من قهر نمی‌کنم اما انتظار هم نداشته باشند برای گرم کردم انتخابات کاری بکنم.
برخی دستیاران احمدی‌نژاد ادعا می‌کنند در غیاب او در رقابت‌های انتخاباتی ۹۶، هیچ نامزد اصولگرای دیگر قادر به جذب گسترده آرای مردمی نیست و روحانی در یک انتخابات یک طرفه پیروز خواهد بود.
پیش‌بینی تاج‌زاده:
روحانی قطعا رئیس‌جمهور می‌شود یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که روحانی قطعا باید در انتخابات ۱۳۹۶ حضور یابد، درباره‌ احتمال رای‌آوری حسن روحانی در انتخابات ۹۶ عنوان کرد: روحانی قطعا رئیس‌جمهور می‌شود. مصطفی تاج‌زاده همچنین در تحلیل وضعیت اصلاح‌طلبان گفت: وضعیت را در مجموع خوب می‌بینم، اما معتقدم می‌توانیم بهتر از این هم باشیم، بنابراین باید بیشتر تلاش کنیم. اگر ما بیشتر تلاش کنیم رقبای ما نیز تلاش بیشتری می‌کنند و تلاش هر دو به نفع مردم است.
زیباکلام:
باید تمام‌قد پشت روحانی بایستیم صادق زیباکلام تاکید کرد: من معتقدم که ما باید تمام‌قد پشت روحانی بایستیم. اولین دلیلم این است که مردم بازیچه ما نیستند. مردم اسباب‌بازی ما نیستند. اگر روحانی بخواهد بیاید، باید از او حمایت کنیم و این در گرو این است که رهبری اصلاحات دور دوم از ایشان حمایت بکند که توصیه می‌کنم این کار را بکند. این استاد دانشگاه افزود: قضاوت درباره عملکرد سه‌ساله دولت روحانی قضاوت خیلی سختی است. من در سیاست خارجی به ایشان نمره بسیار بالایی می‌دهم. در اقتصاد به ایشان نمره متوسط می‌دهم، دلیل متوسط دادنم هم این است که در تورم ناموفق بوده، از رشد منفی آمدیم رسیدیم به رشد مثبت ولی رکود را نتوانسته جابه‌جا کند. همچنان این یخ سفت و سخت پابرجاست. هفت ‌میلیون بی‌کار را هیچ کاری نمی‌توان کرد و رونق را نتوانسته به وجود بیاورد اما ببینید چقدر از اقتصاد دست روحانی است؟ آیا این‌ قدر هست که بتواند یک تحول مهم ایجاد کند؟ پاسخش این است که خیر.
هاشمی‌رفسنجانی:
روحانی را اصلح می‌دانم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی بیان کرد: در انتخابات دور اول، آقای روحانی با‌‌ همان شخصیت و با‌‌ همان روحیه خودشان، توانست اکثریت را کسب کند. بدون این‌که هیچ قدرت رسمی پشتوانه ایشان باشد، رای آورد. آن روحیه از ایشان گرفته نشده، بلکه تقویت شده و عملا هم در میدان است و در عمل هم متوجه‌اند که کار‌ها باید جدی‌تر دنبال شود. البته موانعی هم دارند که خیلی خوب و زود برطرف می‌کنند. منتها ایشان آن شهامت را دارد تا آن‌جایی که مصالح کشور ایجاب می‌کند، افکار خودشان را ارائه بدهد و با همین سبک کار می‌کند. وی همچنین عنوان کرد: آقای روحانی در دوره دوم بهتر می‌تواند کار کند. چون موانع را با برجام از جلوی پایش برداشته، تجربه لازم را کسب کرده، به نیاز‌ها توجه کرده، به امکانات بیشتری رسیده است و باید نتیجه را در دوره دوم ایشان ببینیم. این دوره در حال پرکردن چاله‌چوله‌هاست. باید به دور دوم برسیم. البته این حرف من، حمایت هم بود. چون ایشان را اصلح می‌دانم.
فائزه هاشمی:
به گزارش هشدارنیوز فائزه هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ‌ تا اینجا که به نظر می‌رسد اصولگرایان نمی‌توانند بر سر یک گزینه واحد برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به نتیجه برسند؛ چرا که در انتخابات‌های قبلی نیز نتوانسته‌اند به چنین اتحادی برسند.
وی ادامه داد: البته آقای روحانی قطعا در انتخابات رقیب دارد اما چون اصلاح طلبان با یکدیگر متحد هستند امتیازی برای ایشان محسوب می‌شود اما در عین حال به نظر می‌رسد اصولگرایان نمی‌توانند به اتحاد برسند و این باعث می‌شود شرایط برای آقای روحانی بهتر باشد.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: احتمال دارد اصولگرایان مجددا با چند کاندیدا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوند و نتوانند مانند اصلاح طلبان متحد باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

وحید
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باشید از ترس عملکرد بسیار ضعیف روحانی شروع کردید به مقاله نویسی هر کی رقیبش بشه قبوله
Iran, Islamic Republic of
بدترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی ایران ، دولت روحانی می باشد .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی خیلی ..است هیچ قدمی برای مردم برنداشته فقط به جیب خود وهمقطارانش می اندیشد مردم . چند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1