تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۲۱۸۳۶۱

بازدید استاندار از طرح های بویراحمد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ 
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین خود و همچنین مسؤولان شهرستان بویراحمد از برخی پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی بویراحمد بازدید کردند.
منطقه سپیدار در سال ۱۳۹۶ به بخش تبدیل می‌شود /تبدیل منقطه سپیدار به بخش
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم سپیدار از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه تلاش بر این است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا این منطقه به بخش تبدیل شود گفت: اگر تا قبل از انتخابات سپیدار به بخش تبدیل نشد قطعا در سال ۹۶ این تغییر (تبدیل به بخش) صورت خواهد گرفت.
موسی خادمی با اشاره به اینکه رشادت‌های مردم این منطقه قبل و بعد از انقلاب سند افتخاری برای استان است افزود: مردم این منطقه در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشتند.
وی این منطقه را مستعد توسعه دانست و گفت: تلاش می‌شود ظرفیت‌های این منطقه به سرمایه گذاران معرفی شود تا بتوانیم با سرمایه گذاری در این منطقه وضعیت اشتغال و تولید را بهبود ببخشیم.
استاندار با انتقاد از انتقال واحد‌های شن ماسه به مناطق کوهستانی به ویژه در منطقه سپیدار گفت: انتقال واحد‌های شن ماسه به این منطقه اثرات منفی بر محیط زیست، دامداری و کشاورزی در این منطقه ایجاد کرده که باید در این زمینه راهکاری مناسب ارائه شود.
موسی خادمی مهم‌ترین دلایل کندی خدمات به این منطقه را معارضات دانست و افزود: باید در این زمینه کارگروهی تشکیل شود و با مشارکت مردم معارضات و مشکلات سد راه طرح‌های خدمات رسان در این منطقه را حل و فصل کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی نیز در حاشیه این بازدید با اعلام اینکه اعتبارات جاده‌های روستایی از منابع ملی انجام می‌شود گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعریض، بهسازی و احداث جاده‌های روستایی استان اختصاص داده شد که شاهد توسعه راه‌های روستایی در استان در آینده خواهیم بود.
علیمردانی افزود: احداث ۲۰ کیلومتر راه در منطقهٔ لوداب، ۲۰ کیلومتر راه در منطقهٔ سپیدار و ۱۰ کیلومتر در منطقهٔ سیوکی از جمله خدمات ارائه شده به مردم این مناطق است.
جعفر گوهرکانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان هم از تشکیل هیاتی سه نفره برای رفع معارضات اجتماعی برای احداث طرح‌های کشاورزی در این منطقه اشاره کرد و گفت: احداث کانال‌های آبیاری کشاورزی، احداث جاده‌های بین مزارع، ۷۰ هکتار آبیاری قطره‌ای، زمینه استفاده هزار و ۲۰۰ نفر از خانوارهای عشایری از مزایای طرح‌های کشاورزی، ایجاد ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی از جمله خدمات ارائه شده به مردم این منطقه است.
نظری فرماندار شهرستان بویراحمد به استعداد‌ها و ظرفیت‌های این منطقه اشاره کرد و گفت: این منطقه در زمینه کشاورزی، باغداری و دامداری دارای استعداد‌های زیادی است که با رونق طرح‌هایی در این زمینه می‌توان اشتغالزایی و درآمدزایی مناسب ایجاد کرد.
نظری افزود: اولویت بندی نیازهای این منطقه در دستور کار‌شناسان فرمانداری قرار دارد که امیدواریم با شناسایی این نیاز‌ها شاهد خدمات ارزنده و در خورشان به مردم این منطقه باشیم.
افتتاح آسفالت روستای جلیل
آسفالت طرح هادی روستاهای سیوکی و قاسم آباد دهستان جلیل بویراحمد با حضور مسئولان افتتاح شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در دومین بازدید خود در جمع مردم روستای سیوکی دهستان جلیل حضور یافت و پروژه آسفالت طرح هادی این روستا را افتتاح کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع آسفالت طرح هادی روستاهای سیوکی و قاسم‌آباد دهستان جلیل بویراحمد به بهره‌برداری رسید.
ابراهیم فرزانه با بیان اینکه دهستان جلیل ۱۰۸ شهید به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است، افزود: دستور آسفالت جاده دسترسی به گلزار شهدای دو روستای سیوکی و قاسم‌آباد هم صادر شده است.
رئیس شورای اسلامی روستای سیوکی هم در این بازدید با بیان اینکه سابقه مبارزاتی مردم دهستان جلیل در قبل انقلاب در نبرد گجستان و تنگ تامرادی زبانزد است، گفت: بعد از انقلاب خدمات زیادی به مردم این منطقه ارائه شد اما عمق محرومیت‌ها آنقدر زیاد است که این خدمات به چشم نمی‌آید.
شهباز شهبازی خواستار توجه ویژه به این منطقه شد و افزود: روستاهای حوزه جلیل و بابکان بیش از یک هزار جوان تحصیل کرده دارد که نیازمند شغل هستند.
وی محروم بودن از زیرساخت‌های اینترنتی و تکنولوژی روز را از مهم‌ترین مشکلات دهستان جلیل عنوان و تصریح کرد: هیچ شبکه تلویزیونی دیجیتالی در این منطقه جواب نمی‌دهد.
رئیس شورای اسلامی روستای سیوکی با بیان اینکه جاده پشت کوه چندین سال است که نیمه کاره مانده، تصریح کرد: طرح هادی برخی روستاهای این دهستان نیز نیمه تمام مانده است.
شهبازی تکمیل پروژه سد روستای سیوکی و بهسازی مسجد این روستا را از دیگر درخواست‌های مردم این روستا عنوان کرد.
مشکلات جاده سپیدار باغچه سادات
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و مشکلات معارضین سدی بر سر راه ساخت جاده سپیدار باغچه سادات هستند.
در این بازدید یکی از طرح و پروژه‌های مهمی که مورد بازدید قرار گرفت قطعه راه سپیدار در محور سپیدار - باغچه سادات بود که مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد مشکلات این پروژه توضیحاتی ارائه کرد.
محمدعلی علیمردانی در این بازدید با بیان اهمیتی که این محور در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، اظهار کرد: تردد خودرو‌ها برای عبور از یاسوج برای دسترسی به شهرستان کهگیلویه و به سایر مناطق در آن شهرستان در حال حاضر از این محور انجام می‌شود.
این مسؤول در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و برق و گاز و همچنین مخابرات در بحث فیبر نوری باید با پیمانکار همکاری داشته باشند، افزود: متاسفانه عزمی برای این کار دیده نمی‌شود و اگر این روند ادامه داشته باشد پیمانکار تا ۱۰ روز دیگر در این محور کار نخواهد کرد.
این مسوول یکی دیگر از مشکلات را مربوط به برخی از معارضین در این جاده دانست و گفت: معارضین در برخی از نقاط این محور توان کار را از پیمانکار گرفته‌اند.
۵۹۲۴۳۶_۷۲۹
۷۶۵۰۱۷۱۵_۸۴۶۱۳۷۷۹cfeae ۱۳۹۵۱۰۰۲۰۰۰۲۲۴_photoa ۱۳۹۵۱۰۰۲۱۳۳۲۳۵۱۳۵۹۵۱۷۷۱۴
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1