تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۲۱۸۱۴۷

بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، تعلل نکند/ تاکید بر لزوم مهار قیمت دلار

۱
۰
کبنا ؛رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این اینکه باید بانک مرکزی تعلل را در مدیریت بازار ارز کنار بگذارد، گفت: از دست دادن مدیریت بازار ارز، با وجود انعقاد قراردادهای نفتی، کار خطایی است.
غلامرضا تاجگردون در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت افزایش نرخ ارز گفت: در یک ماه گذشته با رئیس بانک مرکزی و مسئولان ارزی کشور مذاکراتی درباره نرخ ارز داشته‌ام به دلیل اینکه روند صعودی نرخ ارز قابل هشدار بود.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دولت موضوع یکسان سازی نرخ ارز را اجرایی نکرد و جهش قیمتی ارز ایجاد شد.
تاجگردون گفت: رئیس کل بانک مرکزی قول داده بودند با تزریق ارز به بازار، مانع افزایش مجدد قیمت ارز شود.
وی ادامه داد: در این فصل از سال، تقاضای ارزی مسافران به عتبات عالیات و همچنین مسافران به مناسبت آغاز سال جدید میلادی تاثیراتی در بازار ارز دارد اما تاثیرات به این میزان نباید باشد.
بانک مرکزی باید بازار ارز را مدیریت کند
تاجگردون گفت: افزایش فروش نفت و اطمینان بخشی در زمینه درآمدهای نفتی از عواملی هستند که می‌تواند به مدیریت بازار ارز کمک کند اما احساس می‌شود بانک مرکزی تعلل کرده است.
وی با این اینکه باید بانک مرکزی تعلل را کنار بگذارد، ادامه داد: در برخی اوقات دولت‌های گذشته، اصطلاحا با استشمام بوی درآمد‌ها نفتی، پول‌ها را هزینه می‌کردند.
تاجگردون گفت: با توجه به اطمینانی که برای بدست آمدن درآمدهای ارزی وجود دارد بانک مرکزی باید بازار ارز را مدیریت کند و شرایط را برای پاسخگویی به تقاضاهای بازار فراهم کند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: از دست دادن مدیریت بازار ارز با وجود انعقاد قراردادهای نفتی، کار خطایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این از پس لرزه های زلزله ای به نام ترامپ هست
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1