تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۲۱۸۱۰۱

امحاء بستنی فاسد در دهدشت/افسر قلابی در دام پلیس/شناسایی۱۸ خوشه کسب و کار در استان/بانک تجارت خانه بهداشت می سازد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه وبویراحمد/
امحاء بیش از سه تن بستنی فاسد در دهدشت
بیش از سه تن بستنی فاسد در دهدشت امحاء شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه گفت: در بازدید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت از یکی از سردخانه های شهر دهدشت بیش از ۳ تن بستنی فاسد از این سرد خانه کشف و ضبط شد.
محمد هاشم طاعتی علت فاسد شدن این مقدار بستنی را خرابی ۲۴ ساعته سرد خانه و به تبع آن تغییر شکل ظاهری و غیره قابل مصرف شدن بستنی های موجود در این سردخانه عنوان کرد و افزود: این مقدار بستنی پس از کشف و ضبط به محل دفن زباله شهر دهدشت حمل و در این مکان امحاء شد.
افسر قلابی در دام پلیس
فرد مأمورنما در ممسنی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: این فرد با معرفی خود با عنوان افسر پلیس از مغازه ها وسایلی را خریداری کرده بود که توسط مأموران انتظامی  این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ  محمد عبادی نژاد  افزود: متهم در بازجویی های اولیه به پنج فقره استفاده غیر مجاز با ذاستفاده از لباس ناجا با خودرو سرقتی در استان های خوزستان ،کهکیلویه و بویر احمد و فارس اقرار کرد.
وی افزود: این فرد پس از دستگیری به مرجع قضائی معرفی شد.
کهگیلویه و بویراحمد ۸۰۰ طلبه و روحانی متقاضی مسکن دارد
مدیرکل دفتر پیگیری های مسکن طلاب و روحانیون با بیان اینکه طرح جامع مسکن حوزه های علمیه تدوین و به دولت تقدیم شده، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۰۰ طلبه متقاضی مسکن دارد که این شورا در راستای رفع مشکل مسکن آنان گام برمی دارد.
شورای سیاست گذاری مسکن طلاب و روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۱ دی ) تشکیل و با صدور ابلاغ اعضا به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
حجت الاسلام سید علا رفیعی، مدیرکل دفتر پیگیری های مسکن طلاب و روحانیون در این نشست با بیان اینکه طرح جامع مسکن حوزه های علمیه تدوین و به دولت تقدیم شده، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۰۰ طلبه و روحانی متقاضی مسکن دارد که این شورا در راستای رفع مشکل مسکن آنان گام برمی دارد.
حجت الاسلام رفیعی، بر  ضرورت تشکیل ماهانه نشست های شورای سیاست‌ گذاری مسکن طلاب و روحانیون، تاکید و اضافه کرد: رفع مشکلات طلبه ‌ها در زمینه مسکن به حل برخی مشکلات دیگر جامعه نیز کمک می ‌کند، زیرا برطرف شدن بعضی از این مشکلات جز با حضور روحانیون در میان مردم و جامعه میسر نمی شود.
سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هم در این نشست تامین مسکن ویژه روحانیت را اقدامی ارزشمند در راستای رفع مسائل قشر تاثیرگذار و واجب الاحترام روحانیت دانست و گفت: با تشکیل به موقع نشست ها در استان و همکاری مساعد دستگاه های عضو شورا، تامین مسکن طلاب در استان پیگیری می شود.
خادمی، با بیان اینکه عزم همه مدیران در راستای تسریع در حل مشکل مسکن طلاب استان قرار دارد، اظهار داشت: در این مسیر از امکانات استانی در حوزه قانونی و همچنین امکانات و اعتبارات ملی بهره گیری شود.
پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه نشست، با بیان اینکه پیش از تشکیل رسمی شورا چند نشست مقدماتی در این خصوص تشکیل و اقدامات و هماهنگی هایی در این خصوص صورت گرفته است، گفت: در سایر شهرهای استان به جز مرکز استان تامین زمین با همکاری مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداریها در حال اقدام است.
نیک اقبالی، با بیان اینکه در شهر یاسوج نیز رایزنی جهت تامین مسکن مناسب پیگیری می شود، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت اوقاف و امور خیریه، بافت فرسوده و مسکن مهر و همچنین مسکن روستایی از جمله اولویت ها در راستای تامین مسکن طلاب و روحانیون است.
شناسایی۱۸ خوشه کسب و کار دراستان
۱۸ خوشه کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسائی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در جلسه شورای راهبری خوشه دست بافته های استان گفت:در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ خوشه کسب و کار شناسائی شده که مطالعات امکان سنجی ۳ خوشه انجام و مطالعات ۲ خوشه کسب وکار نیز در دست اقدام است.
سهراب بنام افزود: اولین نمونه استفاده از مدل توسعه خوشه ای در  استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به دست بافته های استان است که از سال ۹۴ کار توسعه و توانمندسازی آن شروع و در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح بررسی ‏موانع و مشکلات اصلی دست بافته ها و تدوین راهبرد و برنامه های مناسب، حمایت ویژه از فعالان این حوزه،نهادهای پشتیبان،ذی نفعان خوشه دست بافته ها و بهبود قابلیت رقابت پذیری است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه بافندگان، ‏فروشندگان، ارائه دهندگان خدمات کسب وکار، طراحان، رنگرزها و فروشندگان ابزار و مواد اولیه عضو خوشه دست بافته ها هستند گفت: خوشبختانه با همکاری این مجموعه اقدامات خوبی از جمله ایجاد دو واحد مشترک ریسندگی پشم در خوشه، ایجاد دو واحد رنگرزی مشترک در خوشه، راه اندازی نمایشگاه دائمی و بازارچه محصولات دست بافته ها در استان انجام شد.
بنام افزود: به روز رسانی حلقه های مفقوده خوشه، برگزاری دوره های آموزشی، آموزش مشاوران و فعالان کسب وکار، توانمندسازی ذی نفعان خوشه از جمله اقدامات مهم در حال پیگیری در این راستا است.
بانک تجارت خانه بهداشت می سازد
آیین کلنگ زنی خانه بهداشت روستای حیدرآباد علیا بخش لوداب با مشارکت بانک تجارت در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد .
بانک تجارت،در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود ، با تخصیص یک و نیم میلیارد ریال اعتبار ، در ساخت خانه بهداشت روستای حیدرآباد علیا در استان کهکیلویه بویر احمد مشارکت کرده است . انتظار می رود این خانه بهداشت در مدت زمان شش ماه آماده و به مرحله بهره برداری رسیده و اهالی این روستا و روستاهای مجاور را از خدمات خود بهره مند سازد . زمین خانه بهداشت حیدرآباد علیا بخش لوداب توسط یکی از خیرین روستا ، به این پروژه اهدا شد و زیربنای آن یکصدمتر مربع خواهد بود .
بانک تجارت طی تفاهم نامه ای سه جانبه با وزارت بهداشت و مجمع خیرین سلامت با تخصیص هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار علاوه بر استان کهکیلویه و بویر احمد ، خانه های بهداشت دیگری نیز در استان های سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، هرمزگان و ایلام احداث خواهد نمود.
برگزاری نمایشگاه کتاب استان در بهمن ماه امسال
نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد بهمن ماه امسال در یاسوج برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به زمان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان گفت:فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیر است که این نمایشگاه همانند سال گذشته در بهمن ماه برگزار شود.
رضا دهبانی‌پور افزود: پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب سال گذشته همزمان با آغاز دهه فجر در استان برگزار شد و امسال با هماهنگی وزارت ارشاد اسلامی تلاش می‌کنیم این نمایشگاه در بهمن برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به استقبال خوب مردم از این رویداد بزرگ فرهنگی گفت: در طی سال‌های اخیر همواره برگزاری نمایشگاه کتاب با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است و مردم بی‌صبرانه منتظر برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی ادامه داد: فرهنگ زیرساخت توسعه همه جانبه است و یکی از شاخص‌های بیان کننده این توسعه محصولات فرهنگی، سرانه فرهنگی و کتاب است که نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ و توسعه جوامع دارد.
شایان ذکر است، این شورا به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور حجت الاسلام سید حسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام سید علا رفیعی مدیرکل دفتر پیگیری های مسکن طلاب و روحانیون و حجت الاسلام صفدر پناهی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1