تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۲۱۸۰۰۳

واکنش معاون به یک جوسازی؛ پول‌های قوه قضائیه به حساب شخص نیست (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛ساختمان دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور کهزادی معاون پشتیبانی و مالی قوه قضائیه افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز با حضور دکتر کهزادی معاون قوه قضائیه، حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه، رئیس دادگستری استان، دادستان مرکز استان، مدیرکل اطلاعات و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.
واکنش معاون قوه قضاییه به جوسازی رسانه‌های ضد انقلاب علیه دستگاه قضا

معاون پشتیبانی، اداری و مالی قوه قضاییه گفت: به عنوان معاون مالی ایشان عرض می‌کنم پول‌های قوه قضاییه در حساب شخصی نیست.


نوروز کهزادی در آئین، اظهار داشت: یکی از نماینده‌ها براساس بی اطلاعی مطالبی را مطرح کرد که مورد استفاده شبکه‌های اجتماعی ضد انقلاب در حد تهمت و افترا قرار گرفت که پول‌ها به حساب شخصی رئیس قوه قضاییه است.
وی افزود: بنده به عنوان معاون مالی ایشان عرض می‌کنم پول‌ها به حساب شخص نیست ولی وقتی دولت بودجه نمی‌دهد بالاخره از حساب‌های قوه قضاییه باید برداشت شود که رئیس قوه قضاییه و بنده به عنوان معاون مالی و ذیحساب برداشت می‌کنیم.
معاون پشتیبانی، اداری و مالی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: یک سازمان شاید چند حساب داشته باشد ولی حساب‌ها شخصی نیست.
وی با اشاره به اینکه اکنون در بیش از ۲۰ استان ساختمان‌های قوه قضاییه در دست ساخت است، افزود: برخی از این پروژه‌ها بالای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل در انتظار ۵۰ میلیون تومان بودجه هستند.
معاون پشتیبانی، اداری و مالی قوه قضاییه افزود: رئیس قوه قضاییه تصویب کرد که از محل یکی از حساب‌های قوه قضاییه برای تکمیل پروژه‌ها به صورت قرض الحسنه برداشت کنیم و وقتی که دولت بودجه داد آن را جایگزین کنیم.
کهزادی گفت: این حساب‌ها به نام قوه قضاییه بوده و شخصی نیست و آن‌هایی که بی‌تقوایی می‌کنند از عاقبت بترسند.
وی با بیان اینکه تا سال ۸۷ کل بنای احداث شده ساختما‌نهای قوه قضاییه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۵۹۴ متر مربع بود، افزود: هم اکنون بنای احداث شده آن به ۳۴ هزار متر مربع رسیده و به ۴ درصد دیگر بنا نیاز دارد و به طور کل دستگاه قضا در کل کشور یک میلیون متر مربع کمبود دارد.
کهزادی با اشاره به اینکه کل بناهای دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۷۷ تا ۸۷، تنها ۱۱ هزار و ۵۹۴ متر مربع بوده، گفت: در زمان ریاست آیت‌الله لاریجانی و‌ همین سال ۹۵ این آمار به ۳۴ هزار مترمربع رسیده است.
وی گفت: به اندازه ۲۰ سال گذشته پروژه عمرانی وجود دارد و استان با احداث این ساختمان‌ها بی‌نیاز می‌شود.
معاون اداری و مالی قوه قضاییه با اشاره به اینکه در کل کشور یک میلیون متر مربع کمبود فضا داریم، گفت: قاضی باید در یک فضای آرام به وظیفه خود رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه در کل کشور و استان با کمبود فضا مواجه هستیم، گفت: ۴ درصد کل فضاها را اگر بسازیم دیگر نیاز به ساخت فضا در استان نیست و تنها باید تجهیزات تکمیل شود.
این مسؤول بودجه دستگاه قضایی در سال جاری را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان بودجه برای دستگاه قضایی ۳۱ استان و شهرستان اختصاص داده شده اما تنها ۴۶ میلیارد تومان توسط دولت محترم به قوه قضاییه پرداخت شده که البته این به معنای انتقاد از دولت نیست اما نیاز است به دستگاه قصایی توجه بیشتری شود.
کهزادی با بیان اینکه ساختمان پزشکی قانونی استان مناسب نیست، گفت: در برخی استان‌ها ساختمان پزشکی قانونی اجاره‌ای است و برخی مناطق بودجه برای تامین پزشک برای پزشکی قانونی ندارند و همین مورد می‌طلبد دولت توجه بیشتری به دستگاه قضایی داشته باشد.
کهزادی بیان کرد: گفته شده پول‌هایی که در قوه قضاییه هستند به نام شخص آقای لاریجانی است که به عنوان معاون مالی قوه قضاییه اعلام می‌کنم پول‌های موجود به نام قوه قضاییه است و به نام شخص نیست.
وی افزود: عده‌ای این مورد را نمی‌دانند که تمام حساب‌های قوه قصاییه نیاز به امضای رئیس قوه قضاییه، من و ذی‌حساب دارند.
این مسؤول گفت: این حساب‌ها شخصی نیست لذا در کل کشور از این حساب‌ها مجوزی برای رفع کمبودها در دستگاه قضایی داده شده است.
کهزادی با بیان اینکه در ۲۰ استان ساختمان‌هایی وجود دارد که معطل ۵۰ میلیون تومان اعتبار هستند خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به این استان مبلغ ۱۶ میلیارد تومان کمک کرد.

img_8641 img_8644 img_8646 img_8647 img_8650 img_8651 img_8654 img_8655 img_8658 img_8659 img_8662 img_8665 img_8667 img_8668 img_8670 img_8672 img_8674 img_8675 img_8676 img_8679 img_8681 img_8683 img_8684 img_8687 img_8689 img_8696 img_8698 img_8701 img_8702 img_8704 img_8706 img_8708 img_8709 img_8710 img_8711 img_8712 img_8713 img_8714 img_8715 img_8716
نام شما

آدرس ايميل شما

ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
ما باید از قویه قضایه حمایت کنیم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1