تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۲۱۷۸۷۶

گوجه‌کاران گچسارانی دچار خسارت شدند

۲
۰
کبنا ؛ 
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: توجه نکردن گوجه‌کاران خسارت دیده به توصیه‌های کار‌شناسان مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان باعث به وجود آمدن این شرایط شده است.
«علی مرادی»، در خصوص خسارت وارده به گوجه‌فرنگی‌های منطقه لیش‌تر گچساران افزود: متأسفانه بهره‌برداران منطقه لیش‌تر به هیچ‌عنوان به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی توجه نکرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: توجه نکردن گوجه‌کاران خسارت‌دیده به توصیه‌های کار‌شناسان مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان باعث به وجود آمدن این شرایط شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: رعایت نکردن تاریخ‌های کاشت اصولی محصولات صیفی در منطقه و از سوی دیگر پائین آمدن دمای هوا موقع برداشت سبب آسیب جدی به محصول گوجه‌کاران شده است.
مرادی افزود: باتوجه به نبود سرمایه‌گذار در شهرستان در جهت احداث صنایع تبدیلی و فرآوری این قبیل محصولات به‌منظور خرید به موقع محصولات تولیدی خسارت‌های وارده در این زمینه قابل ملاحظه بوده است.
وی ادامه داد: مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان و استان در رابطه با خسارات وارده به گوجه‌کاران منطقه لیشتر بی‌تفاوت نبوده‌اند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: در هنگام تهیه و ضبط فیلم و تهیه گزارش توسط خبرنگاران مستقر در حوزه لیش‌تر به همراه فرماندار محترم شهرستان و بخشدار مرکزی در آنجا حضور داشتم.
مرادی افزود: در زمان بازدید در حضور کشاورزان و فرماندار شهرستان با بیان سیاست‌های اعلامی توسط ریاست سازمان در جهت عدم کشت محصولات آب مصرف بالا و روی‌آوری و تشویق بهره‌برداران حوزه شهرستان در راستای کشت محصولات استراتژیک مثل ذرت، کنجد و ماش.. توضیحات لازم به آن‌ها ارائه شد.
وی افزود: کشاورزان منطقه از کاشت محصولاتی که به آب زیاد نیاز داشته و محصولاتی که به صنایع تبدیلی نیازمند و بازاریابی آن‌ها مشکل است خودداری کنند که این امر بار‌ها به اطلاع کشاورزان منطقه رسیده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران ادامه داد: جهاد کشاورزی گچساران خدمات متفاوتی از قبیل در اختیار گذاشتن کودهای لازم و مشاوره رایگان توسط کار‌شناسان این سازمان به کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان ارائه می‌دهد.
مرادی اضافه کرد: متأسفانه کشاورزان و دامداران منطقه در خصوص بیمه کردن محصولات کشاورزی مجاز به کشت اقدام نکرده‌اند.
وی گفت: در صورت بیمه شدن محصولات کشاورزی و دام‌ها خسارت‌دیدگان می‌توانند از بیمه خسارت دریافت کنند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران تصریح کرد: جهاد کشاورزی گچساران از متولیانی که قصد سرمایه‌گذاری در جهت اقدام احداث سردخانه و صنایع تبدیلی را دارد، کاملاً حمایت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایرج عرب پور
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت اقای مرادی عزیز
خواهش میکنم شعار ندید اولا هیچ توصیه ای از طرف جهاد به کشاورزان نشده دوما کدوم بیمه؟؟؟؟ گوجه من هنوز دست نخورده مونده برام بیمه کن سوما من حاضرم صنایع تبدیلی احداث کنم شما حمایت میکنی یا علی
Iran, Islamic Republic of
بوته ای به نام گوجه کاشت شد ولی ثمره ی شده بمب شیمیایی
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1