تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۲۱۷۶۱۷

فوتبال ایران در آستانه شگفتی دیگر/ دوئل سرمربیان آبی در آتش نفت وگاز گچساران

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛علیرضا ایوب زاده
دو تیم فوتبال نفت و گاز گچساران و تراکتورسازی تبریزدر چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به میزبانی نفت و گاز گچساران به مصاف هم خواهند رفت.
داریوش یزدی و امیر قلعه نویی در طی دو فصل ۷۴ـ ۷۵ و همچنین ۷۵ ـ ۷۶ در تیم استقلال تهران در زمان سرمربیگری مرحوم منصور پورحیدری همبازی بودند و حتی سالیان بعد داریوش یزدی در دو تیم کشاورز و استقلال اهواز شاگرد امیر قلعه نویی بوده است و این دیدار نخستین تقابل دو استقلالی قدیمی در کسوت مربیگری در مقابل همدیگر است.
شاگردان داریوش یزدی با پشت سر گذاشتن دو تیم خوزستانی لیگ برتر با اعتماد به نفس کامل پای به این دیدار مهم خواهند گذاشت و بدون شک حذف کردن دو تیم باسابقه لیگ برتری با تمام ستاره هایشان آن هم در زمین حریفان گویای کار بزرگ بازیکنان تیم نفت و گاز گچساران است.
از هر جهت بخواهیم به این شگفتی بزرگ حضور در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی که توسط طلایی پوشان نفت رقم خورد نگاه کنیم به بی راه سوق داده نمی شویم ، زیرا که در طی سه ده اخیر تاریخ برگزاری جام حذفی برای نخستین مرتبه تیمی از لیگ دسته دو توانسته به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کند و قطعا بدلیل غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال شاید در روز سه شنبه ۳۰ آذرماه نفت و گاز در حذف کردن تیمهای لیگ برتری بتواند هتریک کند و لقب غول کش فوتبال ایران را به نام خود کند.
داریوش یزدی و دستیارانش در دو تقابل مهم قبلی در جام حذفی نشان داده اند که ازکار انداختن بازیکنان کلیدی تیم ها حریف تبحر خاصی دارند ، در تیم استقلال خوزستان بازیکنان خوب این تیم از جمله حسن بیت سعید و رحیم زهیوی و همچنین در تیم فولاد خوزستان اسماعیل شریفات ، ماتیاس چاگو، احمد عبدالله زاده و از همه مهم تر ساسان انصاری آقای گل فعلی لیگ برتر که همگی اسیر تاکتیک های پنهان داریوش یزدی شدند.
بازی تیم نفت و گاز گچساران با فولاد خوزستان دارای نکات تاکتیکی بسیاری بود که با برشمردن آنها بیش از پیش می توان به متوقف کردن تیم متمول تراکتورسازی امیدوار بود.
داریوش یزدی و شاگردادنش برای تکمیل شگفتی شان بایستی در مقابل تیم پرستاره تراکتورسازی تبریز همان تفکرات تاکتیکی را با اضافه کردن برخی نکات جدید در سبک بازیشان به کار بگیرند هرچند که باخت در این بازی هم چیزی از شایستگی های نفتی های گچساران کم نمی کند.
از جمله مهمترین نکات می توان به این موارد اشاره کرد :
۱ـ شروع کارهای دفاعی از نوک خط حمله تا اخرین مدافع بطوریکه با شرکت کردن اکثر بازیکنان در کارهای دفاعی و بستن تمام فضاها باعث می شود که بازیکنان حریف در انجام کارهای ترکیبی با مشکل مواجه شوند و نتوانند موقعیت گلزنی برای مهاجمانشان ایجاد کنند.
۲ـ تیم تراکتورسازی با داشتن هافبک های خلاق و خوش تکنیک در میانه میدان تیم بسیار خوبی است و با یارگیری متعدد و کمک به هم تیمی ها در جلوگیری از شکل گرفتن پاس های نزدیک هافبک های باهوش قرمزپوشان آذری می توان عرصه را بر آنها تنگ کرد و نباید اجازه داد که تیم تراکتورسازی حملات خود را به آسانی از میانه میدان طرح ریزی کند.
۳ـ در دیدارهای قبلی مدافعان تنومند نفتی ها نشان داده اند که باتوجه به فیزیک بدنی خوبی که دارند در نبردهای هوایی موفق عمل کرده اند و بنوعی هافبک های نفت و گاز هرچقدر که بیشتر کارهای ترکیبی روی زمین تراکتورسازان را خنثی کنند و با ارتفاع گرفتن توپ از زمین و انجام بازی مستقیم از سوی حریف این مورد به سود مدافعان تیم میزبان خواهد بود.
۴ـ شاگردان امیرقلعه نویی در تمام بازیهای این فصل بخوبی توانسته اند با پرتاب های بلند اوت دستی و سانترهای دقیق به محوطه جریمه حریفان گلهای زیادی به ثمر برسانند و بیش از ۴۰ درصد گلهای این تیم از کارهای خوب تاکتیکی در کناره های زمین و ارسال های بی نقص به درون شش قدم که با فرصت طلبی مهاجمانشان به گلهای زیادی رسیده اند.
۵ ـ مدافعان کناری تراکتورسازان در حملات بخوبی اضافه می شوند و با نفرات زیاد در یک سوم دفاعی حریف ظاهر می شوند تا اینکه مدافعان حریف را وادار به اشتباه کنند که بخوصوص مدافع راست این تیم محمد ایران پوریان نفوذ های کشنده ای به محوطه جریمه حریفان دارد و بایستی هافبک نفوذی سمت چپ تیم نفت و گاز با با کمک به مدافع خودی که دربرابر ایران پوریان بازی خواهد کرد مانع از نفوذهای مدافع آماده تراکتوری ها شود.
۶ ـ هافبک های تدافعی نفتی ها که به احتمال فراوان کاپیتان نبی الله اسدی و کریم شاوردی خواهند بود کار دشواری دارند و باید با کمک بهم دیگر ضمن عدم اجازه به استفاده حریف از توپ های سومی که پشت محوطه این تیم فرود میاد در مرتبه دوم با دوندگی بی امان در تمام دقایق بازی حملات تیم حریف را تخریب و مانع بازیسازی حریف سرسخت خود شوند.
۷ ـ تیم نفت و گاز گچساران برای موفقیت در این بازی بطور حتم باید از انجام بازی احساسی پرهیز کند و حضور تماشاگران به ضرر این تیم تمام نشود و با حوصله زیاد و همچنین در روزی که حمایت هزاران هوادار را همراه خود دارد با آرامش و بدون شتاب زدگی دستورات کادرفنی را در زمین پیاده کنند چرا که در تمام بازیهای این فصل تیم نفت و گاز گچساران نسان داده است که حتی درصورت گلزنی حریف پتانسیل تغییر نتیجه را دارد.
۸ـ بطور حتم پازل های تاکتیکی سرمربی نفت و گاز برای تیم حریف شگفت انگیز خواهد بود و این تیم می تواند حریف را اسیر برنامه های داریوش یزدی کند.
این دیدار از طرفی هم تقابل تیم های بدون گل خورده جام حذفی است، قرمزهای تبریز در سه بازی قبلی خود در این جام گلی دریافت نکرده اند و شاگردان یزدی هم باوجود رقابت با تیم های لیگ برتری در دفاع ثبات خوبی داشته اند و دروازه این تیم بسته مانده است.
امیرقلعه نویی و شاگردانش تا این مرحله برخلاف نفت گچساران با حذف تیم های دسته پایین تر گام به این مرحله گذاشتند بطوریکه تیم فولاد یاسوج که در لیگ استانی فعالیت می کند را در تبریز ، ملوان بندر انرلی را در خانه حریف و در نهایت تیم هم گروه نفت در لیگ دو ، برق جدید شیراز را در خانه کنار زد تا به این مرحله از جام حذفی برسند.
قطعا با توجه به بازی تیم تراکتورسازی در مرحله قبل با تیم برق نوین شیراز کادرفنی این تیم بخوبی به شرایط گروه اول لیگ دو را رصد کرده اند که این موضوع می تواند به آشنایی بیشتر حریف با تیم نفت گچساران کمک کند.
نفتی ها در تمام بازیهای که در هر دو جام تا اینجای فصل به میدان رفتند با زدن ۲۷ گل و دریافت ۹ گل در هر دو جنبه عملکرد موفقی داشته اند و درسوی مقابل تراکتورسازی تبریز هم با زدن ۲۷ گل زده و ۱۱ گل خورده همانند نفت و گاز گچساران تیم تهاجمی نشان داده اند.
امیر قلعه نویی در سال ۹۰ و درمقابل تیم شهرداری یاسوج در بازی که در یاسوج انجام شد تجربه شکستی تلخ در ضربات پنالتی را با همین تیم تراکتورسازی دارد و باتوجه به اینکه تیم تحت هدایتش می تواند با پشت سرگذاشتن این مرحله به قهرمانی و حضور کم دردسرتر در جام باشگاه های دست یابد بطور حتم نمی خواهد برای دومین بار در استان کهگیلویه و بویراجمد با جام حذفی وداع کند.
در طرف مقابل هم داریوش یزدی جوان و با انگیزه حضور دارد که قطعا به حذف کردن یک تیم بزرگ و پرستاره دیگر که در لیگ برتر هم در رده دوم قرار دارد و از شانس های اصلی قهرمانی بشمار می رود چشم دوخته است.
تیم تراکتورسازی برای نخستین بار در این فصل از رقابتهای لیگ برتر در هفته گذشته در خانه برابر سپاهان متحمل باخت شد و نیز این نوید را می دهد که تیم بزرگ تراکتورسازی با وجود دراختیار داشتن چندین بازیکن گرانقیمت و ملی پوش شکست ناپذیر نیست.
در طی سالیان اخیر برای سومین مرتبه در روز بازی ورزشگاه شهدای نفت مملو از تماشاگر فوتبال خواهد بود و هواداران متعصب نفتی ها بعد از صعود به لیگ دسته اول در سال ۹۰ و همچنین بعد از ناکامی در صعود مجدد به لیگ یک در فصل گذشته و با چشیدن تلخی و شیرینی های فوتبال مطمعا در روز بازی برای حمایت از تیم محبوب خود بازهم به ورزشگاه خواهند رفت.
با وجود این شرایط موضوع مهم برای همه فوتبال دوستان و طرفداران دو تیم پرهوادار نفت و گاز گچساران و تراکتورسازی تبریز مهم و حیاتی است ، هر دو تیم بدون حاشیه تنها بفکر انجام یک بازی زیبا و تماشاگر پسند باشند و تماشاگران فهیم گچسارانی بدون توجه به نتیجه بازی میهمان نوازی خوبی از تیم محبوب تراکتورسازی بعمل آورند تا در پایان بازی با رضایت و خرسندی استادیوم را ترک کنند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1