تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۲۱۷۵۴۷

تذکرهای عضو هئیت منصفه مطبوعات به رسانه‌ها

۰
کبنا ؛عضو هیأت منصفه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد از ناآشنایی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با بند«ب» ماده ۱۵ قانون رایانه خبر داد.
نشستی تحت عنوان برخی آسیب‌های اجتماعی و نقش رسانه در پیشگیری از آن‌ها با حضور برخی اساتید روانشناسی، مسؤولان بهزیستی و تعدادی از اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرنگاران در محل سالن کنفرانس اداره‌کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست که ابتدا یکی از متخصصین روانشناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه به تبیین نقش رسانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پرداخت، حبیب‌الله پیشوا وکیل پایه یک دادگستری و عضو هیأت منصفه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم آشنایی اصحاب رسانه با برخی مواد قانونی توضیحاتی ارائه کرد.
پیشوا در همین خصوص با بیان آسیب بزرگ اجتماعی که چندی است گریبانگیر استان شده و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است اظهار کرد: رسانه‌ها گاه با عدم آشنایی با موضوعات این چنینی وارد وادی می‌شوند که ناخواسته و به صورت غیرعمدی به این آسیب‌ها دامن زده می‌شود.
این وکیل پایه یک دادگستری گفت: در خصوص آسیب اخیر اجتماعی که برخی خانواده‌ها را داغدار کرده است متأسفانه اطلاع‌رسانی‌ها چندان مطلوب نبوده است.
وی در همین خصوص گفت: برای مثال در بحث آسیب اجتماعی اخیر که خانواده‌هایی را داغدار کرده است هرگونه خبر و تیتری که به ترویج آن در جامعه کمک کند به عنوان معاونت در این آسیب اجتماعی محسوب می‌شود.
پیشوا با بیان اینکه بحران بی‌هویتی موجب بروز چنین آسیب‌هایی در جامعه می‌شود افزود: رسانه‌ها باید مراقب باشند تا ناخواسته وارد این حوزه نشوند.
این عضو هیأت منصفه مطبوعات در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بند «ب» ماده ۱۵ قانون رایانه بر این موضوع تأکید شده تا رسانه‌ها ناخواسته وارد موضوعی نشوند که به ترویج این آسیب اجتماعی کمک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1