تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب : ۲۱۷۳۴۶

فریاد کارگران فولاد یاسوج هنوز به جایی نرسیده‌ است؛/ آیا فرمانداری بویراحمد قدرت ندارد؟ / توانایی خرید نان نداریم، لطفاً تمامش کنید

۱۲
۰
کبنا ؛کارگران کارخانه فولاد یاسوج برای چندمین بار جلوی فرمانداری بویراحمد برای حقوق و مطالبات خود تجمع کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، کارخانه فولاد از سال ۹۳ حق و حقوق کارگران خود  را پرداخت نکرده که به همین دلیل کارگران این کارخانه برای چندمین بار تجمع کردند.
به گزارش کبنا، بعد از اعتراض و تجمع کارگران کارخانه فولاد یاسوج در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداری شهرستان بویراحمد و شکایات آنها، مسئولان قضایی حکم توقیف اموال کارخانه را در برابر مطالبات کارگران به آنها داد، همچنین مسئولان استان و شهرستان بویراحمد در جلسه‌ای برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه نیز تصمیماتی را اتخاذ کردند.
photo_2016-12-18_12-54-38
در آن جلسه رضا باقری مدیرعامل و صاحب کارخانه فولاد یاسوح با ضمانت ۳۰۰ میلیون تومانی قول داد ظرف دو ماه مطالبات و حقوق کارگران را پرداخت کند و در صورت عمل نکردن به تعهداتش بازداشت و جریمه شود، اما اکنون سه ماه از تعهدات مدیرعامل کارخانه با حضور مسئولان می‌گذرد و هیچ کدام از مصوبات آن جلسه اجرا نشد.
اما در این بین پناهی معاون فرماندار بویراحمد که در بین کارگران معترض حاضر شد، می‌گوید، کاری نمی‌توانم، انجام دهم، فرمانداری بویراحمد و سایر مسئولان برای حل مشکلات کارگران وقت گذاشتند و پیگیری‌های زیادی کرده‌اند که در یک فرایند کمتری به حقوق‌شان برسند، پاسخی که نه خبرنگاران و نه کارگران را قانع نکرد.
این مسئول در ادامه و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر فرمانداری بویراحمد نمی‌تواند کمکی به کارگران کند، چرا از کارگران فرصت دو ماهه گرفت، گفت: با وجود مشکلات مالی کارگران، آنها توان مالی برای پرداخت هزینه بالای حکم اجرای توقیف اموال را ندارند.
یکی از گارگران معترض کارخانه فولاد یاسوج به خبرنگار کبنا نیوز گفت: دو ماه پیش حکم توقیف اموال را گرفته‌ایم و اجرا شد و کارخانه را تعطیل کردند، اما در جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان بویراحمد و استان خواستار رضایت کارگران از رئیس کارخانه شدند.
این کارگر در ادامه تاکید کرد: در آن جلسه از مدیرعامل و صاحب کارخانه فولاد یاسوج تضمین ۳۰۰ میلیونی گرفتند که اگر حق و حقوق کارگران را ندهد، حکم بازداشت را اجرا و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه متقبل شود. موضوعی که فرماندار بویراحمد نیز آن را تأیید کرد.
photo_2016-12-18_12-54-43
به گفته کارگران، تعهدات مدیرعامل کارخانه در اختیار آنها قرار نگرفته و آنها از محتوای صورتجلسه نیز مستندی در اختیار ندارد و مسئولان می‌گویند که «محرمانه است»
کارگر اخراجی کارخانه فولاد یاسوج می‌گوید؛ معاون فرماندار بویراحمد به کارگران گفته است؛ در تماس تلفنی با مدیرعامل کارخانه خواستار پرداخت مطالبات کارگران شدم و دیگر بیشتر از این کاری نمی‌توانم انجام دهم.
وی افزود: کی باید حق‌مان را بدهد، مسئولان نباید با یک تماس تلفنی به دنبال مطالبات کارگران باشند، هر کارگر تقریباً ۱۵ میلیون تومان از رئیس کارخانه فولاد طلب دارند و همه ماها با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو هستیم.
یکی دیگر از این کارگران می‌گوید؛ اگر فرمانداری نمی‌توانست کاری کند، چرا از کارگران کارخانه فولاد دو ماه فرصت خواست؟ چرا برای اجرای دوباره حکم باید ماه‌ها صبر کنیم؟ وقتی فرمانداری بویراحمد قدرت ندارند چرا با کارگران این‌کار را کرد؟
photo_2016-12-18_12-54-31 photo_2016-12-18_12-52-20 photo_2016-12-18_12-52-23 photo_2016-12-18_12-52-33
photo_2016-12-18_12-52-09
وی ادامه داد: الان ۳ ماه از این تعهدات گذشته است، و هر چه به  فرمانداری بویراحمد می‌آییم، می‌گویند ما دیگه کاری نمی‌توانیم، بکنیم و فلان مسئول هم می‌گوید، اصلاً به ما ربطی ندارد، دیگری می‌گوید پیگیر شکایت‌تان باشید و چون رضایت روی این حکم رفته برای اینکه دوباره اجرا شود، سه ماه دیگر طول می‌کشد.
این کارگر با بیان اینکه مسئولان توجه چندانی به حق و حقوق کارگران ندارند، اظهار کرد: وقتی کارخانه باقری تعطیل می‌شود، ظرف ۲۴ ساعت جلسه تشکیل می‌دهند، آن هم با حضور رئیس کارخانه در فرمانداری نشست می‌گذارند. اما وقتی نوبت کارگران می‌شود، هیچکس جوابگو نیست، مشخص نیست در این استان چه اتفاقی افتاده است؟ یعنی فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت قدرت ندارد رئیس یک کارخانه را به اینجا بیاورد. فرماندار اگر قدرت ندارد چرا از کارگران رضایت گرفت، چرا کارخانه را تعطیل نمی‌کنند؟
به گزارش کبنا، همه ماجرا به اینجا ختم نشد تا اینکه معاون فرماندار با مدیرعامل کارخانه فولاد تماس گرفت و این مدیرعامل از کارگران خواست تا برای برای مطالبات‌شان به دفتر کارخانه مراجعه کنند.
کارگران با اصرار معاون فرماندار را با خود به کارخانه بردند.
پناهی با بیان اینکه تعهداتی بین کارفرما و کارگران انجام گرفت، اظهار داشت: اما هر روز شاهد تجمع کارگران بخاطر حق و حقوق‌شان در مقابل استانداری و فرمانداری هستیم و چندین بار آنها تجمع کرده‌اند.
وی تاکید کرد: قرار بود که بخشی از مطالبات گارگران را شرکت تعاون ارتش پرداخت کند و همچنین تعهداتی بین کارگران و مدیرعامل کارخانه منعقد شد. مدیرعامل کارخانه در آن جلسه متعهد شد که در ۱۳ آذرماه به تعهدات خود عمل کند، اما متأسفانه در این تاریخ به تعهداشت عمل نشد و از طرفی مدیرعامل کارخانه می‌گوید دو ماه از حقوق کارگران بر عهده شرکت تعاون ارتش است.
photo_2016-12-18_12-54-50
معاون فرماندار در ادامه تصریح کرد: آقای باقری گفته؛ هرکس مطالباتس دارد به ما مراجعه کند تا پرداخت شود، اما الان چندین بار است که کارگران تجمع کرده‌اند و ما به جای اینکه به دیگر کارهای مهم و ضروری‌تر برسیم، خیلی از وقت ما را گرفته است و منجر به این شد که شخصاً حضور پیدا کنم و ببینم چه کسی اجازه نمی‌دهد، حق کارگران را بدهند؟ و چه کسی جلوی ورود کارگران را به کارخانه می‌گیرد؟
به گزارش کبنا، معاون فرماندار از کارگران درخواست مطالبات خود به صورت کتبی و فرصت دوباره ۲۰ روزه به مدیرعامل کارخانه داده شود و گفت: مدیرعامل کارخانه خواستار این است که هر کس مطالبات دارد کتبی درخواست بنویسند و مدیرمالی کارخانه بررسی کنند و این نیاز به فرصت یک ماه دارد، تا مطالبات این کارگران بررسی شود. این یک حساب کتاب مالی است و شما تقاضای خود را بنویسید تا مراحل آن انجام و پیگیری شود.
وی تاکید کرد: باید مدت یکماه اجازه دهید تا بررسی کنند و اگر قرار شد به آن شکل باشد که حقوق‌تان را بگیرید باید بروید دادگاه و شکایت کنید و تا بازرس بیاید و شما می‌گویید که پول کار‌شناس بدهیم و در کمیسیون ۲ماه طول می‌کشد‌‌ همان کار است و باید با مشکلات مالی هزینه‌ای پرداخت کنید.
پناهی در ادامه گفت: بخش زیادی از مطالبات کارگران مانده، اما به گفته مدیرعامل کارخانه یاسوج در نوبت ۵۸۱ میلیون تومان و ۲۶۴ میلیون تومان به کارگران پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: قرار است در یک بازه زمانی ۲۰ روزه اسناد مالی مورد بررسی قرار بگیرد که هر کارگر چقدر مطالبه دارد و بعد از آن نیز حقوق و مطالبات کارگران پرداخت شود.
بنا بر این گزارش، کارگر اخراجی کارخانه فولاد گفت: یکسال است که قول‌های یک ماهه می‌دهند، جناب پناهی شما در فرمانداری گفتید؛ باقری گفته هرکس طلب دارد برود کارخانه و طلبش را بگیرد، برای شفاف شدن این موضوع از شما خواستیم همراه ما بیاید، الان نیامده‌ایم که فرصت یک ماه دیگر بخواهند. واقعا از حد گذشته است، و یکسال می‌گذرد. امروز باید تکلیف‌مان مشخص شود. جناب پناهی شما گفتید بروید، می‌خواهند تسویه حساب کنند. پس کو! چرا تسویه حساب نمی‌کنند.
 
 
وی افزود: حساب و کتاب مالی آشکار و روشن است. اشتباه ما پذیرفتن خواسته مسئولین ارشد استان بود، مسئولین ارشد تصمیم گرفتند و ما هم پذیرفتیم. برای فرصت مجدد یک چک ضمانتی یا سفته به فرمانداری بدهند. با تعهد مجدد یک ماه دیگر باز به وعده‌هاشون عمل نمی‌کنند و شما هم هیچ‌کاری نمی‌کنید.
بنا بر این گزارش، کارگری گفت: کارگرا مشکلات زیادی دارند، یکی از کارگرای همین کارخانه به دلیل نبود به موقع حقوق و مشکلات مالی، همسر خود را طلاق داد. چون توانایی تامین نداشت توانایی خرید نانی نداریم. لطفا همین جا تمامش کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعاجای تاسف هست ازمسولینی که نمیتوانندازقدرت وتوانایی خود برای گرفتن حق مظلوم ازظالم استفاده کنن .!این جریان مظلومیت وناتوانی کارکران برای گرفتن حق خود وشرمنده شدن شان از زن وبچه...دست مسولی رامیبوسدکه ازامام حسین یاد کند.......و ... وسلام
کارگر بی ادعا
Iran, Islamic Republic of
باسلام
کبنا عزیز
تا اونجایی که اطلاع از همکاران داریم طلبکاریم اما نه اینجوری که میگویند خدایی هست ما نباید به فکر تعطیلی یا بیکاری بیش از ۲۵۰ همکار یا اشتغال غیر مستقیم ۱۰۰۰۰ نفر باشیم
ضمنا ندیم کسی را اخراج کرده باشند اینها هم کدر عکس در جوار هم هستیم خودمان ترک کار کردیم حالا یه بهانه ای باشد
خدا هست
دست بویر صنعت باید حقوقمان را بدهند ما شغل اول و آخرمان بوده هر که حقمان را نداده و داراه ضایع میکند از مسئولین میخواهیم تا کی باید صبر کنیم اینها قبول اما وجدان کجایی ......
نباید چنین تخربیبی شود خودمان بعد از چند سال دیکر باید برگردیم در همین شرکت مشغول به کار شویم چون صنعتی در یاسوج نیست
آیا کارخانه در یاسوج هست بخش خصوصی که به این اندازه نیرو داشته باشد .
کبنا خواهشمندیم درست و منطقی پیام بفرستید عواقب بدبختی این استان همین چیزها هست .
طلبکار
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز با یک حساب سرانگشتی اگر هر نفر فقط سرپرست ۱ نفر باشد،۲۵۰*۲ =۵۰۰ نفر،با همین حساب تعداد کسانی که بطور مستقیم از بدحسابی های این واحد صنعتی رنج میبرن بیشتر از اونایی هست سود میبرن،
علی
Iran, Islamic Republic of
بی ادعا
این ۱۰۰۰۰از کجا اوردی
کجا ما خودمون رفتیم
وقتی ۱سال به یکی حقوق ندن معلوم که دیگه رایگان کار نمیکنه
1214
Iran, Islamic Republic of
حق الزحمه اساتید دانشکده علمی کاربردی بویر صنعت هم دو سال پرداخت نشده اینها چکار می کنند
دالمن
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از کبنا
اقای کارگر بی ادعا این کارخونه برا بعضی ها که یکیش هم شما هستین نون داره. من خودم ادم سراغ دارم که یک ریال از اقای باقری هم طلب نداره اگه هم داشته باشه خیلی جزئی . این ادم ها همونایی هستن که اقای باقری هواشونو داره .پس لطفا بجای این همه کارگر صحبت نکنین.این کارگرها اگه رازی بودن این همه جلو استانداره و فرمانداری تجمع نمیکردن البته همه ما هم میدونم که این دولت مردان به فکر این کارگرها نیستن دارن پیگیریهای جزئی میکنن برا حفظ آبروی خودشونن
کارگر بی ادعا
Iran, Islamic Republic of
آقای دالمن
شما مثل من در این کارخانه برقکار و مکانیک شدیم من دفاع از شرکت نکردم اما وجدان داشته باشیم من هم مثل شما بیکارم
از مسئولین محترم تقاضای رسیدگی نهایی داریم.
h
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مسعولین تو کارخانه نماز میخونن و‌از دین و ایمان حرف میزنن و حقوق خود رو ماه به ماه میگیرن و از باقری دفاع میکنن اخه مومن حضرت علی گفته تا عرق کارگر خشک نشده حق کارگر رو بدین
علی
Iran, Islamic Republic of
.. تو سی ختی که ا..
زریر
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به کارگر بی ادعا:

ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می بری و زحمت ما می داری
دالمن
Iran, Islamic Republic of
آقای کارگر بی ادعا
من قبل از اینکه بیام کارخونه خودم برقکار بودن .درسته که تجربیاتی مربوط به کارخونه فولاد اونجا یاد گرفتیم که خیلی هم با ارزشه اما این تجارب متاسفانه اینجا بدرد هیچی نمیخوره یا باید بریم یزد یا یجایی که یه کارخونه فولاد یا مثل فولاد داشته باشه .من خودم هم لا نظر شما موافقم که این کارخونه برا اغلب کارگرها خوب بوده .همون نفراتی که یزد و بقیه جاها دارن حقوق بالا میگیرن اگه این کارخونه نبود اونا هم هیچ وقت پیشرفت نمیکردن اما اینا ربطی به حق و حقوق کارگرها نداره
Iran, Islamic Republic of
والا ..ر چه بده استونی با خ....دارن که اینچنین حق مظلوم وکارگران را ..ل میکنند بعد خودشونو..ن هم جا میزنن کو شعار پیامبر که میفرمودند نذارید عرق کارگر خشک شود و دسترنج او را پرداخت کنید حالا بیایید املاک مسلمین را دو دستی تقدیم این .. کنید کارخانه قند برا انها کم است
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
1