تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۱۶۷۳۵

آقای پناهی ما به بی طرفی شما مشکوکیم

۴
۰
کبنا ؛ارسلان عمادیان مطلق
بعد از اظهارت حجت‌الاسلام پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد[کلیک کنید] در نشست ۹ دی پیرامون استخدام‌های فله‌ای یکی از مخاطبان پاسخ به اظهارات وی داد که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
از گذشته‌های دور تا به اکنون در ایران و درمیان مردم استانشان و جایگاه روحانیت بالا‌تر از تمامی معادلات سیاسی و مرزهای قومی بوده است و در میان مردم از احترام و جایگاه والایی برخوردار بوده‌اند، به وقت مشکلات و مصائب روحانیت معظم بدون کوچک‌ترین مرزگذاری حامی و ملجا مردم بوده‌اند. نمونه بارز این رفتار بیت مکرم آیت الله ملک حسینی می‌باشد که در زمان حیات حضرت ایت الله سید کرامت الله ملک حسینی و چه حالا که فرزند بزرگوار ایشان سید شرف الدین ملک حسینی مسئولیت خطیر نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی ولی فقیه در استان را برعهده دارند این بیت مکرم در موضع بی‌طرفی و حمایت از مردم در پی رفع مشکلات و مصائب انان بوده‌اند.
علاوه بر نمایندگان محترم مردم در مجلس خبرگان همه روحانیون و بویژه بزرگوارانی که در کسوت امامان جمعه مشغول به خدمت هستند نقشی همین گونه بر دوش دارند. ولی اگر خدای ناکرده موردی پیدا شد که در موضع گیری‌ها و یا رفتار‌ها به عمد و از روی تعصب جناحی طرف یک گروه و جناح را بگیرند این مسئله سبب دلزدگی مردم می‌شود و ممکن است بخشی از اعتماد مردم سلب شود.
این مقدمه را از آن رو آوردیم تا با مبنا قرار دادن جایگاه بی‌طرفانه و متعهدانه که از آن روحانیت معظم است به نقد و تحلیل فرمایشات جناب آقای شیخ صفدر پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمه استان بپردازیم که در جلسه هماهنگی مراسم ۹ دی در نشستی در استانداری ایراد داشتند.
گرچه اقای پناهی به اندازه کافی تریبون در اختیار دارند و اساسا ضرورتی برای چنین بیانات نامربوط در این نشست نبود! و البته این بار اول نیست که شاهد رفتارهایی از این دست هستیم بار قبل نیز حجه الاسلام عبدپور در نشست تجلیل از مدیران بسیجی صرفا برای حمله به مدیریت استان بلند شد و حرف‌هایی زد که حتی اصولگرایان هم بایت آن حرف‌ها و رفتار ابراز تاسف کردند.
نفس بیان مشکلات و معضلات مردم و جامعه از زبان مسئولین و بویژه مسئول محترم ائمه جمعه اقدام شایسته و نیکویی است اما بیان مشکلات از اینجای گاه باید مستند و همراه با بررسی همه جانبه و بدور از شائبه‌های رسانه‌ای و سیاسی باشد و یقین از اطلاعات باشد نه اینکه براحتی امار دهیم و این امار را هم اثبات نکنیم! ایشان می‌فرمایند که این دولت بیشترین آمارهای فله‌ای در بحث استخدام را دارند و کسی هم ورود نکرده است. با عرض پوزش باید گفت این ‌‌نهایت بی‌انصافی در قضاوت هست. کاش آقای پناهی به این امار یک اشاره‌ای می‌کردند! اتفاقا نقدی که بر دولت هست همین بستن فضای استخدامی است و اگر مواردی هم بوده است خارج از بحث ضابطه‌مندی آن بسیار انگشت شمار بوده است. این گونه کلی صحبت کردن و وارد کردن یک اتهام ثابت نشده‌ای ابدا پذیرفتنی نیست. می‌فرمایند کسی به این موضوع ورود نکرده است منظور از ورود چیست آیا همین که فضا اینقدر شفاف هست که خود ایشان و همکارانشان در این مورد صحبت می‌کنند خود ورود نیست؟ آیا در طول هفته قبل کمتر شخص و یا مسئولی بوده که در این مورد صحبتی نداشته باشد؟ دنبال چه نوع ورودی هستند لکن ایشان جز به کنار رفتن دولت به هیچ چیز راضی نیستن، طبق فرمایش ایشان نهادهای نظارتی باید بررسی کنند پس اجازه دهند تا حداقل تحقیق و بررسی صورت گیرد نه اینکه‌‌ همان روز اول منتظر صدور حکم باشند.
می‌فرمایند سه سال پیش به رسانه‌ها اعلام کردم که خودم اسامی استخدام‌های بی‌ضابطه را دارم بیایند و مصاحبه کنند اما کسی نیامد. جمله عجیبی است اولا که در این موارد نباید منتظر دیگران ماند و به خاطر نیامدن رسانه‌ها بی‌خیال یک اتفاق به ظن خود ایشان غیر قانونی شد و ثانیا اقای پناهی که به اندازه کافی هم تریبون دارند و هم رسانه‌هایی که کاملا با ایشان هماهنگ هستند پس چرا‌‌ همان زمان از زبان خودشان اعلام نکردند مگر دیروز که این حرف‌ها را زدند چه اتفاقی افتاد که در سه سال گذشته ممکن بود اتفاقی بیفتد. اینک نیز دیر نشده است تخلف تخلف است و مردم انتظار دارند ایشان این لیست را با ادله و سند ارایه دهند.
حجه الاسلام پناهی می‌فرمایند: استاندار و معاونان وی باید برخورد کنند، حرف صحیح و درستی است که با توجه به جو سازی در این مورد و مطالبه افکار عمومی باید هر چه سریع‌تر کم و کیف این موضع روشن شود.
ولی کاش اقای پناهی که با احساسات و عصبانیت راجع به همه چیز صحبت کردند به دولت قبل و همین موضوع بکارگیری استخدام فله‌ای در همین ادارات استان که بعضا با حمایت و نامه برخی از همین معترضین امروز به کار گرفته شدند هم اشاره‌ای می‌کردند! و می‌گفتند در قبال بکارگیری گسترده نیرو در دولت قبل که خیلی زود هم‌‌ همان نیرو‌ها پیمانی می‌شدند و بعضا به عنوان مدیر انتصاب می‌شدند و اکثر آن‌ها در ادارات حضور دارند چه موضعی دارند. آیا به نظر ایشان تخلفی صورت گرفته است و اگر صورت گرفته است حال نباید بررسی شود و چرا در این مورد سکوت کردند؟ و یا اصلا چرا در‌‌ همان هشت سکوت کردند؟
نکته بعد در فرمایشات اقای پناهی تکرار یکی از خطبه‌های آیت الله جنتی در سال ۱۳۹۲ است که مدعی شده بودند در ادارات و وزارتخانه‌ها نیروهای حزب الهی را از کار بیرون می‌کنند، حال شایسته است آقای پناهی پاسخ دهند کدام نیرو از این جنسی که می‌فرمایند با بی‌قانونی کنار گذاشته شدند؟ نیرویی که استخدام قانونی است نمی‌شود اخراجش کرد و اگر استخدامش مشکل دارد که باید اقای پناهی از آن حمایت کنند نه اینکه با چسباندن برچسب مطابق می‌لشان حقی خارج از قانون برای ایشان قائل شوند. ایراد این دولت همین عدم تغییرات اساسی و بنیادین و عدم استفاده از نیروهای همسو بوده است. پس این چه نوع قضاوت کردن و دنبال حل مشکل بودنی است؟ سوال این است که آیا این عزیزان هرگز حاضر می‌شوند در نهادهای تحت امر خود حتی در استخدامی‌های جزء، کوچک‌ترین توجهی به نیروهای منتسب به جریان مقابل داشته باشند که حال دولت باید برای تغییر هر مدیر شهرستانی از همه استعلام بگیرد.
مطابق همین واقعیت‌ها و بعد نوع نگاه و مواضع آقای پناهی عزیز ما معتقدیم بی‌طرفی اقای پناهی جای ابهام دارد و ظاهرا ایشان و بسیاری دیگر از آقایان تنها در پی بهانه گیری علیه دولت برای زمین زدن آن هستند.
آقای پناهی سراغ حقوق‌های نجومی می‌روند در حالی که مدت هاست مردم علاوه بر فیش‌های نجومی مواردی از اختلاس‌های کلان در دولت قبل، املاک نجومی شهرداری تهران و بکارگیری غیر قانونی در دولت قبل را نیز به عنوان مطالبه خود فریاد می‌زنند اما دریغ از یکبار محکومیت و یا اشاره از سوی جناب اقای پناهی و دوستانشان.
به همین خاطر است که بخشی از مردم به این نوع موضع گیری‌ها و نیت آن‌ها خوشبین نیستند.
برای نمونه در موضوع فیش‌های نجومی همانگونه که همه می‌دانند این موضوع از گذشته بوده است و اتفاقا این دولت با شهامت تمام خود برای حل مشکل پا پیش نهاد و در پی حل آن هستند و جالب‌تر از همه اینکه مبلغ کل این فیش‌ها اصلا قابل قیاس با مبلغ املاک نجومی شهرداری نمی‌باشد ولی ظاهرا املاک بیت المال چندان مهم نیستند چون سردار قالیباف ممکن است نامزد جریان اصولگرا در انتخابات اینده باشند..
از اقای پناهی بواسطه جایگاه‌شان انتظار می‌رود بی‌طرفانه موضع بگیرند و این موارد را هم ببیند و هرگز به دولت‌ها به چشم جناحی نگاه نکنند. البته وی در سال گذشته بی‌طرفی جناحی خود را نشان دادند و در تمام سخنرانی‌های اقای هدایتخواه در ردیف اول هواردان ایشان حضور داشتند پس نمی‌توان از ایشان انتظار داشت راجع به برخی استخدام‌ها و بورسیه‌هایی که همزمان با نمایندگی و نفوذ اقای هدایتخواه در ادارات استان اتفاق افتاد و بخشی از مردم در ان موارد سوالات و ابهاماتی هم دارند صحبتی داشته باشند.
اقای پناهی در پایان فرموده‌اند نسبت به عملکرد دولت دلمان می‌سوزد که معلوم است اشاره به قراردهای جدید دولت در جهت تشویق سرمایه گذاری در کشور و حل بخشی از بحران بیکاری است ولی متاسفانه کسانی هستند که یک روز به قرارداد خرید هواپیما گیر می‌دهند و روز دیگر به خرید کشتی و یک روز قراردادهای نفتی... و این در حالی است که نه بدیلی برای حل این وضعیت دارند و از همه جالب‌تر اینکه بخشی از این رفتار‌ها از دولت قبل شروع شده است با این وجود باید از اقای پناهی بابت دلسوزیشان تشکر کرد ولی باید بدانیم ما یک مملکت بزرگ داریم و یک دولت که ممکن است ایرادات و اشکالاتی هم داشته باشد پس نباید به چشم یک رقیب به دولت نگاه کنیم و صرفا دنبال مچ‌گری باشیم و اینهمه خدمات و پیشرفت را نبینیم و از طرفی چشم بر اشکالات دولت قبل ببنیدم و جامعه را در احمدی‌نژاد و جبهه پایداری خلاصه کنیم.
اقای پناهی و ائمه جمعه نقش مهمی در مبارزه با فساد و حمایت از رشد و توسعه کشور دارند و نباید بی‌طرفی ان‌ها در بین جناح‌های سیاسی از بین رود. ویژگی‌ای که مقام معظم رهبری در تمامی حوادث و اتفاقات سیاسی با اتکا به آن، ملجا و پناهگاه همه مردم و گروه‌ها و جریان‌ها هستند و به چشم یکسان به همه جریان‌ها و احزاب نگاه می‌کنند.
سید موسی خادمی یکی از متعامل‌ترین استانداران در طول تاریخ استان است وبه اقتضای نیاز استان و پرهیز از تنش و هم چنین همراهی همه گروه‌ها و اشخاص در مسیر توسعه استان تعامل بسیار خوبی با اقای پناهی و سایر بزرگان دارند اما گویی بعضی‌ها بیشتر دوست دارند کسانی در راس باشند که اهل هیاهو باشند تا فرصتی هم برای برخی کار‌ها و رفتار‌ها پدید آید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا بازرسی باشه پس چرا کسی به سازمان صنعت معدن تجارت سرکشی نکرده؟
Iran, Islamic Republic of
..ن حواست به کلاهت باشه باد نبره
ختم روزگار
Europe
درود بر این نویسنده بسیار عالی و بجا
Iran, Islamic Republic of
پناهی وبی طرفی امکان نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1