تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۲۱۶۶۸۱

اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» / تخریب بلوط توسط افراد منفعت‌طلب

۰
کبنا ؛ 

مدیر‌کل محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در جنگل‌های استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف احیا و حفاظت از گونه‌های بومی اجرا می‌شود.
 hashmi

سید اسدالله هاشمی امشب در حاشیه اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش و تشکل‌های مردمی در استان اجرا ‌می‌شود.

مدیر‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، هدف از اجرای این طرح را احیا و حفاظت از جنگل‌ها و گونه‌های گیاهی بومی‌ در مناطق و استان‌های جنگلی عنوان کرد و افزود: آموزش گلدانی کاشت بذر بلوط و نگه‌داری از آن تا انتقال به عرصه از جمله برنامه‌های جنبی این طرح است.

وی با اشاره به اینکه «بلوط» یکی از گونه‌های مهم بومی کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: این گونه بومی اصیل و باارزش استان طی سال‌های اخیر بر اثر بی‌احتیاطی، توسعه جاده‌های روستایی و شهری، چرای بی‌رویه، آتش‌سوزی و استفاده نادرست توسط برخی افراد سودجو و ناآگاه دچار تخریب زیادی شده است.

این مسؤول با اشاره ظرفیت عظیم دانش‌آموزی در کشور و استان‌ها، گفت: این ظرفیت می‌تواند در احیا و حفاظت از چنین گونه‌هایی همکار محیط زیست و تشکل‌های مردم‌نهاد و دوستدار طبیعت باشند.

هاشمی بر شناسایی و استفاده از پتانسیل‌های مختلف در مدارس تاکید کرد و یادآور شد، با اجرای این طرح توسط دانش‌آموزان نه تنها خسارات جنگلی ناشی از جاده‌سازی، توسعه زمین‌های کشاورزی و تخریب جنگل‌ها جبران می‌شود بلکه تا چند سال آینده شاهد رویشگاه‌های جنگلی زاگرس و افزایش کیفیت این گونه‌های گیاهی در استان خواهیم بود.

مدیر‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: طرح «هر مدرسه یک نهالستان» امروز با حضور دانش‌آموزان مدرسه سمای یاسوج در یک هکتار از جنگل‌های «گنجه کهنه» دنای شرقی شهرستان بویراحمد اجرا شد.

وی از کشت یک هزار و ۵۰۰ بذر بلوط توسط دانش‌آموزان این مدرسه در این میزان عرصه جنگلی خبر داد و گفت: این طرح قرار است در شش روستای ذخیره‌گاه دنا و دیگر جنگل‌های آسیب‌دیده استان اجرا شود.

هاشمی با عنوان اینکه این طرح توسط دبیرخانه اجرایی استانی «مدیریت کوهستان مرکزی»، « نهضت سبز زاگرس» و اداره‌کل محیط زیست استان اجرا می‌شود، گفت: باید تلاش کرده و فرهنگ کاشت بذر، درخت و حفاظت از گونه‌های مختلف بومی را در استان نهادینه کنیم.

نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1