تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۲۱۶۵۲۱

جاسازی مواد مخدر در محور گچساران / انتقاد فرماندار کهگیلویه از مدیران به دلیل خاص

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
جاسازی حرفه‌ای بیش از ۲۴۶ کیلوگرم تریاک در خوردو وانت بار در محور شیراز به گچساران
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲۴۶ کیلوگرم تریاک در محور شیراز به گچساران کشف شد.
سرهنگ مهدی انصاری  اظهار داشت: امروز پلیس مبارزه با مواد مخدر گچساران هنگام کنترل خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی و در محور شیراز به گچساران، به یک دستگاه وانت پیکان که در حرکت بوده مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران این فرماندهی پس از هدایت خودرو به مقر انتظامی در بازرسی دقیق آن مقدار ۲۴۶ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در داخل این خودرو جاسازی شده بود را کشف کردند.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توقیف خودروی وانت بار، تصریح کرد: سرنشینان این خودرو پس از بازجویی‌های به عمل آمده با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.
درخشش ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمدی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در عین کمبودها
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه جوانان و ورزشکاران این استان با وجود برخی کمبودها در میادین ملی و بین‌المللی خوش می‌درخشند و بارها پرچم پر افتخار ایران اسلامی را در خارج از مرزها به اهتزار در آورده‌اند.
به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، استاندار این استان در دیداری که معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان در دفتر وی داشت، استان را سرشار از نیروهای انسانی مستعد، توانمند و جوان دانست و گفت: باید این جوانان پرشور و توانمند مورد توجه ویژه قرار گیرند.
سید موسی خادمی افزود: امروزه جوانان و ورزشکاران این استان با وجود برخی کمبودها در میادین ملی و بین‌المللی خوش می‌درخشند و بارها پرچم پر افتخار ایران اسلامی را در خارج از مرزها به اهتزاز در آوردند.
استاندار نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به امر ورزش و سلامتی و تندرستی جوانان را بی‌سابقه خواند و افزود: انتظار می‌رود دولت، مقوله ورزش را در این استان به صورت ویژه حمایت کند و زمینه شکوفایی استعدادهای نهفته جوانان این دیار را فراهم آورد.
خادمی افزود: به دلیل وضعیت نامطلوب استان در برخی شاخص‌ها لازم است در همه حوزه‌ها از جمله منابع، امکانات و تقویت نیروهای انسانی کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های خاص و ویژه جهت تخصیص اعتبارات مناسب قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان باید به دنبال جذب اعتبارات ملی در این حوزه باشد، تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید، حوزه جوانان استان با هدف افزایش شور و نشاط و پویایی اجتماعی در میان جوانان می‌بایست مورد توجه و پیگیری جدی مدیران این حوزه قرار گیرد.
خادمی استعدادیابی جوانان و تقویت این توانمندی‌ها را از اولویت‌های مهم دولت خواند.
اشعار مدح و مرثیه بازگو کردن تاریخ شیعه است/ لزوم بازگو شدن واقعیت و توجه به ظرافت اشعار
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیان اشعار مدح و مرثیه بازگو کردن تاریخ شیعه است و باید واقعیت و ظرافت اشعار مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی  در مراسم تجلیل از مداحان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) بر رعایت پیوند قلبی مداحان با اهل بیت عصمت و طهارت تأکید کرد و اظهار داشت: اشعار مدح و مرثیه بازگویی و بیان تاریخ شیعه در دوره‌های مختلف است و باید در نهایت ظرافت و واقعیت بازگو شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر حفظ منزلت و جایگاه مداحان تأکید کرد و گفت: رعایت اسناد موثق در بازگو کردن روایات، ارتقای علم و دانش و پرهیز از افراط و تفریط ضروریاتی است که باید توسط مداحان مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به سابقه و مداحی اهل بیت(ع) به ارتباط قلبی مداحان با اهل بیت اشاره و بر رعایت این ارتباط تأکید کرد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازگو کردن روایات واهی توسط مداحان برای گریاندن مردم گفت: کسانی که برای گریاندن مردم به آیات و روایات واهی متوسل شده و این آیات را مطرح و بیان می‌کنند عاقبتی هولناک در انتظار آنها است.
حجت‌الاسلام حمید برازش نیز در این مراسم با اشاره به منزلت مداحان در جامعه گفت: مداحان برای مشارکت در اصلاح و تبیین برخی آسیب‌های اجتماعی مشارکت کنند که حضور آنان نقش موثری در کاهش آسیب‌ها دارد.
وی بیان کرد: تبلیغات اسلامی استان در حال اجرای طرحی است که با حضور مداحان و شعرا اشعار مورد استفاده آسیب‌شناسی می‌شود.
 
انتقاد فرماندار کهگیلویه از حضور کمرنگ مدیران در مراسم‌های ملی و مذهبی
فرماندار کهگیلویه گفت: حضور کمرنگ مدیران شهرستان در مناسبت‌های ملی و مذهبی پذیرفتنی نیست.
علی پوزش  در شورای اداری شهرستان با انتقاد از حضور کمرنگ برخی از مدیران در مناسبت‌های ملی و مذهبی اظهار داشت: شرکت مدیران در جشن‌های مذهبی و ملی الزامی است.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به برگزاری جشن زعامت امام عصر(عج) تصریح کرد: در این مراسم جز تعداد انگشت شماری از مدیرانی که در برگزاری جشن همکاری داشتند بقیه حضور نداشتند.
پوزش با بیان اینکه بی‌توجهی مدیران به اعیاد، ولادت و یا شهادت ائمه اطهار پذیرفتنی نیست،خطاب به آنها بیان کرد: مدیران نظام اسلامی هستید و ضرورت دارد شرکت داشته باشید.
رئیس شورای اداری کهگیلویه تصریح کرد: عدم حضور مدیران در جمع مردم در چنین مراسم‌هایی در افکار عمومی تأثیر منفی دارد.
وی در ادامه به برگزاری سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ در مسجد جامع شهر اشاره کرد و گفت: مدیریت مسجد با هماهنگی امام جمعه چنین برنامه‌ای تدارک دیده و لازم است مدیران جهت پاسخگویی به پرسش‌های مردم حضور پیدا کنند.
پوزش افزود: شهرداری و شورای شهر موظفند در برنامه آتی این نشست حضور داشته و پاسخگوی مردم باشند.
فرماندار کهگیلویه گفت: هر مدیری برای پاسخ به پرسش‌های مردمی در این نشست دعوت شد ضرورت دارد به دعوت متولیان امر پاسخ مثبت دهد.
پوزش هم چنین برگزاری کنگره شهدای استان را یادآور شد و افزود: با گذشت دو ماه از اتمام این مراسم هنوز برخی از ادارات شهرستان به وعده‌های خود مبنی بر همکاری در اجرای برنامه‌های کنگره عمل نکرده‌اند.
مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه با اشاره به مشکل آب شرب بخش دیشموک بالا بودن میزان سولفات در آب را تأیید کرد و گفت: دغدغه امام جمعه موقت این شهر و مردم به حق است.
پوزش از راهکارهای موقت و بلند مدت برای رفع مشکل آب دیشموک گفت و افزود: حفر چاه جدید بالغ بر یک میلیارد هزینه دارد و راهکار بلند مدت است.
فرماندار کهگیلویه اتصال چشمه جدید به منبع ذخیره را از راهکارهای موقت در رفع آب عنوان کرد.
کاشت بذر بلوط در منطقه حفاظت شده «گنجه کهنه» دنای شرقی
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: به همت تشکل مردم‌نهاد «نهضت سبز زاگرس» بذر بلوط در یک هکتار از جنگل‌های منطقه حفاظت شده «گنجه کهنه» دنای شرقی کاشته شد.
به همت تشکل مردمی «نهضت سبز زاگرس»، اداره کل محیط زیست و مدرسه پسرانه سما کاشت بذر بلوط در جنگل‌های ذخیره گاه دنای شرقی، منطقه گنجه‌ای کهنه اجرا شد.
کبری ایاسه در حاشیه برگزاری این طرح، اظهار کرد: پروژه بین‌المللی زاگرس مرکزی در راستای حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی است که طی تفاهم‌نامه ای میان استانداران چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان دبیرخانه اجرایی استانی مدیریت کوهستان زاگرس راه‌اندازی شد.
کارشناس پروژه بین‌المللی زاگرس مرکزی، طرح «هر مدرسه یک نهالستان» را یکی از طرح‌های مهم این دبیرخانه عنوان کرد و افزود: این طرح را با همکاری تشکل «نهضت سبز زاگرس» و اداره کل محیط زیست در استان انجام می‌دهیم.
وی یادآور شد: این طرح با حضور ۶۰ دانش‌آموز از مدرسه سما در ۶ روستای ذخیره گاه دنا انجام شد.
امید سجادیان نیز در ادامه اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» را به منظور حفاظت از رویشگاه‌های زاگرس، هیرکانی و ارسباران بیان کرد و یادآور شد: در این طرح دانش‌آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از عرصه‌های جنگلی حفاظت می‌کنند.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ بذر بلوط توسط دانش‌آموزان مدرسه سما در یک هکتار از منطقه حفاظت شده دنای شرقی کاشته شد، گفت: کاشت بلوط به صورت مستقیم در عرصه‌های جنگلی همیشه بهترین نتیجه را در پی داشته است.
وی با  اشاره به اینکه بعد از کاشت بذر چندین پلاک به نام هر دانش‌آموز صادر و در کنار ان نصب می‌شود، افزود: بسته‌ای آموزشی شامل راهنمای کاشت بلوط، بلوط و گلدان به دانش‌آموزان اهدا تا در هر  مدرسه نهالستانی توسط دانش‌آموزان ایجاد شود.
این مسؤول تصریح کرد: آموزش معلمین به منظور مراقبت از بذرهای کاشته شده تا انتقال به عرصه از دیگر برنامه‌های جنبی این طرح بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1