تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۲۱۶۳۹۶

پشت پرده فرار سرمایه‌گذاران بومی / برخی‌ها چشم دیدن توسعه استان را ندارند

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
در حالی که مسئولان استانی در به در به دنبال یک سرمایه‌گذار حتی فرش قرمز زیرپای روسی‌ها و بلغاری‌ها پهن کردند، عده‌ محدودی خلاف منافع استان قلم برداشته و در سایت‌های گمنامشان می‌خواهند، سرمایه‌گذاران مطرح بومی را فراری دهند.
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بزرگ‌ترین درد استان را عدم سرمایه‌گذاری بیان می‌کنند و در به در به دنبال یک سرمایه‌گذار می‌گردند تا حتی شده یک ریال در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند و در این راه حتی فرش قرمز نازکشیدن روسی‌ها و بلغاری‌ها را پهن کردند و در ‌‌نهایت خارجی‌ها پس از دو سه روز گشتن در استان زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد را به باد انتقاد می‌گیرند و از کهگیلویه و بویراحمد می‌روند. سفیر بلغاری در یاسوج البته برخی صنایع و مجتمع‌های این استان را که به لطف سرمایه‌گذار بومی احداث شده بود، در حد اروپا خواند و گفت که هر شرایطی را فراهم می‌کند تا این صنعتگر هم استانی در دروازه اروپا سرمایه‌گذاری کند.
کمتر غیر بومی‌ای پیدا می‌شود که سرمایه‌اش را به استان کهگیلویه و بویراحمد بیاورد. سرمایه‌گذاران اغلب در استان‌های برخوردار و دارای زیرساخت سرمایه‌گذاری می‌کنند تا هم ارزش افزوده برای املاک و داریی‌هایشان ایجاد کنند و هم سرمایه‌گذرایشان چندین برابر یک استان محروم سودآوری داشته باشد. در این میان واضح است، کسانی در استان‌های محروم دست به سرمایه‌گذاری می‌زنند که یا تعلق خاطر به موطن خویش داشته باشند و یا برای توسعه منطقه‌ای که در آن تولد یافته و نشو و نما کرده‌اند احساس مسئولیت کنند.
شرایط امروز کهگیلویه و بویراحمد به همین شکل است، صنایع بزرگ این استان که حتی اروپایی‌ها را هم انگشت به دهان می‌کند، متعلق به افراد بومی است و از توسل به سرمایه‌گذاران غیر بومی و خارجی هم حتی مسئولان تاکنون نتوانسته‌اند توفیق چندانی حاصل نمایند. اما آن روی این سکه کسانی هستند که نه تنها خودشان کارنامه‌ای در اشتغالزایی ندارند که با حاشیه سازی برای صنعتگران بومی، می‌خواهند آن‌ها را هم فراری دهند.
صنعتگر همانطور که در استان سرمایه‌گذاری و چراغ صنعت این استان را روشن نگاه داشته است، می‌تواند سرمایه‌اش را به سایر نقاط منتقل کند و همانطوری که مسئولان ما ناز سرمایه‌گذاران را می‌کشند تا شاید در این استان سرمایه‌گذاری کنند، هستند استان‌هایی که از صنعتگران بزرگ ما با آغوش گشاده پذیرایی نمایند.
آنچه که اولویت استان است در شرایطی که وضعیت رکود در صنایع استان بیداد می‌کند، صنعتگران بزرگمان را حفظ کنیم نه اینکه عده‌ای قلم به دست گرفته و چشم دیدن توسعه استان را نداشته باشند و با حاشیه‌سازی و بعضا اکاذیب به دنبال خاموش کردن سوسوهای امید در صنعت استان کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1