تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۲۱۶۳۵۰

دانشجو اهل معامله نیست؛ مطالبه‌گری‌هایی که فراموش می‌شود

۴
۰
کبنا ؛محمد شجاعیshjaaa
دیشب داشتم طبق معمول هر شب به سایت‌های خبری سری می‌زدم. اکثر سایت‌ها فقط یک تیتر داشت با عناوین مختلف روز دانشجو، روز فریاد آزادیخواهی و استکبارستیزی دانشجویان انقلابی در برابر دخالت سران کفر و طاغوت که منجر به شهادت فرزندان این خاک گردید تا ۱۶ آذر بعنوان روز دانشجو در دفتر تاریخ این سرزمین ثبت شود.
داشتم نگاهی به سایت‌های محلی می‌انداختم، تی‌تر تمامی خبر‌ها از ۱۶آذر دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران خبر می‌دادند و اتفاقات پس از آن و یک مناظره دانشجویی.........
چند کلامی از سر صدق و صفا با برادران دانشجوی حزب اللهی و انقلابی عزیز دارم.... این مطلب فقط ادای دینی است به تفکر ناب حزب الله...... ((این متن یک نقد درون گفتمانی است نه....))
در چندین سال گذشته شخصیت‌های مختلفی تخت عناوین و برنامه‌های متعدد با گرایش‌ها و اندیشه‌های سیاسی از هر دو طیف اصول گرا و اصلاح طلب در محیط‌های دانشگاهی یا مراکز شهرستان گچساران حضور و سخنرانی نمودند، که در بعضی از این مراسمات حواشی و اتفاقات پیرامونی مراسم از خود متن سخنرانی و اصل ماجرا مهم‌تر جلوه می‌کند که متاسفانه بعضی رفتار‌ها درشان جریان‌های دانشجویی نبوده و نیست بطور مثال از پرتاب بطری آب و شعار و همهمه و سروصدا در سخنرانی شجاع پوریان تا برسد به مراسم ۱۶ آذر امسال که ابتدا با سروصدا بعضی حضار و بعد با ترک جلسه توسط جریان‌های حزب الهی
و بعداز آن انحراف افکار از ماجرای پلاکارد یک دختر دانشجو برای اعتراض به وضعیت اتوبوس و سلف سرویس دانشگاه به سمت اینکه اعتراض به جریان فتنه بوده است و.....
در ابتدا بعنوان یک عضو کوچک جامعه دانشجویی باید عرض کنم که دانشجو باید جریان ساز باشد و این جریان سازی از محیط دانشگاهی تبدیل به یک گفتمان بشود و تا درون جامعه عوام بسط پیدا کند... دانشجوی حزب اللهی و انقلابی باید سطح مطالعات و آگاهی خود را چنان بالا برده که ولو در جایی سخنران برخلاف جریان غالب فکری نظام و انقلاب هم صحبت کند باید با طمانینه و صحه صدر و آرامش با پرسشگری و نقد منطقی و علم گونه از آن سخنران و بصیرت دهی به حضار در جلسه به تفهیم و تحلیل انقلاب و موجودیت نظام و ولایت و رهبری بپردازد و فضای غالب جلسه را به سمت خود بکشاند.
امروزه دیگر اعتراض بی‌مورد و سروصدا کردن ترک جلسه و یا مطرح کردن سوالات دسته سوم و چهارم جاری کشور نشان از ضعف نظام فکری افراد و پایین بودن سطح آگاهی افراد دارد که این نه در مرام و اندیشه نیروهای حزب اللهی و انقلابی است و نه جریان‌های ارزشی و حزب الهی این نوع رفتار و منش را در ظرف خود جای می‌دهند.
مقام معظم رهبری: بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما، شما دانشجویان چه دختر و چه پسر و حتی دانش آموزان مدارس روی ریز‌ترین پدیده‌های سیاسی فکر کنید و تحلیل بدهید. - دانشجو یک روشنفکر تمام عیار مسلمان است، متدین است.
مقام معظم رهبری: سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تائید نیست. اما سیاست‌گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاه هاست.
مقام معظم رهبری: بنده طرفدار این هستم که جوان‌ها در جریان مسائل سیاسی کشور قرار بگیرند و بتوانند تحلیل کنند. البته سیاسیکاری، سیاست بازی و آلت دست این حزب و آن حزب برای جوان نمی‌پسندم.
و اما بعد درخصوص مناظره دو برادر دانشجو باید گفت: برادران کسی با مناظرات علمی و اندیشه محورانه مخالف نیست ولی مناظره‌ای که بیشتر شبیه متینگ‌های سیاسی انتخاباتی جریان‌های چپ و راست باشد و نه فضای عدالتخواهی و گفتمان سازانه. متاسفانه سطح مطالبات به قدری پایین است که در مناظرات دانشجویی به جای پرداختن به مسائل روز درگیر فضای کشور مثل: مفاسداقتصادی، حقوقهای نجومی، فقر و تبعیض، مبارزه با اشرافیت و سرمایه داری، عدالت اجتماعی و حتی استخدام‌های فله‌ای در استان به موضوعات تاریخ گذشته نظیر: دعوا و نزاع‌هایی چون برتری دولت گذشته و الان و تنش‌های سیاست بازی احزاب با هم.
برادران تریبون دانشجویی، تریبون احزاب نیست که شما از آن بالا رفته و حرفهای حزب و جریانات سیاسی را تکرار کنید که بعضی از رجال آن‌ها در پایین مجلس از این ایراداتان به وجد بیایند و کف بزنند، نه، دانشجو حریت دارد، دانشجو اهل معامله و اهل خلاصه شدن در یک حزب نیست، دانشجو اهل مبارزه است، مبارزه با کج فهمی و انحراف و فتنه‌گری و اشرافیت و تبعیض و فساد.
در ادامه از تمامی دانشجویان عاجزانه خواهش و درخواست می‌کنم که یک دوره بازخوانی منویات و مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب انتظارات از دانشجو، فضای دانشگاهی و جوانان در حلقه‌های درون گفتمانی و درون تشکیلاتی خود برگزار کنید.
((آرمانخواهی یک انسان مستلزم صبر بر رنجهاست، پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمان‌ها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبور‌ترین انسان‌ها باشی... شهیدسیدمرتضی آوینی))

*دانشجوی کار‌شناسی ارشد مدیریت
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از سایت کبنا نیوز خواهشمندیم به مخاطبان خودش احترام بگذاره و چنین مطالبی که فقط جهت ریاکاری هست امتناع کنند از شما سایت محترم خواهشمندم از درج چنین مطالبی که خود نویسنده از خرفایی که میزنه یک ذره ا. خوددداری کنید ممنونم
دنا
Iran, Islamic Republic of
دانشجو با یه کار دانشجوی ترمی ۲۰۰ هزارتومن مطیع و رام میشه شدید.
دانشجویی که برای غذا و جای خواب باید التماس کنه.
Iran, Islamic Republic of
شجاعی عزیز انسان باید روی یک اندیشه تمرکز کند و وقتی به نتیجه رسید حرکت کند تند روی بد هست اما انگ زدن به نیروهای ارزشی خوب نیست دانشجو ایده ال گراست اعتدال و قفل و کلید و مهر و ....شعار های انتخاباتی هست ایده آل یعنی رفتن به سمت اسلام ناب با شناخت خوب از دین مبین اسلام پیامبر گرامی و اهل بیت طاهرین
deleted
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شجاعی
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1