تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۲۱۶۲۸۱

ما را چه شده که بخاطر «سوسانا» جوانی بخواهد خودکشی کند؟ / پاسخ جالب آیت‌الله ملک‌حسینی به یک سئوال

۱
۰
کبنا ؛حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج مهمان دانشجویان این دانشگاه شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عصر امروز آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مهمان دانشجویان این دانشگاه شد و پیرامون عفاف و حجاب صحبت‌های را ارائه داد.
آیت‌الله ملک‌حسینی در این نشست به موضوع حجاب و عفاف پرداخت و اظهار کرد:  ا امروز به دختر گفته می‌شد حجابت و به مرد گفته می‌شد وقارت را حفظ کن، اما امروز وقتی به خانمی گفته می‌شود حجاب را رعایت کن می‌گوید چرا به موی من گیر داده‌اید بروید و جلوی چپاول و غارت را بگیرید، این مقایسه درست است، اما نباید در این مقایسه‌های بزرگ از اهمیت یکی دیگر غافل شد، حجاب و عفاف امر ساده‌ای نیست، بلکه بسیار مهم بوده و بدون شک لباس پوشیدن نشانه شأن انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه لباس طلبه، نظامی و امثال آن نشان می‌دهد چه شخص و شخصیتی در این کسوت وجود دارد، افزود: تغییر انسان به سمت شخصیت دوم‌ گاه از لباس انجام می‌شود، پوشیدن لباس اگر دیروز عرصه‌های مختلفی را به خود اختصاص نمی‌داد، امروز از حیطه‌های مختلف حتی در علوم پایه، پزشکی و روان‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه مسئله عفاف و حجاب به آبرو و ناموس مربوط است، تصریح کرد: اگر به موضوع برخی امور نگاه کنید، سنخ اهمیت آن را درک می‌کنید، لباس و ظاهر انسان اگر جلوه‌گری کند زمینه را برای نگاه نامحرم فراهم می‌کند. همه ما‌ می‌دانیم حجاب واجب است، اما برخی مواقع با طرح این سوال که تو به من چه کار داری؟ سر خودمان کلاه می‌گذاریم.
وی با تاکید بر اینکه دشمن نه تنها با نام آزادی بلکه با نام‌های لذت، عقلانیت ما را بازی می‌دهد، گفت: امام صادق(ع) فرمود لباس دشمنان را نپوشید زیرا دشمنان خواهید شد.
ملک‌حسینی بیان کرد: دشمن به دنبال این بوده طلسم قداست زن را برای همیشه بشکند، چه شده است که جوانی به خاطر سوسانو دختر بی‌رمق کره‌ای می‌خواهد خودکشی کند.
وی ادامه داد: توقع می‌رود مسئولان نظام نه حجاب تحمیل کرده و نه اینکه حجاب را قانون کنند که به منزله مصلحت باشد، بلکه بنیان حجاب تعقلی و تعبدی را بگذارند، همه ما‌ با چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا‌‌ وقت خود را مشغول کرده‌ایم و برخی مواقع در بحث‌های تخصصی هم وارد می‌شویم.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که مدعی آزادی هستند خود منافی آزادی هستند و به خاطر اعتراض شخصی وی را هل می‌دهند تا چادرش در می‌آید، این عین کفر و شرک هست.
ملک حسینی اظهار داشت: ما باید هر وقت یک نابسامانی دیدیم که سامان دینی ما را مخدوش می‌کند مرد باشیم و با ادب و وقار با آن مقابله کنیم، زیرا برخی وقتی باندشان حاکم است، خفه خون می‌گیرند.
img_1790
وی افزود: وطن پرستی، مهرپرستی و غیره کلماتی نامقدس و اشتباه هستند، زیرا مجاز و حقیقت باید بینشان تناسب باشد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به دانشجویی که وی را روحانی روشنفکر خطاب کرد، گفت: نمی‌دانم روشنفکر یعنی چه و با این مفاهیم خیلی انسی ندارم و آنچه را دین می‌گوید می‌فهمم.
ملک حسینی تصریح کرد: امور یا عقل ستیز یا عقل پذیر هستند عقل گریزی معنا ندارد، باید بپذیریم آموزه‌های دینی فطری بوده و باید عقل را رشد داد، انبیا نیز آمدند تا عقل انسان را رشد دهند که بیشتر بفهمد.
img_1782
وی همچنین در پاسخ به دانشجویی که گفت انسان اشرف مخلوقات بوده و نباید راه را برایش نشان دهیم، گفت: اتفاقا چون انسان اشرف مخلوقات بوده باید بگوییم چنین کند یا نکند، در فرهنگ دینی ما وقتی عاقل شدی مکلف می‌شوی، نمی‌توان به حیوان گفت چنین باش.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه از دوران کودکی وقتی مشق نمی‌نوشتیم ما را مکلف می‌کردند اما وقتی خوب می‌شدیم تشویقمان می‌کردند، این از جنایت‌هایی بود که در حیات ما‌ افتاد. وقتی بد بودیم باید از تکلیف محروممان می‌کردند و یا تکلیف تکراری می‌دادند سیستم غیر انبیا این را بر گرده بشر تحمیل کرد

آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: پوشش نشانگر شخصیت انسان هست، امر ساده‌ای نیست، وقتی می‌گوییم می‌گویند بروید جلوی غارتگری‌ها و چپاولگری را بگیرید، مقایسه درست است اما گاهی باعث می‌شود که غفلت از دیگری باعث کمرنگ شدن آن شود، بدون شک لباس مسکن اول انسان هست، از روایات می‌فهمیم که لباس نشانگر شخصیت هست، عمامه من یک ادعا است یونیفرم نظامی یک ادعا است لباسی که به تن شماست یک ادعا است، حتی اگر این ادعا نباشد روایت هست که می‌گویند لباس دشمن ما را نپوشید، در افغانستان ببینید غربی‌ها دارند لباس سنتی آن‌ها را می‌گیرند.
وی ادامه داد: در مقایسه‌ها آنچنان نقیس العلیه آنچنان ما را به خود مشغول می‌کند که نقیس فراموش می‌شود، امروز تغییر مد‌ها یک پارامتر در حوزه اقتصاد هست، پوشش تاریخی چه بوده که امشر بشر این پوشش را دارد؟ مساله حجاب و پوشش لباس امروز در علوم پایه مثل زیست‌شناسی عصبی بابی برای حجاب و عفاف باز هست، حیطه بسیار وسیع در این مساله وجود دارد و نباید خدای نکرده در قیاس ما به آن ساده نگاه کنیم.
آیت‌الله ملک‌حسینی افزود: دلالی‌ها باند بازی‌ها و غارتگری‌ها به همین میزان مهم است این یکی در قضیه ناموس مهم است، جلوه‌گری اگر به نگاه منجر شد ببینید چه اتفاقاتی می‌افتد؟
نماینده ولی فقیه گفت: لباس و نگاه و زلف یک کلمه نیست، قصه از آنجایی است که می‌گوید چشم فرو ببر، در مساله اجتماعی بسیار مهم است، قصه به تو چه ربطی دارد نیست قصه این نیست که شخصی لباس خاص بپوشد این در جایجای جامعه و از لحاظ روانی تاثیر دارد. حواسم به یک نگاه فمنیستی است که طلسم مقدسی را در اسلام شکست به معنای ورود در قدرت، لزوم پایدار خوشی، عقلانیت زن با این اسامی این طلسم شکست. زنگرا‌ها به این سه شرایط گفتند عقلانیت زن و مانع شدن حجاب زن از حضور وی در جامعه، قران چگونه این مساله را بیان می‌کند و با چه بهانه‌ای آدم و حوا را برهنه کرد؟
وی اضافه کرد: خداوند شما را به این دلیل نهی کرد از این درخت این بود که ملک نشوید، ملک نشانه جایگاه عقلانیت است، خدا فرمود به این درخت نزدیک نشوید تا لذت پایدار را دریابید، سازمانهای بین المللی سوگند یاد کردند که این قداست زن را بشکنند، تا این درخت را خوردند یک اتفاقی افتاد و آن هم پدیدار شدن عورت زشتشان بود.
img_1794
آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: سومین عنصری که برای شکستن عفاف و حجاب بود چه کردند؟ مساله جنگ شیطان با انسان است، فریفتن انسان به توجیه انسان در جلوه‌گری وی است، مبادا با کرشمه سخن بگویید و این عفاف حجاب را بشکنید، ما دقیقا فیسوف می‌شویم و برای هر کاری که علیه کلام خدا می‌گوییم بهانه‌ای می‌یابیم. بیایید در هر دوره‌ای هرکس قدرت در دستش هست مرد باشد نه اینکه زن نباشد یعنی اینکه انسان باشد، بعضی وقتی رفقای خودشان مسلط هستند خفه خون می‌گیرند، بیایید همیشه احساس کنیم انسانیم و با ادب و با وقار بایستیم یکی از اموری که حرف امثال من بی‌اثر می‌شود این است که در روزی که دوستانم در قدرت هستند سکوت می‌کنم و بالعکس این را خدا اثر نمی‌دهد.
به گزارش کبنا، در حاشیه این مراسم آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مجلس خبرگان در پاسخ به تقدیر و تشکر مجری از حضور وی بعد از مدت‌ها در دانشگاه گفت، من بیگانه به این سالن و دانشگاه نیستم و همیشه هم در خوابگاه‌ها و هم در دانشگاه حضور داشتم و من باید تعجب کنم که بعد از مدت‌ها مرا دعوت کردید.
آیت‌الله ملک‌حسینی در پاسخ به جوانی که گفت؛ شما را دوست دارم و طلبه روشنفکر و اندیشمندی هستید، گفت: من هم شما را دوست دارم، من طلبه سنتی و روشنفکر هم نیستم.
نام شما

آدرس ايميل شما

روزبه
Iran, Islamic Republic of
سید قربونت..دکسی گوشش کسی نیکنخه..همه ایگون خودمون عقل کلیم...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1