تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۲۱۶۱۶۹

اتمام ظرفیت برداشت شن و ماسه از رودخانه بشار یاسوج / تیشه بر ریشه بشار / مدیرانی که فقط ابراز نگرانی می کنند

۱
۰
کبنا ؛معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای حفاظت از منابع آب گفت: ظرفیت برداشت شن و ماسه از رودخانه بشار یاسوج به اتمام رسیده است.
پژمان نیک اقبالی از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مشکلات سد تنگ سرخ در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست استان اظهار داشت: استاندار در نشست قبلی بر ارائه راهکار از سوی منابع طبیعی و محیط زیست تاکید داشتند و انتظار می‌رود متولیان امر با استفاده از تخصص کار‌شناسان خود نسبت به ارائه راهکار در خصوص این سد اقدام کنند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در خصوص جمع آوری کارخانه‌های شن و ماسه در استان یک فرصت دو ساله برای تعیین تکلیف این واحد‌ها پیش بینی شد، بیان کرد: دستگاه‌های متولی از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و صنعت و معدن هر کدام در این خصوص وظایفی بر عهده دارند که باید آن‌ها را پیگیری کند.
وی با تاکید بر اینکه قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تصمیمی مبتنی بر انتقال کارخانه‌های شن و ماسه از محدوده رودخانه بشار به منطقه دلی بجک اتخاذ شد، ابراز کرد: پس از مدتی این کارخانه داران در این خصوص معترض شده و خواستار انتقال سایر واحدهای شن و ماسه به این محدوده شدند.
نیک اقبالی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید مصوب شد واحدهای شن و ماسه تا محدوده پل مختار جمع آوری شوند، افزود: به دلیل وجود بحران شن و ماسه در استان در آن کارگروه نیز تصمیم گرفتیم که واحدهای زیرپل مختار به پایین باید برای دوسال بعد تعیین تکلیف شوند.
وی نسبت به تشکیل کارگروه کار‌شناسی متشکل از صنعت و معدن، محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در این کارگروه نقطه‌های قابل برداشت مشخص و معرفی شوند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون صدور مجوز طرح‌های پرورش ماهی در استان، تصریح کرد: برای افرادی که قبلا مجوز آن‌ها صادر شد مشکلی وجود ندارد و سایر افرادی که تا سه ماه آینده نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند نیز منعی وجود ندارد.
وی افزود: افرادی که ظرف این مدت مجوزهای لازم را کسب نکردند از لیست خارج می‌شوند و نظام مهندسی جهاد کشاورزی به عنوان متولی نسبت به تشکیل پرونده موظف است که معرفی نامه شیلات و آب منطقه‌ای را از متقاضیان طرح پرورش ماهی دریافت کنند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ظرفیت پرورش ماهیان سردآبی در استان خواستار انجام کار کار‌شناسی بین شیلات و آب منطقه‌ای در راستای صدور مجوز طرح پرورش ماهی شد.
تیشه بر ریشه بشار یاسوج
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره برداری بی‌رویه از رودخانه بشار و سرشاخه‌های آن نگران کننده است.
علی داوودی مهر با تاکید بر اینکه در گذشته در خصوص ارزیابی زیست محیطی سد تنگ سرخ اقدام شده است، اظهار داشت: انتظار می‌رود محیط زیست آب منطقه‌ای را در این زمینه حمایت کند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برداشت بی‌رویه از رودخانه بشار، عنوان کرد: رودخانه بشار و سرشاخه‌های آن دیگر ظرفیتی برای ایجاد پرورش ماهی ندارند و احداث طرح جدید نیازمند مطالعه نو در این راستا است.
وی با بیان اینکه انتظار می‌رود دیگر مکاتبه‌ای با آب منطقه‌ای برای صدور مجور طرح پرورش ماهی انجام نشود، ابراز کرد: این عمل باراجتماعی زیاد برای شرکت داشته و سبب نارضایتی عمومی می‌شود.
داوودی مهر با تاکید بر اینکه مازاد بر ظرفیت رودخانه مجوز صادر شده است، ابراز کرد: انتظار می‌رود کارگروه ویژه‌ای در این خصوص برای تصمیم گیری کاربردی برگزار شود.
کار‌شناس شرکت برق نیز در این نشست با بیان اینکه برای ۳ هزار کنتور هوشمند در خصوص نصب بر روی چاه‌های کشا ورزی استان تقاضا داده شده است، اظهار داشت: ۱۰۰۰ دستگاه تا کنون تحویل داده شد و ۲ هزار دستگاه دیگر باید تخصیص یابد.
جهانتاب بابیان اینکه روش آب مصرفی در این کنتور‌ها باتوجه به دبی آب و میزان برق مصرف شده و قدرت منصوبات است، تصریح کرد: شرکت برق همکاریو تعامل لازم را با آب منطقه‌ای در خصوص نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی دارد.
به گزارش کبنا، در جلسه متعدد همواره مدیران و مسئول از وضعیت رود بشار یاسوج ابراز نگرانی می کنند، اما آیا این نگرانی ها تنها کافی است و اگر در سرشاخه ها برداشت بی رویه وجود دارد، کی و چه کسانی باید در این رابطه اقدام و یا کاری انجام بدهند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
قبلا محیط زیست با اقتدار در رابطه با رودخانه بشار ایستادگی کرد ولی الان محیط زیست کاملا منفعله
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1