تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۱۶۰۵۴

اولتیماتوم نیک‌اقبالی به مجوزهای رها شده / آب رود بشار یاسوج ظرفیت پرورش ماهی را ندارد

۰
کبنا ؛نشست شورای حفاظت از منابع آب استان در سالن بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو این شورا با دستور کار بررسی مصوبات جلسات قبل، تعیین تکلیف کارخانجات شن و ماسه و وضعیت طرح‌های پرورش ماهی در سطح استان برگزار شد.
پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی و فرادستگاهی برای پیشرفت استان مشخص است، خطاب به مدیرکل محیط زیست گفت: توجه به مشکلات زیست محیطی از مهم‌ترین عملکرد سازمان زیست محیطی است که باید به مسائل زیست محیطی سد تنگ سرخ که یکی از پروژه‌های حیاتی استان می‌باشد توجه کند.
نیک‌اقبالی با اشاره به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرصت دوساله به صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه، اظهار داشت: به دستگاه‌های متولیان امر فرصت‌ دو ساله برای تعیین تکلیف کارخانه‌های شن و ماسه در حاشیه رود بشار داده و شرح وظایفی در این رابطه هم مشخص شد که لازم است در این خصوص نیز اقدام جدی صورت گیرد.
نیک اقبالی با اشاره به شرایط بحرانی که برای رودخانه بشار یاسوج در گذشته ایجاد شد، اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی متولیان امر حفاظت از منابع طبیعی و آب، کارخانه‌های که بدون سند و مجوزهای لازم از سوی صنعت و معدن در حاشیه رود بشار فعالیت می‌کنند را تعطیل کنند.
وی گفت: کارخانه‌های شن و ماسه در محدوده شهر تا پل مختار جمع آوری شدند.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به احداث پرورش ماهی در محدوده رودخانه بشار یاسوج، بیان کرد: رودخانه بشار یاسوج از نظر کمیت و کیفیت آب محدودیت دارد و ظرفیتی برای برداشت غیرمستقیم آب جهت پرورش ماهی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های استان در پرورش ماهیان سردآبی است، افزود: با توجه به وضعیت آب رود بشار یاسوج، پرورش ماهیان سردآبی در استان که تاکنون رتبه چهارم کشور را  دارا است را تحت شعاع قرار می‌دهد.
نیک‌اقبالی در ادامه اظهار کرد: به دلیل محدودیت اجرای طرح پرورش ماهی در سطح استان، اشخاصی که مجوز ایجاد تولیدی پرورش ماهی دارند، ظرف سه ماه فرصت اجرای این طرح را دارند  در غیر این صورت از لیست احداث اجرای این طرح خارج می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1