تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۲۱۶۰۱۴

تصرف و تخریب منابع طبیعی بویراحمد بدون مجوز

۶
۰
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از محکوم شدن پیمانکاری که اقدام به تخریب درختان بلوط در محور یاسوج- اصفهان کرده خبرداد.
balot
عزت الله بهشتی فرد در خصوص تخریب درختان بلوط و خالی کردن دور درختان، اظهار کرد: برای پیمانکار اداره راه و شهرسازی استان که در محور در حال احداث «یاسوج- اصفهان» اقدام به تخریب منابع طبیعی و درختان بلوط کرده تشکیل پرونده شده است.
وی بیان کرد: ضمن تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضایی حکم محکومیت این پیمانکار نیز صادر شده است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با تخریب منابع طبیعی و درختان بلوط از سوی واحدهای شن و ماسه کوهی در شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر برای دو واحد شن و ماسه کوهی تشکیل پرونده شد و سپس به مراجع قضایی معرفی شدند.
بهشتی فرد تصریح کرد: از روز اول تصمیم جابجایی و انتقال کارخانه‌های شن و ماسه اشتباه و بودن کار کار‌شناسی و مطالعه شده بود، چراکه تخریب منابع طبیعی و درختان بلوط را در پی دارد.
وی ادامه داد: لکه‌هایی که پوشش گیاهی و جنگلی نداشته‌اند به این واحد‌ها واگذار شده که بعد از اتمام این لکه‌ها یا باید منابع طبیعی را قطع کنند و یا اینکه واحد خود را جمع کنند چراکه با این وضعیت برای آن‌ها به صرفه نیست.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از‌‌ همان ابتدا جانمایی این واحد‌ها باید به درستی صورت می‌گرفت و کار کار‌شناسی انجام می‌شد تا هم اکنون شاهد تخریب منابع طبیعی و درختان بلوط نمی‌شدیم.
همچنین جواد رحیمیان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد نیز در این خصوص گفت: کسانی که به هر دلیل و تحت هر عنوانی اقدام تخریب و قطع منابع طبیعی و درختان بلوط کنند طبق قانون با آن‌ها برخورد شدید خواهد شد.
وی افزود: همچنین برای کشاورزان و رانندگان تراکتوری که اقدام به شخم کردن زیر درختان بلوط می‌کنند پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
رحیمیان درباره تخریب درختان بلوط در ورودی شهر یاسوج از قسمت محور یاسوج -اصفهان بیان کرد: پیمانکار فرودگاه در حال توسعه یاسوج اقدام به این کار کرده که به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه محکوم شد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در خصوص کاشت این درختان در جایی دیگر تا از نابودی آن‌ها جلوگیری شود خاطرنشان کرد: هم اکنون امکانات لازم را برای جابجایی این درختان نداریم و باید خود پیمانکاری که اقدام به تخریب کرده این کار را انجام دهد.
رحیمیان تصریح کرد: با جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه حاشیه رودخانه بشار در شهرستان بویراحمد و تبدیل آن‌ها به کوهی طبیعت کوه «تغار» بویراحمد در حال نابود است.
وی با بیان اینکه «رودخانه بشار» و «کوه تغار» در شهرستان بویراحمد هر دو اکو سیستم هستند که تخریب هر کدام به محیط زیست و منابع طبیعی ضربه وارد می‌کند و آسیبهایی را به همراه دارد. ادامه داد: مسئولان وقت می‌خواستند با انتقال واحد‌های شن و ماسه رودخانه‌ای رودخانه بشار را نجات دهند اما با کار کار‌شناسی نشده سبب تخریب و از بین بردن منابع طبیعی و درختان بلوط کردند که اداره منابع طبیعی با هرگونه تخریب منابع طبیعی به شدت برخورد خواهد کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد اضافه کرد: چهار واحد شن و ماسه کوهی که اراضی ملی را بدون مجوز تصرف و تخریب کردند با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۸۷۰ هزار هکتار جنگل و بیش از ۵۵۰ هزار هکتار مرتع است و ۸۷ درصد این استان را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد. حوزه زاگرس حدود ۴۰ درصد جنگلهای کشور را دارد و ۲۰ درصد جنگلهای زاگرس در این استان واقع شده است./ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
جنا ب بهشتی اگر..چرا حکم قطعی صادر شده از دادگاه را درخصوص منازل ویلایی منطقه دشت گز را اجرا نمی کنی که قریب دوسال نیم از صادرشدن ان می گذرد وهرروز نیز ویلاهای جدید اضافه می شوند
تاریخ1395/09/22
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه منابع ملی در استان ما به شدت تخریبشده حالا این مورد برای جاده سازی است وبرای مردم اما اگر درشمال شهر یاسوج را ببینید چه بر سرمنابع ملی اورده شده جناب مدیرکل ومهمتر از ان احکام صادره به هیچ عنوان اجرا نمی شود نمونه ان ۱۰حکم تخریب که درزمینهای منابع ملی اقدام به ساخت ویلا در دشتگز گچساران نموده اند پس احکامی که در سال ۹۳ صارده شده کی وچه کسی باید پیگیر ان بشود فقط به دلیل داشتن نفوذ پس کسانی که هیچ کس را ندارند چه کی شود
تاریخ1395/09/22
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه منابع ملی در استان ما به شدت تخرییب می شود تخریب کسانی که اقدام به ساخت ویلا در دشتگز گچساران نموده اند احکام انها چی می شود بعد از دوسال نباید اجرائی شود .
تاریخ1395/09/22
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل منابع طبیعی استان وگچساران در خصوص حکمهای که صادر شده واجرائی نشده به مردم جواب بدهند
ناامید
Iran, Islamic Republic of
از قبرستانی در بالای ابوذر یاسوج چه خبر.
1395/10/04
Iran, Islamic Republic of
منابع ملی دشتگز گچساران چه خبر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1