تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۲۱۵۶۸۱

مردم چه انتظاری از آیت‌الله ملک‌حسینی دارند؟

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛
مهران کرمی



بعد از اوج گیری موضوع تغییر نام استان این سوال در اذهان تداعی می شود که آیا نپرداختن به استخدامهای بی ضابطه اسباب فروپاشی جوامع و اهداف و آرمانهاست نیست؟



موضوع استخدام‌های بی‌ضابطه و فامیلی در برخی دستگاه‌های دولتی استان کهگیلویه و بویر احمد این روزها و همزمان با بحث تغییر نام استان در محافل و مجالس مختلف به گوش میرسد ،اما آنچه در مباحث و گفت و گوهای محاوره ای مردم بیش از همه خودنمایی میکند ظلمی است که بر سیستم اداری استان کهگیلویه و بویر احمد حاکم شده تا جایگاه خدمت گذاری به ملت روز به روز با فشلی بیش از پیش مواجهه و عرصه بر ورود نخبگانی که این در و آن در به دنبال آگهی های استخدامی اند بسته شود.lodab-malkhosini (15)

اما از سوی دیگر موضوع تغییر نام استان در مجالس و محافل مختلف کار را تاجایی کشانده که موضع گیری های بعضا عریان فضای استان را به سمت و سوی برخی توهین ها و حرمت شکنی ها در فضای مجازی و حقیقی کشانده است،مسئله ای که ابتداعا با طرح یک پیشنهاد مطرح و کم کم ابعاد آن دامن مسوولان ارشد استانی و حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را هم گرفت.

در این شرایط که مسوولان استانی نتوانستند فضای تضارب ارا و دیدگاهها را در این موضوع که میتوان از آن به عنوان امتحانی در استان کهگیلویه و بویر احمد نام برد ایجاد کنند تا نخبگان به خوبی بتوانند به ارائه دیدگاه های خود در موضوع تغییر نام استان بپردازند و فضای نقد و گفت و گوی معقول و منطقی فراهم آورند ،فضا به سمت بی حرمتی ها کشیده شد،شرایطی که میتوان از آن به عنوان یک شکست برای مسوولان و متولیان تغییر نام به عنوان یک گفتمان ،"خوب یا بد" نام برد.

فضا به قدری ملتهب شد که حتی دیگر موضوع نام گذاری به حاشیه رفت ،تا اینکه آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان به این مسئله ورود و با ذکر حدیثی خواهان خاتمه یافتن موضوع تغییر نام استان شد ،موضوعی که ابتداعا بیشتر به یک امر فرمایشی شبیه می ماند تا مسئله ای که نیاز باشد نماینده رهبر انقلاب در استان اینگونه به آن ورود و خود را هزینه موضوعی کند که نیاز به گفت و گو و تبادل افکار و اندشه ها در بستر جامعه دارد،مسئله ای که خوب یا بد ،تغییر یا عدم تغییر آن در بستر جامعه و مختص محافل علمی، ادبی و اکادمک بود.

 اما از طرف دیگر موضوع مغفول مانده این روزها یعنی استخدامهای خاله خورزویی در دستگاههای استان بیش از هر موضوع دیگری موجب رنجش خاطر افکار عمومی و کسانی شده که جز شرکت در آزمونهای استخدامی نه پارتی دارند و نه فامیلی ،اینها همان کسانی اند که با تکیه بر داشته ها و عرضه خود قصد ورود به سیستم اداری استان را دارند که با فساد حاکم بر قوانین جذب در ادارات استان جز سرخوردگی و فرار نخبگان استان حاصلی در بر ندارد و فساد بیش از پیش در استان ریشه میدواند.

این مسئله که برای عامه جامعه از درجه حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است این روزها دیگر شبیه عقده ای بین نخبگان و جوانانی که تنها واگذار کردن مسوولان به عقبی از دستشان برمی آید تبدیل شده است که از همین رو از نماینده ولی فقیه در استان به عنوان یک مطالبه عمومی انتظار می رود با مطالبه قاطع از مسوولان بالا دستی برای برخورد و ترسیم سازوکاری مناسب جهت جذب افراد در سطح ادارات استان جلو خدشه دار شدن بیش از پیش وجهه حکومت اسلامی را در این استان بگیرد تا با قرار دادن این اولویت مهم و حساس بر غیر اولویتها به روایت منقول از ایشان که فرمودند ( مقدم کردن آنچه اولویت ندارد بر اولویت‌ها، از اسباب فروپاشی جوامع و اهداف و آرمان‌هاست و این درست نیست ) گرفتار نشویم.




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انتظارداریم بین بویراحمدودیگرطوایف تفاوتی نزاره
Iran, Islamic Republic of
تمام مصیبت های مدیران بیچاره در جذب غیرقانونی نیرو به سفارشات آقایان نماینده مجلس بر می گرده، همین
ببینید هر نماینده وقتی میاد منطقه به چند نفر یاد داشت و معرفینامه برای کار صادر می کنه. دیگه اگه کسی دنبال مقصر هست هیچ جای دوری نمیخواد بره.
مالیات
Iran, Islamic Republic of
نیروهایی که در یکی دوسال گذشته در اداره مالیات در قالب خدماتی به کار گرفته شده اند رو پیگیری نمایید مگر بقیه جوونای مردم ادم نیستند که از اقوام مدیرکل بیست نفر استخدام شده است
عشایر
Iran, Islamic Republic of
استخدام ها در هر دوره بوده و هست ولی متاسفانه الان سایت ها دارن استفاده سوء از این فضاها میکنن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1