تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۲۱۵۱۴۱

مناظره اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج (+تصاویر)

۰
کبنا ؛میزگرد جریان‌شناسی در ایران با همت تشکل وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور علی خرامین رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان و سید یوسف مرادی مدرس دانشگاه و پژوهشگر ارشد مرکز پژوهش‌های مجلس از جریان اصولگرا و فرید مرادیان مدیرعامل جمعیت هلال احمر در دولت اصلاحات و حمیدرضا صفایی کارمند دانشگاه علوم پزشکی از جریان اصلاحات در سالن جرجانی این دانشگاه برگزار شد.
مثلت هاشمی رفسنجانی، اصلاح طلبان و ته مانده‌های راست شکل گرفت/دولت روحانی دولت بین الحکومتین است
رئیس سابق دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد در این میزگرد با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی و رحمت اظهار داشت: در زمینه تعریف از جریان سیاسی هرکس دیدگاه خاص خود را دارد و در مجموع هر حرکتی در چهارچوب مشخص، مرز مشخص، هدف مشخص و خواستگاه مشخص باشد جریان سیاسی می‌گوییم.
شیرعلی خرامین با تاکید بر اینکه یک جریان سیاسی باید حد و مرز مشخص داشته باشد گفت: مرز سالم در امور سالم باید نه سخت و نه بی‌در و پیکر و دارای یک زمین مشخص باشد زیرا فرق بین بازی سیاسی و رقابت سیاسی در همین بوده، بازی سیاسی هر روز در یک زمین اما رقابت سیاسی زمین و هدف مشخص است.
وی ابراز کرد: باید جریان‌های سیاسی ایران را با این ویژگی‌ها که آیا چهارچوب مشخص، مرز مشخص، هدف مشخص و خواستگاه مشخص دارد بسنجیم که آیا برخوردار بوده و یا نه در کجا می‌لنگد.
خرامین با بیان اینکه اختلاف در حزب جمهوری اسلامی روی بند «ج» آغاز شد عنوان کرد: در این زمینه اختلاف طرفداران محدودیت‌های دولتی و طرفداران مالکیت خصوصی آغاز و در دوران نخست وزیری میر حسین موسوی تشدید شد.
وی با تشریح اختلاف اسلام مرفهین بی‌درد و اسلام مستضعفین گفت: حضرت امام (ره) فرمود «من نگران از جدایی نیستم نگران هستیم منافع نظام به پای این رقابت‌ها تباه شود».
خرامین با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سازندگی راستی‌ها به رهبری هاشمی رفسنجانی شروع به قلع و قمع یاران میرحسین و برنامه‌هایش می‌کنند تصریح کرد: دوم خرداد برای اصلاح دولت سازندگی و جبران اتفاقات دولت هاشمی و مجلس با رئیسی ناطق نوری شکل گرفت و چنان با هاشمی مقابله کردند و تخریب شد که دیگر حتی برای مجلس نفر آخر شد که مجبور به استعفاء شد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بعد از دولت اصلاحات دولت مهرورز دکتر احمدی‌نژاد سکاندار قوه اجرایی کشور می‌شود و تمام معادلات سیاسی را زیر و رو کرد و طوری شد که هاشمی با اصلاح طلبان یک کاسه شدند تا احمدی‌نژاد را زمین گیر کنند و در دور دوم احمدی‌نژاد با اتفاقات بوجود آمده سبب شد باند راست مخالف میرحسین موسوی نیز با این دو گروه هم کاسه شوند.
خرامین با بیان اینکه صحبت‌های اخیر ناطق نوری را مطالعه کردم و تنها افسوس خوردم که‌ای کاش ناطق به گذشته می‌رفت افزود: ناطق اولین قربانی متهمین دولت سازندگی بود ولی حالا ته مانده‌های راست سنتی از جمله ناطق، روحانی، لاریجانی و… با اصلاح طلبان یک کاسه شده‌اند و جریانی بنام اعتدالیون را بنا نهاده‌اند همان‌هایی که روزی هم دیگر را تار و مار کردند.
وی با بیان اینکه زدن احمدی‌نژاد توسط ته مانده‌های راست، اصلاح طلبان و حامیان عالی جناب سرخ پوش بدون دیدن خوبی‌هایش بی‌انصافی است اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی ارزش‌ها را در دوران ۸ ساله‌اش متلاشی کرد و زمانی که دولت اصلاحات آمد یک سفارتخانه در کشور باز نبود.
خرامین با تاکید بر اینکه مرز‌ها دیگر مشخص نیست، ابراز کرد: نباید فراموش کنیم در زمان دکتر مصدق دنیا ما را تحریم کرد ولی بعد‌ها خودشان آمدند و با ما دوست شدند.
وی با اشاره به اینکه زمین بازی سیاسی در ایران درحال جابه جا شدن است افزود: اصلاحات آمد تا سازندگی را اصلاح کند ولی هم اکنون روی یک میز نشسته‌اند و هدف نیز نامشخص است چون دمکراسی دینی را گم کرده‌ایم و تنها دنبال رای هستیم.
وی با اشاره به نامه روحانی رئیس جمهور در زمینه تمدید تحریم‌ها افزود: راه جمهوری اسلامی بازگشت به شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و روحانی امروز نیز متوجه این مهم شده است.
روحانی بیاید استان ما تا با کدخدا آشنا شود/خسرو بویراحمدی اولین کشته بعد از کودتای ۲۸ مرداد
پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در تشکل‌های دانشجویی احساساتی شدن مانع رسیدن صدا‌ها به هم می‌شود گفت: تشکل‌ها و برنامه‌های دانشجویی تبدیل به جنگ گلادیاتور‌ها شده است.
سید یوسف مرادی با بیان اینکه با تعریف دکتر خرامین از جریانات سیاسی موافقم افزود: یکی از نگاه‌های به جریانات سیاسی زاویه دشمن است و این دشمنی‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون به شکل‌های مختلفی نمایان شده جنگ عراق، تحریم‌ها، کارشکنی‌ها و…، از زاویه دشمن دو جریان قائل به مقاومت و سازش دیده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از زاویه‌های نگاه به جریانات سیاسی دولت‌ها بوده، اظهار داشت: دو جریان سیاسی موجود در کشور که در ۴ دهه اخیر بار‌ها تغییر نام از چپ و راست تا اصلاح طلب و اصولگرا داشته است توسط دولت‌ها تاسیس شده چه مستقیم و چه غیر مستقیم.
مرادی زاویه مردم، تاریخی، مذهب تشییع را در دیدن جریانات سیاسی موثر دانست و گفت: مردم ایران ذاتا آزادی خواه، عزت طلب مبارزه با استکبار و استبداد را دارند و در طول تاریخ این خصلت‌ها را بروز داده‌اند همانگونه که اسلام تشییع را گرفتند. در دوره‌ای که مغول‌ها حاکم شدند در آخر بنفع ما تمام شد زیرا مغولی‌ها شیعه شدند.
این مدرس دانشگاه افزود: ایرانی‌ها تنها برای اولین بار در سال ۱۳۲۰ که خابان‌های تهران اردوگاه نظامیان انگلیسی و روسی می‌شود در مقابل دشمن مقاومت نکرد. و رژیم پهلوی اول یک اشتباه راهبردی داشت که در زمینه مسئله کشف حجاب در مقابل مردم ایستاد.
مرادی با تشریح بخشی از تاریخ بویراحمد عنوان کرد: زمانی سرلشکر شیبانی با قشونی که اول تا آخرش ۴ کیلو‌تر بود تصمیم حمله به بویراحمد داشت بویراحمدی‌ها به شیبانی نامه می‌نویسند برای سازش و در سر لیست آن آمده بود ما را مجبور به پوشیدن کلاه پهلوی نکنید که این یعنی زیر بار زور نرفتن یعنی عزت طلبی.
وی خاطرنشان کرد: تحقیر شدید ایران در ۲۰ شهریور اتفاق می‌افتد و آن را ۱۳۳۰ جبران می‌کند. نهضت ملی شدن نفت این نهضت تا عمق مردم فرو رفته تا جایی که بعد از کودتا یک بویراحمدی به تهران می‌رود و در خیابانی که خانه مصدق بود می‌بیند حتی کاشی خانه‌اش را برده‌اند و آجری از خانه مصدق می‌آورد و در چیتاب به مردم نشان می‌دهد که دیگر مصدق تمام شد و فراموشش کنید و اولین کشته بعد از ۲۸ مرداد درست ۲۰ روز بعد از کودتا خسرو بویراحمدی بود.
پژوهشگر ارشد مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: برخی‌ها خود را به نادانی زده‌اند که آمریکا ستیزی و مرگ بر آمریکا مربوط به بعد از انقلاب است و نمی‌دانند این مبارزه با زور در ذات ایرانی‌ها بوده و ۱۶ آذر ۳۲، ۴ روز بعد از کودتای ۲۸ مرداد را نمی‌بینند. ترس از کودتا در ذات ایرانیان است ۳۱ شهریور ۵۹ صدای مهیبی در فرودگاه تهران می‌‌اید مردم تهران اسلحه بر می‌دارند و دور تا دور فرودگاه را می‌گیرند زیرا فکر می‌کردند کسی قصد کودتا دارد تا اینکه فرمانده ارتش می‌گوید عراق حمله کرده است.
مرادی با تاکید بر اینکه انتخاب اول هاشمی جریان سازی مردمی نیست افزود: رحلت حضرت امام پایان جنگ و… مسائل مختلفی دست به دست هم داد تا رای آورد ولی رای خاتمی و احمدی‌نژاد جریان مردمی بود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کس قدرت ایستادگی در مقابل مردم ایران را ندارد اظهار داشت: شاید بشود در کوتاه مدت مردم را فریب داد ولی در بلند مدت امکانش وجود ندارد.
مرادی، رئیس جمهوری روحانی با شعار عبور از بحران را یک نعمت دانست و گفت: این ۳ سال اخیر نمایی از اتفاقات ۴ دهه گذشته است باید بدانیم نهضت آزادی با بیانیه‌هایش برای موشک‌های عراقی بیانیه می‌فرستاد.
وی با تاکید بر اینکه جریان سازش وطن فروش نیست ولی نگاه خودش را دارد ادامه داد: ولی پیشنهاد می‌کنیم آقای روحانی به کهگیلویه و بویراحمد بیایید تا بداند کدخدا کیست و با این واژه آشنا شود.
مرادی با تاکید بر اینکه باید همه واقعیت را ببینیم زیرا جزم اندیشی مانع رشد می‌شود گفت: احمدی‌نژاد بر خلاف دولت‌های قبلی جهان را تنها شورای امنیت ندید و رفت به حیاط خلوت آمریکا و بر شیطان فشار آورد. چند بار به آمریکا اعتماد کردیم ولی آیا نتیجه داشت مگر خاتمی گفت‌و‌گوی تمدن را طرح نکرد ولی چرا بوش اعلام کرد ایران محور شرارت است.
این پژوهشگر ارشد مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: احمدی‌نژاد نیازی به دفاع من و امثال من ندارد خودش افکار عمومی را مهندسی کرده و تا بطن مردم رفته است.
مردم را تقسیم به انقلابی و غیر انقلابی نکنیم/سازش در مقابل مقاومت نیست
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در دولت اصلاحات نیز در این نشست گفت: جریان‌شناسی سیاسی یک بحث آکادامیک بوده که تئوری‌های دارد ولی چیزی که در ادبیات سیاسی ایران شناسایی شدهتئوری با جریان، احزاب و گروه‌ها مصادره می‌شود و به مغلطه می‌افتد.
فرید مرادیان عنوان کرد: تئورسین‌ها معتقدند جریان‌شناسی منبعث از یک جامعه‌شناسی سیاسی است. آن چیزی توافق نظر دارند جریان‌های فکری گاهی منجر به معلول‌ها و پدیده‌ها می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در جامعه ایران کسی نمی‌تواند صورت مسئله را مخدوش کند خاطرنشان کرد: یک آفت عمده این بوده برخی جریان‌ها کنش گر و عامل بلفعل بودن یک تئوری باشند و به عمل برسانند، از سر جبهه گیری‌های بی‌نتیجه واکنشی برخورد کردند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز کرد: یک آفت دیگر انفعال بوده یعنی پول، دولت، جایگاه، عناوین و القاب سبب می‌شد یک جمعی به دستور حکومت یا تملق و ناآگاهی به سمت یک جریان سیاسی بروند و خیلی از این‌ها آشنایی سیاسی نداشتند.
مرادیان تصریح کرد: نیروهای چپ آدم‌های بسیار برازنده‌ای داشتند نمونه این‌ها افضلی بود که چندین دکترا داشت و به چند زبان دنیا مسلط بود.
وی ابراز کرد: مردم را تقسیم به خودی و غیر خودی، با بصیرت و بی‌بصیرت، انقلابی و غیر انقلابی نکنیم مردم نیاز به رفاه دارندچه کسی خوشش می‌اد ۳۸ سال از عمر انقلاب همه آن در شرایط حساس باشد و تحمل کند مردم در این صورت روی گردان می‌شوند.
مرادیان با تاکید بر اینکه ابوذر زمان نیستیم گفت: در کدام فرهنگ لغت آمده که سازش در مقابل مقاومت است در صورتی منافع حاصل شود سازش یک ضرورت است و سازش هم یک درایت فقهی در آن بوده است.
دولت روحانی هیچ نسبتی با اصلاح طلبان ندارد/کاش روحانی کتاب نفحات نفت رضا امیرخانی را به وزرایش می‌داد
حمیدرضا صفایی جوان اصلاح طلب و کارمند علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه شروع جنبش چپ در ایران قوی بود گفت: حبیب سلطان‌زاده و محمدباقر لاهوتی شاعر چپ گرا در روسیه مورد استقبال گرفت و بسیاری از شاعران و نویسندگان ضد چپ روسیه جزو حامیان لاهوتی می‌شوند و جزو چهره‌های تاثیر گذار در خواستگاه جنبش‌های مارکسیستی می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه آسیب زا‌ترین دوره در ایران ظهور حزب توده بود افزود: تاثیرگذار‌ترین حزب در ایران که دارای نماینده، روزنامه و سندیکای کارگری بوده همین حزب توده است و کمتر هنرمند و فعال فرهنگی را سراغ دارید که در آن دوره که تحت تاثیر حزب توده قرار نگرفته باشد. این‌ها ریشه تمام مشکلات را در امپریالیسم می‌داند که مرکزیت آن در آمریکا است.
صفایی با بیان اینکه لگدمال کردن حیثیت‌ها برای حزب توده عادی بود بیان کرد: ۲۵ تا ۲۸ مرداد پشت مصدق را خالی کردند و همزمان مرحوم کاشانی و مصدق را با هم محکوم می‌کنند.
وی ابراز کرد: این حزب محمد مسعود سردبیر روزنامه مرد امروز و احمد دهقان را ترور می‌کنند و حتی تعدادی از اعضای شورای مرکزی خود را هم ترور می‌کنند.
این جوان اصلاح طلب تصریح کرد: دولت روحانی تجمیعی از راست مدرن و راست سنتی بوده و اگر اتفاقی در این دولت بیفتد ربطی به اصلاح طلبان ندارد و این جریان هیچ مقصری ندارد و‌ای کاش روحانی را می‌دیدم تا می‌گفتم من از نظر فکری با رضا امیرخانی اصولگرا نسبتی ندارم ولی نفحات نفت کتابش را بگیر و به وزرایت بده تا مطالعه کنند.
kharamin-mradian-1 kharamin-mradian-2 kharamin-mradian-3 kharamin-mradian-4 kharamin-mradian-5 kharamin-mradian-6 kharamin-mradian-7 kharamin-mradian-8 kharamin-mradian-9 kharamin-mradian-10 kharamin-mradian-12 kharamin-mradian-13 kharamin-mradian-14 kharamin-mradian-15 kharamin-mradian-16 kharamin-mradian-17 kharamin-mradian-18 kharamin-mradian-19 kharamin-mradian-20 kharamin-mradian-21 kharamin-mradian-22 kharamin-mradian-23 kharamin-mradian-24 kharamin-mradian-25 kharamin-mradian-26 kharamin-mradian-27 kharamin-mradian-28 kharamin-mradian-29 kharamin-mradian-30 kharamin-mradian-31 kharamin-mradian-32 kharamin-mradian-33 kharamin-mradian-34
عکس: محمود آرام
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب اقای صفایی مسولین دولتی همه اصلاحطلب هستند پس چرا جریان کشور به انها ارتباطی ندارند
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
سلام وخداقوت خدمت دکتر هدایتخواه ودکتر خرامین ویوسف مرادی
اهورا
Iran, Islamic Republic of
لطفاً در انتخاب عکس بانوان کمی دقت نمائید .این عکسهای بد حجاب واقعاً افتضاحه..
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه و خرامین و یوسف مرادی چهره های سوخته اصولگرا هستن که حتی دیگه در میان هم حزبیهای خودشون جایی ندارن چه برسه در میان مردم و این مسئله در انتخابات مجلس به خوبی نسان داده شد.اینها دیگه جایی در میان مردم ندارن و به قولا دارن برای نداشته هاشون میجنگن و .....
سوقی اصل
Iran, Islamic Republic of
سلام
این که مناظره نیست روایت تاریخه
تازه ا..مناظره ندارن. مشخصه دیگه کسی در این مجالس شرکت نمیکنه.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر همه ی شما صاحبنظران
قربون
Iran, Islamic Republic of
همش یه پ.. بابا
ملت
Iran, Islamic Republic of
هیچ فردی مثل دکتر فرید مرادیان که بتواند بامنطق صحبت کند وسخرانی کند تا حالا در این استان متولد نشده وما مفتخریم که این پروفسور از ان مردم کهگلویه وبویر احمد هست
بانوی اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
جناب خرامین،ممکنه بفرمائید که شما در دوران ریاستتون در حوزه دانشگاه پیام نور استان چه کار مثبتی انجام داده که هم اکنون زحمتکشان انقلاب همچو آقایان نوری.رفسنجانی.وریاست محترم جمهور و رییس محترم مجلس را به کسانی که خطااکارند محکوم و احمدی نژاد که کشور رو نابود کرد عزیز و مهره لایق میدانید؟؟افسوس از جامعه فرهنگی که نمونه شما در آن به تربیت نسل جوان میپردازد.
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
پس شما که میگین هدایت خواه مهره سوختس اون همه جمعیت که ایام سخنرانیشون تشریف اورده بودن به نظر شما ..ا اونهاانسان نبودن ؟ که همه میدونن تعدادشون از خیلی ها که ادعاشون میشه بیشتر بود.والبته اگر حکومت .. بود مسلما به نفع یه عده کمی بود وباید سرو دست برا.. بشکنند .ولی دوره .. بازی تموم شد الهی شکر.بعضی هنوز . سیر میکنن ودست وپای خودشونو میشکونن که بهشون ..بگن.
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1