تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۲۱۴۹۰۰

مناظره «اصلاح‌طلب» و «اصولگرا» در دانشگاه دهدشت / کامرانی: آزادی پس از بیان نداریم / نجات‌نیا: اگر آرمان دارید باید بر روی حرف‌تان پافشاری کنید

۴
۰
کبنا ؛بمناسبت روز ۱۶ آذر و با دعوت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مناظره علی کامرانی اصلاح‌طلب و فرزاد نجات‌نیا اصولگر در این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، مناظره «علی کامرانی» اصلاح‌طلب و «فرزاد نجات‌نیا» اصولگرا در دانشگاه پیام‌نور دهدشت برگزار شد.
علی کامرانی در این جلسه با قدردانی از دعوت دانشگاه و تبریک روز دانشجو، روز مجلس و شهادت شهید مدرس را گرامیداشت و اظهار کرد: خواستگاه جنبش دانشجویی را مطالبه گری و در مقابل استبداد و استعمار خارجی و ارتجاع است.
njat-1
**ذات جنبش دانشجویی ایستادن در مقابل قانون شکنان است
وی افزود: ذات جنبش دانشجویی را قانون گرایی،و دانشجو می‌بایست در مقابل قانون شکنان بایستند.
سیدفرزاد نجات نیا نیز با تبریک روز ۱۶ آذر از وضعیت سوء مدیریت در استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری نشست‌های دانشجویی انتقاد کرد و گفت: مگر یک روز بیشتر در سال بنام دانشجو است، چرا موضوع را امنیتی جلوه می‌ دهیم، چرا مکان جلسه بعد از این همه تبلیغات در روز نشست تغییر می کند، از چه می ترسیم.
مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاریخچه جنبش دانشجویی در کشور پرداخت ومطرح کرد: در ابتدا تمایل جنبش دانشجویی به چپ سوسیالیسم و یا نگاه لیبرال منشانه بود و بیشتر مسائل صنفی و داخلی دانشگاه مد نظر قرار میگرفت. سیر بلوغ با مطالبه گری بومی وملی دانشجویان ادامه پیدا کرد وبا ظهور وبروز معمار کبیر انقلاب اسلامی کم کم اسلام گرایانه شد.
دبیرکانون فرهیختگان یادآوری کرد: ۱۶ آذر بازخورد افکار عمومی در اعتراض و تحصن دانشجوئی به خبر ورود نیکسون معاون آیزنهاور رئیس جمهوری خواه آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ به خاک ایران وجنبش دانشجویی آن روزگار  برآمده از اراده دانشجویان صدای افکار عمومی ملت بود.
«نجات‌نیا» افزود: در روز ۱۶ آذر به گارد رژیم این گونه مخابره شد، اگر لازم شد، دانشجویی را شقه کنید به دروازه دانشگاه آویزان نمایید تا جنبنده ای نجنبد و مایه عبرت شود که هر وقت مهمان خارجی میا دصدای کسی در نیاد. در این راستا یکی از مطبوعات با تیتر سه قطره خون اینگونه نوشت: آقای نیکسون وجود شما آنقدر گرامی و عزیز بود! که در قدوم شما سه نفر از بهترین جوانان این کشور یعنی دانشجویان عزیز دانشگاه قربانی شد.
مدرک گرایی آفات دانشگاه‌ها
کامرانی رئیس بنیاد ایرانشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: استعمار خارجی همیشه دنبال این بوده کشور استقلال نداشته باشد و نقطه عطف و سنگ بنای اختلاف ایران و آمریکا از فریب آمریکا توسط انگلستان در ماجرای ۲۸ مرداد سال ۵۸ اتفاق افتاد. و متاسفانه مصدق نباید مجلس رو تعطیل میکردوآیت الله کاشانی نباید سکوت می کرد.
وی افرود: امروزه دانشگاه‌ها به بنگاههای اقتصادی تبدیل شده اند و مدرک گرایی  را از آفات دانشگاه‌ها است.
این فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکلهای دانشجویی احساس می کنند از آنها سوء استفاده شده و دانشجویان بایداهل تفکر باشند و البته از سالهای قبل دانشجویان سرخورده شده به محاق رفته اند.
njat-2
به گزارش کبنا، در ادامه نجات نیا از فعالان فرهنگی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از کامرانی به دلیل انتقاد از آیت الله کاشانی خطاب به او، اظهار کرد: شما در شروع صحبت شهادت شهید مدرس و روز مجلس را تبریک گفتید. در میان نمایندگان آن روزگار فقط مدرس را ونه نمایندگان فرمایشی آن دوران را نمی شناسیم. در طول تاریخ تا اتحاد امام و امت ، آحاد ملت و روحانیت اصیل  بوده،  پیروزی حاصل شده است. و غفلت جناب مصدق از آمریکا و انگلیس با فاصله گرفتن از آیت ا... کاشانی باعث شد تا زاهدی و امثال شعبان بی مخهای اجیر، او راساقط کنند.
وی به دانشجویان در مورد خباثت بریتانیا گفت: کتاب ۸۰ صفحه ای مستر همفر رو بخوانید ببینید آنچه اکنون برسراسلام آمده از وهابیت ساخته انگلیس نشات گرفته است.
سید فرزاد نجات نیا از مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب آقای کامرانی که به سرخوردگی و و به محاق رفتن جنبش دانشجویی اشاره کرد گفت: برخی دنبال جنبش دانشجویی۱۶ آذر تقلبی هستند، که تقابل با آمریکا بود نه سر سپردگی، و متاسفانه جنبش تعیین کننده وپیشرو درانقلاب اول و دوم و دهه اول شصت درزمان اصلاحات پیرو و عقبه برخی احزاب شد و دنبال سهم خواهی و کرسی در لیست مجلس ششم شد و انشقاق، متاع دنیاطلبی، جنبش را تضعیف کرد و اصالت ضد سرمایه داری و استکباری خود را از دست داد.
وی یادآورشد: متاسفانه دبیران هر سه انجمن اسلامی دانشگاههای مرکز استان اعضای ثابت جلسات شورای مرکزی اصلاح طلبان هستند. واین یعنی مصادره طیف های دانشجویی بنفع یک جریان سیاسی!!
این فعال سیاسی در جواب آقای کامرانی که گفته بود؛ آمریکاوکشورهای قدرتمند معادلات جهان وکشورهای جهان سوم را رقم می زنند و آمار و ارقامی مبنی بر اینکه آمریکا سی و هفت درصد تولید علم وایران تنها ۰/۲ رشد علمی دنیا رو به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: مشکل برخی جریانات سیاسی کشوراین است که همیشه چشم امیدشان‌ به بیرون است، و یا از کره مریخ باید بیایند و حل مشکل کنند، وبااین نگاه همه تخم مرغ‌ها را در سبد هسته‎ای گذاشتیم والان هم هیچ.وبه تعبیررهبری انقلاب اگر کلمه کلمه دیکته بگویندومابنویسیم بادر آخر قاعده کار رو خراب می کنند.واین اقتضای روحیه استکبارییست.
این فعال فرهنگی استان در مورد این سوال که آمریکا همه مناسبات دنیا رو بر هم می‌زند، عنوان کرد: این انقلاب اسلامی بودکه به اصطلاح نظم و مناسبات عالم رو برهم زد، و نمیشودبه آمارمراکزتحقیقاتی واندیشکده های اونها خیلی نمیشه اعتمادکردالا ای حال طبق گفته اونها رشد علمی ایران یازده برابر متوسط جهانیست.
وی افزود: از طرفی در تمام عرصه های علم و فنآوری و المپیادها... و انرژی هسته‌ای که از پیچیده ترین فنآوری هاست داریم  نداریم!؟
وی ادامه داد: غرب از رنسانس شروع کردندوبرخی ازعقب افتادگی ها ریشه در ۲۰۰ سال قبل دارد. والان درعرصه های مختلف امنیتی، نظامی، علمی و...صدور انقلاب، الگوسازی برای نهضت های آزادی بخش و...در حد خوبی کار شده اما در اقتصاد و فرهنگ کمیتمون لنگ زد! بیش از نیمی ازشعارهای سالانه رهبری انقلاب پیرامون موضوع اقتصاد بوده، ولی متاسفانه در سال اقدام و عمل آنطور که بایدوشایدتکیه بر اقتصاد مقاومتی درون زا نشد.
حرف حق دانشجو
«نجات نیا» جواب دانشجویی که سوال کرد چرا مسئولین نیامده اند و راجع به مشکلات مطالبه داریم، گفت: حرف حقی است چرا سکوت می کنیم؟ و چرا برای نقد این نگاه با مطالبه گری ایفای نقش نمی کنید؟ مگر این نیست که چهار سالی یکبار ما را از موزه در می آورند! و رای ما را می‌گیرند و ما را در موزه می گذارند تا چهارسال دیگر! و چرا دیگرانی برای شما تصمیم سازی می کنند. و اکنون در بحث بیکاری بیشترین مشکلات دامنگیر دهه شصتی ها شده است مگر سیستم اداری با سه میلیون پست سازمانی ظرفیت جذب سالی یک و نیم میلیون فارغ التحصیل را دارد.
نجات نیا خاطر نشان کرد: متاسفانه سالیان متمادی این تلقی آویزان به دولت فراگیر شد و به ما در همین منطقه ظلم شد و خود ندانسته برای اشتغال ناپایدار و آب باریکه دنبال پیمانکاران راه افتادیم !!
مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخن پایانی اذعان کرد: وقتی یک تیم از طرف کارتر به امام خمینی درخواست ملاقات دادند، امام گفتند: تازمانی که آمریکا دست از خباثت برندارد و شاه رو برای محاکمه تحویل ندهدهیچکس حق مذاکره ندارد. در ۹ دی ماه سال ۵۸ آقای بازرگان با تعدادی از وزرا برای حضور در جشن ۲۵ سالگی انقلاب الجزایر رفتند، و دهم با برژینسکی مشاور امنیتی کارتر جلسه یک و نیم ساعته داشتندودر برگشت یک روز بعد از ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی با دولت و استعفاء دادند. بجز یکی دو وزیر از جمله شهید دکتر چمران... آمریکادر ادوار مختلف از طریق اپوزیسیون داخلی دنبال براندازی بوده..‌‌.دردوران اصلاحات حجاریانها با طرح حاکمیت دوگانه و استحاله فرهنگی...و دیگر پیاده نظام در حادثه کوی دانشگاه سال ۷۸ که آمریکا از دوسال قبل آن ۴۰۰ میلیون دلار در کنگره تصویب وبه امضای رئیس جمهور رساند. را شاهد بودیم...
وهمین طور فتنه۸۸...و اکنون با موضوع برجام و تحریم مجدد ده ساله موصوم به داماتو...
نجات نیا در جواب کامرانی مبنی  بر اینکه از یک چهره دانشگاهی انتظار نمیرود مثل سید احمد خاتمی حرف بزند و ما فکر کردیم موضوع فتنه تمام شده، ماآزادی پس از بیان نداریم، عنوان کرد: اگر راست می گویید که آرمان دارید برسر آرمان خود پافشاری کنید و حرف دل خود را بزنید حتی اگر هزینه داشته باشد، اگر قرار باشد کسی از عواقب حرفش نگران باشد، شما نیستید بلکه این منم که کارمند دولتم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
آفرین حاج فرزاد
سلام، این چه طرز انتقال دادن مناظره س، مناظره دو سمت داره که باید صحبت های هر دو نفر ارایه بشه و پاسخ هاشون به هم، شما بیشتر صحبت های آقای نجات نیا رو نوشتید و همین طور جوابهای ایشون رو به آقای کامرانی
Iran, Islamic Republic of
همه خارج از گود صحبت کرده اند خداقل دو خط در مورد بیکاری - مسایل عمرانی - مسایل دانشجویی _ ..... صحبت می کردید
سوقی اصل
Iran, Islamic Republic of
نجات نیا و کامرانی
خخخخخخ
مناظره
دوتایشون خداوکیل رو هم ۳ تا کتاب نخوندن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1