تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۱۴۷۷۳

تجلیل از ۱۵۰ برگزیده ملی در یاسوج / رضایت «خادمی» از «زارع‌پور» و رونمایی از «راه‌نهایی » + (عکس)

۶
۰
کبنا ؛
با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در همایشی از  ۱۵۰برگزیده ملی دانش آموزی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در این همایش گفت: تعداد پژوهشسرای دانش آموزی کشور در دو سال گذشته از۳۰۰ مورد به ۶۱۵ پژوهشسرا تبدیل و بستر فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان فراهم شد.



 زرافشان با اشاره به اینکه کاربست در پژوهش یکی از مشکلات حوزه پژوهش است گفت: خوشبختانه تمامی کارها پژوهشی دانش آموزان کاربردی هستند وبا رغبت ویژه نیز انجام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر شناسایی و تقویت نخبگان، گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد موثر در نگرش‌های جامعه است.
سید موسی خادمی اظهار کرد: آموزش و پروش بر تقویت و بهبود فرهنگ عمومی موثر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر سابقه کشورهای توسعه‌یافته را مطالعه کنید می‌بینید ریشه توسعه، فرهنگ است.
وی اصلاح توسعه را در اصلاح فرهنگ دانست و بیان کرد: تغییر نگرش مردم این کشورها باعث توسعه آنها شد.
این مسوول، تغییر نگرش نسبت به حوزه‌های مختلف را عامل تغییر در آن حوزه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد موثر در ایجاد یا تغییر نگرش‌های جامعه است.
خادمی با بیان اینکه منابع یک سازمان، اطلاعاتی، فیزیکی، مالی، طبیعی و انسانی است، یادآور شد: منابع انسانی مهم‌ترین عامل موثر در توسعه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آموزش و پرورش را متولی تربیت عامل انسانی دانست و افزود: این انسان‌ها آینده‌ساز بوده و بر سرنوشت جامعه تاثیر می‌گذارند.
وی با تاکید بر آموزش درست به این ظرفیت‌ها، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید یکی از دولت‌هایی بوده که نه فقط در شعار بلکه به صورت عملی توجه، تقویت و حمایت از نخبگان را یکی از اهداف مهم خود قرار داده است.
این مسوول با بیان اینکه «اقتصاد دانش‌بنیان» از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: باید تلاش کنیم تا فعالیت‌ حوزه‌های مختلف را به این سمت هدایت کنیم.
خادمی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی، یادآور شد: در سال‌های اخیر علیرغم همه محدودیت‌ها اعتبار آموزش و پرورش دو برابر شده است که این نشان‌دهنده اهمیت دادن دولت به امر آموزش و تقویت نخبگان علمی است.
برخورداری مناطق ۱۳گانه کهگیلویه و بویراحمد از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال‌های گذشته تنها ۴ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان داشتیم، گفت: در حال حاضر کلیه مناطق ۱۳ گانه استان پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دارند.
هادی زارع‌پور اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال اخیر هر ساله شاهد موفقیت بیشتری نسبت به گذشته در آموزش و پرورش هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موفقیت‌های حوزه آموزش متوسطه، افزود: در دولت تدبیر و امید آموزش و پرورش توانست کارنامه درخشانی از خود به جا بگذارد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته دبیران دوره‌های اول و دوم متوسطه توانستند ۴۰ رتبه برتر کشوری را در جشنواره‌ها و مسابقات متعدد کسب کنند، گفت: رتبه گروه آموزشی استان از متوسط به رتبه خیلی خوب ارتقا پیدا کرد.
این مسوول افزایش تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: در ابتدای این دولت تنها چهار پژوهش‌سرا در استان داشتیم در حالیکه در حال حاضر ۱۳ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در ۱۳ شهرستان و منطقه استان راه‌اندازی شده است.
زارع‌پور، کسب پنج رتبه اول، دوم و سوم کشوری توسط هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و سه رتبه دوم کشوری در جشنواره خوارزمی (برای نخستین بار در استان) را از دیگر موفقیت‌های مورد توجه این حوزه بیان کرد و یادآور شد: سال گذشته هفت رتبه ممتاز کشوری در طرح تعالی کسب کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها، گفت: در این راستا نیز شش هنرستان (دو هنرستان در بویراحمد، دو هنرستان در کهگیلویه و دو هنرستان در گچساران) را فعال و این طرح را اجرا کردیم.
این مسوول کاهش تورم رشته تجربی را از دیگر اقدامات موفق آموزش و پروش عنوان کرد و بیان داشت: استان ما از نظر تراکم رشته تجربی ۱۰ درصد از میانگین کشوری جلوتر بود که با اجرای شیوه‌نامه جدید آموزشی توانستیم این تورم را کاهش داده و آن را از ۵۶٫۶۰ درصد به ۵۴٫۴۷ درصد برسانیم.
زارع‌پور با اشاره به اینکه در حوزه میانگین نمرات خردادماه تا سه سال پیش استان یکی مانده به آخر در کشور بودیم، یادآور شد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند توانستیم سال گذشته رتبه استان را در این حوزه ارتقا داده و از استان ۳۱ به استان ۲۴ برسیم.
وی کسب ۲۳ رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری سال گذشته را از افتخارات مورد توجه حوزه آموزش استان دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۲۳ رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۴۸ رتبه زیر هزار توسط دانش‌آموزان استان کسب شد.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با بیان اینکه  نخبگان وبرترین های علمی بزرگترین سرمایه جامعه اند، گفت: باید شرایط استفاده از توانمندی آن  فراهم شود.
نیکروز گفت: دانش آموزان برتر علمی در ابتدای فعالیت نخبگی هستند واستمرار فعالیت آنها مربوط به دانشگاه وجامعه است.

در این همایش از کتاب راه‌نهایی و برنامه عملیاتی حوزه معاونت متوسطه آموزش متوسطه رونمایی شد.

در این همایش از ادارات آموزش وپرورش بویراحمد-گچساران وچرام بعنوان برترین های اجرای پروژه مهر معرفی وتجلیل شد.







نام شما

آدرس ايميل شما

اعتدال
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که غالب مردم استان از عملکرد جناب خادمی خودش فوق العاده ناراضی اند .
عشق افتتاحیه
Iran, Islamic Republic of
هه جمع کنید باو پورالحسینی چه گلی به سر این استان زده خدایی ؟؟
دانش آموز منتخب
Iran, Islamic Republic of
کاش اسامی را هم برای تجلیل می نوشتید
Iran, Islamic Republic of
چرا بجای عزل گوهرگانی هنوز او را در جلسات دعوت میکنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
زارع پور از نیروهای تاجگردون هست و تاجگردون هم حامی خادمی معلومه باید رضایت داشتهباشه
حقگو
Iran, Islamic Republic of
حوزه ابتدایی هم موفقیتی دارد?????
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1