تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۲۱۴۷۴۳

نقدی در باب امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد

۲۲
۰
کبنا ؛آتوسا هوشمندی
استان البرز، ایستگاه پایانی سفرهای ریاست محترم جمهوری بود که در دی ماه ۹۲ با سفر به استان خوزستان آغاز شده بود. با نگاهی زنانه به این سفر‌ها و مقایسه آن‌ها متاسفانه باید گفت: در بین سی و یک استان کشور تنها در استان کهگیلویه وبویر احمد بود که برای بانوان نه تنها برنامه خاصی پیش بینی نشده بود، بلکه نشست معاونت محترم زنان و خانواده ریاست جمهوری با بانوان که از برنامه‌های ثابت ایشان در همه استان‌ها بود در استان ما برگزار نشد، به عبارتی در میان همه استان‌های کشور، تنها بانوان کهگیلویه و بویر احمدی بودند که اصلا دیده نشده‌اند و به حساب نیامدند!!!
این در حالی است که شناسایی وضعیت زنان کشور و بررسی مشکلات آنان، تدوین اطلس وضعیت زنان، شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور و هماهنگی بین بخشی برای استفاده از توانمندی‌های زنان از ماموریت‌ها و وظایف مهم این حوزه معاونت است بر همین اساس سرکار خانم مولاوردی در همه استانهای کشور بلا استثناء» چه در سفرهای خاص خود و چه در سفرهای استانی» ضمن دیدار مستقیم با بانوان، نشست‌های تخصصی مختلفی با بانوان نخبه علمی، فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، حقوقدانان، دانشگاهیان، قهرمانان ورزشی کار آفرینان، بانوان عضو شوراهای شهر و روستا، خانواده شهدا و… داشته‌اند. به عنوان مثال ایشان تنها در استان خوزستان علاوه بر نشست تخصصی، پنج نشست جداگانه با اقشار مختلف بانوان داشته‌اند.
هدف و محور اصلی این نشست‌ها، آشنایی کلی با وضعیت بانوان، مشکلات، نیازمندی‌ها، تهیه نقشه آسیب‌ها، شناخت ظرفیت‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای استفاده بهینه از امکانات محدود در هر استان بوده است. دراین نشست‌ها ی سراسری، بانوان این فرصت را یافتند تا مطالبات خود را در سطح استانی و ملی مطرح کرده و هر یک به فراخور قدرت مطالبه‌گری خود از کمک‌ها و حمایت‌های ویژه این معاونت برخوردار گردند.
جای تاسف است که با وجود دو سفر معاونت ریاست جمهوری به استان، آنهم به فاصله شش ماه، چنین فرصتی به بانوان داده نشده فرصتی مغتنم و تکرار ناشدنی که می‌توانست بهترین وسیله ممکن برای رساندن صدای مظلومانه بانوان ما و مطالبه حقوق و انتظاراتشان از ایشان و شخص رئیس جمهور باشد. نشان به آن نشان که خانم ملاوردی خود در سفر به استان فارس، هدف از برگزاری این نشست‌ها را ارتباط چهره به چهره و شنیدن سخنان بانوان عنوان کرده بود. مصاحبه خانم ملاوردی در سفر به یاسوج و تاکید ویژه‌شان بر لزوم ایجاد پارک بانوان، بیانگر این نکته است که ایشان اطلاعات دقیق درباره وضعیت زنان و چالش‌ها و بحران‌ها نگران کننده تری مانند افزایش نرخ خودکشی، طلاق، بیکاری، مسائل زنان حاشیه نشین شهری، زنانه شدن اعتیاد و بروز آن حتی در بین زنان عشایر استان ندارند. در این خصوص البته اشکال زیادی برایشان وارد نیست، اشکال اصلی را باید متوجه دفتر امور بانوان استانداری به عنوان متولی این امر و مدیرکل آن دانست. از پیش هم کاملاً روشن بود که قول این مدیرکل مبنی بر حضور سه باره خانم ملاوردی در آبان ماه ۹۵! و جبران مافات، راه گریزی از موج اعتراضاتی بود که نسبت به عملکرد ایشان بالا گرفته بود.
القصه اینجانب با مدیری که چندان اشرافی بر حوزه کارش نداشته و به جای پرداختن بیشتر به وظایف تعریف شده سازمانی به امور سطحی و عوامانه نظیر عکس انداختن با مسئولین و چهره‌های ملی، مصاحبه‌های بی‌محتوا و ارائه گزارش‌های سطحی دل خوش کرده است، حرفی برای گفتن ندارم، اما به عنوان یک زن کهگیلویه و بویراحمدی از دولتمردان تدبیر و امید، مسئولین استانی و شخص استاندار محترم خواهشمندم در کنار همه مسائل ریز و درشت استانی، نیم نگاهی هم به زنان محروم نگه داشته شده استان و مسائلشان بعنوان نیمی از سرمایه انسانی داشته باشند، هر چه باشد سال ۹۵ از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به بعنوان سال توانمند سازی و توان افزایی بانوان اعلام شده است!

* دانش آموخته علوم اجتماعی
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین
Iran, Islamic Republic of
سلام متاسفانه ایشان بغیراز ضعف در عملکرد در برخورد واخلاق کاری صفر است دچار جو مدیریتی شد فقط //عوض شد و// استاندار هم رسیده ولی پشتش محکمه.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم توداری میسوزی از سر حسودی امور بانوان تو چند سال اخیر لایق ترین وپرکارترین مدیر را بر صندلی خود میبیند
Iran, Islamic Republic of
/

....امور بانوان رو رها کن
جواب ۱
Romania
این متن از سوی خانم //تهیه شده که اشتباهی هم از طرف ایشان به کانال مدیران استان هم ارسال شد و در حال پیگیری است
رضا
Romania
چه ربطی داره این مطلب استان البرز و... چه بی ربط و بی معنی واقعا بس کنید خانم دیگه این حسادتها رو تموم کنید کاش همین یه مدیر کل رو هم به بانوان نمیدان که شماها بخاطرش اینقدر حاضری هر کاری بکنید باید حذف بشه این پست تا شما دست از سر این خانم بردارید هر خانمی که بیاد همینجوری میکنید
جواد
Romania
میگم خانمها تو را به خدا چطور این چند سال شما این درخواست‌ها را نداشتین تا جایی که اطلاع دارم هم مشاور وزیر کشور و هم خانم مولاوردی اولین مسولان کشوری زن بودند که درطول دوران امور بانوان به استان اومدن یه کم انصاف داشته باشین باید مثل قبل بود تا توقع ایجاد نمیشد
محمد
Romania
آخه شما خانمها همه مدعی هستین مگه استاندار میتونه چندتاتون رو بزاره مدیر کل بانوان که یکیتون نامه میزارین تو گروهها یکی مطلب میزنه یکی امضا جمع میکنه از خدا بترسین
راحیل
Netherlands
..ر ..ن است و استاندار باید عزلش کند.مسامحه تاکی؟ایشان مقصر خودکشی زنان بیچاره و بی پناه استان نیست؟
زن
Romania
خیلی بی معنی بود یعنی چه این چند سال کجا بودین که حالا هم میگید دیدار مولاوردی مایه این چند سال کدوم مقام کشوری زن اومد حالا اومد مگه اعتبار داره حوزه زنان فقط کارش ستادیهددستگاه اجرایی که نیست با مطالعه مطلب بنویسد
Iran, Islamic Republic of
انتقاد بجا و مؤدبانه ای بود، حرف حساب جواب نداره . گیرم که بانوان حسادت می کنند مدیر کل ..ی که چندی پیش در مصاحبه ای از ضعف و کوتاهی این خانم انتقاد کرده بود هم حسادت میکنند ؟؟! کسانی که وی را منصوب کردند باید اول به خود زحمت می دادند و .د که چرا آقای طاهری مدیر کل آموزش و پرورش .
استانداري
Iran, Islamic Republic of
. از جایگاهی که زمانی شیرزن مبارز و مؤمن و بااخلاقی مثل خانم کوکب حاتمی آن را به نحو احسن اداره می کرد طوری که هنوز هم ذکر خیرش ورد زبان کارکنان استانداری و همه ی کسانی است که او را می شناسند. بعد از خانم حاتمی هم افراد زیادی به این دفتر آمدند که همه بدون هیاهو و جنجال کارشان را انجام دادند،...هر روز یک حاشیه، یک جنجال، یک روز دعوا با راننده ، یک روز دعوا با کارشناسان و تعطیلیه ١۴ روزه دفتر ،یک روز مصاحبه و ...از مدیران قبلی، یک روز..ر سر انتخاب معاون...!!!
جای بسی تأسف است.
عسل بانو
United States
.. را که برای بالا دستیا می بری تهران حداقل تو یه کیسه ای ، تربه ای چیزی بذار که تابلو نباشه و اسباب خنده مسافران هواپیما نشی .
خدا قوت خخخخخخخخ
واقع بین
Romania
از خود خانمی ن که پشت پرده این هجمه هاست پرسید خودش چه عملکردی داشته تا الان چه کار عملکردی در حوزه زنان انجام داده که این همه مدعی شده خودش فقط بهش لطف شده اون جا را بهش دادن وگرنه در حد اون هم نبود که حالا تشویش اذهان عمومی کرده و مدعی هست که من باید مدیر کل بانوان بشم مگه دستگاههای نظارتی و امنیتی به همین راحتیه که هرکی هر کاری دلش بخواهد بکنه
منصف
Romania
کسی که مدعی جایگاه امور بانوانه و خودش نتوانست خانواده خودش را مدیریت کنه چکونه میتوانند یه جایی را مدیریت کند و الگوی از خانواده سالم باشد فکر نمیکنم خانم رحمانپور تک روی کنند چون ایشان همسر و مادر خوبی هستند و خانواده اش را به خوبی مدیریت میکنند .خ .. کار و زندگی اش همش افتادن دنبال این خانم و تحریک و شبنامه نویسی و مطلب نویسی و ارسال برای این و اونه به چه قیمتی میخوایی به این پست برسی به قیمت بازی کردن با آبروی یه مومن از خدا بترسین و حیا کن چون همه میدانند و در گروه مدیران استان دست شما رو شده و همه مدیران عضو مشاهده کرده اند پس بس کنید تا همینکه دارید ازتون نگرفتن
Iran, Islamic Republic of
حقیقت را باید گفت که.. خیلی پایین هست آقای استاندار باید فکری بکند .ما زنان اصلاح طلب تاسف میخورم که ..یر دولت تدبیر و امید هست.
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
ااتفاقا خیلی از منتقدین آقایون هستند که نمیتونن بجای ایشون این مسئولیتو بپذیرن پس انگیزه و هدف اینها چیه؟دلیل منطقی دارن یا حسادت میکنن؟
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
ازجواب احساساتی وبی منطقی که درحمایت ازاین مدیرکذاشته شده مشخص است که نویسنده متن بالابی راه ومغرضانه حرف نزده وانتقادش منصفانه بوده است درضمن دعوت کردن ازخانم مولاوردىومشاوروزیرکشور جزء خرج تراشی چه فایده اى برای بانوان استان داشته؟؟؟؟؟؟
جنگلی
Iran, Islamic Republic of
این متن ها هماهنگ شده با ///هستند برای برداشتن فریبا رحمانپور.
////
جواب
Romania
بی طرف معلومه کیه همونیه که تومار مینویسم
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
فقط خانم رحمانپور لایق این پست بود بس اونایی که این کامنتا رو میدن یه مشت .. هستن که باید اول از همه بنیان خانواده را میدونستن بعد........مدیر سایت اگه ثبت نشه خیلی......
گلعنبر
Iran, Islamic Republic of
تورا خدا .. که . چی باشه بعضی... کردن را هم ندارند
با انصاف
Iran, Islamic Republic of
نگاهی دقیق و معنا دار به زمان و ساعت ارسال کامنت‌ها بیندازید !!!! همه انها کار یک نفر است |||| واقعا جای تاسف دارد . بنده خدا نظر خودش را نوشته آقا یا خانمی که تا طلوع صبح دچار پریشان خوابی شده ‌ای . از خدا بترس و این همه تیر تهمت و افترا در تاریکی شب رهانکن .
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1