تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۲۱۴۷۳۵

ضرورت واگذاری پروژه‌های عمرانی استان به بخش خصوصی

۱
۰
کبنا ؛نشست واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی در سالن بحران استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی به ریاست نیک‌اقبالی با حضور فرمانداران و مدیران استانی برگزار شد.
بنا بر این گزارش، معاون امور عمرانی استانداری گفت: پروژه‌های ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، آب فاضلاب شهری و روستایی و فرهنگ ارشاد اسلامی از جمله پروژه‌های عمرانی نیمه تمام جهت واگذاری به بخش خصوصی است.
نیک اقبالی با بیان اینکه روند واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی، به عنوان اولویت‌های اصلی سفر رئیس جمهور در سال‌جاری و سال ۹۶ در تصویب بودجه بوده است، افزود: مباحث اصلی اقتصاد مقاومتی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است. دستگاه های اجرایی با رعایت قوانین پروژه‌های نیمه تمام استان را به بخش خصوصی واگذار کنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه در استان، کهگیلویه و بویراحمد را یکی از امتیازآورترین واگذاری پروژه ها معرفی کرده است، افزود: این امتیاز برای برگزاری جلسات متعدد در استان داده شد، که در حالت شکل‌دهی امتیاز خوبی برای استان است. ولی در واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی عقب مانده‌ایم، باید این واگذاری‌ها نهایی شود.
وی با بیان اینکه روند واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی مشکلات مالی استان را برطرف خواهد کرد، افزود: دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های شناسایی شده را به بخش خصوصی واگذار کنند، یک پروژه نیمه تمام در طولانی مدت فرسوده خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع، سیاست دولت، اقتصاد مقاومتی و ارزیابی استان از لحاظ واگذاری پروژه‌ها به عنوان یکی از شاخص‌های سنجش تحقق اقتصاد مقاومتی، نیاز است برای واگذاری پروژه‌ها تلاش زیادی از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه واگذاری پروژه‌ها علاوه بر اینکه بار مالی زیادی را از دوش استان بر می‌دارد، به تحول و توسعه استان نیز کمک فراوانی می کند، گفت: توان استان برای واگذاری پروژه‌ها تنها محدود به این پروژه ها نبوده و پروژه‌های بیشتری در استان وجود دارد که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.
نیک‌اقبالی خودباوری و عزم دستگاه‌ها برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را لازمه کار عنوان و ابراز کرد: فرمانداران شهرستان‌ها بررسی کنند در صورتی که پروژه‌ای نیمه تمام یا شروع نشده و ظرفیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد لیست این پروژه‌ها را اعلام کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طولانی شدن زمان احداث پروژه‌ها، سبب فرسودگی و پایین آمدن راندمان طرح‌ها می‌شود.
نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی از روند فرسودگی آنها جلوگیری می‌کند، گفت: با توجه به وضعیت مالی موجود دولت، امکان تکمیل و اتمام این پروژه‌ها توسط بخش دولتی وجود ندارد که واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی اولویت دولت در سال آینده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
البته واگذاری بستگی داره به کی رای داشته باشی ما که هر چی پیگیری کردیم به نتیجه ترسیدیم
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1