تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۲۱۴۶۳۱

پای درد دل کارآفرین معلول کهگیلویه و بویراحمدی؛ تقاضا از «دکتر چمن» تا تولیداتی که خاک می‌خورد (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛مدیر حرفه آموزی دختران معلول یاسوج (آینده روشن) گفت: هنرجویان معلول در این مرکز آموزش می‌بینند، که هم اکنون برخی از این هنرجویان با تولیدات خود اشتغال‌زایی می‌کنند.
میهن‌خواه افزود:  در زمینه‌هایی از جمله؛ باغ های شیشه ای، خیاطی، دوخت لباس بیمارستان، کریستال، شمع، روبان، عروسک محلی و سنتی به هنرجویان آموزش داده می‌شود.
وی با اشاره به لزوم توجه جدی به اشتغال معلولان، افزود: جامعه معلولین نیاز به ترحم ندارد، برای گسترش تولیدات و فروش محصولات خود نیاز به مکان مناسب و دائمی در سطح شهر لازم دارد.
میهن‌خواه با اشاره به سفر ریاست اشتغال کشور به کهگیلویه و بویراحمد در موضوع ترک تشریفات، اظهار داشت: شرکت تولیدی آینده روشن، در سوابق استعلام ۲۰هزار لباس با رضایت‌مندی مسئولین بیمارستان تولید کرد، ولی با تقاضای تمدید استعلام موافقت نشده است.
وی  در تقاضایی به دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: نیاز به کمک شخصی و مالی ندارم، این مرکز برای فروش محصولات و اشتغال‌زایی معلولین تقاضای تمدید ترک تشریفات دارد.
مدیر حرفه آموزی دختران معلول به شهرداری یاسوج پیشنهاد داد: برپایی نمایشگاه باغ های شیشه ای، ایده نو برای معرفی گل و گیاهان یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران مناسب است.
وی ضمن قدردانی از سازمان بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی از معلولین و آموزشگاه حمایت لازم را داشته است. اما بهزیستی به تنهایی قادر به برطرف کردن نیازها، تهیه مواد خام محصولات و اشتغال‌زایی معلولین نیست، همکاری دستگاه‌های اجرایی با سازمان بهزیستی به صورت جد لازم است.
میهن خواه در ادامه افزود: بیمارستان شهید بهشتی، امام سجاد و تامین اجتماعی از مرکز حرفه‌آموزی دختران حمایت کردند، ولی تاکنون اداره کار و تعاون از معلولین مشغول به کار حمایت نکرده است.
وی با اشاره به  مشاغل خانگی برخی معلولین دارای فرزند معلول، افزود:این  مرکز برای اشتغال‌زایی خانگی مادران معلول نیاز به چند ماشین بافندگی دارد، ولی به دلیل عدم بودجه فراهم نشده است.
به گزارش کبنا، ناهید میهن‌خواه مدیر حرفه‌آموزی دختران آینده روشن، در سال ۸۷ به صورت مستقل این آموزشگاه را با مجوز سازمان بهزیستی راه‌اندازی کرد.
بنا بر این گزارش، صدیقه یزدانی مربی آموزشی مرکز، مادر فرزندی معلول و سرپرست خانوار گفت: در اثر تصادفی همسرم زمین‌گیر و بیکار شد در این شرایط با وجود سه فرزند کوچک مجبور به آموزش معلولان و کار در کارگاه تولیدی این مرکز شدم.
یزدانی با اشاره به اینکه تولیدات روی دستمان مانده است، افزود: با افزایش نرخ پارچه نسبت به سال گذشته، به بیمارستان‌ها نرخ  قبلی را پیشنهاد دادیم، ولی با وجود رضایت‌مندی تولیدات در استعلام قبلی با تمدید استعلام موافقت نکردند.
وی با بیان اینکه  در روز ۱۰۰ دست لباس می‌دوزم و تنها خواستار حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای خرید تولیدات این مرکز را دارم، افزود: در این کارگاه خانواده‌های معلول نان می‌خورند. برخی هنرجویان معلول به دلیل مشکلات مالی و هزینه درمانی فرزندان معلول خود در این کارگاه تولیدی مشغول به کار هستند.
بنا بر این گزارش، سمیه میهن‌خواه مربی هنرجویان معلول گفت: به هنرجویان معلول کریستال‌بافی، کنف بافی و کیف کنفی  آموزش می‌دهم، که هم اکنون برخی از این هنرجویان با تولیدات خود اشتغال‌زایی کردند.
وی افزود: برخی معلولان با ضریب هوشی پایین و حافظه کوتاه مدت که آموزش‌ مربی را سریع فراموش می‌کنند، مربیان در این شرایط موظف به یادآوری و آموزش مجدد هستند.
مربی هنرجویان معلول تصریح کرد: در آموزش هنرهای دستی ناشنوایان با حرکت دست و اشاره آموزش می‌بینند. در این کارگاه تولیدی ناشنوایان به عنوان کارآفرین باهوش و موفق مشغول به کار هستند.
بنا بر این گزارش، سهیلا سادات دانشمند کارشناس روانشناسی گفت: در این آموزشگاه از معلولین سی پی، تربیت‌پذیر تا ناشنوایان با توجه به ضریب هوشی آموزش می‌بینند.
کارشناس روانشناسی با اشاره به موفقیت ناشنوایان در تولیدی، افزود: ناشنوایان علاقه زیادی به آموزش داشته، که برخی در کارگاه تولیدی این مرکز مشغول به کار هستند.
وی افزود: به معلولین سی پی بافندگی، کریستال و عروسک آموزش داده می‌شود. برخی معلولین آموزش‌ها را سریع فراموش کرده و مربیان روزانه موظف به آموزش مجدد دارند.
کارشناس روانشناسی خواستار دست یاری مسئولین استانی از جامعه معلول شد، و تصریح کرد: مشکلات مالی والدین دارای فرزند معلول که توانایی هزینه آموزشی فرزندان خود را ندارند، باعث افسردگی و سرخوردگی در زندگی اجتماعی معلولان می‌شود. سازمان بهزیستی به تنهایی توانایی تامین هزینه‌های معلولان را ندارد.
img_7866img_7877img_7886img_7887img_7891img_7894img_7822 img_7823 img_7824 img_7825 img_7826 img_7829 img_7830 img_7831 img_7834 img_7837 img_7838 img_7839 img_7840 img_7841  img_7846 img_7847 img_7851 img_7852 img_7853 img_7854 img_7855 img_7856 img_7857 img_7858  img_7882 img_7883 img_7884 img_7885
img_7808img_7809img_7810img_7811img_7812img_7813img_7814img_7815img_7816img_7817img_7818img_7820img_7821
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
سد چم شیر هم کارگران بدبخت را اخراج کرد
تولید کننده
Iran, Islamic Republic of
اگر جنس با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنن همه مشتریشون می شن.
اما اینکه بخواهند قانون رعایت نشه و دستگاهها مستقیم ازشون خرید کنن حق بقیه تولید کنندگان ضایع می شه.
از صنف خیاط
Iran, Islamic Republic of
عزیزان این سایت از اینکه به فکر معلولین هستین خیلی هم خوب.
اما خواهشا از مدیران نخواهید که با ترک تشریفات فقط از اینها کالا بخرند.
شما هر چه از بانک ها وام و تسهیلات بانکی براشون بگیرید خوبه. اما اینکه بگید ای فلان دستگاه فلان بیمارستان بیایید از اینها بخرید اونوقت آیا حق ناس جی می شه؟ حق بقیه صنف چی می شه؟
هم صنفی
Iran, Islamic Republic of
در زندان هم لباس بیمار تولید می کنند اونها هم افراد بیچاره و نیازمند شدیدی هستند اما فکر نکنم درخواست عادلانه باشه که از بیمارستانها بخواهند که فقط لباسهای اونها را بخرند.
در هر صنفی رقابت هست. باید تسهیلات بیشتری مثل وام کم بهره در اختیار عزیزان تولید کننده معلول گذاشته بشه تا بتونن با بقیه در بازار فروش رقابت بکنند نه اینکه درخواستشون این باشه که فقط از اونها جنس خریداری بشه. یا با دستور ترک تشریفات ازشون خرید بشه اونوقت عدالت چی می شه.
ممنون از کبنا که گزارش این صنف را منتشر کرده
یزدان صیادی سی سخت
Iran, Islamic Republic of
بنده خودم مدت بیست سال است که خانم میهن خواه را می شناسم و یکی ازکسانی بودم که به عنوان مددکار مشوق ایشان برای انجام کار و درس خواندن به جای گوشه نشینی بودم و بارها در طول دوران تصدی مدیریتم در بهزیستی شهرستان بویراحمد و روابط عمومی سازمان مسئو لین را برای بازدید به مرکز ایشان بردم اما متاسفانه به هیچ عنوان مورد حمایت قرار نگرفتند . و تمام وعده های مسئولین تاریخ مصرفشان تا جلوی در مرکز بود .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1