تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۲۱۴۴۴۶

خبرهای کهگیلویه وبویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
ابتکار ایجاد سالن مطالعه در مدرسه یاسوج
با طرحی ابتکاری سالن مطالعه شبانه روزی در مدرسه ای در یاسوج ایجاد شد.
در ابتکاری جالب مسئولان دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی دوره دوم متوسطه یاسوج با ساماندهی کلاسها کتابخانه و سالن مطالعه شبانه روزی برای دانش آموزان ایجاد کردند.
فریدون دلبازنسب مدیر این مدرسه گفت:تجهیز این سالن با استفاده از امکانات موجود در آموزشگاه و بدون صرف هزینه تهیه شده وگنجایش بیش از۷۰دانش آموزان برای مطالعه را دارد.
وی گفت:در هر روز هفته یکی از کارکنان شامل مدیر،مربی پرورشی،مشاور یا یکی از معلمان از ساعت۱۵تا۲۳ برای هماهنگی و پاسخ به نیازهای دانش آموزان در مدرسه حضور دارند.
آغاز بهسازی شبکه آب آشامیدنی شهرک نفت دوگنبدان
عملیات بهسازی شبکه آب آشامیدنی شهرک نفت دوگنبدان آغاز شد.
رئیس آب و فاضلاب شهری دوگنبدان گفت: این شبکه با اعتبار ۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی بهسازی می شود.
بهنام پاد افزود: برای اجرای این طرح هزار و ۵۰۰ متر لوله پلی اتیلن چهار اینج استفاده و پیش بینی می شود در مدت ۲۰ روز تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ۳۰۰ خانوار با جمعیت هزار نفر از مزایای آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری دوگنبدان با اشاره به بهسازی شبکه آب اشامیدنی این شهر گفت: در هشت ماه گذشته هزار و ۶۰۰ متر از شبکه قدیمی بهسازی و ۲۰۰ متر نیز توسعه شبکه آبرسانی در محلات مختلف شهر اجرا شده است.
پاد با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای ۲۱۰ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی است که  ۷۰ کیلومتر آن فرسوده است افزود: محله‌های رادک،پربالی،لبنان،باغ فردوس و سادات در شهر دوگنبدان دارای بیشترین شبکه‌های فرسوده است.
رئیس آبفای شهری دوگنبدان گفت: هم اکنون ۳۱ هزار و ۸۲۷ مشترک زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب شهر دوگنبدان هستند.
تجلیل از  دانش آموز و فرهنگیان برتر مدارس استان
از۳۰دانش آموز وفرهنگی برتر مدارس استثنایی کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد.در آئینی که با حضور مسئولان آموزش و پرورش، فرهنگیان، دانش آموزان  و خانواده های برگزار شد مدیر آموزش وپرورش استثنایی استان گفت:در این آئین از صاحب رتبه های ملی واستانی، علمی، فرهنگی،هنری،ورزشی،الگوهای برتر تدریس و تولید محتوای الکترونیکی تجلیل شد.
علی نیکنام افزود:هزار و۵۶۰ دانش آموز در۲۷آموزشگاه استثنایی مستقل و۴۸مدرسه ضمیمه تحصیل می کنند.
وی گفت:این دانش آموزان شامل ناشنوا،نابینا،کم بینا و معلول ذهنی، جسمی و حرکتی هستند.
مدیرآموزش و پرورش استثنایی استان گفت:برای خدمات حمایتی وتوانبخشی در سال گذشته ۷۵۰میلیون ریال به دانش آموزان زیر پوشش ارائه شد.
فرا گرفتن روش نوین تدریس برای مربیان استان
۴۵۰مربی ورزش مدارس کهگیلویه و بویراحمد روشهای نوین تدریس تربیت بدنی را فرا می گیرند.
رئیس اداره تربیت بدنی آموزش وپرورش استان گفت:این برنامه با هدف کیفی بخشی به فعالیتهای تربیت بدنی در مدارس وبرای معلمان ورزش۱۳شهرستان ومنطقه برگزار می شود.
حشمت الله اقبال پناه افزود:در این برنامه مربیان ورزش با روش تدریس تربیت بدنی با رویکرد کتاب راهنمایی معلم آشنا می شوند.
وی گفت:این برنامه به صورت قطبی ودر ۳همایش در یاسوج، گچساران ودهدشت برگزار می شود.
پرداخت عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها
در سال جاری حدود ۲۷۰ میلیارد ریال از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان در نشست هم اندیشی با شهردار یاسوج  گفت: تلاش می شود تا با همت مسؤلان سازمانی و استانی سهم استان از منابع مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد.
محمدعلی غفاری همچنین از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال به حوزه ی سلامت در استان خبر داد و افزود: تمکین و همکاری شهروندان در پرداخت مالیات، توسعه و آبادانی استان را در پی خواهد داشت و بر همین اساس اداره کل امور مالیاتی استان تعامل هرچه بیشتر با فعالان اقتصادی را از اولویت های خود قرار داده است.
وی با اشاره به اهمیت جایگزینی درآمد مبتنی بر مالیات به جای درآمد ناپایدار مبتنی بر نفت ادامه داد: برای عملیاتی کردن این موضوع باید حمایت های لازم از فعالان اقتصادی صورت گیرد که در این راستا اداره کل امور مالیاتی با اعمال بخشودگی های مالیاتی و قانون رفع موانع تولید در پی آن است تا شرایط برای توسعه ی اقتصادی استان فراهم شود.
شهردار یاسوج نیز در این نشست با اشاره به اینکه بخش عمده ای از خدمات و هزینه های شهرداری از محل منابع اختصاصی حاصل از عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان تامین می شود گفت: تلاش می شود تا با همکاری دوسویه با اداره کل امور مالیاتی استان،خدمات ماندگاری در مرکز استان صورت گیرد.
جاوید با اعلام خبر صدور مجوز برای نامگذاری خیابان مالیات واقع در جنب اداره کل امور مالیاتی منتهی به بلوار ارتش افزود: شهرداری یاسوج آمادگی دارد تا در جهت فرهنگ سازی مالیاتی با همکاری اداره کل امور مالیاتی، برای ساخت پارک مالیات در مرکز استان اقدام کند.
تجلیل از معلولان موفق گچسارانی
در مراسمی از ۲۶ نفر از معلولان موفق در زمینه های ورزشی، تحصیلی و هنری در گچساران تجلیل شد.
رییس اداره بهزیستی گچساران با بیان اینکه در یکسال گذشته بیش از ۴ هزار نفر نفر از خدمات بهزیستی بهره مند شدند گفت: این خدمات شامل مستمری،هزینه تحصیلی،درمانی،ازدواج،مسکن، وسایل توانبخشی و خدمات تخصصی توانپزشکی است.
مهران کشاورز با بیان اینکه بهزیستی ۱۷۹ نوع خدمت به مددجویان ارایه می کند افزود: این فعالیت ها در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۶۶۳ نفر در بهزیستی دارای پرونده هستند ادامه داد: از این تعداد به ۶۲۷ نفر مستمری پرداخت می شود.
رییس اداره بهزیستی گچساران با بیان اینکه باید تلاش شود زیرساخت ها و بسترهای لازم برای شکوفا کردن استعدادهای معلولان فراهم شود گفت: بهبود کیفیت زندگی توانخواهان و معلولان نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه های دولتی و خصوصی است.
نجات جان بانوی تیر خورده در دهدشت
زن جوان تیر خورده در بیمارستان امام خمینی دهدشت از مرگ نجات یافت.
رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت گفت:این بانوی ۳۳ ساله که به اصابت گلوله ساچمه ای دچار صدمات شدید شده بود با حضور به موقع در این بیمارستان و خارج کردن ۵۰ ساچمه از شکم وی از مرگ حتمی نجات یافت.
امیر مولایی‌فر افزود: این بیمار روز گذشته در حالی که از فاصله کوتاه مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت و با افت فشار و خونریزی شدید همراه بود در اورژانس خاتم الانبیاء بیمارستان امام خمینی پذیرش شد.
وی با بیان اینکه با کنترل خونریزی عمل لاپاراتومی«برداشتن روده بزرگ» برای بیمار انجام شد گفت: پس از هشت ساعت عمل سخت و طاقت فرسا بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.
رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت افزود: بیمار پس از ۴۸ ساعت به هوشیاری کامل رسید و هم اکنون با علائم حیاتی نرمال در بخش آی.سی.یو بستری است.
به گفته رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت این بانوی جوان به علت بی احتیاطی هنگام خارج کردن اسلحه مسلح از صندوقچه نگهداری ماشه را فشرد که موجب بروز این حادثه شد.
اختصاص۱۴۵ میلیارد ریال برای کانال های آبیاری لیشتر و خیرآباد
۱۴۵ میلیارد ریال برای اجرای کانالهای آبیاری لیشتر و خیرآباد گچساران هزینه شد.
مدیر مشارکت های مردمی و طرحهای زودبازده شرکت آب منطقه ای استان گفت: برای اجرای کانال های فرعی ۲ و سه لیشتر و خیرآباد تاکنون ۱۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
صمد محمدی افزود: طرح بزرگ آبرسانی از سد کوثر به دشت لیشتر ابتدا به صورت مشارکتی با سهم ۷۰ درصد دولت و ۳۰ درصد مردم آغاز شد اما با تصویب هیات دولت کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد از پرداخت هزینه ۳۰ درصدی معاف شدند.
وی گفت: اعتباراین طرح ۱۷۵میلیارد ریال بود که بخشی از این میزان اعتبار هنوز جذب نشده است.
مدیر مشارکت های مردمی و طرحهای زودبازده شرکت آب منطقه ای استان گفت: با بهره برداری از حدود هزار و ۲۸۰ هکتار کانال فرعی ۲ و سه و اجرای طرحهای کشاورزی زمینه تولید سالانه هزاران تن محصول کشاورزی و میلیاردها ریال درآمد نصیب کشاورزان لیشتری و خیرآبادی شده است.
وی با بیان اینکه کانال فرعی ۲ و سه در ۴۸۰ هکتار از زمین های دشت خیرآباد و ۸۰۰ هکتار در دشت لیشتر اجرا شده است گفت: مرحله نخست طرحهای آبیاری از سد کوثر در دشت لیشتر و خیرآباد گچساران در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار پیش بینی شده است.
محمدی افزود: عملیات اجرایی کانال های فرعی ۲ و سه و هزار و ۲۲۰هکتار از دشت لیشتر که از سال ۸۱ آغاز شده با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.
وی گفت: طرح انتقال آب از سد کوثر برای ۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر وخیرآباد مصوب شده که اجرای این طرحها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
محمدی افزود: بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه اصلی به طول ۷۲ کیلومتر و دیگر بخشها و تاسیسات این طرح بزرگ برای تامین آب هزینه شده است.
مدیر مشارکت های مردمی و طرحهای زودبازده شرکت آب منطقه ای استان گفت: بهره برداری از طرحهای مصوب آبرسانی دشت لیشتر و خیرآباد برای سه هزار و ۳۰۰ نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.
سد کوثر گچساران با حجم ذخیره آب ۵۸۰ میلیون مترمکعب در ۵۰ کیلومتری گچساران واقع شده و بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب از آب این سد به بخش کشاورزی تخصیص یافته است.
پیش بینی بارش باران و کاهش دما در استان
مردم کهگیلویه و بویراحمد منتظر بارش باران و افت دما باشند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: اداره کل هواشناسی استان برای ۲۴ساعت آینده افزایش ابر، بارش باران و کاهش دما در استان پیش بینی می کند.
طهماسبی افزود: در شهرهای یاسوج،سی سخت،دهدشت، دوگنبدان،لیکک و ایستگاه امامزاده جعفر برای ۲۴ ساعته آینده افزایش ابر،بارش باران و کاهش دما پیش بینی می کنیم.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین شهر یاسوج با ثبت کمینه دمای ۷٫۴ درجه سانتیگراد در۲۴ساعت گذشته سرد ترین نقطه استان بود.
طهماسبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته گچساران با بیشینه دمای ۲۶٫۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بود.
تجلیل از فرهنگی و دانش آموزان برتر علمی در استان
جشن تجلیل از۱۵۰برتر علمی فرهنگی ودانش آموز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: این  جشنواره با هدف  تشویق و ترغیب چهره های برتر علمی در بخش های دانش آموزی و فرهنگی و باحضور یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش ومسئولان استان،برگزیدگان و خانواده ها برگزار می شود.
ایوب رضایی افزود:در این همایش از رتبه های یک و دو رقمی کنکور و برترین های ملی جشنواره نوجوان خوارزمی، مسابقات علمی وعملی کاربردی،پیشرفت تحصیلی،الگوهای تدریس، آزمون عملکردی دروس، ممتازان طرح تعالی مدیریت،پروژه مهر و برنامه های کیفی بخشی و برترین های طرح راهبری دروس تجلیل می شود.
وی گفت:در این همایش از کتاب راه نهایی و برنامه عملیاتی حوزه معاونت متوسطه آموزش و پرورش استان نیز رونمایی می شود.
استفاده بیش از۱۰ درصد مدارس باشت از بخاری نفتی
بیش از ۱۰ درصد از مدارس در باشت از بخاری نفتی استفاده می کنند.
مدیر اداره آموزش و پرورش باشت با اعلام این خبر گفت:  این مدارس به علت دسترسی دسترسی نداشتن به گاز طبیعی از بخاری نفتی استفاده می کنند.
محمود نظری با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۷۰۰ دانش آموز در شهرستان باشت مشغول به تحصیل هستند افزود: از ۱۵۰ باب مدرسه در باشت ۹۵ مدرسه در روستاهای شهرستان متمرکز است.
وی گفت: امسال ۵۵  مدرسه در باشت به سیستم های گرمایشی گازی مجهز شدند وتلاش می شود بقیه مدارس نیز از سیستم گرمایشی گاز طبیعی بهره مند شوند.
مدیر اداره آموزش و پرورش باشت افزود: سوخت مورد نیاز مدارس بدون گاز قبل از آغاز سرما و بارندگی تامین شده است.
روند مطلوب اجرای مصوبات سفر هیات دولت
روند اجرایی مصوبات سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد و دریافت اعتبارات مطلوب و رضایت بخش است.
استاندار گفت: مصوبات سفرهیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد برای اجرا  سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ابلاغ شد که این امر گام بلندی برای عملیاتی شدن آنهاست.
موسی خادمی با اشاره به اینکه بخشی از بودجه مصوب سفر هیات دولت به استان به سال ۹۶ اختصاص یافته ادامه داد: قرار دادن این مصوبات در برنامه سال ۹۶ هم بخش دیگری از پیگیری مسئولان استانی بود که با موفقیت انجام شد.
استاندار گفت: تلاش، پیگیری و هماهنگی مدیران اجرایی این استان در جذب بودجه سال ۹۵ و اعتبارات سفر جدی است.
خادمی اختصاص ۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۹۵۵ میلیون یورو اعتبار ارزی به ۵۷ طرح صنعتی را از مهمترین رهآوردهای سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد.
وی ادامه داد: این اعتبارات برای طرح هایی که مجوز ساخت دریافت کرده اند، تصویب شده و بخش خصوصی باید پس از تامین ۲۰ درصد سهم آورده خود برای جذب آن تلاش کند که برخی از سرمایه گذاران تا مرحله معرفی به بانک پیش رفته اند.
خادمی گفت: تصویب یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات بانکی مصوبه دیگری است که عملی شدن آن رونق تولید و اشتغال در این استان را متحول خواهد کرد.
وی ادامه داد: ۶ تفاهم نامه همکاری با سازمان اقتصادی از جمله کوثر در سفر هیات دولت به این استان به امضا رسید.
تعیین تکلیف ایستگاه‌های سیکل ترکیبی برق کهگیلویه
تکلیف ایستگاه‌های سیکل ترکیبی برق حوزه کهگیلویه در آینده ای نزدیک تعیین می شود.
نماینده شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در دیدار با توزیع نیروی برق استان و جمعی از کارکنان این شرکت در یاسوج با بیان اینکه به زودی نشست هایی با مسوولان توانیر برای تعیین تکلیف ایستگاه‌های سیکل ترکیبی برق در حوزه کهگیلویه برگزار می‌کنیم گفت:در حالی که رودخانه های کهگیلویه، خوزستان راسیراب کرده،دشت های چرام کلاچو و لنده تشنه است.
عدل هاشمی پور افزود:با فعال شدن طرح های پتروشیمی و سیمان سپو نیازمند ایستگاه‌های برق هستیم که می بایست تدابیر ویژه‌ای برای تامین برق این طرح ها اندیشیده شود.
هاشمی پور با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان گذشته در موضوع "حقآبه " و رودخانه‌های کهگیلویه گفت:سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب از رودخانه دهدشت سرازیر و استان‌های دیگر را آباد کرده اما یک مترمکعب آن در ۳۷ سال گذشته به‌نفع دهدشت و روستاهای اطراف و شهرهای دیگر نبوده است.
وی از رایزنی‌های مستمر خود برای دریافت حقآبه از وزارت‌نیرو خبرداد و گفت:وزارت نیرو پیشنهاد اختصاص ۲۰۰ میلیون مترمکعب  از آب سد مارون به شهرستان کهگیلویه را داده که ما نپذیرفته ایم و درگام اول باید ۴۰۰ میلیون مترمکعب به کهگیلویه تخصیص داده شود.
هاشمی افزود: در صورت موافقت اراضی دشت‌های چرام و کلاچو و لنده  زیر کشت میروند.
وی از فراهم شدن حدود ۳۰۰ فرصت شغلی در آینده نزدیک با شروع فعالیت کارخانه پتروشیمی دهدشت خبرداد و گفت: برای فعال‌شدن طرح سیمان‌سپو ۶ ماه مهلت به سرمایه‌گذار بومی داده شد و اگر سرمایه‌گذار بومی نتواند این پروژه را فعال کند سرمایه‌گذار چینی با فاینانس ۹۰ میلیون یورویی آماده کار است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نیز به آخرین اقدامات انجام شده در حوزه برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار در حوزه های مختلف به ویژه حوزه انتخابیه کهگیلویه اشاره کرد.
داود راهزادی از کاهش ۱۳ درصدی نرخ تلفات انرژی،احداث روشنایی معابر بیش از ۱۰۰ روستا و احداث، تهیه و تدوین نقشه‌های فنی مهندسی خطوط ۲ مداره برای شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: برای احداث نیروگاه‌‌های سیکل ترکیبی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد نیازمند همراهی مسوولان برون‌استانی و تامین اعتبارات لازم هستیم.
اعزام دانش آموزان دختر استان به مناطق عملیاتی جنوب
۴۰۰ دانش آموز دختر در کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه کاروان راهیان نور دانش آموزی امروز راهی مناطق عملیاتی ججنوب شد.
گفت: امروز ۴۰۰ دانش آموز دختر مقطع متوسطه ی دوم به مناطق جنوب اعزام شدند و قرار است به مدت سه روز از مناطقع عملیاتی شلمچه،دهلاویه، فکه،شوش و خرمشهر دیدن خواهند کرد.
هاشمی افزود: تا پایان سال ۴ هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.
۱۴۸ هزار دانش آموز در کهگیلویه وبویراحمد در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.
تکمیل طرح پاتاوه-دهدشت تا پایان سال ۹۶
عملیات اجرایی طرح ملی محور پاتاوه به دهدشت تا پایان سال ۹۶ به پایان می رسد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه راه اصلی پاتاوه به دهدشت تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد، گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان و سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد و همچنین باند دوم محور بابامیدان به سمیرم نیز امسال ۱۵ میلیارد تومان و سال آینده ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد.
موسی خادمی افزود: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هم مصوب راه اصلی محور باغچه سادات به یاسوج و سی‌سخت است و مقرر شد ۱۰ کیلومتر از مسیر یاسوج به سی‌سخت و ۲۰ کیلومتر از مسیر باغچه سادات آسفالت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری در استان به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا عامل پیشرفت استان است گفت: در سفر هیئت دولت به استان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به زیرساخت‌های گردشگری استان در نظر گرفته شد.
موسی خادمی راه اندازی مجتمع فرهنگی هنری ورودی شهر یاسوج را جز اولویت‌های استان عنوان کرد و افزود: امسال ۲۰ میلیارد و سال ۹۶ حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح مصوب شد.
وی با تاکید بر اینکه بیمارستان یاسوج و باشت در هفته دولت ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:یمارستان گچساران دارای اعتبار است و برای بیمارستان بهمئی نیز اعتبار در نظر گرفته شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد طرح پارک علم وفناوری استان را یکی از دغدغه‌های مسئولان استانی عنوان کرد و افزود: اعتبار به این طرح تخصیص یافته و به طور قطع آینده توسعه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان است.
وی با تاکید بر اینکه طرح سد تنگ سرخ جزطرح  های مهم است، ادامه داد: قرار بود این طرح با هدف تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهر یاسوج و آب شرب شهر شیراز به بهره‌برداری برسد.
خادمی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده با اجرای این طرح حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی تنگ سرخ به زیرآب می‌رفت و ما به تنهایی قادر به پرداخت خسارت نبودیم و استان فارس هم حاضر به مشارکت در پرداخت خسارت مخزن نشد.
وی گفت:درحال حاضر هدف از اجرای این طرح تنها تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت شهر یاسوج است و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این طرح نیز به سرانجام برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1