تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۲۱۴۳۵۱

افتتاح پایگاه فوریت‎های پزشکی سوق / دلایل لغو سخنرانی نقوی‌حسینی از زبان «فتاح محمدی» / افتتاح پایگاه قهرمانی ورزش در یاسوج / پرداخت مطالبات کارگران کارخانه فولاد یاسوج/ کشف ۳۲۰ کیلوگرم ذغال قاچاق در باشت /خسارت میلیونی به راه‌های روستایی گچساران

۱
۰
کبنا ؛ 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

افتتاح پایگاه فوریت‌های پزشکی شهری و جاده‌ای در سوق

پایگاه فوریت‌های پزشکی شهری و جاده‌ای سوق عصر امروز افتتاح شد.
 با حضور رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار کهگیلویه، امام جمعه سوق و سایر مسؤولان این شهر پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای شهر سوق افتتاح شد.
جلال پوران‌فر رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به خدمات مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی استان خدمات خوب و قابل قبولی را به مردم ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در سطح استان دارد که امروز سی و هشتمین پایگاه در شهر سوق افتتاح شد تا شاهد ارائه خدمات این پایگاه به مردم باشیم.





دانشجویان در مسیر پیشرفت کشور نقش بی‌بدیلی داشته‌اند
فرماندار گچساران گفت: دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی همواره در سیر تحولات پیشرفت کشور نقش بی‌بدیلی داشته‌اند.
عبدالرحیم رحیمی با تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: ۱۶آذر که روز دانشجو نام‌گذاری شده است یادآور دانشجویانی است که در برابر نظام سلطه ایستادگی کردند.
فرماندار گچساران ادامه داد: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و سرافرازی آن نشان از پایمردی و رشادت‌های جوانانی بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
وی افزود: امروز به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم که دانشجویان ایرانی با فتح قله‌های علمی و پژوهشی در دنیا سرآمد هستند.
فرماندار گچساران با بیان اینکه، امروز نیز دانشجویان کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و مبارزه با جنگ‌نرم دشمنان تلاش‌هایشان دوچندان شده است تصریح کرد: دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی همواره در سیر تحولات پیشرفت کشور نقش بی‌بدیلی داشته‌اند.
رحیمی اذعان کرد: نشاط سیاسی، مطالبه‌گری همراه با عقلانیت، نقدهای منصفانه وکارشناسی شده، مبارزه با فساد و تقویت روحیه امید در جامعه امروزی از مولفه‌هایی است که دانشجویان باید از آن برخوردار باشند.
وی اذعان کرد: در جامعه امروزی نقدهای منصفانه و پیشنهادات کارشناسی شده می‌تواند باعث پیشرفت عادلانه در کشور باشد.
فرماندار گچساران با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی در خصوص نقش دانشجویان در پیشرفت و توسعه کشور دارند، گفت: همان‌گونه که ایشان فرمودند، دانشجو امید آینده و ذخیره حیاتی کشور است که بی‌شک دست یافتن ایران به قله‌های افتخار با اهتمام جدی به دانشجویان به دست می‌آید.
رحیمی در ادامه با تبریک این روز به دانشجویان گچساران ابراز کرد: امیدواریم دانشجویان ما با مطالعه عمیق و دقیق با توجه به شرایط کشورمان با تبیین آرمان‌های امام راحل و با عمل به منویات مقام معظم رهبری در چهار چوب نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.
رحیمی بیان کرد: بی‌شک با یاری دانشجویان است که می‌توانیم پاسدار خون شهدای دانشجویی باشیم.
رحیمی خاطرنشان ساخت: شهرستان گچساران با داشتن دانشگاه‌های مانند دانشکده نفت، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد  و دانشگاه علمی و کاربردی ۱ و ۲ و همچنین با داشتن دانشجویان بی‌شمار شهرستانی زنده و پویا است.

دلایل لغو سخنرانی نقوی‌حسینی در دانشگاه فرهنگیان از زبان معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمدی در خصوص لغو سخنرانی نقوی‌حسینی در دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد.
فتاح محمدی در رابطه با لغو سخنرانی سید محمد نقوی‌حسینی در یاسوج اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری سیاست ما و دولت بر ایجاد فضای بانشاط سیاسی  و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: کمیسیون دانشجویی استان هم نشستی را با مسؤولان دانشگاه‌های برگزار کرده و تأکید داشتند که با رعایت تشریفات قانونی همکاری لازم و کافی را با تشکل‌های دانشجوی داشته باشند و در محیط دانشگاه هم ایجاد فضای شور و نشاط  کنند.
وی گفت: حوزه معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم نشستی را مجددا با دبیران تشکل‌های سیاسی از جمله بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی و حتی دبیران تشکل‌های علمی و هیات فرهنگی و مذهبی با حضور ریاست دانشگاه‌ها و معاونین فرهنگی در نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها تشکیل دادند.
این مسؤول بیان کرد: در این نشست هم بر نحوه برگزاری قانونمند کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظره‌های دانشجویی و غیره هم‌اندیشی لازم انجام شد و قرار بر این شد که تشکل‌ها در زمان مناسب با مراجعه به هیات نظارت دانشگاه‌ها و معرفی سخنران مجوز قانونی را اخذ و برنامه را اجرا کنند که در همین راستا هم تعدادی از دوستان بسیج دانشجویی متقاضی برنامه در سالن شهید ایزدپناه بودند که دکتر نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در آنجا سخنرانی کند.
محمدی تصریح کرد: حتی با دانشگاه فرهنگیان صحبت کردم که اگر تشکلات دانشجویی آن دانشگاه درخواست کرسی یا برنامه داشتند همکاری لازم به عمل آید اما چون هیچ کدام از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه متقضای مجوز برای برگزاری سخنرانی از طرف هیات نظارت و شورای فرهنگی نبودند دانشگاه در خصوص برگزاری سخنرانی در دانشگاه مجوزی صادر نکرد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون سخنرانی دکتر نقوی حسینی در محلی خارج از دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: به جهت اینکه مدعوین عمومی هستند و دانشجویی نیست سخنرانی در خارج از دانشگاه برگزار می‎‌شود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلی در استان در خصوص برگزاری سخنرانی‌ها و کرسی‌های آزاد‌اندیشی به مناسبت ۱۶ آذر وجود ندارد.
محمدی تصریح کرد: حرف دانشگاه فرهنگیان این است که تشکل‌های دانشجویی درخواستی برای برگزاری سخنرانی دانشجویی در این دانشگاه نداشتند و به همین دلیل خاطر مجوز صادر نکردند.
این مسؤول با بیان اینکه درکهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ها بدون مشکلی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان در استان به دنبال ایجاد فضای آرام و با نشاط هستند و برنامه ها بدون مشکل برگزار می‌شوند.

جشن روز دانشجو در شهرستان چرام برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان و مسئولان در دانشگاه صنعت و معدن این شهرستان برگزار شد.
علی آذری در حاشیه این برنامه با بیان اینکه جنبش دانشجویی در ۱۶ آذر رقم خورد و نقش بی‌بدیلی را در مناسبات سیاسی اجتماعی برای خود تعریف می‌کند، اظهار کرد: جنبش دانشجویی از آن زمان به بعد تلاش‌های خود را برای دفاع از تمامیت ارضی منافع عمومی ارزش‌های جامعه صورت می‌دهد و به عنوان یک جنبش مستقل پیوسته تلاش کرده که هم در مقام حافظ منافع جامعه و هم مقام ناقد قدرت عمل کند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و چرام، اضافه کرد: به همین دلیل از شاخص‌های جنبش دانشجویی، استقلال از همه جریان‌های سیاسی است که وجود دارد و چه بسا با رویه‌های خو منافع عمومی را به خطر می‌اندازند.
وی افزود: از طرف دیگر یکی از شاخصه‌های جنبش دانشجویی بحث پرسشگری و چون چرا در خصوص هر مسئله‌ای است که با منافع جامعه، کوتاه مدت و بلند مدت در تعارض باشد و این روحیه باید به صورت پیوسته در جامعه دانشجویی ما وجود داشته باشد.
این مسئول تصریح کرد: امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران که براساس منطق عدالت‌خواهی و استکبارستیزی شکل گرفته، پیوسته در راستای استقلال هرچه بیشتر جامعه ایران در تلاش است.
وی متذکر شد: جنبش دانشجویی علاوه بر اینکه باید همسو با ارزش‌ها و آرمان‌های نظام حرکت کند از طرف دیگر مواظب است تا مسئولانی که در درون نظام خدمت می‌کنند از مسیر عدالت‌خواهی و خدمت به جامعه خارج نشوند و پاسخگوی عملکردشان در راستای تحقق اهداف نظام باشد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام توضیح داد: به همین خاطر این انتظار می‌رود که دانشجویان ما پیوسته نسبت به مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد پیرامون خود در سطح دانشگاه و بیرون حساس بوده، احساس مسئولیت کنند و مطالبه‌گر باشند و از آرمان‌های عدات خواه خودشان صیانت کنند.
آذری خطاب به دانشجویان تشریح کرد: همه شما را به تدبر و تامل در خاستگاه و مبانی اندیشه جنبش دانشجویی دعوت می‌کنم تا پیوسته این فرصت را زنده نگه دارید.


افتتاح پایگاه جدید قهرمانی ورزش در یاسوج
پایگاه جدید قهرمانی ورزش با حضور معاون استاندار و ورزشکاران ملی‌پوش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد.
پایگاه جدید قهرمانی ورزش یاسوج با حضور حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی و فتاح محمدی، معاونان استاندار و ورزشکاران ملی‌پوش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد.
فتاح محمدی در این برنامه، اظهار کرد: افتتاح و راه‌اندازی پایگاه قهرمانی ورزش عامل مؤثری در توسعه و ارتقای ورزش است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: راه‌اندازی چنین مکان‌هایی باعث می‌شود تا ورزشکاران حرفه‌ای شناسایی و از آنها استفاده بهینه شود.
وی، مهم‌ترین زمان برای آغاز ورزش و رسیدن به جاهای بالا را سنین پایه عنوان کرد و گفت: ورود به ورزش از سنین پایین می‌تواند در شناسایی و پرورش استعدادهای نخبه ورزشی مؤثرتر باشد.
در ادامه مهدی روایی با بیان اینکه حدود ۳۰ سفر خارج از کشور همراه تیم‌های ملی ورزشی داشتم، اظهار کرد: پایگاه جدید قهرمانی کهگیلویه و بویراحمد یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های کشور است.
مسؤول پایگاه قهرمانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود دستگاه‌های جدید و پیشرفته در این پایگاه، افزود: جدیدترین دستگاه‌های دیجیتال استعدادیابی روز دنیا برای سنین پایه تا بزرگ‌سال در این پایگاه وجود دارد.
وی با بیان اینکه نخستین استانی هستیم که در کشور چنین تجهیزاتی را برای پایگاه قهرمانی خریداری کرده‌ایم، یادآور شد: این اقدام در توسعه و تحقق اهداف ورزش قهرمانی کمک نقش مؤثری خواهد داشت.
به گزارش فارس؛ در پایان این آیین از زحمات مهدی روایی به دلیل تلاش برای راه‌اندازی پایگاه جدید قهرمانی یاسوج توسط مدیرکل ورزش و معاونان استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
نفت گچساران در بازی‌های اخیر از داوری متضرر شده است
سرمربی تیم فوتبال نفت گچساران گفت: تیم فوتبال نفت در بازی‌های اخیر از قضاوت‌های داوری متضرر شده است.
سرمربی تیم فوتبال نفت وگاز گچساران قبل از دیدار تیمش برابر کیمیا فرایند تهران در هفته چهاردهم لیگ دسته دوم اظهار کرد: در مقابل این تیم به دنبال جبران نتیجه هفته قبل هستیم.
داریوش یزدی بابیان اینکه شناخت خوبی از کیمیا فرایند داریم تصریح کرد: نسبت به بازی اولی که با این تیم انجام دادیم تغییراتی در ترکیب خود داشته است که البته ما هم از این موضوع بی اطلاع نیستیم.
وی ادامه داد: کادر فنی آنالیز خوبی از این تیم انجام داده است ، نقاط قوت و ضعف این تیم را شناسایی کرده‌ایم که امیدواریم با تاکتیک‌های خوبی که در نظر گرفته‌ایم به اهداف خود در این بازی دست یابیم.
سرمربی نفت وگاز گچساران در خصوص شکست تیمش در مسابقه قبلی خاطرنشان کرد: در بازی مقابل امیدیه ما روی اشتباهات فردی و عملکرد ضعیف داوری نتیجه را واگذار کردیم.
وی تصریح کرد: وقتی فیلم بازی با نفت امیدیه را بازبینی کردیم بیش از پیش به اشتباهات مکرر داور مسابقه پی بردیم و همین اشتباهات باعث شد که تیم ما ۹ نفره شود و نتیجه را واگذار کردیم.
یزدی بیان کرد: متاسفانه نه‌تنها در بازی در مقابل نفت امیدیه بلکه در بازی در مقابل برق شیراز نیز نفت گچساران از سوت‌های داوری متضرر شده است.
وی عنوان کرد: سوت‌های داوری در مقابل نفت امیدیه نه‌تنها دو بازیکن ما را اخراج کرد بلکه سبب شد تا نفت گچساران پنج بازیکن خود را در بازی بعد در اختیار نداشته باشد.
مدافع اسبق استقلال تهران تصریح کرد:در مقابل کیمیا فرآیند چند بازیکن خود را در اختیار نداریم ولی بازیکنان جایگزین بسیار خوبی در اختیار داریم که برای بازی کردن از انگیزه بالایی برخوردارند.
سرمربی نفت گچساران افزود: امیدواریم بازیکنانی که به میدان می‌روند به خوبی جای بازیکنان محروم را پر کنند و به امید خدا با دست پربه گچساران باز گردیم.
وی با بیان اینکه نحوه چینش داوران ذهنیت ما را از قبل از بازی بدبین می‌کند گفت: انتظار ما از فدراسیون این است که در چینش داوران دقت بیشتری داشته باشند چرا که شاهد هستیم تیم داوری از شهرهایی می‌آید که تیم‌های شهرشان در گروه نفت گچساران هستند.
سرمربی خوزستانی نفت گچساران با توصیه به فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که در بعضی از شهرها از لحاظ امکانات سخت افزاری دچار مشکل هستیم چرا که در بازی مقابل نفت امیدیه در حالی که یک مربی باید در بین دونیمه نکات فنی را به بازیکنان گوشزد کند اما شاهد بودیم که رختکن استادیوم امیدیه حتی جای ۱۱بازیکن ما را نداشت چه برسد که بخواهیم با ۱۸ بازیکن و کادرفنی وارد رختکن شویم.
یزدی در پایان تصریح کرد: هفته قبل در امیدیه شرمنده هواداران خونگرم گچسارانی شدیم، به ویژه عزیزانی که در آن هوای بارانی به امیدیه امده بودند و از این موضوع بسیار ناراحت شدیم ،امیدواریم در این هفته مقابل کیمیا فرایند نتیجه هفته قبل را جبران کنیم تا هم باعث خوشحالی آن عزیزان شویم و هم وضعیت خود را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشیم.
پرداخت مطالبات کارگران کارخانه فولاد بویر‌صنعت یاسوج
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت بخشی از مطالبات کارگران فولاد بویر‌صنعت یاسوج خبر داد و گفت: مابقی مطالبات آنها نیز توسط بنیاد تعاون ارتش پرداخت خواهد شد.
روز گذشته حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه فولاد بویر‌صنعت یاسوج در اعتراض به عدم‌پرداخت مطالبات چندین ساله خود مقابل فرمانداری بویراحمد تجمع کردند.
طبق ادعای این کارگران، کارخانه فولاد بویر‌صنعت یاسوج حدود یک‌میلیارد تومان به کارگران بدهکار است اما در این بین کسی پاسخ‌گو نبوده و فریاد و تلاش این قشر زحمت‌کش و پرتلاش نیز تاکنون به‌جایی نرسیده است.
علی‌رغم پیگیری‌ها و برگزاری جلسات مکرر در استانداری، فرمانداری و شورای تامین شهرستان هنوز سر این افراد بی‌کلاه مانده و هر‌بار وعده دو یا سه‌ماهه برای پرداخت مطالبات‌شان به آنها داده شده و آنها را رد می‌کنند.
در همین خصوص عصر امروز فتاح محمدی در جواب سوال خبرنگاران مبنی بر چرایی رسیدگی و تعیین تکلیف این کارگران، اظهار کرد: تاکنون دو بار در این مورد با بنیاد تعاون ارتش نشست و گفت‌وگو داشته‌ایم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نتیجه این پیگیری‌ها، بخشی از مطالبات گذشته این کارگران پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: مابقی مطالبات آنها نیز پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به قول بنیاد تعاون ارتش در خصوص پرداخت مطالبات کارگران فولاد یاسوج، گفت: مسؤولان بنیاد گفته‌اند که مطالباتی که مربوط به ماست را قطعا تسویه خواهیم کرد.
این مسؤول با اشاره به اینکه این کارخانه در حال‌حاضر به بخش‌خصوصی واگذار شده است، یادآور شد: در خصوص عیدی، پاداش یا حقوق پرداخت نشده این کارگران باید آقای باقری، مدیر کارخانه طی نشست و گفت‌وگو با فرماندار پاسخگوی این موضوع باشد.
محمدی ادامه داد: اگر کارگران در این خصوص اعتراضی دارند باید از طریق فرمانداری یا مراجعه به مراجع قضایی موضوع را پیگیری و حل کنند.
گفتنی است؛ کارگران معترض کارخانه فولاد یاسوج روز گذشته به رسانه‌ها، گفتند: تاکنون چندبار جلوی استانداری، فرمانداری و صدا و سیما تجمع کرده و به مراجع قضایی نیز شکایت کرده‌ایم.
طبق گفته این کارگران در نتیجه شکایت آنها حکم توقیف اموال این کارخانه صادر شده اما هیچ‌گونه همکاری برای اجرای حکم با این کارگران صورت نمی‌گیرد.
۵ روستای محروم کهگیلویه و بویراحمد برق‌رسانی می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از برق‌رسانی به پنج روستای بالای ۱۰ خانوار این استان با استفاده از انرژی خورشیدی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، داود راهزادی در حاشیه بازدید " غلامرضا تاج گردون " نماینده گچساران و باشت از آخرین وضعیت برق‌رسانی به منطقه پیچاب باشت گفت: تا بهمن ماه امسال پنج روستای بالای ۱۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از انرژی خورشیدی از نعمت برق برخوردار می‌شوند.
وی با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته برای برق‌رسانی به این روستاها اظهارداشت: اعتبار هزینه شده برای برق‌رسانی به پنج روستای عنوان شده حدود ۵ میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به هرخانوار ساکن در این روستاها یک نیروگاه یک کیلوواتی واگذار می‌شود تصریح کرد: تمامی نیروگاه‌های خورشیدی در پنج روستای عنوان شده نصب شده است.
وی گفت: سخت گذری ، دوردست بودن این روستاها از شبکه‌های برق و کاهش هزینه‌های برق‌رسانی از مهم‌ترین دلایل واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی یک کیلوواتی بوده است.
بزرگداشت حمید سبزواری در یاسوج برگزار می‌شود
مراسم بزرگداشت حمید سبزواری شاعر بزرگ و آئینی کشور به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار می‌شود مدیر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این برنامه جهت تجلیل از مقام والای این شاعر آئینی و با حضور شاعران و هنرمندان استان برگزار می‌شود.
شهربانو پاک نژاد اضافه کرد: در این مراسم روح‌الله طباطبایی از شاعران شناخته شده استان به بررسی و تحلیل ابعاد شخصیتی این شاعر انقلابی می‌پردازد‌.
گفتنی است این مراسم سه شنبه ۱۶ آذرماه ساعت  ۱۵:۳۰ در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
حسین آقا ممتحنی مشهور به حمید سبزواری از شاعران بزرگ انقلاب در سال   ۱۳۰۴ در سبزوار  به دنیا آمد و در ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
شهروندان یاسوجی نکات ایمنی رعایت کنند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج  گفت: شهروندان یاسوجی هنگام شب و ساعات مختلف روز نکات ایمنی دراستفاده از وسایل گازسوز را رعایت کنند.
به گزارش روابط عمومی وبین الملل شهرداری یاسوج ؛ آتش پادسوم محمد رستمی روز دوشنبه درمانور زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه الزهرا (ع) یاسوج افزود: برای کاهش خطرات جانی و مالی ضروری است تا شهروندان دراستفاده صحیح از گازهای طبیعی و مایع در منازل و خودروها اصول پیشگیری و نحوه استفاده ازآن را به خوبی رعایت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در وسایل گازسوز از دو نوع گاز طبیعی و مایع استفاده می‌شود علاوه بر منافعی که برای انسان‌ها و جامعه دارد درصورت عدم استفاده صحیح، بسیار خطرناک است.
رستمی  با اشاره به انتخاب وسایل گازسوز استاندارد برای مصارف خانگی و شهری گفت: برای خرید و استفاده از وسایل گازسوز باید استانداردهای مربوطه در زمینه داشتن شمعک و ترموکوپل مد نظر قرار گیرد و هنگام نصب یا هر گونه جابه‌جایی آن از متخصصان این وسایل بهره‌گیری شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج  افزود: وسایل گازسوز را باید در جایی نصب کرد که دارای هوای کافی برای  احتراق گاز، دور از دسترس و محل تردد کودکان باشد و هرگز نباید این گونه وسایل در نزدیکی پرده و پنجره در معرض وزش باد یا جلوی در ورودی و خروجی منازل قرار گیرد.
رستمی  خاطرنشان کرد: هرگز از وسایل گازسوز جهت گرم کردن حمام و فضاهای کوچک استفاده نشود ضمن آنکه دودکش این وسایل باید دارای قطر و اندازه مناسب بوده و با حداقل پیچش و زانویی به فضای خارج ساختمان منتهی شود.
وی با اشاره به اینکه باید از بست‌های مناسب و فلزی برای اتصال شلنگ‌های فشارقوی به لوازم گازسوز استفاده شود اضافه کرد: برای آزمایش و تست محل اتصال بست‌ها، نباید از شعله کبریت و یا فندک استفاده شود.
حضور کوبودنا در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان ۲۰۱۶
گروه صنایع غذایی کوبودنا بعنوان بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور، در دهمین نمایشگاه بین المللی آرد و نان با نام ibex حضور دارد.
دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان "ibex2016 با اهدافی چون فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف آرد و نان ، افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاری در صنعت آرد و نان و حمایت از احداث و توسعه و احدهای تولید نان صنعتی درکشور، حرکت سازمان یافته در بخش خصوصی در زنجیره تولید و تامین مواد اولیه تولید نان ، بستر سازی لازم جهت ارائه حداکثری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در عرصه ماشین آلات صنایع مرتبط با صنعت آرد و نان و ایجاد بستر تعامل و همکاری‌های بیشتر در صنعت آرد و نان کشور و با رویکردهای استاندارد سازی فعالیت‌های تولیدی و تجاری در حوزه تولید آرد و نان ،  در ۱۶ الی ۱۹ آذر ماه سال ۱۳۹۵ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در فضای تحت پوشش ۱۶۰۰۰ متر مربع برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه شرکت‌های سازنده سیلو، سازمان‌ها و اتحادیه‌های مرتبط، شرکت‌های تولیدکننده نان‌های صنعتی ،تولید کنندگان آرد، سازندگان ماشین آلات آرد سازی، تولید کنندگان خمیرمایه و بهبوددهنده، تولید کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی، تولیدکنندگان آنزیم های مصرفی در صنایع غذایی و مطبوعات مرتبط  حضور دارند که کشورهایی از قبیل آلمان، چین، ترکیه، فرانسه، سوئیس، یونان، کره جنوبی، اسپانیا، هلند، ایتالیا، کانادا و .... مشارکت دارند.
هجدهمین مانور زلزله وایمنی در مدارس کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان گفت:این مانور با هدف تقویت آمادگی دانش آموزان هنگام حوادث غیرمترقبه بویژه زلزله در مدارس برگزار شد.
سیدبهاءالدین ملک حسینی در حاشیه برگزاری این مانور در آموزشگاه شهدای بهمئی گفت: در این مانور همزمان با آژیر سرساری زلزله دانش آموزان در کلاس‌های درس نکات ایمنی لازم را رعایت وخروج وپناهگیری را اجرا کردند.
وی گفت:این مانور با همکاری ستاد مدیریت بحران وجمعیت هلال احمر استان واز سوی سازمان دانش آموزی در مدارس استان اجرا شد.
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان گفت: مانور امسال با شعار مدرسه ایمن،جامعه تاب آور وبا مشارکت خانواده‌های مجاور مدارس برگزار شد واین مانور با حضور مسئولان استانی در مدرسه نمونه الزهرا یاسوج برگزار شد.
کشف ۳۲۰ کیلوگرم ذغال قاچاق در شهرستان باشت
رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت از کشف ۳۲۰ کیلوگرم ذغال قاچاق در منطقه کوه مره خامی شهرستان باشت خبر داد و گفت: متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
سامان گرجی‌پور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی شهرستان باشت به صورت شبانه‌روزی در مناطق پرخطر حضور داشته و از عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت، افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره امروز در حین گشت‌زنی متوجه خودروی حمل ذغال به صورت قاچاق شدند.
وی از توقیف این خودرو و کشف ۳۲۰ کیلوگرم ذغال از آن خبر داد و گفت: متخلفین در این موضوع نیز جهت رسیدگی به مراحل بعدی کار به مراجع قضایی معرفی شدند.
این مسوول در ادامه از کشف و امحای دو بشکه ذغال در این منطقه خبر داد و یادآور شد: اغلب مردم منطقه کوه خامی شهرستان باشت اقدام به قطع درختان، سوزاندن هیزم و تهیه ذغال در منزل می‌کنند.
عزت‌الله بهشتی‌فر در ادامه، منطقه کوه خامی شهرستان باشت را یکی از مهم‌ترین رویش‌گاه‌های جنگل بلوط عنوان کرد.
مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدام برخی از افراد سودجو و متخلف در عرصه‌های طبیعی، افزود: این افراد با استفاده از ابزاری مانند اره برقی اقدام به قطع غیرمجاز درختان بلوط و تهیه ذغال می‌کنند.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده است، گفت: متخلفین با چنین موضوعاتی به مراجع قضایی معرفی و برخورد جدی با آنها خواهد شد.
بهشتی‌فر، جنگلها و درختان را عامل مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک، نگهداری و ذخیره آب‌های زیر زمینی، بارش نزولات آسمانی و ظرفیت مهم گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: باید همه با همکاری همدیگر از این منابع حفاظت کرده و آنها را برای امروز و آینده نگه داریم.
بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
برگزاری کارگاه آموزشی درام‌نویسی در گچساران
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از برگزاری کارگاه و دوره آموزشی درام نویسی در این شهرستان خبر داد.
امیرحسین نوروزی اظهار کرد: دوره آموزشی درام‌نویسی از آغاز تا شکل‌گیری درام بعد از طی هفت روز به طور مداوم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گچساران ادامه داد: این کارگاه به مدت هفت روز در هفت جلسه و هر جلسه ۴ ساعت در این اداره برگزار شد.
وی به تعداد هنرمندان شرکت‌کننده اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌کننده در این کارگاه درام نویسی ۳۰ نفر بوده است.
نوروزی ادامه داد: این کارگاه به همت انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران اذعان کرد: در این کارگاه رضا گشتاسب از نمایشنامه‌نویسان برجسته کشور و استان به صورت عملی و تئوری به آموزش نمایشنامه‌نویسی برای هنرجویان این دوره پرداخت.
نوروزی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که از تاریخ ۵ آذر لغایت ۱۲ آذر ماه شروع شد، هنرجویان همزمان با مباحث تئوریک با شیوه‌های مختلف نمایشنامه‌نویسی نیز آشنا شدند.
وی عنوان کرد: دوره دوم این کارگاه که فصل تکمیلی آن خواهد بود در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

کشف ۳۲۰ کیلوگرم ذغال قاچاق در شهرستان باشت
رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت از کشف ۳۲۰ کیلوگرم ذغال قاچاق در منطقه کوه مره خامی شهرستان باشت خبر داد و گفت: متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
سامان گرجی‌پور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی شهرستان باشت به صورت شبانه‌روزی در مناطق پرخطر حضور داشته و از عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت، افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره امروز در حین گشت‌زنی متوجه خودروی حمل ذغال به صورت قاچاق شدند.
وی از توقیف این خودرو و کشف ۳۲۰ کیلوگرم ذغال از آن خبر داد و گفت: متخلفین در این موضوع نیز جهت رسیدگی به مراحل بعدی کار به مراجع قضایی معرفی شدند.
این مسوول در ادامه از کشف و امحای دو بشکه ذغال در این منطقه خبر داد و یادآور شد: اغلب مردم منطقه کوه خامی شهرستان باشت اقدام به قطع درختان، سوزاندن هیزم و تهیه ذغال در منزل می‌کنند.
عزت‌الله بهشتی‌فر در ادامه، منطقه کوه خامی شهرستان باشت را یکی از مهم‌ترین رویش‌گاه‌های جنگل بلوط عنوان کرد.
مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدام برخی از افراد سودجو و متخلف در عرصه‌های طبیعی، افزود: این افراد با استفاده از ابزاری مانند اره برقی اقدام به قطع غیرمجاز درختان بلوط و تهیه ذغال می‌کنند.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده است، گفت: متخلفین با چنین موضوعاتی به مراجع قضایی معرفی و برخورد جدی با آنها خواهد شد.
بهشتی‌فر، جنگلها و درختان را عامل مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک، نگهداری و ذخیره آب‌های زیر زمینی، بارش نزولات آسمانی و ظرفیت مهم گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: باید همه با همکاری همدیگر از این منابع حفاظت کرده و آنها را برای امروز و آینده نگه داریم.
بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

میزان خسارت بارندگی اخیر به جاده‌های روستایی گچساران
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از میزان خسارت بارندگی اخیر به جاده‌های روستایی شهرستان گچساران خبر داد.
جعفر برکتی اظهار کرد: بارندگی روزهای اخیر در این شهرستان باعث خرابی جاده‌های روستایی این شهرستان شده است.
وی ادامه داد: جاده روستای بابا کلان و بی‌بی حکیمه(س) به دلیل ریزش تراشه‌ها و سنگ‌های بزرگ، شاهد تخریب پل‌ها و تخریب در دو سمت جاده بوده‌ایم که میزان خسارت وارده به این جاده بیش از ۲ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال است.
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گچساران افزود: در مسیر امامزاده جعفر(ع)، روستای جهادآباد، پیرسبز،شیخ خواجه و بیزگه نیز به دلیل سیلابی شدن و تخریب پُل‌های این منطقه و همچنین ریزش تراشه‌ها و سنگ‌های بزرگ میزان خسارت وارده به این منطقه به میزان یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است.
برکتی با اشاره به تخریب جاده‌های روستای چهاربیشه سفلی،آبچیرک در بارندگی اخیر این شهرستان گفت: میزان خسارت وارده به این روستاها به میزان یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون است.
وی در ادامه به خسارت وارد شده به روستاهای دیگر اشاره کرد و افزود: خسارت وارده به روستاهای دیل، آرو و نازمکان به ارزش یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال است.
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اذعان کرد: خسارت وارده به جاده‌های روستایی خیرآباد، پادوک به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.
برکتی به جاده‌های روستایی دیگر این شهرستان اشاره کرد و اذعان کرد: همچنین در روستای ماهور باشت به دلیل پرشدن کانال‌ها و تخریب سطح آسفالت به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردی که تا امروز حساب کرده ایم بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال در بارندگی اخیر شهرستان گچساران به جاده های روستایی این شهرستان خسارت وارد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیل
Europe
درودبر دکتر پورانفر.دردوره ریاست ایشان اورژانس جان تازه ای گرفت
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1