تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۲۱۴۱۰۶

ابراز تأسف فرماندار چرام / ساماندهی قطعه دوم گلزار شهدای یاسوج / وجود سه‌گونه گیاه دارویی کمیاب دنیا در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
تشکیل شورای راهبری توسعه مدیریت در همه دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد/ اتصال ۱۸۳ دستگاه استان به شبکه دولت
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شورای راهبری توسعه مدیریت در همه دستگاه‌های استان خبر داد.
حسن نوروزی در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت کهگیلویه و بویراحمد گفت: آذرماه سال ۹۳ هیأت دولت مصوب کرد که در دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها و همچنین در استان‌ها شورای راهبری توسعه مدیریت تشکیل شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر تشکیل این شورا در استان، دستگاه‌ها هم مجاز هستند این شورا را در راستای مشخص کردن نقشه راه نظام اداری و اجرای سیاست‌های کلی نظام تشکیل دهند.
وی اضافه کرد: به شورا این اختیار داده شده که ۶ نفر را به صورت اختیاری به اعضای شورا اضافه کنند که یکی از فرمانداران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل اقتصاد و دارایی و مدیرکل آموزش و پرورش و دو نفر دیگر به اختیار پیشنهاد شده است.
این مسؤول به تشکیل کمیته‌های ذیل این شورا اشاره کرد و گفت: کمیته ساختار، فناوری مدیریت، سرمایه انسانی و‌ سلامت اداری کمیته زیر مجموعه شوراست که وظیفه این کمیته اجرای برنامه اول تا هشتم نقشه راه اصلاح نظام اداری است.
وی تصریح کرد: کمیته توسعه دولت الکترونیک و‌ هوشمندسازی اداری با هدف توسعه خدمات الکترونیک مستندسازی خدمات و همچنین کمیته اجرای عملکرد با هدف اجرای جشنواره شهید رجایی در ادارات استان از دیگر کمیته‌های ذیل این شورا است و باید جلسات این کمیته‌ها حداکثر هر سه ماه یک بار برگزار شود.
همچنین عباس رسولی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری از اتصال دستگاه‌ها به شبکه دولت خبر داد و گفت: ۵۹ دستگاه در مرکز استان به شبکه دولت متصل بود اما در حال حاضر با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم ۱۸۳ دستگاه در ۸ شهرستان استان به این شبکه متصل هستند.
وی همچنین از کسب رتبه برتر استانداری استان در استفاده از شبکه دولت در کشور خبر داد.

دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد موظف به اتصال به شبکه ملی دولت هستند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد موظف به اتصال به شبکه ملی دولت هستند.
سید موسی خادمی در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان با اشاره به اینکه دستگاه‌های استانی موظف به اتصال به شبکه ملی دولت هستند، گفت: دستگاه‌هایی که از این شبکه استفاده نمی‌کنند مشخص و در نشست شورای اداری معرفی می‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اتصال دستگاه‌های استانی در راستای واگذاری خدمات، تکریم مردم و سهولت در انجام فعالیت‌های الکترونیکی است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل سه کمیته ذیل این شورا  گفت: اختلاف نظرهایی میان معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص نحوه برگزاری نشست‌های کمیته‌های زیرمجموعه شورا وجود دارد که در این خصوص نشستی برگزار و نحوه برگزاری این نشست‌ها تصمیم‌گیری شود.
وی با اشاره به اینکه نشست‌های کمیته‌ها یک بار در ماه و نشست شورا حداکثر سه ماهی یکبار برگزار شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی به تفکیک نوع خدمات ملی و استانی خود گزارشی تهیه کنند تا از آن در پورتال استانداری استفاده شود.

ضرورت ساماندهی قطعه دوم گلزار شهدای شهر یاسوج
در نشست ساماندهی گلزار شهدای یاسوج بر ضرورت ساماندهی قطعه دوم گلزار شهدای شهر یاسوج تأکید شد.
به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد سید مصطفی مهدی در جلسه ساماندهی گلزار شهدای شهر یاسوج که با حضور فرماندار، شهردار و دیگر مسؤولان شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: توجه به ابعاد مختلف معنوی شهید و شهادت و مسأله فرهنگ ایثار، پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است و انقلاب اسلامی با داشتن چنین پشتوانه‎ای در هشت سال دفاع مقدس پیروز شد و اکنون  ایران اسلامی به عنوان الگو و اسوه‎ای برای سایر کشورهای جهان شده است.
وی با بیان اینکه عزت، اقتدار، سربلندی و آزادگی انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهداست و فعالیت در راستای ترویج فرهنگ شهدا وقت و هزینه نمی‌شناسد، گفت: باید بهترین فعالیت‌ها و هزینه‌ها در این زمینه انجام شود.
مهدی با بیان اینکه تاثیر شهدا در زندگی فردی و اجتماعی مردم باید نیازسنجی شود، گفت: ارائه تاثیرات و نقش شهدا در زندگی افراد از مهمترین اهداف این فعالیت فرهنگی بوده که برای تمام آحاد جامعه پیام دارد.
مهدی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شهید در گلزار شهدای شهر یاسوج به خاک سپرده شده‌اند، گفت: این مکان هر روز محل حضور جمع کثیری از مردم یاسوج است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم شهر یاسوج به این مکان رفت و آمد دارند، ‌عنوان کرد: این فضا یکی از زیباترین و بهترین فضاهای شهری یاسوج است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به این حجم استقبال باید مسائلی همچون زیباسازی، مبلمان و نورپردازی گلزار شهدا و ساماندهی قطعه دوم در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه یاد و خاطره شهداء همواره جاویدان می‎ماند، اظهار کرد: آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدای گرانقدر و رزمندگان عزیز اسلام است و امروز وظیفه ما خدمتگزاری است که تمام توان خود را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و تکریم خانواده معظم و گرانقدر آن‌ها به کار بگیریم.

بازدید از مدارس شهرستان بویراحمد تخصصی‌تر می‌شود/ نظارت بیشتر بر فرآیند آموزش در مدارس
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد از تخصصی‌تر شدن بازدید از مدارس این شهرستان خبر داد.
سید علی‌اکبر هاشمی در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما اظهار کرد: موضوع تأمین سیستم‌های گرمایشی استاندارد از موارد حائز اهمیتی است که به فراخور فصل زمستان و سرمای هوا می‌بایست مورد توجه همکاران قرار گیرد.
وی نسبت به بازبینی وسایل و سیستمهای گرمایشی استاندارد و اقدام در توزیع وسایل و تجهیزات استاندارد مورد نیاز مدارس در اسرع وقت تاکید کرد.
هاشمی  با اشاره به وضعیت تعطیلی در شرایط نامساعد جوی و بارندگی گفت: با هماهنگی هواشناسی و ستاد بحران در صورت ضرورت فقط از طریق روابط عمومی آموزش و پرورش و صدا و سیما این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی از پی‌گیری و اجرای طرح انجمن توسعه یادگیری لذت‌بخش خبر داد و با ذکر این نکته که طرح جامع نظارت در مدارس  به جد پی‌گیری شود افزود: باید بر فرآیند آموزش در مدارس نظارت بیشتری داشته باشیم.
این مسؤول در خصوص بازدید از مدارس بر لزوم هدفمند کردن بازدیدهای دوره‌ای و تخصصی‌تر کردن آن تأکید کرد و اظهار داشت: کارشناسان بر حسب تخصص‌های مورد نظر در خصوص بازدیدها اقدام و بازخوردها را نیز مورد نظر قرار دهند.
دبیر شورای معاونین شهرستان بویراحمد نیز مهمترین موضوع جلسه را  درآمدهای اداره، نظم و انضباط کاری، وضعیت قراردادها، بازدیدهای جامع و تعیین تکلیف نیروها‌یی که مشکل دارند ذکر کرد.
مسعود رودشتیان با تاکید بر بازدیدها و ارزیابی‌های صورت گرفته گفت: تقریبا به صورت روزانه و به صورت دوره‌ای همه واحدهای مدیریت از مدارس بازدید به عمل می‌آید و در زمینه‌های آموزشی، پرورشی و مالی مورد ارزیابی قرار گرفته و محاسن و معایب به مدارس ارسال و پیگیری می‌شود.

ضرورت توجه و فراهم کردن زمینه اشتغال معلولان توسط مسوولان
شهردار یاسوج توجه و رفع مشکلات معلولان را وظیفه همه مسؤولان دانست و بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای معلولان توسط آنها تاکید کرد.
محمدعلی جاوید اظهار کرد: معلولان به دلیل شرایط خاص جسمی نیازمند توجه و حمایت بیشتری نسبت به افراد عادی هستند.
شهردار یاسوج، به موفقیت‌ها و استعدادهای درخشان این قشر اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد توانسته‌اند در مسابقات و جشنواره‌های مختلف به خوبی درخشیده و افتخارات بزرگی کسب کنند.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در استان معلولان کمتر مورد توجه قرار گرفته و بار آنها را تنها بهزیستی به دوش می‌کشد، گفت: باید دستگاه‌های دیگر نیز در امر خدمت‌رسانی از این افراد مشارکت داشته باشند.
این مسؤول با اشاره به هزینه‌های بالای درمان برخی از معلولان، حضور و مشارکت خیرین در حوزه کمک به معلولان را عامل موثری جهت رفع مشکلات و نیازهای اساسی این قشر عنوان کرد.
جاوید، تعداد معلولان استان را طبق گفته کارشناسان بهزیستی حدود ۱۸ هزار نفر بیان کرد و یادآور شد: بر اساس گزارشات رسیده از همین مسؤولان ماهانه ۶ هزار و ۵۰۰ معلول از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.
شهردار یاسوج، به نامساعد بودن زیرساخت‌ها و اماکن تفریحی و شهری برای معلولان اشاره کرد و گفت: باید با همکاری دیگر نهادها و دستگاه‌ها تلاش کنیم این زیر ساخت‌ها را برای معلولان فراهم کنیم.
وی ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای همکاری با معلولان، گفت: برای نخستین بار شهرداری یاسوج تصمیم به صدور پروانه رایگان برای معلولان گرفته است.
جاوید با عنوان اینکه اغلب افراد معلول تحصیل کرده ولی به علت شرایط جسمانی قادر به پیدا کردن کار مناسب نیستند، گفت: باید این افراد توسط دستگاه‌های مختلف حمایت و به کار گرفته شوند.
شهردار یاسوج توجه و رفع مشکلات معلولان را وظیفه همه مسؤولان دانست و بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای معلولان توسط آنها تاکید کرد.
وی با اشاره به بازدید عوامل شهرداری از برخی خانواده‌های دارای فرزند معلول، گفت: شهرداری در نظر دارد خانواده‌هایی که از نظر معیشت و اشتغال مشکل دارند را با کمک بهزیستی شناسایی و در حد توان فضاهای خدماتی در اختیار آنها قرار دهد.

دست فتنه‌گران با دست آمریکا و صهیونیست در یک کاسه است
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه سازش با آمریکا حلال مشکلات نیست، گفت: دست فتنه‌گران با دست آمریکا و صهیونیست در یک کاسه است.
سید امان‌الله حسینی‌صدر در مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی دومین جشنواره مالک اشتر کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بصیرت مردم و اطاعت از فرامین رهبری شایسته و لایق تاکنون توانسته نقشه‌های مختلف دشمن را نابود و نگذارد این نقشه‌های شوم در کشور عملی شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگلویه و بویراحمد، با اشاره به فتنه ۸۸، افزود: باید به این موضوع اهمیت داده و همواره متوجه فتنه‌گران داخلی و خارجی باشیم.
وی با عنوان اینکه برخی فتنه‌گران هنوز در کشور مسؤولیت دارند و بعضی از آنها نماینده مجلس هستند، گفت: برخی از این آدم‌های بی‌حیا که به تعبیر حضرت آقا «لجن‌پراکنی می‌کنند»، می‌گویند: «این فتنه نبود».
این مسؤول، دست فتنه‌گران، آمریکا و صهیونیست را در یک کاسه عنوان کرد و گفت: سازش با آمریکا حلال مشکلات نیست.
حسینی‌صدر با اشاره به اقتصاد درهم و آشفته آمریکا، یادآور شد: کشوری که در اقتصاد خودش مانده است نمی‌تواند اقتصاد ما را درست کند.

وجود سه‌گونه گیاه دارویی کمیاب دنیا در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد «آنغوزه، باریجه و گزانگبین» را سه‌گونه گیاه دارویی کمیاب در دنیا عنوان کرد و بیان داشت: این گیاهان دارویی در دامنه و کوه‌های شهرستان دنا رویش دارند.
عزت‌الله بهشتی‌فر  اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم داشتن یک درصد مساحت کشور، گونه‌های مختلف گیاهان دارویی را دل خود دارد.
مدیر‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۴۰۰ گونه گیاهان دارویی در این استان رشد می‌کند، افزود: این در حالی است که در کشورهای اروپایی حدود ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی وجود دارد.
وی، درمه، پونه، آویشن، بومادران، چای کوهی، بابونه، خاری، پشموک، کارده، پیاز وحشی، میخک، انگیون، بن‌سرخ، باریجه، آنغوزه، کتیرا، بیلهر، خاکشیر و گل گاوزبان را از جمله گیاهان دارویی که در دامنه و کوه‌های استان رشد می‌کنند، عنوان کرد.
این مسؤول با بیان اینکه گیاهان دارویی استان تقریبا یک چهارم گیاهان دارویی اروپا و یک پنجم گیاهان دارویی کشور هستند، گفت: برخی از گیاهان دارویی استان حتی در دنیا کمیاب و نایاب هستند.
بهشتی‌فر، «آنغوزه، باریجه و گزانگبین» را سه‌گونه گیاه دارویی کمیاب در دنیا عنوان کرد و بیان داشت: این گیاهان دارویی در دامنه و کوه‌های شهرستان دنا رویش دارند ضمن اینکه در چند استان دیگر نیز این‌گونه گیاهان وجود دارند.
مدیر‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توجه و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، گفت: به‌دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی، صنایع گیاهی استان از طریق دیگر استان‌ها و با برند آنها به خارج صادر می‌شوند.
وی به وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در استان اشاره کرد و یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل دارا بودن شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خاص محلی مناسب برای رویش انواع گیاهان دارویی است.
بهشتی‌فر با عنوان اینکه طرح احیای گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان اجرا شده است، گفت: با کمک بهره‌برداران محلی میزان زیادی از گیاهان منقرض شده را دوباره کشت و احیا کردیم.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توسعه گیاهان دارویی، گفت: استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌تواند در توسعه و ارتقای اقتصاد استان نقش مهمی ایفا کند.


ضرورت ساماندهی قطعه دوم گلزار شهدای شهر یاسوج
در نشست ساماندهی گلزار شهدای یاسوج بر ضرورت ساماندهی قطعه دوم گلزار شهدای شهر یاسوج تأکید شد.
به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد سید مصطفی مهدی در جلسه ساماندهی گلزار شهدای شهر یاسوج که با حضور فرماندار، شهردار و دیگر مسؤولان شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: توجه به ابعاد مختلف معنوی شهید و شهادت و مسأله فرهنگ ایثار، پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است و انقلاب اسلامی با داشتن چنین پشتوانه‎ای در هشت سال دفاع مقدس پیروز شد و اکنون  ایران اسلامی به عنوان الگو و اسوه‎ای برای سایر کشورهای جهان شده است.
وی با بیان اینکه عزت، اقتدار، سربلندی و آزادگی انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهداست و فعالیت در راستای ترویج فرهنگ شهدا وقت و هزینه نمی‌شناسد، گفت: باید بهترین فعالیت‌ها و هزینه‌ها در این زمینه انجام شود.
مهدی با بیان اینکه تاثیر شهدا در زندگی فردی و اجتماعی مردم باید نیازسنجی شود، گفت: ارائه تاثیرات و نقش شهدا در زندگی افراد از مهمترین اهداف این فعالیت فرهنگی بوده که برای تمام آحاد جامعه پیام دارد.
مهدی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شهید در گلزار شهدای شهر یاسوج به خاک سپرده شده‌اند، گفت: این مکان هر روز محل حضور جمع کثیری از مردم یاسوج است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم شهر یاسوج به این مکان رفت و آمد دارند، ‌عنوان کرد: این فضا یکی از زیباترین و بهترین فضاهای شهری یاسوج است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به این حجم استقبال باید مسائلی همچون زیباسازی، مبلمان و نورپردازی گلزار شهدا و ساماندهی قطعه دوم در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه یاد و خاطره شهداء همواره جاویدان می‎ماند، اظهار کرد: آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدای گرانقدر و رزمندگان عزیز اسلام است و امروز وظیفه ما خدمتگزاری است که تمام توان خود را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و تکریم خانواده معظم و گرانقدر آن‌ها به کار بگیریم.

بازدید از مدارس شهرستان بویراحمد تخصصی‌تر می‌شود/ نظارت بیشتر بر فرآیند آموزش در مدارس
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد از تخصصی‌تر شدن بازدید از مدارس این شهرستان خبر داد.
سید علی‌اکبر هاشمی در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما اظهار کرد: موضوع تأمین سیستم‌های گرمایشی استاندارد از موارد حائز اهمیتی است که به فراخور فصل زمستان و سرمای هوا می‌بایست مورد توجه همکاران قرار گیرد.
وی نسبت به بازبینی وسایل و سیستمهای گرمایشی استاندارد و اقدام در توزیع وسایل و تجهیزات استاندارد مورد نیاز مدارس در اسرع وقت تاکید کرد.
هاشمی  با اشاره به وضعیت تعطیلی در شرایط نامساعد جوی و بارندگی گفت: با هماهنگی هواشناسی و ستاد بحران در صورت ضرورت فقط از طریق روابط عمومی آموزش و پرورش و صدا و سیما این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی از پی‌گیری و اجرای طرح انجمن توسعه یادگیری لذت‌بخش خبر داد و با ذکر این نکته که طرح جامع نظارت در مدارس  به جد پی‌گیری شود افزود: باید بر فرآیند آموزش در مدارس نظارت بیشتری داشته باشیم.
این مسؤول در خصوص بازدید از مدارس بر لزوم هدفمند کردن بازدیدهای دوره‌ای و تخصصی‌تر کردن آن تأکید کرد و اظهار داشت: کارشناسان بر حسب تخصص‌های مورد نظر در خصوص بازدیدها اقدام و بازخوردها را نیز مورد نظر قرار دهند.
دبیر شورای معاونین شهرستان بویراحمد نیز مهمترین موضوع جلسه را  درآمدهای اداره، نظم و انضباط کاری، وضعیت قراردادها، بازدیدهای جامع و تعیین تکلیف نیروها‌یی که مشکل دارند ذکر کرد.
مسعود رودشتیان با تاکید بر بازدیدها و ارزیابی‌های صورت گرفته گفت: تقریبا به صورت روزانه و به صورت دوره‌ای همه واحدهای مدیریت از مدارس بازدید به عمل می‌آید و در زمینه‌های آموزشی، پرورشی و مالی مورد ارزیابی قرار گرفته و محاسن و معایب به مدارس ارسال و پیگیری می‌شود.
 
حضور مدیران بانک‌ چرام در نشست کنترل آسیب‌های اجتماعی الزامی است
فرماندار چرام گفت: شناخت دقیق از آسیب‌های اجتماعی سطح شهرستان باید در اولویت قرار گیرد که ضلع مثلث کاری ما در این زمینه بانک‌ها و ایجاد اشتغال و زیرساخت‌هاست که حضورشان در این جلسات الزامی است.
ابراهیم فتاح‌پور شامگاه یکشنبه در نشست کنترل آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه جلسه این کارگروه مهم‌ترین جلسه نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در طول جنگ هشت ساله به جز اراده الهی به لحاظ سخت افزاری و تجهیزات مادی ما هیچی نداشتیم اما پیروز شدیم.
فرماندار چرام با اشاره بر اینکه دشمنان ایران رفتن به جنگ ایران را کار احمقانه‌ای می‌دانند، گفت: آنان عقیده دارند با تیشه باید ریشه‌های نظام اجتماعی را به انزال برد.
وی با اشاره به تفکری مبنی بر بمباران دامن‌های کوتاه در جهت تحلیل تدریجی ارزش‌های اجتماعی، عنوان داشت: آنان بر این باورند که جنگ علیه اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ندارد، پس باید به جای بمب بر سر آنان دامن‌های کوتاه ریخت.
این مسئول به تغییر تدریجی ارزش‌های اسلامی اشاره داشت و با اظهار تاسف از اینکه در این راستا آسیب‌های بسیار جدی داشتیم، خاطرنشان کرد: ادبیات مذهبی و سنتی و موضوعات اجتماعی و فرهنگی ما را با شعار دهاتی و پشت کوهی از بین برده و ما را از ریشه و اصالت خود جدا کردند تا کار خود را راحت کنند.
فتاح‌پور با تاکید بر این مطلب که امروز میزان گفتگو در خانواده‌ها کمتر بوده ولی میزان مصرف و استفاده افراد از گوشی و فضای مجازی بسیار بالاست، گفت: مسائل اجتماعی زنجیره‌های زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به اعتیاد، طلاق و فساد اخلاقی نام برد.
رئیس شورای اداری چرام با ذکر این مطلب از مقام معظم رهبری که ما ۲۰ سال از مسائل اجتماعی و فرهنگی خود عقب هستیم، خاطرنشان کرد: اعتیاد معضل اول جمهوری اسلامی است، ۶۰ درصد از زندانیان ما مستقیم و غیرمستقیم با این معضل در ارتباط هستند، ۵۰ درصد عامل طلاق و ۴۶ درصد سرقت با اعتیاد ارتباط دارد و جز چهار مخاطره اساسی جهانی است.
وی، افزود: اگر ما این آسیب‌های اجتماعی را درست شناسایی و آسیب‌شناسی کنیم راه‌های دادگستری قطعا خلوت‌تر است.
این مسئول در ادامه با تاکید بر نهادینه کردن اخلاق دینی و فرهنگی در شهرستان چرام، ابراز کرد: شناخت دقیق از آسیب‌های اجتماعی سطح شهرستان باید در اولویت قرار گیرد که ضلع مثلث کاری ما در این زمینه بانک‌ها و ایجاد اشتغال و زیرساخت‌هاست که حضورشان در این جلسات الزامی است.

لزوم بررسی ابعاد تخصصی آسیب‌های اجتماعی در چرام
رئیس دادگستری چرام گفت: ابعاد تخصصی آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان در نشست‌های کنترل آسیب‌های اجتماعی باید بررسی شود.
یوسف احمدی در نشست کنترل آسیب‌های اجتماعی،اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی اگر در هر جامعه‌ای مدیریت شود آن جامعه قطعا جامعه‌ای موفق و پایدار خواهد بود.
رئیس دادگستری چرام اضافه کرد: اگر همه مدیران ما آسیب‌های اجتماعی را بتوانند مدیریت کنند بخش بزرگی از وظایفی را که بر عهده دارند انجام خواهند داد.
وی با اشاره به نشست و با ذکر این مطلب که انتظار می‌رود در نشست‌های بعد روی ابعاد تخصصی یک موضوع کار و اقدام کنیم، عنوان داشت: اولین نکته، شناسایی آسیب‌هاست و یکی از مشکلاتی که متاسفانه در دستگاه قضایی مشاهده می‌شود این است که مردم آسیب‌ها را نمی‌دانند.
احمدی تبیین کرد: ما بسیاری از مفاهیم فرهنگی را محدود کردیم به موضوعات خاص، برای مثال؛ متاسفانه جامعه ما فکر می‌کنند ایثار فقط یعنی جنگ کردن در صورتی که ما در صف نانوایی، در رانندگی در ادب و احترام باید ایثار داشته باشیم و این مفاهیم را گسترش دهیم.
وی با تأکید بر این زمینه که ما در هر زمینه که خواستیم و کار کردیم موفق شدیم، گفت: باید در این راستا از ناامیدی پرهیز کرد، ما در زمینه مسائل فرهنگی احساس می‌کنیم ناامیدی حاکم شده است، متولیان ناامید شده‌اند که اگر اقدامی انجام دهند به نتیجه نرسند.
رئیس دادگستری چرام تأکید کرد: باید به مدارس و خانواده‌ها برگردیم چرا که تا زمانی که آنان را تقویت نکنیم، هیچگاه بهتر نخواهیم شد.
احمدی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کنترل آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: قطعا پرورش بر آموزش ترجیح داده می‌شود و تا زمانی پرورش نیابیم آموزش ما را به جایی نمی‌رساند.
وی افزود: یکی از ایرادات علم این است که افرادی را به جایی می‌رساند که لیاقتش را ندارد، چراکه ما در کنار علم پرورش ندیدیم.
این مسئول با اشاره به برخورد با آسیب‌های اجتماعی، متذکر شد: آسیب‌های اجتماعی همیشه فرهنگی نیست که ما اقدام فرهنگی کنیم گاهی اوقات اقدامات سرهنگی هم لازم است.
رئیس دادگستری چرام تشریح کرد: گاهی آسیب‌های اجتماعی یک آسیب صرف است و نیاز به کار فرهنگی دارد و گاهی تبدیل به یک جرم می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانواده شهید
Iran, Islamic Republic of
لطفاً قطعه ۲ گلزار سهدای یاسوج را سریعتر مسوولان ساماندهی کنند.
Iran, Islamic Republic of
فرماندار چرام !!!
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1