تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۲۱۴۰۹۷

از جواب کنایه‌آمیز مدیرکل کمیته امداد تا انتقاد محنایی از چند دستگاه که توان ندارند

۱
۰
کبنا ؛در نشست پیگیری تعهدات میان استانداری و کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها، ویژه سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد؛ موضوعات مختلفی مطرح شد که از جمله آن‌ها بهانه‌گیری‌ کلیشه‌ای برخی بانک‌ها بود.
امروز و به ریاست مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،؛ مدیران عامل بانک‌ها و همچنین مسؤولان برخی دستگاه‌های اجرایی و با محوریت کمیته امداد استان جلسه تعهدات فی‌مابین استانداری و کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها ویژه سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست که در دستور کارهای مختلف برگزار شد یکی از دستور کارها مربوط به پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به مددجویان هم استانی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید بود.
در این نشست توسط مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عملکرد بانک‌ها در این زمینه بیان شد که در این میان برخی بانک‌ها در زمینه ابلاغ تسهیلات به شعب خود عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر بانک‌ها داشتند.
در نشست مذکور برخی از بانک‌ها به مانند گذشته کمبود شعب را در استان یکی از موانع پرداخت تسهیلات ذکر کردند که با واکنش معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد همراه بود.
مجید محنایی در همین خصوص با بیان این که چطور در استان‌های دیگر این اقدام از سوی بانک‌ها انجام شده و بهانه‌گیری از این دست ندارند، اظهار کرد: همین بهانه‌گیری‌ها موجب شده تا در زمینه تسهیلات رونق تولید نیز در کشور عملکرد ضعیفی داشته باشیم.
وی با انتقاد از عدم حضور مدیر بانک ملت در این نشست گفت: معلوم نیست که چرا در این نشست شرکت نکردند و در نشست‌های دیگر هم که دعوت می‌شوند شرکت نمی‌کنند.
این مسؤول افزود: راحت‌ترین حرف بانک‌ها برای توجیه این است که کمی تعداد شعب خود را بهانه عملکرد‌ها قرار می‌دهند و هر سال این داستان را مطرح می‌کنند.
محنایی خطاب به نماینده بانکی که در این نشست کمبود شعب را بهانه قرار داده بود اظهار کرد: این اعتبارات عین اعتبارات عمرانی است که اگر آن را جذب نکنید جابه‌جا شده و به جاهای دیگری می‌رود.
در ادامه این نشست یکی از دستور کارهای دیگری که محل مناقشه قرار گرفت و معاون استاندار نسبت به آن انتقاد زیادی داشت مربوط به تعداد ۸ طرحی بود که هلدینگ اقتصادی کمیته امداد کشور قول داده بود اگر طرح توجیه‌دار اقتصادی از سوی استان مطرح شود و زیرساخت‌های آن نیز آماده شود این طرح‌ها توسط هلدینگ مذکور در استان اجرایی می‌شود.
در این نشست معلوم شد که هر ۳۵ طرحی که از سوی جهاد کشاورزی، شهرک‌های صنعتی، گردشگری و صنعت و معدن برای انتخاب ۸ طرح از میان آن‌ها به تهران فرستاده شده مورد پذیرش هلدینگ اقتصادی کمیته امداد قرار نگرفته است.
در همین خصوص مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار با انتقاد از عملکرد ضعیف دستگاه‌ها برای معرفی ۸ طرح توجیه‌دار به هلدینگ اقتصادی کمیته امداد تصریح کرد: فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی ۸ طرح در استان ایجاد شده که متأسفانه دستگاه‌های ما توان معرفی طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند را نداشته‌اند.
نماینده صنعت و معدن در این نشست در توضیح و توجیه این موضوع گفت: اعتباراتی برای ایجاد زیرساخت‌های این تعداد در طرح در استان وجود ندارد و زمینی در اختیار نداریم که به این طرح‌ها تحویل دهیم.
اما در این میان جواب کنایه‌آمیز مدیرکل کمیته امداد استان در نوع خود جالب توجه بود.
فرید محبی گفت: زمین‌هایی به ما معرفی شد که ۶۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی فاصله داشت و یا این که برای استفاده در بخش کشاورزی زمینی معرفی شد که آب مورد نیاز برای کشاورزی را نداشت.
در پایان شهردار یاسوج و معاون راه و شهرسازی استان مواردی از زمین‌ها در مراکز شهرهای استان را برای همکاری در اجرای این ۸ طرح به اعضای جلسه معرفی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کمیته امداد ضعیف ترین اداره یاسوج .
مخصوصا معاونت مسکن ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1