تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۲۱۳۹۰۰

فساد اقتصادی و مشکلات پیش رو

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛حسین کاظمی
ژورف استالین دیکتاتور شوروی معتقد است «مرگ تدریجی دولت با ضعیف کردن آن بوجود نخواهد آمد بلکه با تقویت آن به حداکثر صورت می گیرد» شاید منظورش از تقویت استفاده از ابزارهایی است که نگاه توجیه گونه را برای مردم تداعی می کند، توجیه عناصر پنهانی که مردم نباید بفهمند اما این مرگ تدریجی است.
در بررسی مفاسد اقتصادی دو گونه تلقی صورت می گیرد؛
-یک نگاه، روش پاراگماتیسمی و استفاده از روش های مصلحت اندیشانه است...
این روش قطعا موجب مرگ تدریجی نظام هاست؛ چرا که تقلیل مبانی و شاخص ها و استفاده از مفاهیم مصلحت گرایانه را به همراه دارد.
توجه داشته باشید که مفاهیم و یا مصادیق مصلحت گرایانه هیچ گاه کارایی مولفه های ارزش مدارانه را نخواهد داشت و هیچگاه بدیل آنها نخواهد بود.نتیجتاً جایگزینی انبوهی از مولفه های مصلحتی و پاراگماتیسمی، خالی کردن حاکمیت از ارکان ارزشمندی است! و لازمه این، تخصیص اکثر است که قبیح شمرده شده است.
- یک نگاه هم نگاه پارتوکراسی و حزب سالاری و البته فردگرایی و استفاده از عناصر الیگارشی و گروه های و نهادهایی است که اصلا نگاه مصلحتی و نگاه ارزشی برای آنها اهمیت ندارد؛بلکه هدف تقویت حزب و یا تثبیت موقعیت فردی در سایه تقویت حزبی است! اگر حزب در خطر بیفتد، فرد را قربانی می کنند؛ اما افرادی که در راس هرم حزب آنها جایی نداشته اند و به تعبیری قربانی کردن آفتابه دزدها برای تقویت حزب و نتیجتا افراد حزب است...قربانی، تنها یک پیاده نظامی است.
خب نتیجه قربانی کردن چه خواهد شد؟
نتیجه آن تلقی آن برای توده مردم است.این تلقی اهمیت دارد تا مردم، تصور نمایند که بسترهای لازم برای مبارزه با فساد وجود دارد؛ تضعیف پیاده نظام برای تقویت احزاب سود جو...!بنابراین برای گذار از وضع موجود، باید با این عناصر مقابله کرد و راه مقابله استفاده از روش های انقلابی است.
از طرفی به تعبیر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، انقلابی گری داد زدن و بیداد کردن نیست؛ اصولی عمل کردن همراه با تفکر و تعقل است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1