تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۲۱۳۶۳۷

ستاد بحران در گچساران و بویراحمد تشکیل شد / ادارات آمادگی داشته باشند / مدیرانی که خادمی برای آنها تکلیف نوشت

۴
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
۱۴۵ واحد در بافت فرسوده شهرستان گچساران در مرحله پایانی کار نوسازی
رئیس ستاد بازسازی بافت آسیب پذیر شهرستان گچساران گفت: بیش از ۱۴۵ واحد بافت فرسوده این شهرستان به مرحله نوسازی کار خود رسیده‌اند.
روح‌الله عمادی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از طریق نظام مهندسی روند تهیه نقشه و تحویل آن  به مالکین واحدهای بافت فرسوده  موجب تسریع در کار عملیاتی این واحدها صورت گرفته است.
مسئول بازسازی بافت آسیب پذیر شهرستان گچساران افزود: درگذشته تحویل نقشه به متقاضیان ساخت در بافت فرسوده قریب به ۴۰ روزمیانگین زمانی بود که با پیگیری‌های به عمل آمده، این تایم زمانی تغییر یافته است.
عمادی افزود: در حال‌حاضر کار پیشروی نوسازی منازل بافت فرسوده به خوبی و با پیشرفت چشم‌گیری در حال رونق است.
وی تصریح کرد: قریب بر ۲۷۰ واحد بافت فرسوده در حال ساخت هستند که انتظار می رود تا پایان امسال روند چشم گیری را داشته باشیم.
عمادی اذعان کرد: تعداد ۲۲۰ واحد مجوز تخریب و عملیات تخریب واحدها در بافت فرسوده دوگنبدان در حال اجرا است.
رئیس ستاد بازسازی بافت آسیب پذیر دوگنبدان بیان کرد: تعداد ۱۴۵ واحد بازسازی شده در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله اجرای سقف رسیده‌اند.
عمادی خاطرنشان ساخت: همچنین  از این تعداد ۹۵ واحد مرحله چهارم قسط خود را دریافت کرده و در مرحله نازک‌کاری ساختمان نیز هستند.
وی با اشاره به بازگشایی رینگ معابر در بافت فرسوده دوگنبدان اشاره کرد و گفت: تعداد۲۷۰ واحد در بازگشایی رینگ معابر نوسازی بافت فرسوده قرار گرفته‌اند که اگر این واحدها تخریب شوند کار نوسازی این محلات به خوبی عملیاتی خواهد شد.
عمادی خاطر نشان ساخت: بیشترین واحدهای که در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته‌اند  در محله کیامرثی این شهرستان است.
وی ادامه داد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای رینگ بازگشایی معابر بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داده شده است.
عمادی عنوان کرد: اگر از طریق بنیاد مسکن استان کهگیلویه وبویراحمد زمین و تسهیلات در اختیار واحدهای که در رینگ بازگشایی معابر قرار گرفته‌اند داده شود، و این واحدها جابه جا شوند روند خوبی در اجرای نوسازی بافت فرسوده شاهد خواهیم بود.

دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گچساران در مقابله با حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گچساران گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در مقابله با حوادث احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.
معاون فرماندار در نشست مدیریت بحران شهرستان گچساران که با حضور اعضاء جلسه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به آسمان استان براساس پیش بینی هواشناسی، همه دستگاه‌های ذیربط و مرتبط تمهیدهای لازم برای مقابله با حوادث احتمالی و جاری شدن سیل را اتخاذ کنند.
معاون فرماندار گچساران تاکید کرد: در روزهای پنجشنبه ، جمعه و شنبه مورخ ۱۱و۱۲و۱۳  آذر که احتمال بارش باران در سطح استان و شهرستان گچساران نیز وجود دارد، ادارات و دستگاه‌های مرتبط  و خدمات‌رسان مانند شهرداری، شرکت نفت، راه و شهرسازی و شبکه بهداشت و درمان گچساران آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را داشته باشند.
وی با بیان این مطلب که عدم لایروبی مسیر سیلاب ها می تواند منجر به آبگرفتگی معابر و مشکلاتی برای  شهروندان شود، افزود: ضروری است که شهرداری عملیات لایروبی و پاکسازی مسیرهای سطح شهر را در دستور کار خود قرار دهد.
سجادپور ضمن تاکید بر اینکه مسوولان به تماسهای مسوولان ستاد مدیریت بحران شهرستان در هر ساعتی از شبانه روز باید پاسخ گوی تماس ها باشند.شهروندان در صورت حضور در  طبیعت نکات ایمنی را رعایت کنند.
معاون فرماندار گچساران با اشاره به دام عشایر گفت: عشایر و دامداران نیز در روزهای بارانی دام های خود را در مسیر سیلاب ها و آبگیرها قرار ندهند.
به گزارش اداره کل هواشناسی استان  هوای این استان از روز پنجشنبه تا شنبه بارانی است که در این مدت احتمال بارش شدید باران بخصوص در عصر جمعه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.


لزوم آمادگی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بحران‌های احتمالی با ورود سامانه بارشی جدید
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم آمادگی دستگاه‌های استانی برای مقابله با بحران‌های احتمالی با ورود سامانه بارشی جدید تأکید کرد.
پژمان نیک‌اقبالی در نشست اضطراری مدیریت بحران که ظهر امروز تشکیل شد گفت: این نشست بنا به اخطار سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به ورود سامانه بارشی جدید در مناطق جنوبی و جنوب غربی تشکیل شده و دستگاه‌ها آمادگی خود را برای بارش پیش رو و کل فصل سرما داشته باشند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی روزهای گذشته توسط شورای هماهنگی بحران اخطاریه‌هایی برای مقابله با خطرات احتمالی در مواقع اضطراری ارسال شد و برای مقابله با بحران احتمالی ظرف امروز و فردا قرار شد فرمانداران جلسات ستاد بحران را در تمام شهرستان‌ها تشکیل دهند، همچنین از طریق دفتر امور شهری و شوراها و دفتر امور روستایی تذکرات لازم به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده شد.
وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های استانی برای مقابله با بحران‌های احتمالی گفت: چند سد بزرگ در استان وجود دارد که لازم است آب و فاضلاب شهری و روستایی پیش‌بینی‌های لازم برای سدهای کوثر و مارون را انجام دهند.
این مسئول بیان کرد: این دستگاه‌ها پیش‌بینی میزان بارش را از هواشناسی بگیرند و تذکرات لازم به افراد در حاشیه رودخانه‌ها و سدها و همچنین روستاها را بدهند، همچنین راه و شهرسازی اقدامات لازم در مسیر پل‌ها و راه‌ها را انجام دهد.
نیک‌اقبالی با اشاره به افزایش تردد از جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش تردد از جاده‌ها استان و ایجاد مشکلات ترافیکی، لذا مسیرها و دامنه‌های برف‌گیر استان به صورت مرتب رصد و نسبت به باز شدن این مسیرها اقدام شود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مناطق سردسیری استان شهرهای مادوان، مارگون، دیشموک، سی‌سخت و لوداب اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به مستعد بودن شهر لیکک برای آب‌گرفتگی در زمان بارش باران گفت: شهر لیکک با توجه به سوابق گذشته و سایر شهرستان‌های گرمسیری استان مستعد آب گرفتگی هستند که دستگاه‌های امدادی و خدماتی این شهرها در آماده‌باش کامل باشند.
این مسؤول خواستار آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و بسیج شد و گفت: جهاد کشاورزی برای جلوگیری از خطرات احتمالی و سرمازدگی محصولات کشاورزی تذکرات لازم را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام کند.
نیک‌اقبالی بیان کرد: با توجه به آسیب‌پذیر بودن عشایر لذا این قشر از جامعه توسط اداره کل امور عشایر سرکشی و خدمات لازم از جمله آرد، نفت سفید، آب آشامیدنی و ... برای این قشر تأمین شود و در صورت قطع بودن جاده و راه ارتباطی هرچه سریع‌تر مسیر مورد بازگشایی قرار گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری و رفتن به کوه برای تفریح و گردش خودداری کنند، افزود: مردم در چند روز بارندگی که از امروز آغاز شده و اوج بارش آن فردا جمعه خواهد بود نان، آب و مایحتاج منزل خود را تأمین کنند.
وی به آموزش و پرورش استان اعلام کرد در صورت تعطیلی مدارس اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها صورت گیرد تا دانش‌آموزان با مشکلی مواجه نشوند.
این مسؤول اضافه کرد: برای امدادرسانی بهتر و به موقع به مردم از ماشین‌آلان استاندار استفاده شود و ماشین‌آلات فرسوده مورد استفاده قرار نگیرد.

لزوم مشارکت و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای کمک به عشایر
فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به بارش باران و احتمال وقوع سیل و بحران در مناطق عشایری، بر مشارکت و آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی برای کمک به عشایر و رفع مشکلات آنها تاکید کرد.
کاظم نظری اظهار کرد: طبق اطلاعیه‌ای که در روز ۸ آذر ماه ارسال شد، اخطارهای هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان داده شد.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه طبق این اطلاعیه آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است،  گفت: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها آمادگی لازم برای وقوع بحران در مناطق مختلف استان را داشته باشند.
وی با اشاره به تعطیلات این ایام، افزود: با توجه به اینکه این چند روز تعطیلات بود و ممکن است مسافرانی به استان سفر کرده باشند باید آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران نیز وجود داشته باشد.
نظری با تاکید بر احساس مسئولیت همه دستگاه‌ها و مسوولان در چنین مواقعی، یادآور شد: از همه دستگاههای اجرایی انتظار داریم جهت مقابله و حل مشکلات در چنین وضعیتی مشارکت کافی داشته باشند
فرماندار بویراحمد با اشاره به وضعیت زندگی عشایر، گفت: بارش باران، وقوع سیل یا بروز بحران ممکن خسارت زیادی به زندگی عشایر وارد کند.
وی ضمن تاکید بر توجه مدیران و دستگاه‌ها به مناطق عشایری، گفت: از کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم آمادگی و مشارکت لازم جهت رسیدگی و تامین امکانات لازم  برای کمک به عشایر و رفع مشکلات آنها را داشته باشند.
نظری با بیان اینکه باید مناطق روستایی و حاشیه‌نشین شهرستان نیز باید بررسی و مورد توجه قرار گیرد، گفت: مناطق حاشیه‌نشین و روستایی نیز از مناطق آسیب‌پذیری است که باید در چنین مواقعی آمادگی لازم و کافی برای کمک‌رسانی به آنها برقرار باشد.

اختصاص اعتبارات بحران به کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبارات خسارات بحران در سال گذشته و فروردین امسال به این استان خبر داد.
سید علی وفائی‌مقدم  با اشاره به اینکه این نشست به صورت اضطراری برگزار شده، گفت: با توجه به بارش بحران و احتمال وقوع سیلاب این نشست به دستور استاندار و سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده که دستگاه‌ها برای مقابله با هرگونه بحرانی در آماده‌باش کامل باشند.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۵ دی ماه هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و بروز سیلاب اندیشیده شود.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شدت گرفتن بارش باران از امروز تا روز شنبه هفته آینده گفت: فرمانداران، شهرداران مناطق ۱۷ گانه استان، اداره‌کل راه و شهرسازی، امور عشایر، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای تمهیدات لازم برای کاهش تلفات و خسارات احتمالی را انجام دهند.
وی بیان کرد: لایه‌روبی پل‌ها در سطح شهرها و مناطق شهری توسط شهرداری‌ها و در خارج از شهرها توسط اداره‌کل راه و شهرسازی انجام شود.
وفائی‌مقدم از برگزاری مانور زلزله خبر داد و گفت: مانور زلزله ۱۵ آذر در دبیرستان دخترانه الزهرای یاسوج با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.
وی در پایان از تخصیص اعتبارات بحران به استان خبر داد و گفت: سال گذشته اعتباراتی برای جبران خسارات حوادث به استان اختصاص داده شد و حتی تا مرحله تخصیص و نقدینگی پیش رفت اما عملیاتی نشد که در سال جاری خسارات بحران سال گذشته و فروردین امسال برآورد و اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده است.

دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پیگیر جذب منابع و اعتبارات طرح‌ها باشند
استاندار کهگیلویه بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی استان پیگیر جذب منابع و اعتبارات طرح‌ها باشند.
نشست بررسی پروژه‌های عمرانی ملی، ملی استانی شده و پروژه‌های سفر هیأت دولت جهت تأمین اعتبار و لحاظ نمودن در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی، دانشگاه یاسوج، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این نشست سید موسی خادمی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ در تاریخ ۱۴ آذر ماه سال جاری به مجلس تقدیم می‌شود، اضافه کرد: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم با توجه به محدودیت زمانی و ضرورت موضوع، در اسرع وقت با حضور در وزارتخانه‌های مربوطه و سازمان برنامه و بودجه نسبت به پیگیری اعتبارات پروژه‌ها به خصوص پروژه‌های مصوب شده در سفر هیات دولت و لحاظ نمودن در بودجه سال ۱۳۹۶ اقدام کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدیران دستگاه‌های مربوطه با هماهنگی معاونت عمرانی با حضور در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرکزی مربوطه و سازمان برنامه و بودجه پیگیر مصوبات پروژه‌های سفر هیات دولت، پروژه‌های ملی و ملی استانی شده باشند و گزارش اقدامات انجام شده را اعلام کنند.
استاندار مدیرکل راه و شهرسازی را موظف کرد نسبت به پیگیری اعتبار پروژه‌های محور یاسوج ـ شیراز ، اقلید ـ یاسوج، باند دوم محور بابامیدان ـ گچساران ـ بهبهان و راه آهن یاسوج ـ اقلید و سایر پروژه های مهم راه و شهرسازی (مصوب سفر) در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ اقدام کند.
وی بیان کرد: همچنین آب و فاضلاب شهری نیز باید نسبت به پیگیری و افزایش اعتبارات طرح‌های ردیف‌دار در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، ابلاغ اعتبارات پروژه‌های سفر در سال ۱۳۹۵ و لحاظ نمودن اعتبارات مصوب برای تمام پروژه‌های سفر در بودجه ۱۳۹۶ حداقل به میزان مصوبات سفر فعالیت‌های لازم را انجام دهد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای نسبت به پیگیری و تأمین اعتبار چهار پروژه اولویت‌دار آبرسانی به شهر لیکک، تأمین آب لیشتر، آبرسانی به چهار شهر چرام، دهدشت، سوق و لنده و پروژه سد تنگ سرخ و سد آبریز (تأمین اعتبار پروژه‌های مصوب سفر ریاست محترم جمهور) در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ اقدام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز باید جهت پروژه مصوب سفر (تکمیل مجتمع فرهنگی، هنری یاسوج) پیگیری لازم را جهت ابلاغ اعتبار مصوب آن به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در سال جاری و ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ انجام دهد.
خادمی افزود: به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز مأموریت داده شد، برای  پروژه‌های عمرانی دانشکده پرستاری، کتابخانه مرکزی و سلف سرویس به میزان مبلغ مصوب آنها در سفر هیات دولت (به ترتیب ۶ و ۵/۳ میلیارد تومان) در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ اقدام کند و پیگیری لازم را جهت ابلاغ اعتبار ۵/۳ میلیارد تومان بیمارستان بهمئی در سال جاری انجام دهد.
در این نشست مقرر شد اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اقدام لازم را جهت ابلاغ اعتبارات مصوب سفر در سال ۱۳۹۵ و پیگیری برای تأمین اعتبار و لحاظ در بودجه سال ۱۳۹۶ پروژه های مصوب سفر (تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و تکمیل موزه یاسوج) صورت دهد.
همچنین دانشگاه یاسوج نیز باید جهت پروژه‌های تعمیر، تجهیز و تکمیل فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه یاسوج، با توجه به اعتبار مصوب سفر، پیگیری برای لحاظ کردن در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶  را دنبال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شیخ ممو
Iran, Islamic Republic of
اشتغال خانم جناب معاون استاندار چی شد؟!
احمد
Iran, Islamic Republic of
استانداری فقط مقرر میکنه ، ده هیچ دسش نیستی ، مقرر کرد ... مقرر کرد.... ادارات اکثرشان دونن چه بکنن نیرو سیشون بگیتون
Iran, Islamic Republic of
ایما دونیم چه بکنیم، معاونل ضعیفنن عزیزوم معاونل استانداری نونن چه بکنن
Iran, Islamic Republic of
با سلام کاش یک ستاد بحرانم برای این جوانان فلک زده تشکیل میدادید
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1