تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۲۱۳۲۱۳

باز باران با قطع و وصل‌های فراوان!؛ کلافگی مردم از سکته‌های دیجیتالی در لنده

۸
۰
کبنا ؛ 
شبکه‌های دیجیتال تلویزیونtvی شهرستانی که با قدمتی چند صد ساله در بعضی از اوقات به علت کیفیت نامناسب و قطع و وصل شدن‌های مکرر، مردم این شهرستان را عذاب می‌دهد.
جهت اطلاع مدیر کل محترم صدا و سیما و مدیر عامل محترم شرکت مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد، شبکه‌های دیجیتال یکی دیگر از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مناطق محروم بود که در چند سال گذشته در سراسر کشور جهت پوشش همگانی راه اندازی شده است.
شهرستان لنده نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قریب به ۳ سال است که این سیستم دیجیتالی در این شهرستان راه اندازی شده است، در این مدت شبکه‌های آنالوگ کم کم جای خود را به دیجیتال داد و مردم به فکر خرید دستگاه دیجیتال و دریافت تصاویر باکیفیت بودند، غافل از اینکه روزی می‌رسد که می‌گوییم صد رحمت به شبکه‌های آنالوگ.
از همین رو با آمدن سیستم دیجیتال ضمن ارائه شبکه‌های تلویزیونی بیشتر ارتقای کیفیت در صدا و تصویر در شبکه‌های تلویزیونی ایجاد شد اما این بهبود یافتن و خداحافظی با آنالوگ در لنده و بخش‌های تابعه در روزهای بارانی حال و هوای متفاوتی دارد.
قهر باران با دیجیتال؛ مشکل همیشگی تلویزیون‌های این شهرستان است و به محض نزول رحمت الهی تلویزیون تصویری دیگری را به نمایش می‌‌گذارد؛ «سیگنال موجود نمی‌باشد» در بعضی از مواقع تنها یادگار سیستم دیجیتال با آغاز بارندگی است.
قطع و وصل‌های مکرر سیستم دیجیتال که به سکته‌های دیجیتالی می‌ماند به محض بارندگی باعث شده است به رغم خوشحالی مردم از نزول باران «این نعمت الهی» شهروندان «هوای آفتابی‌ام آرزوست» را در دل زمزمه کنند.
باید به خاطر داشت که اولین مزیتی که شبکه‌های دیجیتالی در شهرستان‌ها و استان‌ها دارد، جمع آوری ماهواره‌ها توسط خود مردم است؛ چرا که مردم با وجود شبکه‌های دیجیتالی نیازی به وجود ماهواره نمی‌بینند اما با تمام این تفاسیر قطع و وصل‌های مکرر گیرنده‌های دیجتالی آن هم در هنگام بارندگی در شهرستان لنده کلافگی در این خصوص را به همراه آورده است.
اما یکی دیگر از مشکلات شهرستان لنده قطع و وصل اینترنت و خطوط تلفن همراه بوده که متأسفانه به کلافگی‌ها در این منطقه افزوده است.
امروز کندی و یا قطع و وصل شدن اینترنت و خطوط تلفن همراه بسیاری از مشکلات را برای جوامع انسانی به وجود می‌آورد چرا که اکثر خدمات رسانی‌ها به صورت اتوماتیک و اینترنتی انجام می‌شود و در قرن بیست و یکم این اقدام تعجب برانگیز است.
لذا ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی مسئولین زحمتکش شهرستان؛ باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود تا با کوچک‌ترین وزش باد و همچنین باران شاهد قطع و اتصال در سیستم دیجیتالی در همه ابعاد آن در منطقه نباشیم.
---------------------
 مجتبی محمدی
---------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

خانقلی خان
Iran, Islamic Republic of
البته تلویزیون به جز شیون وجنازه و عزا چیز خاصی پخش نمیکنه همون قطع باشه بهتره
کارمند حوزه فنی صدا و سیما
Iran, Islamic Republic of
در چند روزه گذشته که بارندگی در لنده بوده قطع برق باعث قطع شدن فرستنده دیجیتال در دژکوه بوده است که پوشش شبکه های تلویزیونی لنده از انجا تامین میشود البته اقای حسن پور معاون فرماندار لنده در جریان قطع برق ایستگاه است و نمونه ان دیروز بود لازم به توضیح اینکه در چند روزه گذشته به دلیل اینکه فرستندههای صدا وسیما اصلا مشکل فنی نداشته اند اکیپ تعمیراتی به لنده اعزام نشده اند.
کارشناس فنی
Iran, Islamic Republic of
نویسنده متن این مطلب را در نظر داشته باشد که برق مقدمه راه اندازی سیستم های صدا و سیما و مخابرات میباشد و تجهیزات فوق بدون برق کار نمی کنند البته همکاران اداره برق نیز در این خصوص کوتاهی نداشته اند و در مواقع بارانی در مناطق کوهستانی قطع برق به دلیل صاعقه و رعد و برق به وجود میاید
مجتبی محمدی
Iran, Islamic Republic of
در جواب کارشناس، مهندس عزیز این اولین بار نیست در لنده این اتفاق افتاده است همیشه ما با این مشکلات دست پنجه نرم میکنیم ماهم میدونیم که اولین کار برای تامین یک شبکه درست تامین برق هست ولی تا کی باید این مشکل باشه لطفاً یه فکری به حال این مردم کنید وقتی قطع وصل شدن برق مشکل اصلی این شهرستان هست پس خواهشمندام برق اضطراری برای شبکه دیجیتال در نظر بگیرین با تشکر محمدی ۰۹۳۷۳۰۷۱۷۱۷
Iran, Islamic Republic of
خوشا بحالتون که وقتی بارون میاد سیستم دیجیتال قطع میشه در سی سخت به محضی که هوا میخواد ابری بشه کلا برق قطع میشه
روزگار
Iran, Islamic Republic of
https://goo.gl/ZIeqdD
نظر پرفسور ناکازاکی جهانگرد ژاپنی درمورد مردم ایران!!!
پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید?
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
بهتره که قطع باشه.....فقط سوریه عراق..حسن نصرالله...شیخ عیسی قاسم ... را نشون میده
بشیر کاظمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به دلیل اختلالات در سیستمهای دیجیتال شهرستان و قطع شدن شبکه ها بصورت مداوم و دارای مدت زمان طولانی باعث روی آوردن مردم به ماهواره می شود. برای آنکه مردم از آنتن های ماهواره کمتر استفاده کنند باید نسبت به تقویت فرکانس شبکه های دیجیتال در این شهرستان توجه ویژه شود. امیدواریم که با پیگیری های مسئولان و مساعدت صدا وسیمای مرکز استان این مشکل برای همیشه رفع شود و تمام بخش های شهرستان را از پیامدهای فرهنگی نامناسب شبکه های ماهواره ای مصون سازد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1