تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۱۳۱۶۷

یادداشت «زهرا زمانی» خطاب به مسئولان؛ در کنار لوله‌های نفت با شکم خالی می‌خوابند

۵۴
۰
کبنا ؛زهرا زمانی
امروزه توانمند سازی زنان و مشارکت کامل آنان بر پایه برابری اجتماعی وعدالت جنسیتی درهمه‌ی زمینه‌ها ازجمله در فرایند تصمیم گیری ومدیریت کلان وخرد جامعه یکی از پیش نیاز‌ها و ضروریات توسعه پایدار می‌باشد. اگرچه در جامعه غیر صنعتی ودر عین حال صنعت زده، ما زنان نسبت به چند دهه قبل به آزادی‌های زیاد وبهتری دست یافته‌ایم ولی هنوز آن طور که شاید و باید نقش زنان به عنوان ستونهای محکم خانواده ایرانی و همینطور نیمی از جمعیت، هم درکشور و هم در استانمان بر اثر وجود تبعیضات ناروا و تعصبات جاهلانه تاریخی به جامانده از تفکرات پوسیده و منفور گذشته ونابرابری جنسیتی در عرصه‌های مهم سیاسی و اجتماعی نادیده انگاشته شده است. علیرغم آنکه قانون اساسی کشورمان راه را برای تصدی اکثر مشاغل برای قشر زنان باز گذاشته و۸درصد مشاغل مدیریتی درکشور به زنان اختصاص داده شده اما متاسفانه سهم زنان نجیب ودختران تحصیل کرده هم استانی از آن هشت درصد هم نادیده گرفته می‌شودو در استان همیشه محروم اما محبوب کهگیلویه وبویراحمد هستندکسانی که هنوز زنان را در توسعه کلان راه نمی‌دهند و به قابلیت‌ها وتوانمند یهای آنان باور ندارند. payam-zamani (5)
به توجه به مقدمه هرچند کوتاه ذکرشده هم اکنون به گواهی آمار مستند ورسمی نرخ بیکاری در این استان از ۸ /۱۴درصد به ۷/ ۱۷درصد رسیده وهمچنان یکه تازی می‌کند این در حالی است که تعدادی از مدیران ارشد برنامه ریزاستانی که ندای بومی بودنشان گوش فلک را هم کرکرده این آمار ناخوشایند را تایید نموده وعنوان می‌نمایند که جلوی رشد از ۷/ ۱۷درصد به بالای آن راگرفته‌اند.
سرزمین مردخیز ونفت خیز و زر خیز کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن منابع ارزشمند و بی‌شمار انسانی وعمدتا جوان، دشت‌ها وزمین‌های متعدد کشاورزی، روان آبهای جاری و رودخانه‌های دایمی همیشه ساری، وجود چند سد، عشایر ذخایر انقلاب، منابع عظیم نفت وگاز، معادن متعدد زیرزمینی ورو زمینی، پتانسیل خوب وقوی گردشگری، اکوتوریسم، آب وهوای دلپذیر، دره‌های ژرف وکوههای برفی بلند، گیاهان دارویی وغیره همه و همه شرایط مناسب را برای ساختن دیاری آباد وتوسعه یافته مهیا نموده. اما متاسفانه بدلایل گوناگون واز همه مهم‌تر عدم مدیریت صحیح، عدم توسعه زیرساخت‌ها وندانم کاری‌ها امروز وفردا می‌شود واین سرزمین که مهد تمدن ایرانی واسلامی است بدلایل ذکر شده از قافله توسعه عقب وجامانده است وچهره زیبا ونازنین، قشنگ و محبوب، عجیب ونجیب دیارمان هرروز از قبل غصه دار‌تر، نحیف‌تر، ضعیف‌تر، تکیده‌تر وپژمرده‌تر می‌شود و آمار بالای بیکاری، فقر، نداری، فلاکت، اعتیاد، طلاق وخودکشی روزبه روز بیشتر و همچون لوک مست جولان می‌دهدو خبری ونشانی از ساربان نیست که نیست. با کمال تاسف شدید به روایت آمار این استان جزء سه استان اول در زمینه بیکاری است. بنابراین می‌بایست مسولین ونمایندگان استان وتمام آنهایی که دل در گرو عمران وآبادی رونق شکوفایی این ملک وبوم دارند برای برون رفت وخروج هرچه سریع‌تر از این شرایط ناخوب ونا کوک وناخوش احوال وزکام زده‌ی موجود در زمینه اشتغال جوانان وزنان ودختران نجیب تحصیل کرده ودم بخت تلاش نمایند ودست از ارقام سازی وبازی با اعداد بردارند وبا بسیج امکانات فکری ومالی واعتباری وایجاد راه اندازی شرایط کسب وکار وتولید در آمد برای جوانان بویژه بانوان هم ولایتی وهم استانی می‌توان یکبار دیگر آمارهای خودکشی وخود سوزی را مهار نمود و بار دیگر امید وسرزندگی وشادابی وشاد زیستن را به خانواده‌ها برگرداند و آمارهای شوم ونامیمون ونامبارک طلاق وخودکشی را به آخرخط رساند و با کمک سیاستهای پایدار دولت تدبیر وامید بار دیگر امید به آینده و زندگی خوب را به بطن و متن جامعه زنان فهیم و آگاه ومتدین استانمان برگرداند. مسولینی که به زعم خودشان به ظاهر علمی و تحقیقاتی ومدون آمار می‌دهند ولفظ قلم مصاحبه می‌نمایند خوب است بدانند: که دو صد گفته را نیم کردار نیست.
مسولین عزیز ونمایندگان بسی عزیز‌تر، ما در روزگاری زندگی می‌کنیم و با روز نگارانی دمخوریم که بخش اعظمی از زنان شرافتمند استانمان صورت نجیب خویش را نه باسیلی بلکه با مشت و با رنگ نداری که مولود بیکاری است سرخ می‌کنند. زنان و مادران دیارمان‌‌ همان صبوران پا شق شقی هستند که در سالهای نه چندان دور قحطی نان و نام از دهی دهستانی واز دهستانی استانی ساختند واینک شما حاکمان و والیان‌‌ همان ده دیروزی وشهرهای نیمه آباد امروزی هستید در استانی که دارای بیشترین منابع خدادای آب و نفت وگاز هستیم غیر قابل تحمل وباور و توجیه است که زنانش برای سیر کردن شکم فرزندانشان وفرار از فلاکت ونداری وفقر وبیکاری دست به دامان گیاهان کوهی بشوند. وقتی که ایمان قلبی داریم که از دامن زن مرد به معراج می‌رود جای بسی شگفتی وتعجب وخجالت است که مردانش فقط آمار بدهند و آنهم آمارهای متناقض. در دیار وسرزمینی که این استان کم وسعتش به تنهایی به اندازه تمامی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نفت تولید و روانه بازارهای جهانی می‌کند آیا شایسته وسزاوار است که به علت بیکاری وماحصل آن یعنی نداری جوانان ودخترکان وهزارگل‌هایش دست به خودکشی آنهم به بد‌ترین روش آن یعنی دست به خودسوزی با‌‌ همان نفت بزنند؟ ما باور داریم که کسی که معاش ندارد معاد ندارد ویا اگر که فقر از در وارد شد ایمان از پنجره فرار می‌کند باتوجه به این همه توصیه‌های اخلاقی و انسانی بیکاری وفقر چرا مسولین به آمار دادن‌ها دل خوش کرده‌اند چرا باید در این استان با جمعیت کم آمارهای خانمانسوز و بلای ویرانگر بیکاری از ۱۴ درصد به ۱۷درصد رشد داشته باشد.
تاکی باید زنان ودختران قانع عشایر هم استانی در ماهورهای بی‌آب دریلا برای تهیه ۲لیتر آب آشامیدنی مشک آب بر پشت ببندند اما آب شیرین سد کوثر هزار‌ها کیلومتر آن طرف‌تر کام خیلی‌ها را سیراب کند؟
تا کی باید مردمان عشایر خسته در یورد زمستانی خویش در کنار لوله‌های نفت با شکم خالی سر بر زمین بگذارند اما نفت از کنارش به جزایر و بنادر برود. زنان ودختران این استان دادشان بلند است:
ما نان نداریم
ما جان نداریم
ما خانه نداریم
مسئول من، برادر من و نماینده شهر و ولایت من قدیما در کتابهای درسی خوانده‌ایم و خوانده‌اید: چنان قحط سالی آمد اندر دمشق …. که یاران فراموش کردند عشق.
بله برادر من در جایی که شکم گرسنه، سبو شکسته، جوال و گونی آذوقه سوراخ و فلوسی و ریالی در جیب نباشد و زلزله بیکاری و سونامی نداری بیداد می‌کند پس طلاق، خودکشی، دگرکشی و ناهنجاریهای اجتماعی بر سر مردم بیچاره و ندار آوار می‌شود و در آنجامعه دیگر صحبت از محبت وکانون گرم خانواده حرفی است بی‌معنا. متولیان عزیز بیایید تا دیر‌تر از این نشده و فرصت خدمت دارید برای ثبت وضبط در تاریخ این استان برای یکبار هم که شده در راستای مبارزه با بحران بیکاری و غول نداری و عواقب شوم آن یعنی طلاق و اعتیاد تمام قد به ایستید و جلوی رشد فزاینده بیکاری را بگیرید. همه ما مرد و زن قبول داریم که بهشت زیر پای مادران است پس اگر برای رفع مشکلات جامعه زنان استان تلاش نکنید یقین بدانید که شما را به بهشت راه نمی‌دهند. به قول حسین پناهی: به بهشت نمی‌روم اگر مادرم آنجا نباشد.
مسئولین محترم و نمایندگان خدوم، در استانی که زیرساخت‌ها مشکل دارد ومقوله سلامت درحداقل‌ها گیر افتاده و کودکان معصومش از گونی نایلونی به جای کیف مدرسه استفاده می‌کنند ویا در بعضی از دهات همین استان به جای پل از جره استفاده می‌کنند و ده‌ها انگشت به همین علت قطع شده باشد. آیا رواست به جای درمان درد به فکر تغییر نام استان افتاد؟
ما اسممان قشنگ و با مسما است اما رویمان از نداری وفقر زرد است. مردم عزیز و فهیم ما نباید نگرانی داشته باشند چرا که دلسوزان واقعی مردم و مسئولین مربوطه ازجمله تمامی علما، فضلا، و روحانیت معزز و معظم و در راس آن نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله ملک حسینی قطعاً بهترین تصیمیم را در این خصوص خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

op;lk
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخاباته
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سرزمین زن و مردخیز ونفت خیز و زر خیز گچساران خانم محترمه نه کهگیلویه و بویراحمد!!!!!
آب شیرین سد کوثر هزار‌ها کیلومتر آن طرف‌تر کام خیلی‌ها را سیراب کند و برای خودی تلخ است، چراغی که به همسایه رواست به خانه حرام حرام حرام است!!!!
نام استانشان اصلا هم مسمی نیست خانم محترمه!!! بازم تو حرف زدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
گزارش خوبی بود ولی کاش همه اینها بخاطر مخالفت با تغییر نام استان نبود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آفرین. عالی بود
Iran, Islamic Republic of
خانم زمانی اول از هر چیز سلام تا الان کجا بودی که یکباره به فکر مردم افتادی که خانه نداریم نان نداریم حالا که موقع انتخابات شده به فکر مردم افتادید
یک عمر گذشت تو در خوابی این پنج روز (ایام انتخابات) بیداری
Iran, Islamic Republic of
ممکن بفرمایید در این مدتی که به عنوان نفر اول شورای اسلامی شهر یاسوج انتخاب شدید چند نفراز خانم ها را به کار گرفتید .جز اینکه نرخ عوارضات شهرداری را بالا بردید وامار بیکاری را افزایش دادید .
بام دنا | جستجوگر خبری هوشمند استان کهگیلویه وبویراحمد » یادداشت «زهرا زمانی» خطاب به مسئولان؛ در کنار لوله‌های نفت با شکم خالی می‌خواب
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
علی
Iran, Islamic Republic of
مگه خودت مسئول نیستی؟ حالا بعد از ۴ سال که به انتخابات شورا نزدیک شدی یادت هست مردم هم وجود دارن؟
اگر راست میگی کارهایی که برای مردم انجام دادی رو بیان کنید؟
شعارهای فمنیسمی در جامعه عقلانی امروز جایی ندارد...
Iran, Islamic Republic of
سر کار خانک زمانی نزدیک انتخابات شد به فکر گرسنگی و فقر افتادی .همه میدونن اینا همش سیاسته
Iran, Islamic Republic of
گچسارن و باشت از این استان جدا خواهد شد اگه نشه هم ما خود را جز خوزستان میدانیم
.....
Iran, Islamic Republic of
فک کنم دوباره میخوای ثبت نام کنی،،،، دوستان دقت کردین اعضای شورای شهر چون به انتخابات نزدیک شدیم خیلی دارن به قول خودشون فعالیت میکنند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی..
زن استان
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم زمانی شما طی این چند سال کجا بودین که حالا نزدیک انتخابات برای تبلیغات تازه یادت امده که مردم محرومی هم وجود دارد اگرا هدف تبلیغات نیست خودتون صریح گزارش فعالیت های فرهنگی نه در بین مردم فقیر بلکه در شهری که مردمش بیشترینً رای را به تو دادن را توضیح بده
به عنوان یک زن وًتنها عضو زن شورا در شهر یاسوج چه تعداد از زنان را توانستید حمایت کنی که در مناصب مدیریتیشون بمانند شما که یک فردی با جایگاه حقوقی بودین چند تا یادداشت در دفاع از مدیران زنی که به راحتی اب خوردن و فقط برای جنسیتشون عزل شدن نوشتین و در رسانه ها منتشر کردی
سر کار خانم روزی به وجودت به عنوان یک زن افتخار میکردم اما الان نادم و پشیمان هستم چرا که برای مدیریت زنان نه تو و نه مسئولین حوزه بانوان استان هیچ کاری نکرد حالا اون خانم کم سن و سال هست و این کارها هنوز برایش زود بود ولی شما که در تبلیغاتتون دم از حقوق زن میزدی هیچ کاری نکردی و امسال دیگه مثل دور قبل نیست و این تبلیغات فقط به درد خودت میخورد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دوباره بفکر رای افتادی اما این دفعه دیگه فکر نکنم مردم اشتباه کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف حقو فرمودید
واقعي
Iran, Islamic Republic of
خیلی سنجیده بود
حسین
Iran, Islamic Republic of
جالبه . انتخابات شورا ها نزدیک شده و بعضی از منتخبین دور قبل حالا سرحرف آمدن . شاید دوباره رای مردم را بدست بیاورند. فکر نکنم مومن از یه جا دوبار گزیده شود.
حقيقت
Iran, Islamic Republic of
کجای أین متن تبلیغاته.واقعیت همیشه تلخه
اختيار
Iran, Islamic Republic of
ازین متن خوشم اومد. واقعا مسؤلین دنبال جی هستن؟!
خطابه
Iran, Islamic Republic of
با خواندن این متن آدم متوجه بدبختی های أین استان میشه.افرین عالی بود
بومي
Iran, Islamic Republic of
ایشان موقعیت را مناسب دیدند تا بتونن درد های أین استانو انعکاس بدند.
غريب
Iran, Islamic Republic of
ایشون که متولی اشتغال نیستند.اتفاقا عملکرد ایشون رضایت بخش بوده. خانم دکتر حتما عملکرد خودتونو انعکاس بدین.
هم استاني
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر زمانی یکی از اعضا فعال شورا هستند.من در جند مراجعه خودم به شورا متوجه شدم. با ارامش به مشکلات أرباب رجوع توجه میکنن و در حد توان خودشون دنبال میکنن. انشالله موفق وموید باشند.
فريب
Iran, Islamic Republic of
اون افرادی که تخریبی حرف زدن خودشون قصد شرکت در انتخابات اینده رو دارند.به جه قیمتی تخریب میکنید.من جای خانم دکتر بودن کزارش عملکردمو مبسوط انعکاس میدادم.
نظر
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم خانم دکتر منظور مشکلات کل استان بوده نه فقط یاسوج.
تغيير
Iran, Islamic Republic of
کامنتهای مخالف قطعا از طرف خانمهایی که قصد شرکت در انتخابات اینده شورا رو دارند درج شده.کاش ما انسانها میدونستیم دنبال جی هستیم.خانم دکتر توکلتون به خدا باشه.فقط برأی رضای خدا فعالیت کنید
بوراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درودبرخانم دکترزمانی احسنت خانم زمانی ازکسانی بوده که همیشه به فکر شهروندان بوده ودربیش ازسعولیت خود تا جای که دیدم برای مردم تلاش کرده
خواننده
Iran, Islamic Republic of
چه عجب خانم زمانی هم با نزدیک شدن انتخابات به یاد مردم و نان مردم افتاد لطفا همگی براش دست بزنید
Iran, Islamic Republic of
خوش اومه سی خوش چه خانم دکتر خانم دکتری هم اینویسه خخخخننخ
شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفم ک مردم واقعیت این متن را درک نکردن...و ب جنبه تبلیغاتی ب آن نکاه میکنند
Iran, Islamic Republic of
عملکرد بسیار ضعیف
اطمینان داشته باشید این متن را آقای صلاحی براش تهیه کرده
لر اصیل
Iran, Islamic Republic of
خیلی از شماها که مثلآ مرد هستید شهامت این خانم محترمه را ندارید پس بهتر است خ.....
Iran, Islamic Republic of
دیگه نزدیگ انتخابات شد که کاندیدها شروع به بلف زدن کنند این چهار سال کجا بودید که الان به فکر مردم بدبخت همیشه در صحنه هستید.....؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تخخخخخخ خدایی الان باز میخوای بیای نه دیگه بنده بعنوان یه جوان دیگه فکرم باز شده به عکس پوستر و شعار و این حرفها رای نمیدم
هموطن
Iran, Islamic Republic of
سلام ورود برخانم زمانی. دوست عزیز فکرکنم شورارابامجلس وزرا اشتباه گرفته برای بکارگیری جوانان
بوراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درودوسلام دکتر خانم زمانی
ممیرو
Iran, Islamic Republic of
عجب حکایتی شده...میگم این لقب دکتر دکتر دکتر هم دیگه داره طنز جامعه ما میشه....این عزیزان چطوری از کجا و یه دفعه یه شبه دکتر میشین....
عدالت
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
در جواب كامنت هاي موافق
Iran, Islamic Republic of
فقط خانم دکتر شما تو همین رسانه گزارش دفاع از زنان و کارهایی که برای ارتقای زنان به ویژه مدیریت زنان کرده را ارائه بده بقیه گزارش ها پیشکش
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم زمانی آب سد کوثر را اونهایی که باید استفاده بکنند به موقع خودش استفاده می کنند وبعد نفت هم که مختص گچساران و بهمئی می باشد و بعد عشایر دریلا هم به موقع آب آشامیدنی گیرشان میاد مشکلی ندارند حالا که نزدیک انتخابات شده مقاله نویس شدی
Iran, Islamic Republic of
دیگه عکساتون هم کارساز نیست با این عملکردتون
مسئولیت پذیری و توانمندی خانمها در مدیریت رو بردین زیر سوال
خدارحم
Iran, Islamic Republic of
و گوسنی نهی نهی بورکی کردیم
آشنا
Iran, Islamic Republic of
زهرا خانم همه می دونند شما.. شده را میخوری اگه یاسوج کاندید شورا نمی شدی تا صد سال دیگه خواب شورا را هم نمی دیدی
افتخاربویراحمد
Iran, Islamic Republic of
وقت انتخابات هست خانم زمانی پس اینقدر نمیخواد تعریف وتجزیه وتحلیل کنید هر کسی خودش میدونه چه اتفاقاتی میفته
ممدو
Iran, Islamic Republic of
راستی قضیه کپی برداری پایان نامه به کجا رسید
یوسف
Iran, Islamic Republic of
عضو محترم شورای شهر چرا خودت کاری نمی کنی همه بودند حرف بزنن
محمد
Iran, Islamic Republic of
خانوم زمانی قبول کن در حد انتظارات ظاهر نشدی...پس چهره ی فعالیت سیاسی خودت رو از این بیشتر سیاه نکن وب فکر ثبت نام برای دور جدید شورای شهر نباشید
بوراحمدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودرود ماکه دورقبل همه اعضای خانوده واکثریت فایل واقوام به شمارای دادیم وازعملکرد شما راضی بودیم وبه امیدخدابازهم روی رای کل خانوده ماحساب کن انشالابه امیدخدا
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
حرفهای شما قابل هضم نیسن از این حرفها به منظورهای مختلف زیاد طده می شود دیگه گیرایی ندارد ولی با تغیر نام استان موافقم زیرا این نام را به ما تحمیل کرده اند نام واقعب ما نبست
نازنین
Iran, Islamic Republic of
مردم عزیز استان وشهرما به جای اینکه به فکر تخریب شخصیت دکتر زمانی باشید به فکر اباد شدن این شهر باشید وعملکرد درست;هرکدام از عملکرد های دکتر زمانی اشتباست شما حق اعتراض دارید در صورتی که جز خوبی کاری نکردند وکسی رو از خودشون نرنجوندند;انصاف نیست جواب خوبی رو با بدی داد
سلللللللللام خانم زمانی شریف و معزز.اخ و صد اخ به غیرت دوستان و اشنایان گذشته که با با بستن کمر غیرت وهمکاری به خاطر حضرت عالی از همه چیزشون گذشتند و شمارا در صندلی اول نشاندند بسا بسا بسا برای مردم کاری انجام دهید اما با زیرکی افراد کوته بین دورو برت که انگشت شمار بس نیستندهمه شهر را رنجوندی و حاشا به غیرتت که باز هم با صدای شنیدن زنگ شورا افتابی شدی چکارمیخواهی بکنی/چه کاری بلدی/ چی ازدستت ساخته است.خواهشا برو بشین و دلت را خونه تکانی کن .به خدا ادم بدی نیستی اما حیف که با بدان کمر همت بسته شد برا کم فکری و کم کاری برا شهر و روستات.اما باز هم گرفتار غیرتم.رویم سیا که باز فقط به خاطر اشنا بودن بهت رای میدهم.خدایی اگه واگه باز رفتنی شدی برا ی ابادانی شهر و کار جوانانمان بجنگ
نواب
سلام خدایی دست از سر این مردم همیشه در صحنه بردار.بسه دیگهچی فکر میکردی.چی از اب در اومدی
قوام بویر...
به شرفم دیگه.. قشنگ هیچ کدومتون را ن..
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1