تاریخ انتشار
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۲۱۳۰۹۵

استان رتبه سوم خودکشی/خودکشی دو جوان در دو روز/افزایش تلفات واژگونی خودرو در اطراف شهر یاسوج/خدمات رسانی کمیته خیرین جهادی/برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی/اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم گچساران/ارائه الکترونیکی اوراق قضایی در کهگیلویه/ارائه خدمات پزشکان بس

۰
کبنا ؛استان رتبه سوم خودکشی
کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ خودکشی منجر به فوت در رتبه سوم کشور قرار دارد.
مدیر کل امور اجتماعی استاندار در نشست بررسی علل کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم خودکشی در کشور، خودکشی در استان با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد در زمینه خودکشی منجر به فوت در جایگاه سوم کشور قرار دارد گفت: از حدود هزار نفر در استان ۱۱نفر اقدام به خودکشی می‌کنند.
حجت الاسلام می‌رمحمدی با اشاره به اینکه استفاده از ابزار‌های هنری، حضور در مدارس و استفاده از برنامه‌های فرهنگی نقش مهمی در کاهش این آسیب اجتماعی داردگفت: رفع این آسیب اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولتمردان است که باید به صورت ریشه‌ای حل شود.
رئیس پزشکی قانونی استان نیز در این نشست باارایه آماری از تعداد خودکشی منجر به فوت در استان گفت: پارسال ۴هزار و۲۹مورد پرونده‌ی پزشکی در کشور ثبت شد که ۷۷ پرونده مربوط به کهگیلویه و بویراحمد بود.
کامروز امینی به تفکیک آمار خودکشی در کشور اشاره کرد و افزود: پارسال در کشور ۲هزارو۸۹۱نفر مرد و هزار و ۱۳۸نفر زن در کشور خودکشی کردند که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این آمار ۷۷ نفر (۵۰ مرد و ۲۷ زن) بوده است.
وی با اشاره به اینکه آمار سال ۹۴نسبت به سال قبل از آن ۳۷ ممیز ۵ دهم درصد رشد داشته است گفت: شاخص خودکشی به نسبت جمعیت در کشور ۵ ممیز یک دهم درصد است که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد عدد ۱۱ را نشان می‌دهد.
امینی در ادامه گفت: استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی وسیستان و بلوچستان جزو چهار استان آخر در زمینه خودکشی است.
وی افزود: ۵۳ درصد از خودکشی‌ها به صورت حلق آویز است و در کهگیلویه و بویراحمد ۵۷ درصد خودکشی‌ها به این روش انجام می‌شود.
امینی به امار خودکشی در ۸ماهه‌ی امسال هم اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۴۷پرونده‌ی فوتی در استان ثبت شده است.
زارع‌پور مدیر کل اموزش وپرورش استان با بیان اینکه به ازای هر ۱۵دانش آموز یک ساعت مشاوره در مدارس استان انجام می‌شود گفت: برگزاری نمایشگاه‌های سیار در زمینه آسیب‌های اجتماعی وکارگاه‌های آموزشی ویژه والدین از دیگر برنامه‌های این دستگاه برای مقابله با این آسیب است.
فتاح محمدی معاون سیاسی وامنیتی استاندار نیز بر همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمینه استفاده از راه حل بازدارنده برای جلوگیری وکاهش این پدیده‌ی شوم تاکید کرد.
خودکشی دو جوان در دو روز
دو جوان کهگیلویه و بویراحمدی در ۲۴ ساعت اقدام به خودکشی کردند.
یک جوان ۳۱ساله گچسارانی با حلقه آویز کردن خود به زندگی‌اش پایان داد. این خودکشی در پانصد دستگاه گچساران به وقوع پیوسته است. علت این خودکشی مشخص نیست و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد. این جوان متاهل و دارای یک فرزند ۷ ماهه می‌باشد. این دومین خودکشی طی ۴۸ ساعت گذشته در استان بوده است.
حوالی ساعت ۱۴ روز گذشته، جوان ۳۲ ساله اهل یکی از روستاهای بخش پاتاوه در شهرستان دنا نیز با خودکشی به عمر خود پایان داد.
افزایش شمار تلفات واژگونی خودرو در اطراف شهر یاسوج
شمار تلفات واژگونی یک دستگاه خودروی پراید که روز جمعه در جاده یاسوج به سپیدار در شهرستان بویراحمد رخ داد به چهار نفر افزایش یافت.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در جاده یاسوج به سپیدار سه نفر، دیروز جان خود را در حین تصادف از دست دادند.
سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: نفر چهارم جمعه شب به دلیل جراحات وارده در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج جان داد.
وی بیان کرد: واژگونی پراید به علت ناتوانی در کنترل خودرو ناشی از تخطی راننده از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده بوده است.
سیاهپور اظهار داشت: این تصادف در کیلومتر ۴۵ جاده فرعی یاسوج به سپیدار رخ داد.
۲ کودک مجروح سرنشین خودرو در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در حال مداوا هستند.
خدمات رسانی کمیته خیرین جهادی
کمیته خیرین جهادی امیرالمومنین (نور الشهدا) بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در جهت انجام رسالت خود و طرح کمک‌رسانی به محرومین، تعدا ۳۰ بسته کمکی را بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع کرد.
کمیته خیرین دانشجویی امیرالمومنین (نور الشهدا) بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با چندسال سابقه فعالیت در زمینه‌های مختلف از جمله؛ شناسایی و اعزام بیماران قلبی، سوختگی، مغزی و بیماری‌های چشمی به تهران جهت درمان و مداوا به صورت رایگان که خود توان مالی ندارند، برگزاری مراسم قربانی در اعیاد مختلف و توزیع موارد غذایی در بین یتیمان و خانواده‌های بی‌بضاعت شناسایی شده، تحویل اقلام غذایی به ۵۰ خانوار مستضعف تحت تکلف این کمیته و چندین موارد دیگر مشغول به فعالیت می‌باشد.
در راستای برنامه خدمت رسانی این کمیته دانشجویی، ۳۰ بسته کمکی برای دانش آموزان بی‌بضاعت و مستضعف شناسایی شده در استان تهیه و اهدا شد.
این اقلام شامل وسایل نوشت افزاری، کیف و کتاب بودند که همه به صورت بسته بندی شده آماده و توزیع شد.
برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی
همزمان با هفته بسیج نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دوگنبدان برپا شد.
مسئول بسیج سازندگی گچساران گفت: در این نمایشگاه شرکت کنندگان محصولات برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در گچسارانخود را در زمینه اقتصاد مقاومتی در معرض دید عموم قرار دادند.
فردوس ناصر‌زاده افزود: محصولات این نمایشگاه در ۴ غرفه صنایع تبدیلی، لبنیات، گیاهان دارویی و عسل برپا شده است.
مسوول بسیج سازندگی گچساران گفت: بسیج سازندگی در راستای شعار سال و حمایت از طرح‌های اقتصادی آماده همکاری با متقاضیان است.
فردوس ناصر‌زاده افزود: در یکسال گذشته ۷۰ فقره تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.
اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم گچساران
با هدف ارائه خدمات درمانی جمعی از پزشکان بسیجی به مناطق کمتربرخوردار گچساران عزیمت کردند.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: یک پزشک، دو پرستار، کار‌شناس اعزام تیم پزشکی به مناطق کمتر برخوردار گچسارانمبارزه با بیماری‌ها به همراه دارو و تجهیزات پزشکی به روستاهای جهاد آباد و ناصر اباد گچساران عزیمت کردند.
سرهنگ نورایی نسب با بیان اینکه اعزام تیم‎های پزشکی به مناطق کمتر برخوردار به مناطق روستایی در فصول مختلف سال اجرا می‌شود گفت: پزشکان و پرستاران داوطلبانه در این طرح شرکت می‌کنند.
نورایی نسب افزود: در این طرح علاوه بر خدمات درمانی، کار‌شناسان بهداشتی در زمینه‌ی جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و مسایل بهداشتی به روستاییان اموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.
وی گفت: اعزام پزشکان بسیجی به مناطق محروم از طرح‎های موفقی است که مورد استقبال روستانشینان قرار گرفته و رضایتمندی اهالی این مناطق به ارمغان آورده است.
ارائه الکترونیکی اوراق قضایی در کهگیلویه
با اجرای طرح ابلاغیه الکترونیکی اوراق قضایی به صورت الکترونیک به شاکیان در کهگیلویه ابلاغ می‌شود.
رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه در نشست با رسانه‌ها با اعلام این خبر گفت: براساس ماده ۱۵۵ و۶۵۵ قانون دادرسی مصوب سال ۹۲ ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی به صورت الکترونیک به طرفهای دعوی ابلاغ می‌شود.
کرمی افزود: براساس این طرح افراد شاکی و متقاضی دعوی پس از مراجعه به دادگستری شهرستان به سامانه سنا ارجاع داده شده و نام نویسی می‌شوند.
وی به همراه داشتن اوراق هویت از جمله شناسنامه، کارت ملی، کدپستی، شماره خط تلفن به همراه یک دستگاه تلفن برای نام نویسی در سامانه سنا را ضروری دانست و گفت: پس از نام نویسی در این سامانه و ایجاد حساب کاربری ابلاغیه به صورت پیامک برای افراد ارسال می‌شود.
کرمی با بیان اینکه تاکنون هزارو ۱۰۰ نفر از مراجعه کنندگان به دادگستری شهرستان در سامانه سنا نام نویسی شده‌اند گفت: خدمت رسانی آسان، کاهش اطاله‌ی دادرسی، کاهش هزینه‌ها، تسریع در روند پرونده‌ها، کاهش زمان دادرسی پرونده‌ها، احترام به حریم خصوصی افراد، جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در امر ابلاغ سنتی، جلوگیری از رفت و آمد مردم، دریافت اوراق قضایی بدون مراجعه حضوری و کاهش نیروی انسانی را از مزایای این طرح عنوان کرد.
وی از راه اندازی دفتر خدمات قضایی در شهرستان کهگیلویه در آینده نزدیک هم خبرداد وافزود: پس از راه اندازی این دفتر تمام مراحل سامانه سنا و حتی طرح شکایت علاوه بر دادگستری در این دفتر خدمات قضایی نیز به مردم ارائه می‌شود.
کرمی گفت: براساس این طرح ابلاغیه‌ها به صورت پیامک برای مردم ارسال که در صورت دریافت پیامک ابلاغیه قانونی محسوب می‌شود.
ارائه خدمات پزشکان بسیجی در باشت
جمعی از پزشکان جامعه بسیجی استان باحضور در روستاهای بخش بوستان شهرستان باشت به مردم خدمات درمانی رایگان ارائه کردند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی باشت گفت: جمعی از پزشکان با حضور در اعزام پزشکان به مناطق دورافتاده شهرستان باشتروستاههای کته وچم خون از توابع بخش بوستان شهرستان باشت به مردم این مناطق خدمات درمانی وبهداشتی ارائه کردند.
مهدی قیصری با بیان اینکه این طرح به مناسبت هفته اجراشد افزود: بسیج گروه سلامت جامعه پزشکی شهرستان باشت با حضور در روستا‌ها بیماران را معاینه وداروی رایگان به آنان دادند.
وی گفت: همچنین به برخی مردم نیز مشاوره پزشکی وروان پزشکی ارائه شد.
اعزام دانشجویان جهادگر به مشهد
به مناسبت هفته بسیج، ۸۰ نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد توسط بسیج دانشجویی استان به مشهد مقدس اعزام شدند.
این کاروان به مناسبت هفته بسیج و با حضور دانشجویان خواهر دانشگاه‌های استان به مشهد مقدس اعزام شد.
طول دوره سفر این کاروان دانشجویی شش روز و برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.
لازم به ذکر است، این دانشجویان، جهادگران حاضر در اردوهای جهادی ایام مختلف سال بودند که توسط بسیج دانشجویی استان در مناطق محروم برگزار می‌شد.
برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با استرس
کارگاه آموزشی مقابله با استرس در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران برگزار شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: در این کارگاه آموزشی کارگاه آموزشی مقابله با استرسشرکت کنندگان با عوامل ایجاد و تشدید کننده استرس در محیط کار و خانواده، آسیب‌های استرس به جسم و روان و همچنین کاهش بهره وری در محیط کار آشنا شدند.
علیرضا گرامی افزود: در این کارگاه آموزشی در زمینه راههای مقابله و مدیریت استرس در زندگی فردی، خانوادگی و شغلی به همراه روش‌های عملی کسب آرامش بحث وتبادل نظرشد.
به گفته کار‌شناسان فشار روانی یکی از عوامل ایجاد بیماری قلبی، سرطان، مشکلات ریوی، محرومیت‌های ناشی از سوانح، سیروز کبدی و خودکشی است که شش مورد از مهم‌ترین علل مرگ و میر مردم محسوب می‌شوند.
یادواره شهدای فرهنگی گچساران
یادواره شهدای فرهنگی گچساران با حضور مسئولان فرهنگی، فرماندار گچساران و استاد حوزه علمیه شهرستان گچساران و به همت بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه و بویر احمد در دبیرستان پسرانه شاهد برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد‌سعید دریس در این مراسم با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای ۲۰ شهید فرهنگی است، گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون شهیدان این انقلاب هستند و شهدای فرهنگی بهترین الگو برای دانش‌آموزان و معلمان امروزی هستند.
دریس تصریح کرد: دانش‌آموزان باید وصایای شهدا را به خوبی انجام بدهند تا به راه کمال و سعادت دستیابی پیدا کنند. چون دانش‌آموزان آینده‌سازان مملکت اسلامی هستند و با سلاح عمل و دانش می‌توانند به جنگ تباهی‌ها بروند.
دریس اذعان کرد: حفظ یاد و خاطره شهدا یک وظیفه مهم فردی و اجتماعی است و اگر به این امر مهم بی‌توجهی شود آثار منفی آن در ابعاد مختلف جامعه نمایان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید بهترین نوع مرگ، مرگ شهادت است زیرا با شهید شدن زندگی به اتمام نخواهد رسید.
حجت‌الاسلام دریس با بیان اینکه زندگی در این عالم متفاوت و متنوع است، گفت: زندگی بعد از مرگ هم متنوع و متفاوت است.
مدرس حوزه علمیه شهرستان گچساران اظهارداشت: دشمنان در ۸سال دفاع مقدس در پی جنگ سخت در فکر نابودی کشور و جوانان ایران اسلامی بودند که جوانان آن دوران با اهدای خون خود به نظام جمهوری از کیان کشور دفاع کردند.
حجت‌الاسلام دریس ادامه داد: جوانان آن دوران با جنگ سخت رو در رو بودند و اما امروزه کشور و جوانان با سخت نرم مانند ماهواره و فضای مجازی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی گفت: امروز دانش‌آموزان ما با تاسی از راه و منش شهدا می‌توانند در مقابل هر حربه‌ای ایستادگی کنند.
حجت‌الاسلام دریس در پایان گفت: شما دانش‌آموزان باید ادامه دهنده راه شهدا باشید و لازمه این مسیر داشتن بصیرت است.
جاری شدن سیلاب همزمان با آب شدن برف
کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی گفت: احتمال جاری شدن سیلاب با آب شدن برف‌ها در روز دوشنبه وجود دارد.
امیر سرکرده اظهار داشت: امروز بارش باران در جنوب و جنوب غرب کشور به ویژه استان‌های بوشهر، شمال هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بخش‌هایی از یزد، جنوب اصفهان، لرستان و خوزستان ادامه دارد.
وی ادامه داد: تا فردا از شدت بارش‌ها و میزان وزش باد در هرمزگان کاسته می‌شود. بر همین اساس از میزان غلظت‌ها کاسته خواهد شد.
به گفته کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی، با توجه به بارش برف در مناطقی از کشور در ساعات شب با کاهش دما مواجه می‌شویم. امروز حداقل دما در تهران به منفی ۵ درجه زیر صفر رسید. این در حالی است که حداقل دمای همدان به عنوان سرد‌ترین مرکز استان منفی ۱۶ درجه بود.
سرکرده با بیان اینکه روند افزایش دما ادامه دارد، افزود: روند افزایشی روز دوشنبه کمی نگران کننده می‌شود چرا که بخش عمده برف‌های باریده شده آب شده و با روان آب و سیلاب مواجه می‌شویم.
وی در مورد زمان آغاز دوباره بارش‌ها گفت: از روز سه شنبه از کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان بارش‌ها آغاز شده و این بارش عصر چهارشنبه در تهران به صورت برف و باران خواهد بود.
همایش راز جاودانگی عاشورا
همایش راز جاودانگی عاشورا در سالن اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مدرس حوزه علمیه قم در همایش راز جاودانگی عاشورا که با حضور فرهنگیان استان همایش راز جاودانگی عاشورا در یاسوج برگزارشد، گفت: براساس قرآن کریم و روایات ائمه معصوم (ع) شهید به واسطه تقدیم خالصانه جان در راه حق جاودانه است و بنیان عاشورا، شهادت عارفانه و عاشقانه است.
حجت الاسلام بهشتی افزود: هرچه از حادثه عاشورا ۶۱ هجری می‌گذرد دل‌ها شور حسینی بیشتری دارند وبزرگ‌ترین راهپیمایی جهان در اربعین وحضور در کربلا سندی بر این ادعاست.
وی گفت: اراده ومشیت الهی واخلاص سرور و سالار شهیدان عوامل مهم دیگر در جاودانگی این مکتب والاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1