تاریخ انتشار
جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۲۱۲۹۵۰

فیش‌های نجومی محصول نبودن تفکر بسیجی/ایستادگی بسیج بر اصول و مبانی انقلابی/عملکرد ۳۷ساله بسیج قابل تقدیر/الگو بسیجی از بعثت/بسیج، خدمتگذار مردم /تشکیل بسیج، ظالمان دنیا را به بن‌بست رسانده/حرکت بالنده نظام اسلامی را بسیج فراهم کرده/عظمت جمهوری اسلامی مدیو

۱
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
فیش‌های نجومی محصول نبودن تفکر بسیجی در برخی افراد است
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: فیش‌های نجومی محصول نبودن تفکر بسیجی در برخی افراد است.
حجت‌الاسلام اسماعیل در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
وی در ادامه به تجمع اربعین حسینی اشاره و یادآور شد: تجمع اربعین نمایش قدرت و اقتدار اسلام بود و یک مانور برای جهانی شدن جبهه مقاومت است.
صلواتی در ادامه به سالروز تشکیل بسیج در ۵ آذر اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی یعنی احساس مسئولیت در قبال جامعه و دیگران و وارد گود شدن برای خدمت به جامعه بدون چشم داشت و بسیجی عنصری است مردمی که با ایمان و بصیرت و اتحاد، از حیثیت و شرافت جامعه و ارزش های دینی و انقلابی پاسداران صیانت می کند.
وی تاکید کرد: بسیجی صاحب تفکر جهادی و انقلابی است و با الهام از حماسه های تحول آفرین همچون بعثت نبوی و غدیر علوی و عاشورای حسینی راست قامت و استوار در برابر هرگونه بی عدالتی و ظلم و فتنه می ایستد و با همه وجود برای خدمت خالصانه و بی‌منت به خلق خدا سر از پا نمی شناسد.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه امروز عده ای بسیج را متهم به تندروی می کنند که این ظلم است، اضافه کرد: همین روحیه انقلابی بسیج باعث قوام کشور است و علت بیشتر مشکلات کشور و موانع پیشرفت فاصله گرفتن از روحیه تفکر و فرهنگ بسیجی است و فیش های نجومی محصول نبودن تفکر بسیجی و فرهنگ بسیجی است.
صلواتی، توصیه بسیجیان به روحیه ایثار و شهادت و در برابر منکرات ایستادن عنوان کرد: از بسیجیان می‌خواهم با کسانیکه با فکر لیبرالی‌‌شان از آمریکا چهره بزگ شده درست می‌کنند و از سران نانجیب فتنه قبح زدایی می‌کنند، مقابله نمایند.
وی به روز وقف اشاره و خواستار احیای سنت حسنه وقف کرد و در ادامه به رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم(ص) و امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: باید در جامعه تلاش کنیم زندگی امام رضایی داشته باشیم و در روز شهادت ائمه اهمیت دهیم و در مراسم شهادت ائمه شرکت کنیم.
ایستادگی بسیج بر اصول و مبانی انقلابی و اسلامی تندروی نیست
امام جمعه لنده با اشاره به برخی دیدگاه‌ها در خصوص تندرو بودن بسیج گفت: ایستادگی بسیج بر اصول و مبانی انقلابی و اسلامی تندروی نبوده بلکه گامی در جهت دفاع از حقوق ملت و نظام است.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج اجتماعی از انسان‌های مؤمن و معتقدی بوده که برای اعتلا و سربلندی نظام در عرصه‌های مختلف با خودباوری و خدامحوری در تلاش است.
وی افزود: توسعه و پیشرفته همه‌جانبه کشور در گرو ترویج تفکر و اندیشه بسیج در جامعه بوده و باید از همه ظرفیت‌ها برای گسترش آن استفاده کرد.
امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: بسیج باید به سلاح اعتقادی مسلح شود تا جامعه فرهنگی و مذهبی ما از آسیب‌های مختلف در امان بماند.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل در ادامه به لزوم تبیین و توسعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و یادآور شد: لازمه فراگیر شدن اقتصاد مقاومتی در کشور عزم و اراده بسیج و بسیجیان بوده که تا کنون دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.
وی خاطر نشان کرد: عده‌ای بسیج را متهم به تندروی می‌کنند، اما ایستادن بر روی اصول و مبانی انقلابی و اسلامی تندروی و میانه‌روی نبوده بلکه اصل و سیاستی در جهت احقاق حقوق ملت و انقلاب می‌باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: تقویت بنیان اقتصاد مقاومتی، ترویج و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف، حفاظت و حراست از بنیان و سنگر خانواده، در خدمت پیشرفت و توسعه کشور بوده از مهمترین مأموریت‌های بسیج و بسیجیان در شرایط کنونی است.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل در ادامه به روز ملی همبستگی با قدس شریف اشاره و گفت: حساسیت ملت‌های آزادی‌خواه جهان بر موضوع فلسطین و قدس شریف بر کسی پوشیده نیست ولی به دلیل اینکه دولت‌های آنان جیره‌خوار آمریکا و اسرائیل هستند تا کنون کاری از پیش نبرده است.
وی افزود: سران کشورهای عربی بدهکار اسلام، پیامبر و ملت فلسطین هستند و باید بدانند ارتباط با رژیم جعلی صهیونیسم و سران استکباری عزت و آبروی و اعتبار برای آنها نخواهد داشت بلکه نفرت و انزجار ملت‌های مسلمانان را به همراه خواهد داشت.
امام جمعه لنده بیان کرد: ملت بصیر و ولایتمدار و بسیجی ایران اسلامی هیچگاه حمایت خود را از ملت فلسطین قطع نکرده و تا رهایی قبله اول مسلمین از دست رژیم جعلی صهیونیسم بر این حمایت ادامه خواهد داد.
وی به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و گفت: مجلس عصاره و زبان گویای ملت بوده که باید در کنار قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون، در مسائل مهم داخلی و خارجی تصمیم‌گیری کند.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن داشته که نمایندگان مجلس باید با اتخاذ تصمیمات و مواضع انقلابی در برابر برخوردها و توهین‌های استکبار و غرب از عزت ملت ایران دفاع کنند.
وی یادآور شد: انتظار ملت از نمایندگان مجلس برخورد انقلابی و مبارزه با فساد اداری و اتخاذ تصمیم و مواضع درست در مقابل حقوق‌های نجومی بوده است.
امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: در برخی موارد اقداماتی شکل می‌گیرد تا ناتوانی در برطرف کردن مشکلات مردم به حاشیه برده و به فراموشی سپرده شود.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل ادامه داد: یکی از مواردی که نباید اجازه دهیم به حاشیه برود موضوع بدعهدی آمریکا در خصوص اجرای تعهدات برجام بوده که ملت ایران قاطعانه پاسخ این نقض‌ها را خواهد داد.
وی خطاب به مسؤولان و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت‌ها را به مردم بگوئید و اجازه ندهید دشمنان نظام از بدعهدی‌های خود به عنوان اهرم فشار بر ملت استفاده کنند.
عملکرد ۳۷ساله بسیج قابل تقدیر و مایه افتخار است
فرمانده حوزه مقاومت چاروسا پیش از خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی گفت: عملکرد ۳۷ساله بسیج قابل تقدیر و مایه افتخار است.
سید امین موسوی اظهار داشت: شیعیان در تجمع باشکوه و گسترده خود در اربعین حسینی، عشق خود را به امام حسین(ع) و ائمه اطهار ابراز می‌کنند.
فرمانده حوزه مقاومت چاروسا با گرامی داشت هفته بسیج عنوان کرد: همان‌گونه که بسیج در جنگ سخت و نظامی حاضر شد و مسیر دفاع مقدس را تغییر داد، می‎تواند امروز در حوزه جنگ اقتصادی و جنگ نرم نیز وارد شود و ایفای نقش کند.
وی افزود: بسیج روز افزون مستحکم تر می شود تا از دین انقلاب اسلامی دفاع کند، بسیج از همان روز اول از انقلاب اسلامی و این مرز بوم دفاع کرده و امروزه با تمام جان توان خود انقلاب رو حفظ کرده و هدف انقلاب رو پیش برده است.
موسوی یادآور شد: امروزه بسیج ما به کشورهای دیگر صادر شده، بسیج عراق، بسیج فلسطین،سوریه امروز حرکت بسیج روز به روز بیشتر می شود و این حرکت حرکتی قدرتمند بصیرتی است.
فرمانده حوزه مقاومت خاطرنشان کرد: بسیج باید همواره الگو باشد، الگو بسیج در دفاع مقدس سبب شده که امروز کشورهای جهان و کشورهای منطقه با تاسی از روحیه بسیجی در برابر نظام سلطه مقاومت کنند.
وی با بیان اینکه عملکرد ۳۷ساله بسیج قابل تقدیر و مایه افتخار است اضافه کرد: بسیجیان همیشه در صحنه حاضر و همواره یار و یاور اسلام و مسلمین بودند، هستند و حتی یک لحظه هم دست از حمایت از انقلاب و مقام معظم رهبری را برنمی‌دارند.
بسیجی از بعثت، غدیر و عاشورا الگو می‌گیرد
امام جمعه یاسوج با بیان این که بسیج نه مرز جغرافیایی، نه مرز نژادی و نه مرز سنی دارد، گفت: بسیجی از بعثت، غدیر و عاشورا الگو می‌گیرد.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد به آیه‌ای از سوره یوسف و آیه ۵۴ اشاره کرد و گفت: کسانی که مسؤولیت بیت‌المال را می‌پذیرد نباید فریب نفس اماره و دشمن را بخورد و در یک کلمه امین باشد.
امام جمعه شهر یاسوج افزود: کسی که امین است خیانت نمی‌کند و حافظ بیت‌المال جامعه است و شرط دیگر مسوولیت این است که تخصص داشته باشد لذا فرد امانتدار علاوه بر امین بودن باید تخصص نیز داشته باشد که اگر آگاه و علیم نباشد برای جامعه مشکل ایجاد می‌کند.
حسینی با تاکید بر این که کار را باید به کاردان واگذار کرد عده‌ای هستند که خوب حرف می‌زنند ولی در عمل هیچ توانمندی ندارد و به همین خاطر مسؤول باید علاوه بر امین بودن علیم هم باشد و توانایی جسمی داشته باشد.
امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: اگر مدیر با این شرایط و خصوصیت گزینش شود توانمند خوانده بود که متأسفانه عده‌ای از مدیران نه بر اساس ضابطه بلکه بر اساس رابطه انتخاب می‌شوند که برای جامعه خطرناک است.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که باید افراد توانمند در راس امور قرار داشته باشند، تصریح کرد: افراد ناتوان خودشان برای جایگزین شدن افراد توانمند کنار بروند تا زمینه خدمت هر چه بیشتر به جامعه و مردم ایجاد شود.
حسینی در ادامه اظهارات خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته به ۵ آذر اشاره کرد و گفت: امروز روز تشکیل بسیج به فرمان امام راحل است و بسیج مرز نمی‌شناسد.
وی افزود: بسیج نه مرز جغرافیایی و نه مرز نژادی و نه مرز سنی دارد و مخلصینی هستند که از بدنه اجتماع به وجود آمده‌اند و برای حفظ انقلاب سر از پا نمی‌شناسند و نام و نشان آن‌ها در گمنامی است و از خون بهای شهیدان حفاظت می‌کند و از بعثت و غدیر و عاشورا الگو می‌گیرد.
امام جمعه شهر یاسوج افزود: یکی از کارهای بسیار ارزشمند موضوع وقف است که در اول اسلام امامان و معصومان خود عامل وقف بودند و پیشینیان ما در بسیاری از نقاط کشور موقوفاتی دارند که موجب کمک به نیازمندان می‌شود.
وی با بیان سخنی از حضرت امیر در همین خصوص گفت: آن حضرت فرمودند از آن چه دارید پیش فرستید تا توشه آخرت شما باشد و کسانی که امکاناتی دارند موقوفاتی را برای رفع مشکل مستمندان وقف کنند.
امام جمعه شهر یاسوج همچنین با تسلیت ۲۸ صفر تصریح کرد: پیامبر از میان جمعی عیاش و قمارباز و قاتل جماعتی خداپرست تشکیل داد و به فرموده خود پیامبر هیچ پیامبری به اندازه آن حضرت در این راه آزار و اذیت ندید.
بسیج، خدمتگذار مردم و نظام اسلامی
امام جمعه یاسوج گفت: بسیج برای خدمت به انقلاب اسلامی و نظام مرز، نژاد و سن نمی شناسد .
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، حجت السالام و المسلمین سید علی‌اصغر حسینیامام جمعه شهر یاسوج گفت: این نهاد ارزشمند از بعثت، عاشورا و غدیر الگو می گیرد .
وی به شرایط پذیرفتن مسئولیت و مدیریت اشاره کرد و افزود: کسانی که مسئولیت می پذیرند باید هشیار باشند تا گرفتار فریب نفس اماره و دشمن نشوند و در دوران مدیریت خود امین و درستکار بمانند .
خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه مدیران ناکارآمد باید کنار بروند گفت: مسئول و مدیر باید تخصص داشته باشد زیرا اگر آگاه و با دانش نباشد برای جامعه مشکل ایجاد می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسئولیت پذیری تعهد و امانت داری را از ویژگی های اساسی مدیران سلامی خواند و گفت : کسانی که این سه ویژگی را ندارند نه لیاقت خدمت را دارند و نه اثر بخش خواهند بود .
خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه ناکارآمدی برخی مسئولان ناشی از اعمال رابطه بجای ضابطه و اشتباه در گزینش مدیران است افزود: در جمهوری اسلامی که خون بهای شهیدان و اساس آن عدالت و اخلاق است بنابراین اعطاء مسئولیت خطیر مدیریت به افراد ضعیف و ناکارآمد و نالایق شایسته نظام و انقلاب نیست .
وی با تاکید بر اینکه مدیر خوب کسی ایست که عمل کند نه شعار دهد افزود: کسانی که شایستگی مدیریت را ندارند باید میدان را خالی و به مدیران کاردان، امانت دار و متعهد واگذار کنند.
تفکر و تشکیل بسیج، ظالمان دنیا را به بن‌بست رسانده است
امام جمعه موقت گچساران با تبریک هفته بسیج گفت: تفکر و تشکیل بسیج، ظالمان دنیا را به بن‌بست رسانده است.
حجت‌الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامی‌داشت ۵ آذر روز بسیج مستضعفان اظهار کرد: پنجم آذرماه روزی است که امام خمینی(ره) با دوراندیشی عمیق نهاد بسیج را در کشور جمهوری اسلامی ایران تاسیس کرد.
صفایی افزود: تفکر بسیجیان، تفکری ناب بر پایه‌های ارزشی و انقلابی است.
وی ادامه داد: همین تفکرات بسیجی شما بسیجیان بود که امروز معادلات و محاسبات جهانی را به هم زده و ایران را استوار در مقابل دنیا قرار داده است.
امام جمعه موقت شهرستان گچساران تصریح کرد: امروز مشاهده می‌کنیم در کشورهای مظلوم عراق، سوریه و لبنان همین تفکر و تشکیل بسیج ظالمان دنیا را به بن‌بست رسانده است.
وی خاطرنشان ساخت: امام به ما آموخت که چگونه می‌توان با تکیه بر اراده و قدرت در برابر ظالمان ایستادگی کنیم.
صفایی به روز شهادت شهید مدرس اشاره کرد و گفت: کسانی که در خانه ملت قرار می‌گیرند باید مدرس باشند.
امام جمعه موقت شهرستان گچساران خطاب به نمایندگان بیان کرد: نمایندگان باید مدرس را الگوی خود قرار دهند چرا که او نماینده مردم بود.
صفایی در ادامه به مسأله برجام اشاره کرد و افزود: عهدشکنی آمریکایی‌ها در دنیا عادی شده است و مسوولان باید فصل‌الخطابشان مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان باشد.
حرکت بالنده نظام اسلامی را بسیج فراهم کرده است
امام جمعه موقت باشت گفت: بسیج در حقیقت کلید رفع همه مشکلات کشور بوده و حرکت بالنده نظام اسلامی را فراهم کرده است.
حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی در نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: از موارد تقوا محبت داشتن به ائمه معصومین (ع) است.
امام جمعه موقت باشت با گرامی‌داشت روز ۵ آذر و تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل(ره)با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم و بسیجیان بیان داشت: بسیج لشکر انقلاب و مظهر مردم سالاری دینی و متکی بر بصیرت است، کلمه به کلمه مفهوم دارد و باید توضیح داده شود.
وی ادامه داد: روحیه بسیجی یعنی خدا را همواره در کنار و همراه خودمان دیدن و دچار یأس، ناامیدی و به بن‌بست نرسیدن است، بسیج در حقیقت کلید طلایی برای رفع همه مشکلات کشور بوده و حرکت بالنده نظام اسلامی را بسیج فراهم کرده است.
بلادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص افراد ضعیف‌النفسی که دچار ترس از دشمن و روحیه ما نمی‌توانیم شده‌اند بیان داشت: با اتکا به قدرت الهی و باور قدرت حضور مردم می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد و از هیچ قدرتی هم نهراسید.
این خطیب جمعه خطاب به مسئولان سه قوه افزود: همه می‌دانیم که بسیج و بسیجی ستون این نظام اسلامی است، اگر در حق این گروه ارزشمند کوتاهی کنیم فردای قیامت مسؤولیم و عذری نداریم.
بلادی با اشاره به حادثه اسفناک حله عراق بیان داشت: در این حادثه دلخراش باز دست یزیدیان عالم از آستین بیرون آمد و به جنگ یاران سیدالشهدا (ع) آمدند که این حادثه را به امام زمان(عج) ، مقام معظم رهبری و همه ارادتمندان به ائمه معصومین(ع) تسلیت عرض می‌کنیم.
امام جمعه موقت باشت در رابطه با ۷ آذر روز وقف اظهار کرد: وقف عمل خداپسندانه‌ای است که بر خیرات و مبرات صاحبش می‌افزاید و تا وقف باقی بوده این ثواب در پرونده اعمال آن شخص نوشته خواهد شد.
بلادی به ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) اشاره و این ایام را تسلیت عرض کرد.
وی در پایان با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس و تبریک این روز به نمایندگان بیان داشت: نمایندگان مجلس فقط و فقط انقلابی فکر کنید و انقلابی تصویب کنید.
استاد دانشگاه امام حسین: عظمت جمهوری اسلامی مدیون تفکر بسیجی است
عضو هیات علمی دانشگاه دانشگاه امام حسین (ع) گفت: عظمت جمهوری اسلامی در دنیا مدیون تفکر بسیجی در عرصه های مختلف است و این راه باید ادامه یابد.
سردار هادی مقدسی با بیان اینکه دشمنان به دنبال آسیب رساندن به نظام و انقلاب هستند افزود: به دلیل دینداری و غیرت مردم ولایتمدار ایران دشمنان تاکنون به اهداف شوم خود نرسیده‌اند.
وی بیان کرد: ضربه زدن به انقلاب اسلامی، بی تفاوت کردن مردم و نسل جوان به انقلاب و آرمان‌های آن از اهداف مهم دشمنان نظام و انقلاب است.
مقدسی با بیان اینکه دشمنان به دنبال نفوذ در ایران هستند افزود: دشمنان اسلام و انقلاب از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون توطئه‌های زیادی از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی علیه انقلاب مردم ایران انجام دادند اما موفق نشدند.
وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: این مقاومت و پایداری نقش کلیدی در تعیین سرنوشت جنگ داشت.
مقدسی با بیان اینکه دشمنان بعد از اسلام و قرآن‌هراسی، شیعه و ایران‌هراسی را در برنامه خود قرار داده است گفت: امروز مسلمانان جهان به ایران اسلامی چشم دوخته اند.
وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.
مقدسی با بیان اینکه دولت باید دولت اسلامی باشد افزود: دولت نباید به دنبال حمایت از حقوق بگیران نجومی باشد.
وی گفت: رمز ایستادگی جاودانه در مقابل دشمنان و دفع تهدیدات آنها فقط بهره گیری از تفکر بسیجی است.
چشم امید نفوذی‌ها به آمریکاست/ برجام دردی از مشکلات کشور را دوا نکرد
سردار هادی مقدسی پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان شهرستان گچساران اظهار کرد: امروز در جمع بسیجیانی هستیم که بوی خوش عطر شهادت می‌دهند.
جانشین معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز در عصری زندگی می‌کنیم که کلام امام راحل راهگشای زندگی ماست.
مقدسی افزود: ندای امام در سال ۵۷ که می‌فرماید بسیج ۲۰ میلیونی باید در کشور تشکیل شود، پشت استکبار را به لرزه درآورده است.
وی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس تصور نمی‌کردند که حرکت و فرمان تاریخی امام به سرانجام برسد و نتیجه دهد.
سردار مقدسی بیان کرد: کشور ایران چنان برای انگلیس و آمریکا مهم بود که در سال ۵۷ کارتر به ایران می‌آید و ایران را به عنوان منطقه آرام و امن معرفی می‌کند.
جانشین معاونت فرهنگی سپاه انقلاب اسلامی بیان کرد: کشور ایران از دو جهت برای کشورهای غرب حائز اهمیت است اول اینکه ایران به عنوان منطقه آرام و امن بوده و ثانیا دارای نفت و انرژی است.
مقدسی ابراز داشت: نظریه‌پردازان غربی در قبل از پیروزی نظام می‌گویند، هر کسی که بخواهد بر کشور ایران مسلط باشد باید خاورمیانه را داشته باشد و کسی که بخواهد بر دنیا مسلط باشد، ایران و خلیج فارس را با هم باید در دست داشته باشد.
وی به اهمیت ایران قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: اهمیت ایران برای غرب قبل از پیروزی مساله نفت و انرژِی بود که در سال ۵۲ روزانه کشور ایران ۷ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد که ۶ میلیون بشکه آن به قیمت یک دلار به کشورهای غربی فروخته می‌شد.
سردار مقدسی به دست نشانده غرب در کشور ایران اشاره کرد و افزود: شاه دست نشانده کشورهای غربی در ایران اسلامی بود تا جایی که محمدرضا شاه در بیانیه‌های خود اعتراف کرده بود، من دست نشانده آمریکا در ایران هستم.
جانشین معاونت فرهنگی سپاه اذعان کرد: در آن زمان شاه جشنی در شیراز به عنوان جشن فرهنگ به پا کرد و دختران و پسران ایرانی را در مقابل خارجی‌ها عریان به نمایش گذاشت تا بلکه به آمریکا و انگلستان بگوید ما متمدن شده‌ایم.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: اما با ورود امام در آن زمان و رهنمودهای ایشان کشورهای غرب آمریکا و انگلستان نتوانستند در مقابل امام راحل ایستادگی کنند.
سردار مقدسی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، غرب با وارد کردن عوامل نفوذی به دستگاه دولت می‌خواستند دوباره بر ایران تسلط پیدا کند.
وی افزود: عوامل نفوذی در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در آن زمان حضور داشتند.
سردار مقدسی بیان کرد: بنی‌صدر یکی از عوامل نفوذ بود که با امام راحل از فرانسه به ایران آمد.
وی اظهار کرد: وقتی عناصر نفوذ مانند لانه جاسوسی در ۱۳ آبان توسط دانشجویان تسخیر می‌شود، امام کمتر از یک ماه دستور تشکیل نهاد بسیج ۲۰ میلیونی را می‌دهد.
سردار مقدسی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای جلوگیری از پیشروی اسلام، صدام را مجهز می‌کنند که صدام در آخرین جملات خود در قبل از اعدام می‌گوید، تنها کسی که توانست جلوی ایران ایستادگی کند من هستم.
وی عنوان کرد: امروز جمعیت مسلمان در جهان به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر رسیده است در حالی که جمعیت مسیحیان یک میلیارد و ۱۰۰نفر در دنیاست.
سردار مقدسی در ادامه سخنان خود به گروه‌های داعشی، القاعده و تکفیری اشاره کرد و گفت: امروز یک میلیارد و ۷۰۰ مسلمان در جهان چشم امیدشان به بسیجیان ایران اسلامی است.
وی به تحریم‌های غرب علیه ایران در این دوران اشاره کرد و افزود: تحریم‌هایی آمریکا علیه ایران انجام داده و ۲۰۰ میلیارد دلار پول ایران را آمریکا در بانک‌های خود بلوکه کرده و ایران را در برابر تحریم‌های سخت قرار داده است.
سردار مقدسی اذعان کرد: اما کشور ایران با رهنمودهای رهبری توانسته است در برابر این تحریم‌ها ایستادگی کند و عزت ملت ایران را به پایین نکشاند.
وی گفت: امام خامنه‌ای می‌فرماید، دوران ما از دوران جنگ احد کم‌تر نیست، درست است که  جنگ بر ما تحمیل شد و جنگ غنی بر فقر بود اما ما خود را در جنگ پیدا کرده‌ایم، درست است که شهدای هسته‌ای از دست داده‌ایم اما عزت ایران مهم‌ است.
سردار مقدسی تصریح کرد: شما بسیجیان در دهه سوم هستید که اجتماع مدافعان حرم حریم اهل بیت را تشکیل داده‌اید و امروز آن را به نمایش گذاشته‌اید، امروز به خود افتخار کنید همان‌طور که امام به وجود بسیجیان در کشور افتخار می‌کرد.
این مسئول بیان کرد: در دوران امامت امام علی(ع)زمانی که امام دستور جهاد می‌دهند پیروان آن زمان مشکلاتی را بوجود می‌آوردند تا امام را همراهی نکنند.
وی ادامه داد: در زمان شهادت امام علی(ع) هنوز جنازه ایشان به خاک سپرده نشده  که سران فتنه به دور هم جمع شده‌اند.
سردار مقدسی افزود: امام خامنه‌ای می‌فرماید، امت من از امت امامان پیشین بهتر هستند چرا که شما بسیجیان با اقتدار علمی و عملی و همچنین با تهذیب و آمادگی جلوی ترفندهای دشمنان ایستادگی می‌کنید.
این مسئول بیان کرد: امروز امریکا برای نفوذ به ایران چشم امید به عوامل نفوذی در این کشور بسته است.
وی ادامه داد: در کشور هم عناصر نفوذی وجود دارد که چشم امید خود را به آمریکا بسته‌اند.
سردار مقدسی ادامه داد: وقتی سه سال با کدخدا همراهی کرده‌ایم و جواب نداده است باید اقتصاد مقاومتی را با جوانان کشور ساخت.
وی افزود: آمریکا دلسوز ایران و این مردم نیست.
سردار مقدسی اظهار کرد: امروزه آنهایی که قولهای بیهوده می‌دهند که با برجام تمام مشکلات ایران حل می‌شود حرف آن‌ها چیزی جز دروغ نبوده است.
وی افزود: امروزه بسیجیان سد راه عوامل نفوذی در کشور هستند، جریان نفوذی که می‌گوید آب، هوا و مشکلات مردم با برجام حل می‌شود.
سردار مقدسی ادامه داد: اما دیدند با برجام مشکلی حل نمی‌شود،  و می‌گویند که برجام را ما نیاوردیم.
جانشین معاونت  فرهنگی سپاه بیان کرد: ۳ سال است که رهبر برای حل مشکلات تنها یک راه حل را برای آن متصور است آن هم در برابر مشکلات و تحریم‌ها باید ایستادگی و مقاومت کرد.
وی تاکید کرد: شما بسیجیان با ایستادگی و مقاومت پاسخ محکمی به عوامل نفوذی خواهید داد.
مقدسی تصریح کرد: دولت باید دولت اسلامی باشد و دولتی را باید دنبال کنیم که به دنبال حمایت از حقوق بگیران نجومی نباشد.
سردار مقدسی افزود: دولتی باید حامی مستضعفین  و فصل‌الخطابش سخنان رهبری باشد
تا زره ولایت‌فقیه بر تن بسیجیان است، دست دشمن به بال سرخ عاشورایی نخواهد رسید
رزمنده هشت سال دفاع مقدس در اجتماع بزرگ بسیجیان چرام گفت: تا ولایت فقیه در این مملکت حاکم بوده و در عمق وجود بسیجیان جا دارد، دست دشمن به بال سرخ عاشورایی نخواهد رسید.
به مناسب هفته بسیج تجمع بزرگ بسیجیان با حضور مسئولان محلی، اقشار مختلف مردم و بسیجیان شهرستان چرام در محل مصلای قدیم این شهرستان برگزار شد.
سرهنگ محسن عدالتمند در این تجمع با اشاره به هفته بسیج و با بیان اینکه همه روزهای بسیج روز خدمت‌گزاری است، اظهار کرد: بسیج همزاد انقلاب بوده اگر زایش انقلاب را آغاز انقلاب بگیریم بسیج هم همزاد انقلاب بوده و اگر زایش انقلاب را پیروزی انقلاب اسلامی بگیریم باز هم بسیج همزاد انقلاب است.
این یادگار هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: می‌توان گفت به وجود آورنده انقلاب بسیج است تفکر و اندیشه بسیجی و فرهنگ بسیجی موجب انقلاب شد و می‌توان گفت انقلاب موجب تشکل بسیج و بسیجیان شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و بسیج از هم جدانشدنی هستند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی یک سری ویژگی، شاخص و اوصافی دارد که هم بزرگان آن را تعریف کردند و هم زاویات آن بر همه روشن شده و آن هم این است که انقلاب اسلامی انقلابی فرازمانی، فرامکانی، فرانسلی و فرامرزی است نه در زمان محدود است نه در مکان و در عصر جغرافیایی.
سرهنگ عدالتمند با تاکید بر این مطلب که بسیج هم یک تشکل، یک فرهنگ و نماد انقلابی بوده که در زمان محدود نیست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در حال صعود و پیشرفت و درنوردیدن زمان و مکان و مرزهاست و در فراسوی مرزهای جغرافیایی ایفای نقش می‌کند.
وی افزود: در کل جهان، امروز آزادی خواهان و عزت طلبان نوای دلنشین انقلاب را شنیدند و رایحه خوشبوی انقلاب اسلامی را استشمام کردند و بسیجی شدند.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: بسیج طراحی شد تا پا به پای انقلاب و همرا آن به پیش رود، هرجا صدای انقلاب باید به گوش شنوندگان می‌رسید آن را بسیج تفکر و اندیشه بسیجی رسانده است.
وی، گفت: هر آنکه دل در گرو انقلاب اسلامی دارد بسیجی است حتی اگر سربند بسیجی و لباس بسیجی بر تن نداشته باشد.
عدالتمند با متذکر شدن این مطلب که انقلاب اسلامی موانع و خطرات سختی را در پیش رو دارد، عنوان کرد: پس از سالها جنگ سخت، انقلاب اسلامی امروز جنگ نرم را در جلو دارد و دشمن جنگ نرم تمام عیاری را با نظام اسلامی شروع کرده است.
رزمنده روزهای جبهه و جنگ، جنگ نرم دشمن را سخت‌تر از دفاع مقدس دانست و متذکر شد: در جنگ نرم نه سنگری و نه سرداری مشخص نیست و گلوله‌ها و سربازان نامرئی دارد بلکه در مزرعه، دانشگاه، دبیرستان، بازار و خانواده‌ها دشمن سنگر گرفته و ابزارهای آن، ابزارهای امروزی است.
وی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی پرنده‌ای است که یک بال سبز دارد به نام مهدویت که این مردم و شیعه را امیدوار کرده و کسی که امیدوار است نگرانی ندارد و پیش می‌رود، این پرنده زرهی به نام ولایت فقیه به تن دارد، بنابراین در جنگ امروز طراحی کردند تا بال عاشورایی ما را بگیرند اما تا ولایت فقیه در این مملکت حاکم بوده و در عمق وجود بسیجیان جا دارد، دست دشمن به بال سرخ عاشورایی نخواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هنوزدست ازفیش های نجومی برنمیدارید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1