تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۲۱۲۷۳۸

ضعف تیم رسانه‌ای استاندار در موضوع تغییر نام استان

۲۱
۰
کبنا ؛ 
علی اکبر پاک رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد و مدیرمسئول هفته‌نامه صبح یاسوج:

«روابط عمومی اداره کردن وظایف، شناسایی و ایجاد، حفظ و نگهداری روابط مطلوب بین سازمان و جامعه است؛ جامعه‌ای که توفیق و ناکامی یک سازمان به آن وابسته است.»
این تعریف «اسکات کاتلیپ» از روابط عمومی است؛ او از صاحب‌نظران روابط عمومی در جهان است. شکل تعریف کاتلیپ این است که روابط عمومی‌ها باید روابط مطلوب بین سازمان و جامعه را برقرار کنند.
کنگره‌ی جهانی روابط عمومی نیز روابط عمومی را چنین تعریف می‌کند: «روابط عمومی کاربردی، عبارت است از هنر و دانش اجتماعی تجزیه و تحلیل گرایش‌ها، پیش‌بینی آثار آن‌ها، مشورت با رؤسای مؤسسات و تهیه و اجرای برنامه‌های عملی که هم در جهت منافع مؤسسه (سازمان) و هم منافع همگان باشد.»
photo923517603747571919
در این تعریف نیز، این‌که روابط عمومی باید بتواند بین منافع سازمان (اداره) و منافع همگانی، تعادل برقرار کند بسیار دارای اهمیت است.
مدیر موفق یک روابط عمومی تلاش می‌کند هم اطلاع‌رسانی برای سازمان متبوعش داشته باشد و هم نیازها و مشکلات مخاطبان سازمانش را تجمیع کرده و به مدیران ارشد سازمان انتقال بدهد؛ هدف او این است که همبسته‌شدن منافع سازمان با منافع عمومی را بیش از پیش تقویت کند. به همین سبب، مدیر روابط عمومی باید روحیه‌ای کاملاً «تعادلی و تعاملی» داشته باشد؛ آنان که اهل خودبرتربینی‌ بوده و خود را برتر از جایگاه اداری خود می‌دانند نمی‎توانند تعادل بین منافع سازمان با منافع عمومی را فراهم کنند.
مهارت پاسخ‌گویی: از شاخص‌های بارز مدیر موفق روابط عمومی این است که در هر ساعتی از شبانه‌روز، آماده پاسخ‌گویی اقناعی به افکار عمومی یا نمایندگان افکار عمومی (از جمله خبرنگاران) باشد.
به‌طور حتم، خبرنگاران از جمله نمایندگان سرشناس افکار عمومی‌اند؛ پاسخ‌گویی تلفنی و چهره به چهره یا پاسخ‌گویی از راه ایمیل که البته عناصر «سرعت» و «دقت» را نیز همراه خود داشته باشد باید همیشه ارکان کاری مدیران روابط عمومی محسوب شود.
هم‌چنین مدیر روابط عمومی باید از این مهارت و توانایی بهره‌مند باشد که مصاحبه‌ با مدیران را برای خبرنگاران، «ممکن» کند و این به مهارت‌های ارتباطی‌ـ شخصیتی مدیران روابط عمومی‌ها بستگی دارد.
از ویژگی‌های اصلی مدیران موفق روابط عمومی، توجه به شاخص «بازخورد رسانه‌ای» است؛ به این معنی که مدیر و دست‌اندرکاران روابط عمومی‌ها باید همواره از تعداد و کیفیت محتوای رسانه‌های استان چه مجازی و چه نوشتاری، اطلاع دقیق داشته باشند؛ مدیر روابط عمومی چه نشریات را برایش بیاورند چه نیاورند، باید شخصاً اهل مطالعه مطبوعات استان و اهل مطالعه تارنماها و خبرگزاری‌های سراسری و محلی باشد. او زمانی موفق است که اینترنت را نیز مثل فرزندان و اعضای خانواده‌ خود، عضو خانواده‌اش بداند.
اما آن چیزی که نگارننده را به نوشتن وادار کرد، موضوع تغییر نام استان در چند روز اخیر بود که متأسفانه به دلیل ضعف تیم رسانه‎ای استاندار کهگیلویه و بویراحمد سبب شد تا به بسیاری از شخصیت‌ها علمی و نخبه استان گاها توهین شود.
شاید تیم رسانه‌ای استاندار در روابط عمومی در همان روز نخست با پرپایی یک نشست خبری برای استاندار می‎‌توانست افکار عمومی را جهت این مصوبه شورای فرهنگ عمومی روشن کند.
به جرأت می‎توان دکتر خادمی را تنها استاندار کهگیلویه و بویراحمد نام برد که تاکنون خود را درگیر حاشیه نکرده و تنها با دعوت از مسئولین کشوری به فکر توسعه استان زرخیز اما محروم کهگلیویه وبویراحمد بوده است. و شاید در گذشته کم‌تر دیده بودیم که این میزان هماهنگی بین مسئولان دولت و مجلس و همه اقشار مختلف جامعه استان باشد.
سید موسی خادمی در همان روزهای نخست سکانداری استانداری کهگیلویه وبویراحمد تلاش کرد با تشکیل اتاق فکرهایی از برخی تنش‌ها، باندبازی‌ها و مرزبندی‌های سیاسی در استان جلوگیری کند، اما متأسفانه تاکنون نتوانسته در زمینه تشکیل یک تیم قوی رسانه‌ای، خوب عمل کند.
شاید حضور کارشناسان خبری مانند شریف اسلامی در گذشته و هم‌اکنون سید محمد تقوی که مجری، سردبیر و خبرنگار شبکه استانی دنا بود، در روابط عمومی و تیم رسانه‌ای استاندار کاری تدبیرانه بود، اما متأسفانه بعد از حضور این همکاران رسانه در روابط عمومی به خوبی نتوانسته‎اند با رسانه‌های استانی تعامل برقرار کنند  شاید بزرگ‌ترین ضعف تیم رسانه‌ای استاندار اکتفا کردن به دعوت چند رسانه خاص برای پوشش اخبار و اطلاع‎رسانی حوزه استانداری و غافل شدن از رسانه‎های محلی از جمله مطبوعات و برخی از سایت‎های معتبر استانی بوده است.
تیم رسانه‎ای استاندار باید خوب بدانند که اکثر قشرهای جامعه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین خبرهای مربوط به استان را هنوز از مطبوعات و رسانه‎های محلی پیگیری می‌کنند.
همانگونه که تیم رسانه‌ای استاندار مستحضر بود با انتشار خبر تغییر نام استان در مطبوعات و رسانه‎های محلی، موج زیاد اظهارنظرها در استان ایجاد شد و تیم رسانه‌ای استاندار در زمینه جواب‌دهی به موقع برای تنویر افکار عمومی ضعیف عمل کرد و سبب شد تا موج انتقادها از سوی مردم، طوایف، نخبگان، سیاسیون و ... به سوی استاندار استان شدت گیرد.
اهمیت ندادن به رسانه‎های محلی استان از جمله مطبوعات مکتوب و سایت‌های محلی و اکتفا کردن به برخی از رسانه‌های خاص که گاها منتقد دولت نیز هستند سبب شده تا امروز اطلاع‌رسانی عملکرد دولت تدبیر و امید در کهگیلویه وبویراحمد مظلوم واقع شود.
شاید با بررسی خبرهای منتشره شده از جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌توان به خوبی دریافت که بیشتر نقاط ضعف پوشش داده شده است تا نقاط قوت.
در پایان به استاندار فهیم و مردمی کهگیلویه وبویراحمد و همکار رسانه‎ای جناب تقوی در روابط عمومی استانداری پیشنهاد می‎کنیم با تعامل با همه رسانه‏ ها به خصوص رسانه‎های محلی (مطبوعات استانی و برخی از سایت‏های معتبر استانی ) زمینه رشد و همدلی بین مسئولان و مردم و توسعه کهگیلویه بویراحمد سرافراز را فراهم سازید.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیروس پناهی
Iran, Islamic Republic of
درود برشما
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
جناب پاک . خیلی به روند امور خوش بینی = هیچ می دانی که اصلا استاندار محترم تیم کاری اش ..... است تا برسد به تیم خبری اش .
منطقی
Iran, Islamic Republic of
هرکسی تو این فضای بوجود امده بدنبال تسویه حساب و...هستش.خود شما هم ازین فرصت بدست اومده سعی کردین استفاده کنید....... رو بکوبین.بابا بسه دیگه این رفتارا
صادق
Iran, Islamic Republic of
فقط استان بویراحمد.گچساران و جدا کنید از استان ما فقط نفتش میخایم.دیگه کاری باهاشون نداریم
جنترمن
Iran, Islamic Republic of
جدا بسیار شیوا فرمودی آفرین بر برادر پاک همیشه گل میگی
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه ؟؟
پاک پاک
Iran, Islamic Republic of
مشاور آقای تاج از این بهتر هم نمیشه
زهرا مروتی
Iran, Islamic Republic of
جناب پاک شما به فکر میراث فرهنگی باش // که به قول یک سایت خوش ذوق به اداره ای تبدیل شده که فقط آمار می دهد
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
آقای پاک به خدا ..ی دیده بشی این خانه مطبوعات حتما رییس داره چطوری اونها دیدعه نمی شن .. نمی کنن اما تو مرتب گرد و خاک میکنی که رییس هیات مدیره خانه مطبوعات هستی
Iran, Islamic Republic of
همینطوره
Iran, Islamic Republic of
همین طوره
احمدی
Iran, Islamic Republic of
.. خیلی مسخره بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گپ مزن..
شاید هوس کردی مدیر روابط عمومی استانداری بشی آقای پاک، سایت شما خیلی به این قضیه دامن زد
pak
Iran, Islamic Republic of
احسن بر برادرزادم علی اکبر به کوری چشم دشمناتنت که از عصبانیت می خواهند بترکند بیشتر بنویس تا بیشتر دق کنند انشاالله موفق وپیروز وسربلند باشی به کوری چشم کوردلان وتنک نظران که نمی خوان موفقیعتت را ببیند
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
انصافا خیلی خوب نوشتی درود بر شما پاک
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
احسنت
خبرنگار گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای پاک یه فکر به حال خبرنگاران در شهرستانها کنید لطفا
استانداری
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز جناب اقای پاک کاش بقیه واحد های استانداری رو هم بررسی کنید خیلی ضعف دارند
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
نشریات در این دولت تعطلیل شده
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
سید موسی خادمی در همان روزهای نخست سکانداری استانداری کهگیلویه وبویراحمد تلاش کرد با تشکیل اتاق فکرهایی از برخی تنش‌ها، باندبازی‌ها و مرزبندی‌های سیاسی در استان جلوگیری کند،....

مطمئنی جلسات استاندار بدون مرزبندی های سیاسی و باندبازی برگزار میشه، دقت کن جانم ؟
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1