تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۱۲۷۱۸

کنگره استانی کنگره تاریخ معماری کهگیلویه وبویراحمد

۱
۰
کبنا ؛معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره استانی، چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی-کهگیلویه وبویراحمد خبر داد
مسعود شفیعی در گفت‌وگو با  کبنا نیوز در یاسوج، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ثبت بناها و آثار تاریخی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی صورت گرفته است.
img_8235
این مسؤول با اشاره به اینکه توسعه و ترویج معماری ایرانی از وظایف این اداره‌کل است، افزود: محورهای این کنگره در زمینه فرهنگ طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی از منظر فرهنگی و شهر تاریخی است.
شفیعی عنوان کرد: سازه در تاریخ معماری، شهرسازی و باستان‌شناسی، معماری شهرسازی و میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، کارهای فرهنگی و عناصر وابسته از دیگر محورهای این کنگره است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار و مقالات تا پایان روز ۲۰ دی ماه سال جاری است که علاقه مندان می توانندآثارخود را به آدرس :kb.chav.ir ارسال کنند در ضمن  پس از داوری آثار برتر معرفی خواهند شد.
وی در ادامه به دیگر اقدامات و برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: سعی کردیم با ثبت بناهای تاریخی و آثار ملی استان در فهرست آثار ملی زمینه مناسبی برای حفاظت و صیانت از این بناهای تاریخی را در استان فراهم کنیم.
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تلاش زیاد تاکنون ۷۲۶ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این مسؤول با بیان این که جذب اعتبارات برای ترمیم و مرمت این بناهای تاریخی از دیگر اقدامات اداره‌کل میراث فرهنگی است، گفت: ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی استان مقدمه‌ای برای گرفتن اعتبار برای ترمیم و مرمت و تعیین حریم پیشگیری از تعرض سودجویان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر شما جناب مهندس شفیعی.اجرکم عند الله
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1