تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۲۱۲۲۳۹

در نشست معتمدان بویراحمد چه گذشت؟

۴۷
۰
کبنا ؛ 
جمعی از ریش سفیدان و معتمدان بویراحمد در مخالفت با تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد نشست برگزار کردند.
به گزارش کبنا نیوز، جمعی از ریش سفیدان و معتمدان بویراحمد در مخالفت با تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد نشست برگزار که در این نشست حاضرین بر پیگیری این مسئله به شکل مسالمت آمیز تاکید کردند.
آخرین پناه گاه ما کوههای کهگیلویه و بویراحمد است
img_1985
سید حسن حسینی موردراز نویسندگان بویراحمد در این نشست با بیان اینکه اسم استان حامل تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: در زمان پهلوی در همه مکاتبات این اسم لحاظ می شد و یا امام خمینی(ره) هم می فرمودند؛ «آخرین پناه گاه ما کوههای کهگیلویه و بویراحمد است» بنابراین تغییر نام استان به راحتی امکان پذیر نیست.
حسینی موردراز در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه این هیاهو از سوی مسئولان برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات جامعه است، اظهار داشت: چطور در استانی که ۱۱ درصد منابع آبی و ۲۵ درصد منابع نفت و گاز را در اختیار دارد باید ۴۰ درصد از مردمش تحت پوشش کمیته امداد باشند. افراد خاصی که در ساخت استان کهگیلویه و بویراحمد نقشی نداشته اند و الان بواسطه قدرتی که پیدا کرده اند، به دلیل احساس حقارتی که در مقابل اسم استان می کنند، تمایل به تغییر نام استان هستند تا از این طریق خودشان را به شکلی مطرح کنند.
img_1983
دو سوم مردم استان مخالف تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد هستند
این نویسنده استانی بیان کرد: چگونه است که مدیران موافق و مخالف با تغییر نام استان هیچ گونه اظهار نظری نمی کنند.
بنا بر این گزارش در ادامه محمدرضا نیکبخت از کاندیداهای انتخابات دوره دهم مجلس بویراحمد و دنا با بیان اینکه نام «ایلام» چه گلی بر این استان زده است، اظهار کرد:
اقایان می خواستند، محک بزنند و من فکر می کنم یک تفکر بدعت آموزی در موضوع نهفته است.
وی ادامه داد: خیال دوستان راحت باشد، اسم استان تغییر نخواهد کرد و اولاً باید بررسی شود که فواید تغییر نام استان چیست؟ نها دلیلی که گفتن اسم استان مشکل دارد، طویل بودن آن است، اولاً که این ها در مکاتباتشان می نویسند «ک و ب» و الان «ایلام» کوتاه است چه گلی بر سر این استان ۵ حرفی زده. بالاخره ما همانند گذشته محروم هستیم، به آذربایجان شرقی که اسمش نیز بلند است همه چی می دهند، بنابراین استدلالی پشت طویل بودن اسم کهگیلویه و بویراحمد نیست.
رئیس اسبق علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید به ترکیب شورای فرهنگی توجه کنیم، مطمئن باشید که فقط دو سه نفر جوش تغییر نام استان را داشته اند، البته در گذشته این تصمیم هم گرفته شد و به نتیجه نرسید، دولت هم مجبور نیست خودش را گرفتار این نام کنند.
نیکبخت به ابعاد جنگ نرم اشاره داشت و گفت: یکی از مصادیق بارز جنگ نرم همین است و جنگ نرم یعنی اختلاف افکنی و تفرقه، حالا فرض کنید به رأی گذاشته شد ۵۱ درصد گفتند، تغییر بکند و ۴۹ درصد گفتند تغییر نکند و مخالفان پیروز شدند، حالا چه می شود و چه کاری در این استان انجام می شود.
وی افزود: دو نماینده از سه نماینده مخالف تغییر نام هستند که باید در نطق پیش از دستور عنوان کنند، همان کاری که تطری نماینده کرمانشاه برای باختران کرد، بالاخره ثابت می شود که بالای دو سوم مردم استان مخالف تغییر نام هستند که همین برای آنان کفایت می کند.
نوع نگاه به تغییر نام استان صادقانه نیست
فعال سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمدی در این نشست ابراز داشت: نوع نگاه به تغییر نام استان صادقانه نیست و نمی توان تحمل کرد که جغرافیا و هویت مان که همواره برای آنان جنگیده ایم، نادیده شود.
قاسم یزدانی افزود: متاسفانه ما با بچه هایمان حرف نزده ایم و آنان بعضاً نمی دانند که چرا از هویت استانمان دفاع می کنیم، بنابراین ما یک غفلت تاریخی هم داشته ایم، چون هویت ساختن به این راحتی نیست.
یزدانی ادامه داد: باید تلاش شود ضمن داشتن اتحاد و با آرامش مراتب اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانیم زیرا معتقدم این موضوع در استان قابل حل خواهد بود.
img_1952
تا زمانی که زنده هستیم، اسم مان شناسنامه مان هست و نمی توانیم حذف کنیم
محمد نگین تاجی یکی از فرهنگیان شهرستان بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ما نمی توانیم هویت مان را از دست بدهیم، اظهار کرد: باید با تمام وجود از اسم استان کهگیلویه و بویراحمد دفاع کنیم اول که همه تلاشمان را خواهیم کرد که دفاع قانونی و اگر نشد ایستادگی کنیم، تا زمانی که زنده هستیم، اسم مان شناسنامه مان هست و نمی توانیم حذف کنیم.
نگین تاجی افزود: به استاندار نامه نوشتیم؛ آیا شما حاضرید اسم خلیج فارس، خلیج عربی شود، این اسم مجموعه تاریخ و جغرافیایی یک استان است و مطمئن باشید که آقایان به مقصودشان نخواهند رسید.
وی گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هر سلیقه و تفکری داشته باشند، متحد هستند، که برای خنثی کردن توطئه آقایان هر اقدامی را انجام دهند.
استدلالی پشت تغییر نام استان نیست
حسین روحانی یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در این نشست با بیان اینکه ما درصدد هستیم تا نام هایی همانند «ماه پرویز» و «آریوبرزن را زنده کنیم، اظهار کرد: اما اقایان در صدد حذف نام استانمان هستند، ما از جمهوری اسلامی مطالبه داریم چون تنها حاکمیتی است که به دلیل عدالت محوری و مهرورزی استیلایش را پذیرفتیم.
روحانی گفت: از دولت جمهوری اسلامی ایران خواستاریم که به خواسته افراد انگشت شمار تن ندهد چرا که خون مردم یک استان بجوش آمده است.
استدلالی پشت تغییر نام استان نیست.
دفاع از نام استان مسئله فردی نیست
img_1988
حمید طاهری بویراحمدی نیز در این نشست ضمن قدردانی از حاضرین، اظهار کرد: دفاع از نام استان مسئله فردی نیست و این وظیفه همه ما است که برای اینکار تا سر حد جان تلاش کنیم و انشالله نام استان تا ابد برای استان باقی می ماند.
بنا بر این گزارش، در این نشست مصوب گردید؛ ۱۰ نفر از افراد حاضر در این نشست به عنوان نمایندگان سایر اعضا مشخص شدند که از طریق آنها مطالب با سایر مسئولان مطرح شود.
سایر موارد مصوب شده به شرح زیر است؛
۱- نمایندگان در دیدار با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه دغدغه های مردم استان را مطرح کنند.
۲- موضوع از ابتدا در استان مطرح شود و با استاندار و کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفت و گو  کنند.
۳- تاکید بر اتحاد و دوستی بین همه اقشار مردم
۴-تاکید بر آرامش همراه با مطرح کردن مطالبات
۵- آگاهی دادن به نسل جوان برای شناخت هویت استان
۶-ورود نمایندگان مخالف مجلس به بحث تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد
------------------------------
خبر ارسالی: محمود آرام
نام شما

آدرس ايميل شما

جواد
Iran, Islamic Republic of
یکی بگه ببینم اون پوست چه جونور بدبختی که دم دیوار زدید.باقی هم حرف مفته
سیداحمد خرمی شیراز
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی
با سلام و احترام خدمت معتمدین، ریش سفیدان و مجریان برگزاری این نشست؛
ضمن عرض ادب ویژه خدمت شما سروران گرامی
لازم به یادآوری است:
از مهم ترین امتیازاتی که پس از انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی سلطنت رضاشاه پهلوی بدست آمد این هست که هر فردی در انتخاب سرنوشت قانونی خویش اختیار تام دارد و به هیچ عنوان نمی توان با برگزاری جلسات، مناظرات سیاسی، قومی، قبیله ای، افراطی گری و ... برای سایر طوایف و اقشار مختلف استان تعیین تکلیف نمود.
به شخصه معتقدم سرنوشت تغییر یا عدم تغییر نام این استان جدا از قدمت، سابقه تاریخی ایلات و خود استان، می بایست از طریق یک همه پرسی عمومی، این مهم، به رأی گذاشته و خروجی آن را شاهد بود.
انتظار می رود به دور از هرگونه تشنج، اغتشاش، اظهارنطر برای عموم، اجازه فرمائید در فضایی کاملا مسالمت آمیز و زیر سایه ی قوانین حاکم بر جامعه، این طرح به نتیجه برسد.
برای سلامتی یکایک شما بزرگواران آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.
همچون دنا سربلند باشید.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
هقا دنبال اصالت هستید بی بی شاهزاده ببینید با این سنش هنوز هم تو فکر شهرش هست ادم لذت میبره وقتی میبینه که این چنینی افرادی داریم.خدا قوت .همگی این افراد از فزرگان طایفه های بویراحمد هستن.همگی نشان از اصالت دارن.خدا وکیلی خوشحال شدم.کاش تو همه موارد اینچنین متحد باشیم.تا ریشه بیکاری رو هز استان بکنیم
غیره بومی
Iran, Islamic Republic of
چون داخل جریان اصلاحات دریاسوج اول بویراحمدی بودن مهم است بعد اصلاح طلب بودن ولی در جریان اصولگرایان استان اول جریان سیاسی است بعد قومی قبیله ای
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
چون داخل جریان اصلاحات دریاسوج اول بویراحمدی بودن مهم است بعد اصلاح طلب بودن ولی در جریان اصولگرایان استان اول جریان سیاسی است بعد قومی قبیله ای
Iran, Islamic Republic of
این پوست چه حیوانی ست ؟
آیا حلال ست ؟
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
پوست ببر بویراحمدی است!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بنازم بی شاهزادنه.
شاهزاده
Iran, Islamic Republic of
این شاهزاده خانم چقد آشناست تازه یاد پدربزرکم زنده شد
درود بر جناب خرمی
اینا قومگرا هستند نه دموکرات
اینا از این اسم نون آب خوردن
بقیه مردم فقیر هم دست به دهن
لطفا به نظر مردم احترام بزارین
کی گفته دوسوم مخالفند؟ این منطق شمارو می رسونه
اکثر افراد در جلسه مورد تنفر مردم هستند و محبوبیتی نذارند
دنبال شهره و نام عستند
انتخابات اینده جبران میکنیم
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
همین چند نفر دو سوم استان هستند ؟ کدوم سازمان و ارگانی این آمار را گرفته است ؟ واقعآ مخالفت با تغییر نام استان بجز دلایل به اصطلاح تاریخی و اصالتی -خین و خین ریزی - چه دلیل منطقی دیگری دارد ؟ در مورد پوست روی دیوار هم باید بگم : پوست حیوانی ست گناهکار که برای قشنگی به دیوار چسبانده شده است .
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حمید طاهری بویراحمدی..
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که مرکز استان نشینان نسبت به گچساران و باشت حسادت و احساس حقارت دارند یا باید نام این استان تغییر کند یا گچساران و باشت از این استان جدا بشود
ماحضریم برویم زیر نظر خوزستان یا بوشهر یا فارس
ولی زیر نظر این حسودان نباشیم
اینها به چشم دشمن به گچسارانی ها و باشتی ها نگاه می کنند چون احساسا حقارت می کنند همیشه در مقابل اینها
پریسا
Iran, Islamic Republic of
معتمدان!!! عجب اسم سنگینی
نماد
Iran, Islamic Republic of
این استان نباشه کلا بهتره!!وقتی اینا نظر میدن!!!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حضار محترم در جلسه
اولا چرا چند نفر سر خود تشکلیل جلسه دادند و به نیابت از تمام مردم شریف استان به ایراد نقط پرداختند؟؟ چرا از قبل اعلام نشد که همه احاد مردم بدانند و در این نشت به اصطلاح جلسه به ایراد نطق بپردازند؟؟؟؟
ثانیا آیا شما خود را نماینده تام الاختیار مردم می دانید؟ چرا برنمی گردید به گذشته که چرا این نام را برای این خطه محروم از کشور برگذیده شد؟؟؟؟!!!!
ثالثا استان قابلیت تفکیک شدن را دارد و مثل چند استان کشور به استانهای جدید تبدیل گردد حال یک استان می شود بویراحمد دیگری می شود کهگیلویه و همان واو می شود استان گچساران. و تمام
Iran, Islamic Republic of
اول///نده خداامروزازش پرسیدم جلسه چی بودگفت قراربودشام بدهندخبری نشددومااین جلسات میفرماییدجهت ارامش واتحاده خوداین جلسات عامل تفرقه ودودستگی میان مردم استانه سومامردم بویراحمدهمه اش ازاصالت وفرهنگ حرف میزنندمگه بقیه مردم استان هویت واصالت ندارندنمیدانستیم باعوض کردن یک نام همه چیزمون ازبین میرود
Iran, Islamic Republic of
فقط اینها معتمدین بودند
علی
Iran, Islamic Republic of
دلم برای استانی میسوزد که .تصمیم گیرنده اش باشند به خدا جای تعجب دارد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عارف
Iran, Islamic Republic of
این اقایان ریش سفید و معتمد که در خصوص نام استان این همه تعصب دارند و جلسه میگذارند چرا در خصوص نان استان(نفت به تاراج رفته) هیچگونه حرفی نمیزنند که علیرغم داشتن این همه منابخ خدادادی مردم استان درگیر فقر و بدبختی هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
.. کاملا مشخصه. دیگا لازم به توضیح نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام. به یاد دارم سال ۵۷در گچساران با هدایت شهید بشارت و شهید زنده بهرام تاجگردون مبارزات و تظاهرات بر علیه شاه انجام می گردید. گروهی از مردم بویراحمد می خواستن قشون کشی کنند به گچساران به حمایت حکومت سلطنه.
اسم استان مبارک شما یاسوجی ها باشد. ما گچسارانیها هیچ وقت خودمان را از این استان ندانستیم. و نمی دانیم.
کوههای کهگیلویه و بویر احمد کی محل اختفا انقلابیون بود. شما حاضر نیستید در سالگرد انقلاب یک گرامی داشتی از حاج بهرام تاجگردون انجام دهید.حالا انقلابی شده اید. مردم گچساران خون خود را در پیروزی انقلاب نثار کردند. شما سر سفره آماده انقلاب نشستید.
يه هم استاني
Iran, Islamic Republic of
خدمت شما دوستان عزیز عرض کنک در جواب اون دوستمون که گفته امام خمینی رو فرمودن عرض کنم به نظرت بعد از تغییر نام استان دیگه کوههای کهگیلویه و بویر احمد صاف میشه و دیگه اثری ازش نمیباشه که اون مطلب رو گفتین واصلا چه ربطی داره دوما اسم اینهمه شهرها و استانهای کشور عوض شد چه مشکلی پیش اومد آیا اصفهان و یا کرمانشاه با اونهمه سایقه تاریخی و فرهنگی چندین بار عوض شد هویتش لگد مال شد و از بین رفت و یا شد خلیج عربی یکم منصف باشید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
موافق تغییر نام هستیم
این جلسات تبعات منفی به دنبال دارد دیگه زمان شاهنشاهی نیست که یک عده اقلیت برای اکثریت تصمیم بگیرند
لطفأ دیگه از این جلسات برگزار نکنید
Iran, Islamic Republic of
واقعا اون پوست کدام حیوان بیچاره است که شکار شده؟
آقایان محیط زیست خواهش اقدام کنید و گرنه نهادهای مردم نهاد اقدام می کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
..را میبینن موافق تغییر نام استان میشوند
Iran, Islamic Republic of
آخ وبختم ن.. شدند روشنفکران بویراحمد!!!!! الفاتحه
Iran, Islamic Republic of
شماها .. که فقط،به ... بدبخت افتخار میکنید بدون اینکه فکر کنید گولوله تفنگ برای چه هدفی از تفنگ خارج میشه. نه میزا کوچک خانی دارید نه سردار اسعد و نه هیچ
جلیل
Iran, Islamic Republic of
بی خود جلسه برگزار میکنن
ناماستان زاگرس خواهد شد
هر کس هم نام ونشان خود را اگر الکی نباشد خواهد داشت
یک بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای جریان اصلاح طلبی که افرادی ا..ا ادعای پیش کسوتی آن را دارید. هویداست که چنگ زدن به این جریان صرفا بدلیل . شما بوده وگرنه با روح نوگرایی و اصلاح طلبی میانه‌ای ندارید.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
در این جمع هیچ کدام از اینها از ریش سفیدان باوی نیستندوهمچنین ایلهای دگیر استان و خواهشمندم از ایل بزرگ باوی هم سئوال شود از ریش سفیدان وریش سفیدان طوایف دیگر .ظمنا برای دوستانی که پوست جانور را نمی شناسند پوست خرس می باشد .وتمام افراد مسن وانهای که خداوند رحمتشان کند نسل تمام حیوانات را در استان کهگیلویه وبویر احمد منقرض کردنند یه عموی داشتم ایگو خوم روزی ۳ تا ۴ تا شکال ایزم وسید قسم ایخه که ۵تا پلنگ را یک روز کشتم البته من همان نسل برنو ودسل .وهمان نسل کرل تفنگ درار برای همسایه خود واگه ما بخواهیم گوش وقدیمیل بگیریم باید هروز برای یه درگیری کوچلو ادم بکشیم .بقران قسم بو خومه هنوز نیشه دو کلوم باش حرف بزنی که وتفنگ وتی جمنه
سر گپ
Iran, Islamic Republic of
من در عجبم اعضای این جلسه متوجه نشدند که عکس پوست این حیوان با تصاویر آنها منتشر می شود؟
متاسف
Iran, Islamic Republic of
آخ و .. سی ای معتمدین که یکیش هم ..همون میرشکار !!! معروفه.
امید
Iran, Islamic Republic of
باسلام
۱- اگر اسم فعلی ایل استان هویت آن است پس باوی و قشقایی کجای آن قرار دارند ؟؟؟؟
۲- شاید شما که دم از استان می زنید منظورتان فقط استعمار خودتان هست و حتی حاضر به طرح مسئله ای از سوی منتقدین نیستید ؟؟؟
۳- قدری سنجیده تر فک کنید مگر قدمت نام عریض و طویل کهگیلویه و بویراحمد چند سال است ؟؟؟؟؟ که این قدر از هویت آن صحبت می کنید ؟؟؟؟؟
۴- مگر هویت یک جامعه به اسم آن است ؟؟؟؟؟
۵- در این بره از انقلاب اگر قرار باشد از هویت دفاع کرد باید هویت انقلابی را در نظر گرفت ، و با یک مشاهده و جستجوی کوچک شاهد این خواهید بود تنها شهری که در استان شهید تقدیم انقلاب کرده است گچساران است ؟؟؟؟
۶- در نهایت اگر کسی دنبال تخم نفاق هست همین افرادی هستند که امروز دنبال حاشیه سازی برای انتخاب اسم جدید استان هستند .
۷- ضمنا اگر به دنبال هویت هستید لطفا بروید همان لباس های محلی خودتان را به پوشید ( که حرمت دارد) و کت و شلواری که نشان از غرب است را در بیاورید و دو نماینده محترمی (نماینده یاسوج و دهدشت) که دنبال ایجاد شغل هستند و می خواهند هویت استان را حفظ کنند، همانند نمایندگان کرد زبان و بلوچ با لباس محلی دیارشان به مجلس رفت و آمد داشته باشند تا هویت بیشتر حفظ شود .

در پایان از منفذین و ریش سفیدان خواهشمندیم کمتر مردم را فریب دهید
شهروند آگاه زمینه توسعه استان
Iran, Islamic Republic of
سلام چه اتفاقی در شرف رخ دادن است که عده مشخصی نگران شده اند وان هم ................
Iran, Islamic Republic of
سلام این خانم مسن کیست
امیرطاها
Iran, Islamic Republic of
با وجود شما و امثال شما و دیدگاه تنگ نظرانتان باید در همه فاکتورها آخر باشیم. فقط به نام خودتان حرف بزنید و وکیل مردم نباشید . از نظر ما نام استان باید تغیر کند و انجام همه پرسی آن را اثبات خواهد کرد .
امیرپارسا
Iran, Islamic Republic of
تاسیس این قبرستان های خانوادگی و طایفه ای اطراف شهر یاسوج در حال حاضر به اپیدمی دردناکی تبدیل شده که حاصلی جز تخریب جنگل های غنی بلوط حاشیه شهر و دسترسی آسان سودجویان به این جنگل ها ندارد.

شما که حاضر نیستید قبرتان در کنار هم باشد چرا در مسائل کلی دخالت میکنید
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
دو سوم جمعیت استان در گچساران و کهگیلویه هست
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد برپایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ خورشیدی بالغ بر ۶۲۱٬۴۲۸ نفر بوده‌است. جمعیت این استان به تفکیک شهرستان:[۱]
ردیف نام شهرستان مرکز جمعیت
۱ بویراحمد یاسوج ۲۱۲٬۵۵۲
۲ کهگیلویه دهدشت ۱۸۹٬۹۳۹
۳ گچساران دوگنبدان ۱۰۹٬۴۵۸
۴ دنا سی‌سخت ۵۲٬۲۴۲
۵ بهمئی لیکک ۳۵٬۰۶۷
۶ باشت باشت ۲۲٬۱۷۰
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
جمعیت شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد برپایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ خورشیدی بالغ بر ۶۲۱٬۴۲۸ نفر بوده‌است. جمعیت این استان به تفکیک شهرستان:[۱]
ردیف نام شهرستان مرکز جمعیت
۱ بویراحمد یاسوج ۲۱۲٬۵۵۲
۲ کهگیلویه دهدشت ۱۸۹٬۹۳۹
۳ گچساران دوگنبدان ۱۰۹٬۴۵۸
۴ دنا سی‌سخت ۵۲٬۲۴۲
۵ بهمئی لیکک ۳۵٬۰۶۷
۶ باشت باشت ۲۲٬۱۷۰
Iran, Islamic Republic of
جمعیت شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد برپایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ خورشیدی بالغ بر ۶۲۱٬۴۲۸ نفر بوده‌است. جمعیت این استان به تفکیک شهرستان:[۱]
ردیف نام شهرستان مرکز جمعیت
۱ بویراحمد یاسوج ۲۱۲٬۵۵۲
۲ کهگیلویه دهدشت ۱۸۹٬۹۳۹
۳ گچساران دوگنبدان ۱۰۹٬۴۵۸
۴ دنا سی‌سخت ۵۲٬۲۴۲
۵ بهمئی لیکک ۳۵٬۰۶۷
۶ باشت باشت ۲۲٬۱۷۰
ممسنی رستم کوپن
United Arab Emirates
درود بر جناب آقای ملا محمد نگین تاجی
دست درارل سردسیر ..
Iran, Islamic Republic of
کمی هم بفکر نابود کردن طبیعت و معدوم نسل کردن گل و درخت و جانوران باشین معتمدین عزیزمان .. راستی جلسه ی هم برای به تاراج بردن آب رودخانه بشار یاسوج که تنها تاجگردون چون سدی فولادی جلوی دولت و اصفهانی ها ایستاده باشین .. راستی جلسه ی هم برای پول های داده نشده نفت در ادوار گذشته بگیرین که چرا قبل از حضور تاجگردون وضعیت بودجه استان آنچنان بود و حال اینچنین ...
اصالت و غیرت هم اگر امروزی نشود جهل و جهالت ... فقط بخاطر خدا و به حرمت نانی که تاجگردون بر سفرهاتان گذاشته دست از کشتن جانوران بیچاره که با افتخار قاب کردین بردارید و کمی ملایم تر و مهربان تر باشید ..
ایل آقا
Iran, Islamic Republic of
درودبر پروفسور نیکبخت شجاع
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
این آقایان همه فک فامیل حمید طاهری هستند که دور هم جمع شدن هیچ کدم از معتمدین خوشنام بین انها نیست و حمید خان که نمیتونه اسم استان را انحصاری بکنه و قطعا تعویض اسم استان فقط پاتوقی شده برای امثالهم که به دیگر مقاصدشون برسن قطعا اگه این قضیه به رفراندوم گذاشته بشه اکثرا رای به تعویض اسم استان میدهند ،استان که فقط این چند نفر نیستند
بویر
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نیکبخت شجاع و نترس ک با قاطعیت گفت اسم استان تغییر نمیکنه..بخدا اگه چند نفر مث دکتر نیکبخت داشتیم تو این شهر هیچ وقت شهرستانیا چنین جسارتی ب خودشون نمیدادن ک بگن اسم استانو تغییر بدیم..
حامی
Iran, Islamic Republic of
خبر ارسالی از محمود ارام هم باشه منبع جای دیگه اس ،خود شما هم بهتر می دانید که منبع خبر کجاست ؟با این کارها رسالت رسانه ای رو زیر سوال می برید و خیلی ها متاسف هستن از فضای حسادت همکاران بخود.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1