تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۲۱۱۹۴۹

کشف یک میلیارد کالای قاچاق در گچساران / ۷۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در لنده/ پاسخی به شبهات پیرامون خدمات درمانی لنده / طرح سفیران سلامت در دیشموک تشریح / برنامه‌های هفته بسیج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
پلمب پاساژ ملت یاسوج
اموران امور شهری و کسبه شهرداری یاسوج به دلیل عدم پرداخت عوارض کسب پاساژ ملت یاسوج را پلمب کردند ولی در اقدامی غیر منتظره کسبه نسبت به شکستن پلمب اقدام کردند.
بهارنما/ ماموران امور شهری و کسبه شهرداری یاسوج به دلیل عدم پرداخت عوارض کسب ۴۰ مغازه واقع در پاساژ ۳ طبقه ملت یاسوج، این مکان تجاری را پلمب کردند که هنگام صبح وقتی مغازه‌داران با درب قفل شده توسط ماموران شهرداری روبه‌رو شدند نسبت به شکستن آن اقدام کردند.
این امر در حالس است که کسبه پاساژ ملت یاسوج مدعی هستند طبق قانون شهرداری باید یک اخطار ۴۸ ساعته به مغازه‌داران برای پرداخت عوارض کسب خود صادر می‌کرد و در صورت خوداری از پرداخت عوارض، اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.
اما ناصر داور مدیر امور شهری و کسبه شهرداری یاسوج این ادعای کسبه پاساژ ملت را رد می‌کند و می‎گوید: دو اخطار به مدت ۴۸ ساعت به کسبه این پاساژ داده شد ولی بی‌توجهی می‌کنند.
وی عنوان کرد: شهرداری یک نهاد خودگردان بوده و با همین دریافتی‌ها از عوارضات مختلف، شهر را اداره می‌کند و حقوق پرسنل تامین می‌شود.
کشف یک میلیارد کالای قاچاق در گچساران
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا در محورهای مواصلاتی شهرستان خبر داد.
سرهنگ سید محمد موسوی در تشریح این خبر گفت: نیروی انتظامی بر حسب وظیفه ذاتی و در راستای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی، طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار داد که ماموران انتظامی شهرستان گچساران هنگام کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه خودروی سواری مظنون شدند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها تعداد  ۲۶ دستگاه تلویزیون ال‌ای‌دی ۴۶ اینچ و ۱۲ دستگاه تلویزیون رسیوردار کشف و سه نفر متهم  را دستگیر  کردند و با تشکیل پرونده به مقام قضائی تحویل دادند.
سرهنگ موسوی گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کردند.
فرماندهی انتظامی شهرستان گچساران تصریح کرد: اجرای این‌گونه طرح‌ها یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی مبارزه با قاچاق کالا برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
موسوی گفت: در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است زیرا نیروی انتظامی با اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا با این پدیده شوم، به صورت قاطع، قانونی و بدون اغماض برخورد می کند.


برگزاری همایش خروج از کشاورزی سنتی با حضور ۶۰ بهره‌بردار دیشموکی




همایش کشاورزان منطقه دیشموک با حضور ۶۰ نفر با هدف تحقق کشاورزی مکانیزه و خروج از کشاورزی سنتی برگزار شد.
 عادل محتشمی در برگزاری همایش کشاورزان منطقه دیشموک اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌ها و نشست‌ها در کارایی کشاورزان منطقه تاثیر زیادی خواهد داشت.

محتشمی گفت: هدف از برگزاری این همایش در این روز برگزاری آموزش‌هایی از قبیل بیمه محصولات کشاورزی، نرخ ماشین‌آلات کاشت، استفاده از بذور اصلاح شده، توسعه باغات دیم، استفاده از پتانسیل‌های موجود در منطقه و حرکت به سمت کشاورزی مکانیزه و خروج از کشاورزی سنتی است.

وی عنوان کرد: این همایش که با موضوع کاشت با حضور بیش از ۶۰ کشاورز برگزار شد هدف اصلی این بود که کشاورزی از حالت سنتی خارج و به صورت مکانیزه اجرا شود تا راندمان بالاتری داشته باشند.

در این همایش که از طرف مرکز خدمات جهاد کشاورزی دیشموک تشکیل شد کشاورزان خواستار خدمات بیشتر جهاد کشاورزی، بذور اصلاح شده سازگار با منطقه، بهسازی و احداث جاده‌های بین مزارع، نبود سموم مناسب و عدم دسترسی به نهادهای کشاورزی شدند.

به گزارش فارس در این همایش موضوعات مهمی مورد بررسی قرار گرفت که از جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مخصوصا اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه تقاضای مساعدت و تامین اعتبارات کافی بریا رفع مشکلات کشاورزی منطقه دیشموک شد.

 به گزارش فارس؛ دیشموک دارای بیش از ۹۶ روستا بوده که شغل اصلی آنها دامداری و کشاورزی است.

 


 


 

اجرای طرح سفیران سلامت در ۵ مدرسه دیشموک

 

طرح سفیران سلامت در ۵ مدرسه دیشموک با حضور مسؤولان مرکز بهداشت درمان و آموزش و پرورش این شهر اجرا شد.

طرح سفیران سلامت با همکاری آموزش و پرورش دیشموک و مرکز بهداشت درمانی با حضور مسؤولان در مدرسه متوسطه اول دخترانه حجاب دیشموک افتتاح شد.

در این افتتاحیه که برخی مسؤوولان و دانش‌آموزان دختر متوسطه اول با برگزاری نمایشگاهی از مواد غذایی سنتی سالم جهت استفاده دانش‌آموزان در خصوص تاکید مسؤولان بر توجه ویژه افراد نسبت به وضعیت سلامت خود، خانواده خود و افراد جامعه این توصیه شد.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک اظهار کرد: اجرای طرح سفیران سلامت که برنامه‌ای مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت می‌باشد طی سه سال متوالی در مدارس شهر دیشموک در حال اجرایی است.

وی اذعان کرد: طرح سفیران سلامت امسال در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم در حال اجرا است و به عنوان نمادین در ۵ مدرسه شهر دیشموک افتتاح شد.

علیرضا افروغ گفت: ده درصد از دانش آموزان هر مدرسه در اجرای این طرح سهیم هستند و برنامه‌های آموزشی را در سطح مدرسه و خانواده خود ارائه می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک گفت: طرح سفیران سلامت کمکی است به سلامت افراد و دانش‌آموزان در هر مدرسه و در منطقه دیشموک در ۵ مدرسه در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان انتخاب شده در اجرای طرح سفیران سلامت هم در خانه و در مدرسه آموزش‌هایی در رابطه با مواد غذایی سالم، بهداشت فردی و بهداشت محیط بیماری‌ها را به خود دانش‌آموزان و خانواده‌های خود آموزش می‌دهند.

افروغ متذکر شد: مهم‌ترین وظیفه دانش‌آموزان طرح سفیران سلامت آموزش‌های بهداشتی در حوزه بهداشت و سلامت، بهداشت جسمی و روحی در مدرسه است.

 


 


 


 


 

رتبه نخست استانی آموزش و پرورش بویراحمد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد از کسب برتبه نخست آموزش و پرورش بویراحمد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
در آئینی که با حضور مسؤولان استانی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد از مدیر آموزش و پرورش بویراحمد، معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویراحمد تجلیل شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: این اداره در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ موفق به کسب رتبه نخست در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین ادارات آموزش و پرورش‌ سطح استان شد.
سید علی‌اکبر هاشمی مدیر آموزش و پرورش بویر احمد با اشاره به اقدامات انجام شده در مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و علت موفقیت این مدیریت اظهار کرد: کسب ۲ مقام کشوری و ۱۷ مقام استانی در جشنواره نوجوان سالم، برگزاری مطلوب طرح‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس شهرستان از مهمترین اقدامات انجام شده و عامل موفقیت در این زمینه بوده است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزاری طرح‌های مدارس عاری از خطر، مهارت‌های مقابله‌ای و مراقبت از خود را در این خصوص از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد.
هاشمی کسب رتبه اول کمیته پیشگیری شهرستان بویراحمد و فعالیت‌های واحد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان را مدیون همکاری همه همکاران بیان کرد و از همه مدیران مدارس به ویژه مشاوران مدارس تشکر کرد.
در این مراسم از ۲ فرهنگی یاسوجی سید محمد موسوی و خانم سعیده رحیمی به خاطر کسب رتبه برتر کشوری هم تجلیل شد.
برنامه‌ هیأت‌های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در روز اربعین حسینی تشریح شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ هیأت‌های مذهبی در روز اربعین حسینی در هشت شهرستان این استان را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام حمید برازش در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به برگزاری همایش اربعین حسینی بزرگترین تجمع شیعیان جهان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ها و نقشه‌های دشمنان برای نسل جوان و نوجوان حضور این قشر از جامعه در این همایش بزرگ آنها را از تهدیدات و آسیب‌های پیش‌رو مصون می‌دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان به برنامه‌های هیأت‌های مذهبی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی در قالب دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی در هشت شهرستان استان برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های روز اربعین حسینی در مرکز استان گفت: مراسم عزاداری اربعین حسینی مرکز استان ساعت ۹ صبح از میدان شهدای نیروی انتظامی آغاز می‌شود و عزاداران در مسجد صاحب الزمان(عج) تجمع می‌کنند، حجت‌الاسلام ابوالفضل بهشتی از مدرسین حوزه علمیه قم در اجتماع عزاداران یاسوجی سخنرانی می‌کند.
این مسؤول در ادامه به برگزاری مراسم عزاداری در شهر دهدشت اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری روز اربعین حسینی از مقابل سپاه به سمت میدان مرکزی شهر دهدشت و مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار می‌شود و سخنران این مراسم حجت‌الاسلام بهادری است.
برازش شروع مراسم عزاداری روز اربعین حسینی در شهر گچساران را ساعت ۱۰ صبح عنوان کرد و گفت: این مراسم از پارک شهدای گمنام به سمت مصلای امام خمینی(ره) گچساران برگزار می‌شود، ضمن اینکه حجت‎الاسلام حسینی صدر مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه فتح استان در جمع عزاداران سخنرانی می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان لنده مراسم عزاداری اربعین امام حسین(ع) و یاران باوفایشان ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح از مقابل سپاه پاسداران آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام نظری از مدرسین حوزه علمیه قم در اجتماع عزاداران این شهرستان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) سخنرانی می‌کند.
وی اضافه کرد: این مراسم در شهرستان چرام ساعت ۱۳ از فلکه فرشته به سمت حرم امامزاده بی‌بی رشیده(س) برگزار می‌شود، سخنران این مراسم حجت‌الاسلام افشار امام جمعه شهرستان است.
این مسئول اضافه کرد: مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرستان باشت ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح از مقابل بخشداری مرکزی به سمت حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) روستای سرآبننیز برگزار می‌شود که سخنرانی این مراسم حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه دهدشت است.
برازش به مراسم عزاداری هیأت‌های مذهبی در شهرستان‌های دنا و بهمئی اشاره کرد و گفت: دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری شهرستان دنا در ساعت ۸ صبح مسیر حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) را به سمت امامزاده عسگر(ع) روستای کریک عزاداری خواهند کرد سخنران این مراسم حجت‌الاسلام برجسته‌پور است، همچنین مراسم عزاداری شهرستان بهمئی ساعت ۷ صبح از میدان مرکزی شهر لیکک به سمت حرم امامزاده بابا احمد(ع) برگزار می‌شود و حجت‎‌الاسلام اسلامی سخنران این مراسم است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: مراسم سخنرانی و سینه‌زنی دهه آخر ماه صفر فردا شب در مساجد صاحب‌الزمان(عج)، مسجد قبا و مسجد امام موسی کاظم(ع) شهر یاسوج با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالفضل بهشتی از مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
اجتماع بزرگ هیئات مذهبی گچساران/ حضور ۱۰۰ هزار زائر در موکب گچساران
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان گچساران از اجتماع بزرگ هیئات مذهبی به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.
محمد رمضانی اظهار کرد: پیاده‌روی و اجتماع میلیونی عاشقان اباعبدالله بی‌‌شک پیمان و میثاقی دوباره با آرمان‌های ولایت است.
وی ادامه داد: اجتماع اربعین بیست میلیونی در عراق به جهانیان نشان داد راه امام حسین(ع) همچنان زنده است.
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان گچساران با بیان اینکه حال و هوای این روزهای گچساران نیز حال و هوایی کربلایی به خود گرفته است گفت: مردم ولایت‌مدار شهرستان گچساران در این شب‌ها میزبان هزاران زائر کربلای حسینی از سراسر کشور و اقصی نقاط جهان بودند.
رمضانی افزود: بی‌شک این حماسه میلیونی و حماسه شعور و بصیرت باید در دانشگاه‌ها تدریس شود و به این موضوع پرداخته شود که چه چیزی این حماسه شعور و معرفت و بصیرت را رقم زده است.
وی تصریح کرد: این حضور نه‌ تنها در پیاده‌روی‌ها بلکه در موکب شهرستان گچساران نیز به وضوح نمایان بود.
رمضانی ادامه داد: حضور مردم گچساران و پذیرایی از زائران کربلای حسینی یک حرکت خودجوش مردمی بود که زن‌ و مرد، پیر و جوان عاشقانه و خالصانه در مسیر ولایت گام نهادند و ثابت کردند میزبانان خوبی برای زائران امام حسین (ع) هستند.
رمضانی تصریح کرد: این حرکت جهانی یک مقصد و هدف را به دنبال دارد و آن چیزی جز زمینه‌سازی برای حضور در قدس نیست.
وی در ادامه گفت: در طول این مدت در گچساران با دادن سه وعده غذایی از زائران کربلای معلی در موکب گچساران پذیرایی شد و باید به جرات گفت مردم گچساران در این زمینه همه را شرمنده کردند چرا که پذیرایی از ۱۰۰ هزار نفر در این چند روز فقط با حمایت‌های مردمی امکان‌پذیر می‌شد.
رمضانی در تشریح عملکرد موکب گچساران عنوان کرد: پخت نان گرم، طبخ روزانه بین چهارهزار تا هفت هزار پرس غذا در موکب، چایی و نوشیدنی گرم، حضور روحانی برای پاسخ به مسائل شرعی، پزشک و دارو در این مکان فقط با حضور با صفای مردم این شهرستان مهیا شد.
رئیس شورای هیئات مذهبی گچساران اذعان کرد: به همین مناسبت اجتماع بزرگ هیئات مذهبی گچساران امشب راس ساعت ۲۰ در مکان موکب در کنار دیگر عزیزان زائر برقرار است و با مداحی مداحان اهل بیت به عزاداری می‌پردازند.
رمضانی خاطرنشان کرد: صبح روز اربعین نیز اجتماع بزرگ هیئات مذهبی در گچساران راس ساعت ۱۰ صبح در مصلای این شهرستان برگزار می‌شود که از عموم مردم ولایت‌مدار گچساران دعوت به عمل می‌آید.
ضرورت مکان‌یابی کارشناسی شده نیروگاه سیکل ترکیبی برق در گچساران
فرماندار گچساران بر ضرورت مکان‌یابی کارشناسی شده ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی برق در شهرستان گچساران تأکید کرد.
جلسه رفع مشکلات عرصه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی برق در شهرستان گچساران با حضور فرماندار و جمعی از کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
عبدالرحیم رحیمی در این نشست اظهار کرد: توسعه صنعت و اشتغال و فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه پایدار یکی از مولفه‌ها و ارکان مدیریتی این نظام است.
فرماندار گچساران ادامه داد: در راستای توسعه صنعت و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و برای استفاده شرکت‌ها و صنایع بنا به درخواست سرمایه‌گذاران مسئولان تصمیم به احداث نیروگاه برق هزار مگاواتی در گچساران گرفته شد.
رحیمی تصریح کرد: شهرستان نفت‌خیز گچساران شرایط بسیار مناسبی برای ایجاد کارخانجات و صنایع پایین دستی دارد که وجود نیروگاه برق در راستای تسهیل کارها در دست اجراست.
وی افزود: برای جانمایی درست این نیروگاه‌ با حضور کارشناسان کشاورزی و مسؤولان منابع طبیعی و محیط زیست امیدواریم که تصمیمات خوبی گرفته شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به مزایای ایجاد این نیروگاه ابراز داشت: احداث این نیروگاه علاوه بر نقش موثر در بحث اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی می‌تواند زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم سازد.
رحیمی ایجاد اشتغال را در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی موثر دانست و از مسؤولان متولی امر خواستار شد تا با تعامل و همکاری در خصوص جانمایی و مکان‌یابی این نیروگاه تصمیمات کارشناسی شده اتخاذ شود تا در آینده نزدیک با مشکل و بحران روبرو نشود.
ارائه ۲۲۰ هزار نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه از ارائه ۲۲۰ هزار نفر ساعت آموزش طی هشت ماه گذشته در مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.
طاهر دمساز اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته ۸۶۱ نفر در کارگاه‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه با بیان اینکه این کارآموزان در ۱۲ رشته و بالغ بر ۵۰ حرفه مهارت می‌آموزند، گفت: از ابتدای سال جاری ۲۲۰ هزار نفر ساعت در ۲۵ کارگاه مهارت‌آموزی در سطح شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده آموزش ارائه شد.
دمساز با اشاره به رایگان بودن آموزش در همه رشته‌های فنی و حرفه‌ای گفت: این دوره‌ها مطابق تعهدات مرکز در جامعه هدف شامل روستا، عشایر، زندان، پادگان، دانشگاه، صنایع، صنوف و شعب شهری اجرا شده است.
این مسؤول تصریح کرد: اجرای آزمون‌های مهارتی و صلاحیت  فنی به تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ نفر طی ۶ مرحله و به دو روش کتبی و عملی برای هر شرکت کننده و با ابزار و امکانات الکترونیکی(بدون کاغذ) و همچنین شیوه سنتی برگزار شده است.
وی افزود: کارآموزان در رشته‌های برق صنعتی و ساختمان، تأسیسات شامل لوله‌کشی، تعمیرات آب گرمکن، لوازم خانگی، جوشکاری، رشته‌های کشاورزی، پرورش زنبور عسل و رشته‌های خدماتی مهارت می‌آموزند و خود را برای بازار کار آماده می‌کنند.
شناسایی بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در لنده
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت: در سطح شهرستان لنده بیش از ۷۰۰ نفر در سطح شهر و روستا مبتلا به دیابت شناسایی شده که از این تعداد ۵۵۰ نفر در سطح شهر و ۱۴۳ نفر در سطح روستاها می‌باشند.
امرالله خانی در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنده با تسلیت ایام اربعین به هفته دیابت اشاره و گفت: شعار جهانی امسال «دیابت به چشم‌ها» بوده که هم بیانگر خطر دیابت برای چشم‌ها بوده و هم باید به دیابت ظریف‌تر نگاه کنیم.
وی افزود: در سطح شهرستان بیش از ۷۰۰ نفر در سطح شهر و روستا مبتلا به دیابت شناسایی شده که از این تعداد ۵۵۰ نفر در سطح شهر و ۱۴۳ نفر در سطح روستاها می‌باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: ۳۰ درصد مبتلایان به دیابت در سطح شهر توسط پزشکان و مراقبین سلامت تحت درمان قرار گرفته‌اند.
خانی یادآور شد: بیماران مبتلا به دیابت در سطح روستا ۹۷ درصد توسط پزشک و ۱۰۰ درصد توسط مراقیبن سلامت ویزیت و تحت درمان قرار گرفتند.
وی در ادامه به جامعه هدف دیابت اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح غربالگری سلامت و دیابت بیش از ۳ هزار نفر ویزیت شدند که از این تعداد ۵۵ نفر در سطح شهر و ۹ نفر در سطح روستاها به این بیماری مبتلا هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده ادامه داد: ۲۵ درصد مردم در سطح شهر و ۳۸ درصد در سطح روستاها در طرح غربالگری دیابت ویزیت و خدمات رایگان دریافت کردند.
خانی گفت: دیابت و تولید هورمون انسلین بعد از حوادث، و نابینایی مادرزادی شایع‌ترین علت نابینایی در دنیا بوده که خطرات نارسایی کلیه و قطع پا را نیز شامل می‌شود؛ در بحث قطع پا، در ایران تصادفات مقام و دیابت مقام دوم را داراست.
وی افزود: بیماری دیابت بیماری خاموش بوده که بسیاری از افراد جامعه به آن مبتلا می‌باشند ولی از آن با خبر نیستند.
خانی تصریح کرد: در این راستا افرادی وجود دارند که در معرض خطر بیماری دیابت هستند و باید شناسایی شوند؛ افرادی که سابقه دیابت در خانواده آنها وجود دارد، افراد چاق و دارای اضافه وزن، نوزادان تازه متولد با وزن ۴ کیلوگرم، افراد مبتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی و دارای دیابت دوران بارداری.
وی افزود: این بیماری علائم و نشانه‌هایی از جمله پر نوشی، تکرر ادراری، پرخوری، ضعف و بی‌حالی، کاهش هوشیاری و ... بوده که خانواده‌ها با آشنایی و آگاهی از این بیماری می‌توانند با آن مقابله کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در ادامه به برنامه‌های اجرا شده در هفته دیابت اشاره کرد و گفت: برپایی ایستگاه سنجش سلامت در حاشیه نماز جمعه، پیاده‌روی پرسنل تا گلزار شهدا، آموزش مردم توسط مراقبین سلامت، دعوت از بیماران دیابتی و ارائه مسائل آموزشی و راه‌های مقابله با آن، تشکیل خودیاری دیابت، برگزاری مسابقات ۴ جانبه فوتسال، تهیه و توزیع تراکت‌های آموزشی و کوهنوردی کارکنان و صحبانه سالم از جمله برنامه‌های هفته دیابت در این شهرستان بوده است.
انتقاد از برخی اظهار نظرهای نادرست در خصوص خدمات درمانی لنده
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده از برخی اظهار نظرهای نادرست در مورد خدمات درمانی لنده انتقاد کرد.
امرالله خانی با اشاره به بی‌اطلاعی برخی افراد از امکانات و تجهیزات شبکه بهداشت و درمان و درمانگاه شهر لنده گفت: در بسیاری اوقات صحبت‌های پیرامون امکانات و پزشکان شبکه بهداشت و درمان و درمانگاه شهر لنده از سوی برخی افراد انجام می‌شود که نادرست است.
وی افزود: یکی از موضوعاتی که در خصوص آن اظهار و نظرهایی صورت گرفته بحث نبود دندانپزشک در شهرستان بوده که نادرست است و دندان‌پزشک درمانگاه نه تنها در طول هفته بلکه دو تایم اضافه در بعد از ظهرها (تایم‌های صبح و بعد از ظهر دو روز در مدارس) نیز حضور دارد و این دندانپزشک در طول هفته ۸ روز در درمانگاه حاضر است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز در مدارس و مهدهای کودک از خدمات‌ دندان‌پزشکی استفاده کرده‌اند.
خانی یادآور شد: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان در مدارس و مهدهای کودک از وارنیش فلوراید و ۳۱۶ نفر نیز از فیشور سیلانت و ۵۴ نفر نیز ترمیم دندان انجام شده که همه به صورت رایگان صورت پذیرفته است..
وی خاطرنشان کرد: یکی از دندان‌های مهم و حساس هر انسان دندان ۶ بوده که متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری و عدم مراقبت صحیح خراب و کشیده شده ولی با خدمات ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان حفاظت و مراقبت از این دندان به خوبی انجام می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده ادامه داد: در حوزه درمان با پیگیری‌هایی که انجام شده بحث اورژانس شبانه‌روزی (پیش بیمارستانی) ۱۰ تخت‌خوابی (۴ نفر آقا، ۴ نفر خانم و ۲ کودک) به تصویب رسیده است.
خانی گفت: مجوز این مرکز صادر شده و کارهای نرم‌افزاری آن در حال اجرا بوده ولی یک مشکل اساسی که وجود دارد کمبود فضای فیزیکی است که باید راه‌حل مناسبی برای آن پیدا شود.
وی با اشاره به ساخت شهرک‌ها در اطراف شهر گفت: شهر و شهرک ساخته می‌شود ولی مکانی برای فضای سبز و بهداشت در آن دیده نمی‌شود و این یکی از معضلاتی بوده که شهرک‌های شهرستان و خود شهر لنده با آن رو به رو است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در ادامه به فضای مورد نیاز برای مراکز بهداشتی در شهرک‌ها اشاره و افزود: حداقل فضای مورد نیاز برای مراکز بهداشتی هزار متر مربع می‌باشد.
خانی ادامه داد: ساخت و احداث پایگاه سلامت شهری لنده نیز از جمله طرح‌هایی است که با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال به تصویب رسیده ولی مشکل کمبود فضای فیزیکی و نبود زمین را در پیش‌رو داریم.
وی افزود: احداث و ساخت پایگاه سلامت بر عهده وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور به صورت مشارکتی بوده که باید در مدت زمان کمتر از ۸ ماه تحویل گردد.
خانی به استقلال کلینیک تخصصی پزشکان لنده از کهگیلویه اشاره و گفت: با اجرای این مهم شهرستان به صورت مستقل سهمیه پزشک متخصص خواهد داشت.
وی یادآور شد: از اول آذرماه ۴ روز در هفته پزشک اطفال در شهرستان حضور خواهد داشت و سنوگرافی نیز از یک روز به دو روز در هفته تغییر خواهد کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده در پایان از خدمات فرماندار سابق لنده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی و شهرداری و همراهی مردم تقدیر کرد و گفت: امیدواریم اعضای شورای اسلامی و شهرداری لنده تدبیر لازم در جهت تأمین زمین مورد نیاز برای اورِژانس شبانه روزی و پایگاه سلامت شهر لنده تلاش خود را دو چندان کنند.
تشریح برنامه‌های هفته بسیج در گچساران
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان را تشریح کرد.
امروز سرهنگ علی‌اصغر نورایی‌نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران در نشست خبری که در سالن کنفرانس خبری سپاه این شهرستان برگزار شد برنامه‌های هفته بسیج را تشریح کرد.
سرهنگ نورایی‌نسب اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته نیز بسیج شهرستان گچساران با برنامه‌های مختلف در سطح شهرستان و حوزه‌های اطراف برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.
وی افزود: این برنامه‌ها با هدف تدوین نقش و جایگاه بسیج و تقویت روحیه انقلابی‌گری برگزار می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران با اشاره به نامگذاری ایام‌ هفته بسیج تصریح کرد: در اولین روز هفته بسیج که مصادف است با اربعین حسینی و پیاده‌روی زائران کربلای معلی هیأت‌های مذهبی شهرستان گچساران و بسیجیان، دانشجویان و دانش‌آموزان بسیجی از محل بوستان شهدای گمنام شهرستان گچساران به محل مصلای این شهرستان به صورت پیاده حرکت خواهند کرد.
سرهنگ نورایی‌نسب بیان کرد: حجت‌الاسلام حسینی‌صدر نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان در اجتماع پرشور هیأت‌های مذهبی شهرستان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
این مسؤول اذعان کرد: حضور نخبگان سیاسی و فرهنگی بسیجی در کنار سخنرانان مطرح کشوری در مدارس، دانشگاه‌ها با موضوع انقلابی‌گری از دیگر برنامه‌های هفته بسیج این شهرستان خواهد بود.
وی گفت: نشست‌های بصیرتی، تبیین گفتمان انقلابی‌گری با سخنرانی جانشین معاونت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت ۲ روز در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.
نورایی‌نسب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخصه‌های یک بسیجی اشاره داشت و عنوان کرد: ایشان شاخصه‌های بسیج را اخلاص، بصیرت و تکلیف به موقع عنوان کردند.
وی ادامه داد: امام راحل ما با یک دوراندیشی و عاقبت‌نگری در آذرماه ۵۸ فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد تا پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران خاطرنشان ساخت: امروز گسترش دوراندیشی امام راحل را در نقاط مختلف دنیا مشاهده می‌کنیم و هر جا بسیج مردمی تشکیل شده است موفق بوده‌اند.
نورایی‌نسب گفت: امروز ثابت شده است تفکر بسیجی تنها تفکری است که می‌تواند کشور را در مقابل تمامی تهدیدها و زیاده‌خواهی دشمنان نجات دهد.
وی ابراز کرد: امروز به برکت هدایت‌های مدبرانه، حکیمانه امام خامنه‌ای ایران اسلامی به عنوان قدرتی جهانی مطرح است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران به تجمع بزرگ ۵ آذر با حضور بسیجیان و پیشکسوتان بسیج اشاره کرد و افزود: تجمع بزرگ ۵ آذر میثاقی دوباره با آرمان‌های اباعبدالله، امام راحل، شهدای انقلاب و امام خامنه‌ای است.
تشریح برنامه‌های هفته بسیج در دیشموک
فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج در دیشموک گفت: برگزاری یادواره شهدای پایگاه روستای رود‌ ایک در هفته بسیج برگزار می‌شود.
اسماعیل معززی در جمع خبرنگاران برنامه‌های هفته بسیج در دیشموک را تشریح کرد.

وی در ادامه گفت: هفته بسیج که اولین روز آن مصادف می‌شود با روز اربعین حسینی تجمع عظیم و گردهمایی هیات‌های مذهبی را خواهیم داشت که این برنامه یک برنامه‌محوری و سراسری است.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام محمد تقی(ع) بسیج دیشموک با اشاره به یکی از بیانات، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله) در مورد بسیج که می‌فرمایند؛ بسیج برای جوانان شور آفرین،برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است، افزود: در حقیقت بسیج یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی است.
وی اذعان کرد: انقلاب و نهضت امام راحل همراه با یک جریان اصیل فکری و فرهنگی صورت گرفت و به نتیجه رسید.
معززی گفت: بسیج برخواسته از دل امامی روشن‌ضمیر و اراده ملتی بزرگ است که باتکیه بر ایمان خود تلاش دارد در مقابل زورگویان عالم بایستد و تاکنون نیز در این راه موفق بوده است.
وی تصریح کرد: در تاریخ ۵ آذر سال ۵۸ امام دستور تشکل بسیج ۲۰ میلیون نفری را در ایران صادر کردند و امروز مشاهده می‌کنیم که خلف امام این تفکر را ادامه داده و در حال حاضر تشکل بسیج مردمی از مرز ۲۰ میلیون نفر فراتر رفته است.
فرمانده بسیج دیشموک با بیان اینکه، نقش بسیج همواره یک نقش مدافع انقلاب بوده، افزود: برای گرامیداشت هفته بسیج، برنامه‌های متنوعی در دیشموک برگزار می‌شود.
معززی اظهار کرد: هفته بسیج که اولین روز آن مصادف می‌شود با روز اربعین حسینی تجمع عظیم و گردهمایی هیات‌های مذهبی  را خواهیم داشت که این برنامه یک برنامه‌محوری و سراسری است.
فرمانده حوزه بسیج دیشموک گفت: برگزاری نشست بصیرتی بسیجیان، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، غبارروبی، عطرافشانی گلزار شهدای شهر، همایش پیاده‌روی خانوادگی، گردهمایی بسیجیان قبل و حین نماز جمعه برای شرکت پرشور در نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته و آموزش مهارتی هسته‌های فرهنگی حلقه‌های صالحین پایگاههای تابعه«      طرح شبکه روشنگری» از دیگر برنامه‌ها برای اجرای هفته بسیج در دیشموک خواهند بود.
معززی، برگزاری مراسم یادواره شهدای پایگاههای تابعه«امام حسن(ع) عسکری درغک، امام حسین(ع) اسفندان و شهید پیلسته رود ایک را از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج حوزه مقاومت بسیج دیشموک عنوان کرد و بیان داشت: این برنامه در روز ۲ آذر۹۵ در محل مسجد روستای رود ایُک از توابع  دیشموک برگزار می‌شود.
وی به گردهمایی عظیم بسیجیان در روز ۵ آذرماه مصادف با روز بسیج مستضعفین و تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: در روز جمعه علاوه بر برگزاری برنامه همایش پیاده‌روی با حضور مردم، بسجیان و مسؤولان، گردهمایی بسیجیان قبل از نماز جمعه و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی و شرکت در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.
همکاری مسئولان استان فارس برای ساخت و تکمیل محور پرخطر اقلید به یاسوج
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری مسؤولان استان فارس برای ساخت و تکمیل محور پرخطر اقلید به یاسوج شد.
پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به افزایش تردد در محور اقلید به یاسوج اظهار کرد: در حال حاضر بیش از گذشته این ترددها را شاهد هستیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه با نام محور اقلید به یاسوج پروژه‌ای ملی بوده و اعتبارات آن از محل اعتبارات ملی است که شامل دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی از این محور که در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته چند سالی ات که کار چهار خطه شدن آن اغاز شده تا تبدیل به بزرگراه شود.
نیک‌اقبالی بیان کرد: در این محور از حدفاصل یاسوج به سمت دهستان کاکان برای چهار خطه شدن در دست پیمانکار است و امسال هم اگر اعتباراتی داده شود برای ادامه کار اقدام می‌کنیم.
این مسوول ارشد استانی تصریح کرد: تنها ۴۰ کیلومتر از این ۱۷۰ کیلومتر در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که اگر همکاری لازم صورت گیرد به دنبال اجرای این پروژه در جهت رفاه حال هم وطنان خود هستیم.
نیک‌اقبالی با ابراز تاسف از حادثه واژگونی اتوبوس در این محور که به کشته شدن ۲۹ نفر از هم‌وطنان منجر شد تصریح کرد: باید در استان فارس نیز نسبت به ترمیم وضعیت کنونی جاده و اصلاح پیچ‌ها و روکش آسفالت و نصب علایم راهنمایی و رانندگی اقدام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1