تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۱۱۸۰۳

اظهارات ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در نماز جمعه این هفته

۱
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد/
عظمت اسلام و اهل بیت(ع) در اجتماع عظیم اربعین است
امام جمعه موقت دهدشت، پیاده‌روی اربعین را بزرگترین اجتماع بشری خواند و گفت: اگر همه رؤسای جمهور جهان جمع شوند، نمی‌توانند این ارتباط با اهل بیت(ع) و ولایت را قطع کنند.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: حرکت باشکوه پیاده‌روی اربعین یکی از سنت‌هایی است که امام سجاد(ع) بنیان نهادند.
تقوی تصریح کرد: امروز راهپیمایی اربیعن بزرگترین راهپیمایی جهان است و این بزرگترین اجتماع بشری نشانه عظمت اسلام و عظمت اهل بیت علیهم السلام است.
امام جمعه موقت دهدشت افزود: اگر همه رؤسای جمهور جهان جمع شوند نمی‌توانند مانع این اجتماع باشکوه شوند چون این ارتباط انسان با اهل بیت و ولایت است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه دنیا امروز نگران است و نمی‌تواند عظمت اسلام را اعتراف کند بیان کرد: انسان‌ها با اربتاط با اهل بیت دشمن شناسی می‌کنند.
تقوی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین اهمیت طلب روزی حلال از دیدگاه ائمه اطهار پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) در این باره فرمودند طلب روزی حلال بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.
وی با اشاره به تأکید روایات بر روزی حلال، تصریح کرد:اسلامی شدن بانک‌ها یکی از مصادیق کسب روزی حلال است که باید مورد توجه قوه مقننه قرار گیرد.
تقوی افزود: بر قوه مقننه واجب است قوانینی وضع کند که از ربوی شدن بانک‌ها جلوگیری شود و مردم را از افتادن از چاله به چاه نجات دهند.
خطیب موقت نماز دهدشت فرموده رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن سود دیرکرد را یادآور شد و گفت:البته این ربوی بودن به بانک‌ها محدود نشده و برخی از ادارات ما نیز کارشان ربوی است.
تقوی افزود: وزارت نیرو نمی‌تواند برای هر واحد آب و برق دو قیمت متفاوت تعیین کند این ظلم به مردم است.
وی با بیان اینکه بر اساس تأکید علمای اسلام و مراجع تقلید اگر در جامعه ربا باشد جامعه آرامش نخواهد داشت گفت: حقوق‌های نجومی از سود دیر کرد و ربوی حاصل می‌شود.
تقوی تأکید کرد: امیدواریم قوه مقننه به دستور مراجع جامه عمل بپوشاند و قوانینی وضع کند که نان مردم حلال شود.
بسیج سد محکمی در برابر استکبار است
امام جمعه موقت کبگیان با بیان اینکه بسیج سد محکمی در برابر استکبار است، گفت: دشمن اصل ولایت را نشانه رفته است.
حجت‌الاسلام سیدعلی اکرمیان امام جمعه موقت کبگیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۸ آبان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: اعتقاد به غیب از شاخصه‌های انسان باتقواست که با خون و گوشت و افکارش عجین شده و هیچ کس و هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌تواند آن را جدا کند.
اکرمیان گفت: عشق به امام حسین علیه‌السلام زمینه‌ساز انقلاب جهانی آزادگان است که با وحدت در عمل محقق می‌شود، گر چه دشمنان اسلام درصدد کمرنگ جلوه دادن این همایش بزرگ هستند و لحظه به لحظه در بازیچه غرب برای نابودی اسلام‌ و ریشه‌کن کردن اصل ولایت نقش‌آفرینی می‌کنند، اما این رویداد عظیم تاریخ ناخودآگاه از درون مردم فوران می‌کند و این حرارت هیچگاه خاموش نخواهد شد.
خطیب موقت جمعه کبگیان درباره سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: تشکیل بسیج ارتش بیست میلیونی به فرمان امام خمینی(ره) از جمله هوشیاری و زکاوت بالای امام راحل در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اسلام بود که ۵ آذر صادر شد و سد محکم‌ در برابر دشمنان بود.
وی درباره همایش بزرگ اربعین حسینی در بخش کبگیان گفت: امید است با درک‌ و شعور بالای حسینی همگام با مسؤولان در اجرای رسالت حسینی امسال هم با کمک‌ همدیگر بتوانیم در لباس خدمت سربازان بی‌ریا و سرور و سالارشهیدان و عزت و آبروی اسلام باشیم.
جهانی کردن شعار هیهات منا الذله در تجمع اربعین
امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: اگر از سر دادن شعار جهانی کردن شعار هیهات منا الذله در تجمع اربعین در حج جلوگیری می‌شود ولی در تجمع اربعین آن را می‌توان جهانی کرد.
حجت‌الاسلام سید مهدی افراز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
وی در خطبه اول به علت غربت اولیای الهی اشاره و بیان کرد: یکی از اصلی ترین دلائل این جدائی و غربت همان تعلقات و آمال و آرزوهای دنیوی است که اگر با تعلقات ولی خدا یکی نباشد باعث این جدائی و تنها شدن ولی خدا می شوند.
افراز در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی به اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: شروع جذبه مغناطیسی حسینی و همان جاذبه‌ای که جابربن عبدالله انصاری را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌آورد بعد از قرن‌های متمادی دل میلیون‌ها عاشق را هم دور خود جمع کرد.
این مسؤول یادآور شد: اگر در مناسک حج نمی‌توان پیام مقدس جهانی کردن شعار هیهات منا الذله در تجمع اربعین شیعه را منتشر کرد ولی در بزرگترین اجتماع بشری روز اربعین می توان آن را جهانی کرد و در واقع حج حسینیان در کربلا برگزار می شود.
افراز تبیین کرد: وقتی در عراق که این روزها از امنیت خوبی برخوردار نیست همه عاشق سفر می‌کنند این نشان از عاشق بودن مردم به سرور سالار شهیدان است که باید درس گرفت از این همه عاشق و این همه تجمع اربعین حسینی نماد اتحاد شیعیان است.
مجذوب و فریفته آمریکا شدن نشان از بی‌بصیرتی و عدم تفکر بسیجی است
امام جمعه لنده با اشاره به مجذوب و فریفته شدن برخی عوامل داخلی به آمریکا گفت: نبود تفکر بسیجی و روحیه انقلابی باعث فریفته و مجذوب آمریکا شدن بوده، ولی تفکر بسیج مانع از دست‌یابی آنها به اهداف شومشان خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: گناه و معصیت آسیب‌های زیاد روحی و روانی را به انسان وارد می‌سازد.
وی افزود: امام صادق(ع) این تعریف را از تقوا بیان فرمودند که «تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات» و اگر ما اینگونه عمل کنیم رحمت خداوند شامل حال ما خواهد شد.
امام جمعه لنده به هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: هفته بسیج یادآور رشاد و دلاوری و ولایتمداری ملت ایران بوده که تا به امروز ادامه داشته است.
محمودی‌اصل بسیج را ابتکار امام خمینی(ره) برای پاسداری و حراست از ارزش‌های دینی و انقلابی عنوان کرد و افزود: این نهاد مقدس در حرکت‌های الهی و انقلابی با حمایت خود باعث پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد مختلف شده و مانع از ابتر ماندن حرکت‌های انقلابی شده است.
این مسؤول بسیج را عاملی در جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب و مانعی برای جلوگیری از سرنگونی نظام و انقلاب خواند و خاطر نشان کرد: بسیج امتحان خود را در عرصه دفاع از انقلاب و نظام پس داده و در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، فناوری فرهنگی و سیاسی و اجتماعی موتور محرک این نظام و انقلاب بوده است.
امام جمعه لنده ادامه داد: بسیج یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ و تفکر عاشورایی بوده که در قالب زمان و مکان خاص جغرافیایی نمی‌گنجد.
محمودی‌اصل گفت: فرهنگ بسیج برپایه خدامحوری، ولایتمداری و فرهنگ عاشورا بوده و هرکس آشنا به این تفکر و عامل به این مکتب باشد در جرگه بسیج قرار می‌گیرد.
وی به ضرورت بصیرت و هوشیاری سیاسی در بسیج اشاره و خاطر نشان کرد: بسیجیان واقعی دارای تحلیل صحیح و به روز از مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی هستند و مجذوب و فریفته نقشه‌های شوم دشمنان نخواهند شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده یادآور شد: عده‌ای از بی‌بصیرتان امروز مجذوب و فریفته آمریکا شدند و وقتی فلان کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا رأی نمی‌آورد ناراحت و مضطرب می‌شوند.
محمودی‌اصل با بیان اینکه هر جا بصیرت نباشد دلهره و نگرش غلط به وجود می‌آید گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا توطئه راه‌اندازی گروه تروریستی داعش و معرفی این چهره خبیث و خشن به جامعه جهانی به عنوان چهره اسلام، به دنبال جلوگیری از گسترش این دین رحمانی بوده است.
وی ادامه داد: اسلام دین رحمانیت، رأفت، مهربانی و شفقت و میهمان‌نوازی بوده و همایش و بصیرت مسلمانان و به خصوص شیعیان در پیاده‌روی اربعین خنثی‌ کننده توطئه دشمنان بوده و جهانیان فهمیدند اسلام فراتر و نقطه مقابل «اسلام داعشی» است.
محمودی‌اصل در ادامه به لزوم حفظ روحیه انقلابی و جهت‌گیری انقلابی اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر تأکید بسیاری بر این موضوع داشته و آن به معنای ایستادگی بر اصول انقلاب به عنوان تنها راه نجات کشور و حل مشکلات و رسیدن به رفاه و پیشرفت و توسعه بوده است.
وی خاطر نشان کرد: اقدام و عمل بر گرفته از همین روحیه انقلابی بوده که اگر در اقتصاد مقاومتی محقق شود می‌تواند توسعه علمی و استحکام دورنی و روحی کشور را به همراه داشته باشد.
امام جمعه لنده گفت: بسیج با داشتن روحیه انقلابی و هدف خدمت به نظام و انقلاب، موتور محرک نظام در عرصه‌های مختلف است.
وی در پایان به همایش عظیم شیعیان در اربعین حسینی  اشاره و گفت: دشمنان اسلام از جمله آل سعود با پرداخت هزینه‌های سنگین درصدد ممانعت از انعکاس خبری این همایش بزرگ بودند ولی با بصیرت و هوشیاری ملت‌های مسلمان نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند؛ هیأت‌های عزادی و مذهبی باید شور و شعور حسینی را در اربعین حسینی سراسر کشور به نمایش گذارند.
باید به عقل مروجان رابطه با آمریکا شک کنیم
امام جمعه یاسوج گفت: باید به عقل مروجان رابطه با آمریکا شک کنیم.
خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در محل مصلی امام خمینی این شهر و با حضور گسترده نمازگزاران مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
امام جمعه یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به بیان امام محمد باقر(ع) در خصوص مشخصات و ویژگی‌های شیعه اظهار کرد: آن حضرت فرمودند شیعه ما نیست جز آن کسی که از گناه پرهیز کرده و تقوا داشته و مطیع پروردگار باشد و از محرمات دوری کند و اطاعت از دستور الهی کرده و به آن عمل کند.
وی افزود شیعه واقعی خدمت به خلق کرده و مستمندان را یاری می‌کند و اهل حرام خواری و دروغ و تهمت نیست و گرانفروشی نمی‌کند و وظیفه‌ای که اسلام برایش تعریف کرده انجام می‌دهد.
امام جمعه یاسوج به آیه‌ای از قرآن از سوره قصص و آیه ۲۵ آن اشاره کرد و گفت: خداوند حضرت موسی بن عمران را برای نجات بنی‌اسرائیل از ظلم فرعون زمان به میان مردم فرستاد.
حسینی در همین زمینه بیان کرد: فرعون با قدرتی که داشت و خود را خدای مصر می‌خواند ماموریت داشت تا زنان باردار بنی‌اسراییل را زیر نظر داشته باشند و هر زنی پسر داشت آن را از بین ببرند.
امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: خداوند مصلحت دانست که وضعیت حمل مادر موسی معلوم نباشد تا حضرت موسی پا به عرصه وجود گذاشته و بتواند رسالت خود را انجام دهد.
حسینی با تاکید بر اینکه مردم باید واجبات را به صورت حداکثری انجام دهند، تصریح کرد: در آخرت از این موضوعات سوال می‌شود که برای رستگاری در دنیا و آخرت باید به وظایف دینی خود عمل کنیم.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و روزهای حزن‌انگیز دهه آخر صفر اظهار کرد: هفته بسیج را نیز تبریک می‌گوییم.
وی با بیان اینکه زبان قاصر است که بخواهد در مورد بسیج چیزی بگوید اظهار کرد: بهترین جمله از امام راحل است که می‌فرماید بسیج از الطاف جلیله است.
حسینی گفت: در دفاع مقدس افراد زیادی جانفشانی برای دفاع از اسلام و ایران کردند ولی به قول و فرمایش امام راحل اگر بخواهیم مصداق کاملی پیدا کنیم هیچ گروهی بالاتر از بسیج نیست.
وی با بیان این که باید جملات امام در مورد بسیج را تحلیل کنیم تصریح کرد: بسیجیان باید باید مصداق فرمایش امام باشند که لشکر مخلص و بی‌ادعای خدا هستند.
حسینی به اربعین حسینی هم اشاره کرد و گفت: در این روز اولین زائری که از مدینه حرکت کردند جابر انصاری و فرد دیگری بودند که به کربلا رسیدند و قبر امام حسین را زیارت کردند که در آن روز تنها دو زائر اربعین داشتیم و اکنون بزرگترین تجمع انسانی را در اربعین داریم که پیشقدمی ایران اسلامی موجب چنین موضوعی شد.
امام جمعه یاسوج گفت: بنا به فرموده امام صادق(ع) هر کسی که در این روز قدم برمی‌داد هر قدم آن پاداش در کارنامه اعمال آن‌ها نوشته می‌شود و از گناه آن‌ها بخشیده می‌شود.
حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: پیام اربعین این است که با یزیدیان زمان هرگز آشتی نمی‌کنیم و در برابر شیطان بزرگ آمریکا و آل‌یهود در عربستان از کیان اسلام دفاع می‌کنیم.
وی به مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: معلوم شد سردمداران امریکا چه عناصر کثیفی هستند و همدیگر را رسوا کردند لذا باید گفت که همه سردمداران امریکا ناپاک هستند و همه از یک قماش بوده و دشمن اسلام هستند.
حسینی تصریح کرد: در آخر دوره اوبامای جنایتکار ۱۰ سال دیگر ایران را تحریم کردند که باید از شیطان دوری کنیم و نباید منتظر باشیم امریکا ما را دوست داشته باشد و به فرموده امام اگر دیدید امریکا با ما خوب است باید در رفتار خود تجدید نظر کرد.
وی گفت تعجب از کسانی است که می‌گویند باید با امریکا رابطه داشته باشیم باید در عقل آن‌ها شک و تردید کنیم در حالی که امریکا به دوستان خود هم رحم نکرده است.
جهانی کردن شعار هیهات منا الذله در تجمع اربعین
امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: اگر از سر دادن شعار جهانی کردن شعار هیهات منا الذله در تجمع اربعین در حج جلوگیری می‌شود ولی در تجمع اربعین آن را می‌توان جهانی کرد.
حجت‌الاسلام سید مهدی افراز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
وی در خطبه اول به علت غربت اولیای الهی اشاره و بیان کرد: یکی از اصلی ترین دلائل این جدائی و غربت همان تعلقات و آمال و آرزوهای دنیوی است که اگر با تعلقات ولی خدا یکی نباشد باعث این جدائی و تنها شدن ولی خدا می شوند.
افراز در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی به اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: شروع جذبه مغناطیسی حسینی و همان جاذبه‌ای که جابربن عبدالله انصاری را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌آورد بعد از قرن‌های متمادی دل میلیون‌ها عاشق را هم دور خود جمع کرد.
این مسؤول یادآور شد: اگر در مناسک حج نمی‌توان پیام مقدس جهانی کردن شعار هیهات منا الذله در تجمع اربعین شیعه را منتشر کرد ولی در بزرگترین اجتماع بشری روز اربعین می توان آن را جهانی کرد و در واقع حج حسینیان در کربلا برگزار می شود.
افراز تبیین کرد: وقتی در عراق که این روزها از امنیت خوبی برخوردار نیست همه عاشق سفر می‌کنند این نشان از عاشق بودن مردم به سرور سالار شهیدان است که باید درس گرفت از این همه عاشق و این همه تجمع اربعین حسینی نماد اتحاد شیعیان است.
همایش بزرگ اربعین حسینی اثبات وفاداری مردم به حضرت اباعبدالله(ع) است
امام جمعه موقت گچساران، همایش عظیم اربعین حسینی را اثبات وفاداری مردم به حضرت اباعبدلله(ع) عنوان کرد و گفت: مردم با این حرکتشان یکبار دیگر در مسیر ولایت ثابت قدم ماندند.
حجت‌الاسلام علیرضا صفایی در در مصلی نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت و توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: ایام اربعین از فضیلت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: همایش عظیم اربعین حسینی، دلبستگی و عاشقی مردم به اهل بیت (ع) را اثبات وفاداری مردم به آقا اباعبدالله (ع) عنوان کرد و افزود: مردم با این حرکتشان یکبار دیگر در مسیر ولایت ثابت قدم ماندند.
امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: پیاده‌رویی در اربعین و کربلا زمینه‌سازی برای حضور در قدس و رهایی مسلمانان از دست ظالمان است.
صفایی در ادامه به وجود موکب گچساران اشاره کرد و گفت: امروز این عشق و ارادات به امام حسین (ع) را نه تنها در دل شیعیان بلکه در همین گچساران به وضوح مشاهده کردیم.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به حرکت مسلمانان و دیگر اقلیت‌های کشورهای مختلف به سمت کربلایی معلی، یادآور شد: مطمئن باشید این حرکت جهانی یک مقصد و هدف متعالی را در پیش دارد.
وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم اصفهان اشاره کرد و گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب و ثابت شده است و بر اساس آن سخنان ارزشمند باید آگاه باشیم که چشم امید داشتن به امریکا یک خطای تاریخی است.
صفایی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: « دشمنان ما یک لحظه بیکار نبوده و در حال کار بر علیه جوانان ما هستند لذا در این فضا جایز نیست که یکبار نشست و کاری نکرد بلکه در این راستا باید تلاش دوچندان کرد».
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران موکب گچساران، گفت: موکب گچساران نمونه‌ای از عشق و ارادت گچسارانی‌ها به اهل بیت و ولایت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درروز۱۹ابان به مناسبت شهدای انقلاب گچساران پای صحبتهای اقای .. امام جمعه موقت نشستم بقدری حوادث اول انقلاب گچساران. گفت که واقعاازهمه بدم امداگربزرگمردی وشجاعت ودلاوریهای حاج بهرام تاجگردون رادران سالهابچشم نمی دیدم باورم نمی شدامامیبین که انقلاب به بیراهه میرودکسانی بودندکه حالااسمی ازانهانیست کسانی نبودن که حالاغیرقابل مهارند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1