تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۲۱۱۷۱۹

پیاده روی ۱۵۰ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد / جاده مرگ در استان / کارشناسان «ژاپنی» در زیلایی / رزمایش گردان بیت‌المقدس در دیشموک / ساخت کارخانه قیرپلیمری در باشت / اختصاص ۲۵۰ هکتار از اراضی بویراحمد به کشت کلزا

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

پیاده‌روی ۱۵۰ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته پیشگیری از اعتیاد+تصاویر


۱۵۰ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته پیشگیری از اعتیاد مسیری ۴ کیلومتری ار تا گلزار شهدای شهر یاسوج پیاده‌روی کردند.
 به مناسبت هفته پیشگیری و مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی همایش پیاده‌روی فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج و در آخرین روز از این هفته برگزار شد.

در این همایش که تعداد ۱۵۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان حضور داشتند از محل اداره‌کل آموزش و پرورش تا گلزار شهدای شهر یاسوج از طریق جاده ساحلی همایش پیاده‌روی برگزار شد.





در این مراسم معنوی و در انتها زیارت عاشورا در محل گلزار شهدای شهر یاسوج برگزار شد و فرهنگیان نیز با شهدای گلگون‌کفن هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهدای این شهر تجدید میثاق کردند.

در حاشیه این همایش سید بهاءالدین ملک‌حسینی معاون آموزش و پرورش استان با بیان این که به مناسبت‌های مختلف آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در تمامی مناسبت‌هایی که در طول سال وجود دارد مشارکت آموزش و پرورش مثال‌زدنی است.





معاون پرورشی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گفت: در هفته پیشگیری از اعتیاد برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان و توسط آموزش و پرورش داشتیم.

ملک‌حسینی افزود: همایشی برگزار کردیم و همچنین مانور پیشگیری از اعتیاد را به محوریت آموزش و پرورش و با همکاری چند دستگاه و نهاد دیگر در سطح استان برگزار کردیم.





وی گفت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که مدارس و دانش‌آموزان باید بیش از هر قشر دیگری برای پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز آماده باشند.


مسئولان وزارت راه بی‌خیال جاده طریق‌الرضا(ع)/ مسیر معنوی که به جاده مرگ منتهی می‌شود+تصاویر

مسئولان وزارت راه چه بخواهند و چه نخواهند زوار زیادی از مسیر جاده طریق‌الرضا هر ساله عبور می‌کنند که وضعیت بد این جاده منجر به تلفات انسانی زیادی شده است.
جاده طریق‌الرضا(ع) به مسیری برای تردد زائرین امام هشتم(ع) تبدیل شده و مسافران و شیفتگان امام رضا(ع) از این مسیر به سمت حرم دوست در مشهد مقدس رهسپار می‌شوند.
بخشی از این جاده در شهر یاسوج و در تنگه مهریان قرار گرفته و مسافران از جاده یاسوج به سمت اقلید و سپس مشهد حرکت می‌کنند.

اما جاده طریق‌الرضا(ع) دارای نقاط حادثه خیز فراوانی است و باید گفت که این جاده همچنان قربانی می‌گیرد که برای پیشگیری از افزایش قربانیان حوادث رانندگی در این جاده مسوولان کشور باید تدابیری اندیشه کنند.

چند روز پیش بود که خبر واژگونی اتوبوس زائرین استان یزد و کشته و زخمی شدن ۴۷ نفر از هموطنانمان که از جاده اقلید- یاسوج عازم کربلای معلی بود مایه تاسف و تاثر شد و این حادثه ناگوار بار دیگر بیانگر حادثه ساز بودن این جاده است و همت مسوولان و‌ دولتمردان را در رفع مشکلات این جاده می‌طلبد.





مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی از این جاده در شهر یاسوج قرار دارد، به خبرنگار فارس گفت: جاده طریق‌الرضا که مسیر عبور و تردد زائرین به مشهد و همچنین شلمچه و کربلا است حادثه خیز بوده و دارای نقاط حادثه خیز زیادی است.

سید نورالله جنتی‌پور با بیان اینکه مسوولان باید نقاط حادثه‌خیز این جاده را رفع کنند و توجه بیشتری به این مسیر داشته باشند، گفت: واژگونی اتوبوس در این جاده موجب تاسف شد که انتظار داریم مسوولان برای جلوگیری از افزایش حوادث ناگوار رانندگی اقدام مهمی در این مسیر انجام دهند.

جنتی‌پور از کم توجهی مسوولان به این مناطق انتقاد کرد و افزود: محرومیت ما در همه زمینه‌هاست، چرا که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از جاده‌های چهار بانده نسبت به کشور ناچیز است.

وی تاکید کرد: مسوولان امر در سطح کشور نسبت به جاده طریق‌الرضا کم توجهی کردند و موجب شد امروزه شاهد حوادث ناگوار در این مسیر باشیم.





این مسوول بیان کرد: رسانه‌ها طبق رسالتی که دارند به مشکلات این جاده بپردازند و مسوولان را حساس کنند تا بلکه در سطح کشور راهکاری اساسی برای رفع نقاط حادثه‌خیز این جاده که مسیر عبور و تردد به مشهد است اندیشیده شود.

در همین خصوص پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: جاده طریق‌الرضا از خوزستان آغاز می‌شود و بخشی از آن نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.





وی با بیان اینکه جاده پاتاوه به دهدشت هم قطعه‌ای از جاده طریق‌الرضا محسوب می‌شود افزود: همه می‌دانند که در استان ما چه زحماتی کشیده شده و چه هزینه‌هایی صرف شده تا محور پاتاوه به دهدشت اجرایی و عملیاتی شود.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه هنوز مقدار زیادی از این جاده باقی مانده و نیاز به اعتبارات بیشتری برای ساخت آن داریم افزود: همچنین در حوزه یاسوج نیز اقدامات خوبی برای چهار بانده کردن محور یاسوج به کاکان انجام شده تا بتوانیم یک قسمت دیگر از جاده طریق‌الرضا(ع) را در استان خودمان برای رفت و آمد آسان‌تر زائران حرم رضوی از سراسر کشور آماده کنیم.





معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به غیر از استان ما استان‌های دیگر در این مسیر باید همت به خرج دهند تا جاده طریق‌الرضا کامل شود افزود: قسمتی از این جاده در استان فارس قرار دارد که در حال حاضر این قسمت به دلیل نامناسب بودن و پیچ‌های خطرناک موجب بروز هر حادثه‌ای خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مجوزی از سوی شورای ترافیک استان ما و همچنین پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد برای عبور و مرور اتوبوس‌ها در این محور صادر نشده است، افزود: اتوبوس‌های زوار از سایر استان‌ها وارد این مسیر می‌شوند و ما نمی‌توانیم به آن‌ها امر و نهی کنیم که از این جاده عبور کنند لذا چنین مشکلاتی را همواره خواهیم داشت.





 در طول یک سال دو اتوبوس تاکنون در این جاده به اعماق دره‌ها سقوط کرده‌اند که خوشبختانه در سقوط سال گذشته اتوبوس به ته دره تنها همه مسافران آن مصدوم شدند و هیچ کشته‌ای برجا نگذاشت اما در حادثه واژگونی اتوبوس سال جاری نزدیک به ۳۰ هموطن در این سانحه جان خود را از دست دادند.

با این تفاسیر باید از مسؤولان کشوری خواست تا از این دو حادثه درس عبرت بگیرند و اجازه ندهند که سال آینده دوباره با واژگونی یک اتوبوس دیگر چندین و چند خانواده ایرانی داغدار شوند.



رزمایش گردان بیت‌المقدس در دیشموک برگزار شد

رزمایش گردان بیت‌المقدس دیشموک ظهر امروز در راستای آمادگی رزمی و توانایی بسیجیان برگزار شد.
 در راستای آمادگی رزمی و توانایی بسیجیان رزمایش بزرگ گردان بیت‌المقدس در دیشموک برگزار شد.

رزمایش بسیجیان از طرف سپاه ناحیه شهرستان کهگیلویه و حضور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج دیشموک و گردان بیت‌المقدس در حوزه بسیج دیشموک در پای کوه منبل برگزار شد.

اسماعیل معززی گفت: هدف از این آموزش‌ها و رزمایش‌ها آشنایی هر چه بهتر و بیشتر بسیجیان با سلاح‌ها و کاربرد آنها است.

وی اذعان کرد: این رزمایش در راستای بالا بردن توان رزمی بسیجیان و حضور به موقع بسیجیان در همه عرصه‌ها و همچنین جهت مقابله با تهدیدات امنیتی و آشنایی با عملیات دفاع از کوی برزن، کمین و ضد کمین و دفاع از مراکز حساس و مهم و مقابله با ناآرامی‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک  با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری این رزمایش افزود: نمایش اقتدار و رزم گردان بیت‌المقدس، آمادگی و آماده سازی و آماده کردن گروهان‌ها برای روزهای سخت و هنگام خطرات احتمالی با تهدیدات دشمن است.

معززی خاطرنشان کرد: اجرای چنین فراخوانی‌هایی تمرین فراخوان، حفظ و انسجام سازمانی و انجام فعالیت‌های گروهی، ارتقا آموزش‌ها و ایجاد همدلی و وحدت بین بسیجیان و ایجاد روحیه و نشاط بسیجیان از جمله اهداف این فراخوان خواهد بود.

وی متذکر شد: در قالب برگزاری چنین رزمایش‌هایی با حفظ انسجام در مقابل تهدیدات نوین دشمن آمادگی خودمان را حفظ می‌کنیم و به ندای رهبری لبیک  می‌گوییم.

به گزارش فارس در این رزمایش ضمن اجرای کوه‌پیمایی برنامه‌هایی از قبیل کلاس آموزشی سلاح شناسی و میدان تیر برگزار شد.

















یک هکتار زمین برای ساخت کارخانه قیرپلیمری در باشت

یک هکتار زمین برای ساخت کارخانه قیرپلیمری در شهرستان باشت اختصاص یافت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه یک هکتار زمین برای احداث کارخانه قیرپلیمری در باشتکارخانه تولید قیر پلیمری اصلاح شده در خان احمد باشت احداث می‌شود گفت: برای اجرای این طرح ۴۶ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
سهراب بنام با اشاره به اینکه قیر اصلاح شده پلیمری به لحاظ کیفیت بالا برای طرح‌های راهسازی کاربرد دارد افزود:بخشی از محصول این طرح برای کمک به ارزآوری و افزایش تولید ملی به خارج از کشور صادر خواهد شد.
وی ظرفیت تولید این طرح را سالانه ۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح یک هکتار زمین در منطقه خان احمد باشت واگذارشده است.
شهرستان باشت در فاصله یکصد کلیومتری شهر یاسوج واقع شده است .

تقدیر مردم دلی‌مهتاب از خدمات آموزش و پرورش
به دلیل خدمات آموزشی اهالی مردم روستای دلی‌مهتاب چاروسا از خدمات آموزش و پرورش چاروسا قدردانی کردند.
به دلیل خدمات ارائه شده آموزش و پرورش چاروسا به دانش‌آموزان روستای مهتاب که در سال تحصیلی جدید با وجود کم بودن تعداد دانش‌آموزان روستا و نبود مکان مناسب آموزشی توسط آموزش و پرورش ۴ معلم و دو مدرسه پیش ساخته برای روستای محروم مهتاب اختصاص داده شد که مردم این روستا مراتب تقدیر و تشکر خود را از آموزش و پرورش چاروسا داشتند.
کرامت علوی از اهالی روستای مهتاب در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه سال‌های گذشته به دلیل نبود مکان آموزشی مناسب یا دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کردند و یا مجبور به مهاجرت از مهتاب به روستای اطراف قلعه‌رئیسی می‌کردند که امسال و در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش چاروسا با ارسال ۴ معلم و فراهم کردن امکانات آموزشی دوباره شور و شوق را به مهتاب بازگرداند
وی با تقدیر از زحمات مدیریت آموزش و پرورش چاروسا افزود: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش چاروسا با فراهم کردن خدمات آموزشی جدید به این روستا سبب دل گرمی برای اهالی شد و مردم روستا که قبلا تصمیم به ترک روستا کرده بودن دوباره به روستا برگشتند.
یارمحمد روزه‌دار هم در این خصوص تصریح کرد: دو فرزند دختر و پسر دارم که در سال‌های گذشته مجبور بودم به دلیل نبود معلم و مکان آموزشی در روستای دورافتاده مهتاب دانش‌آموزان خود را به ۱۳۰ کیلومتری این محل یعنی شهر قلعه‌رئیسی بفرستم و ماه‌ها به دور از خانواده باشند.
وی گفت: ولی با اختصاص ۴ معلم و اهدا دو کانکس توسط خیرین و آموزش و پرورش دو فرزندم به روستا برگشتند و در حال تحصیل هستند که در این خصوص صمیمانه از آموزش و پرورش و خیرین و نماینده مردم کهگیلویه که مدارس پیش ساخته و امکانات به روستا دادند تشکر می‌کنیم.
روزه‌دار با انتقاد از وضعیت راه روستایی مهتاب عنوان کرد: متاسفانه تنها مشکلی که روستای مهتاب با آن دست پنجه نرم می‌کند مشکل راه روستای مهتاب است.
وی گفت: باید از راه کنونی ۱۴۰ کیلومتر از مسیر دیشموک را طی کنیم به شهر قلعه‌رئیسی بیایم ولی ساخت جاده سیلم که در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شد جاده ۱۴۰ کیلومتری به ۵۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و از این ۵۰ کیلومتر تنها سه کیلومتر مانده که امیدواریم نماینده کهگیلویه و استاندار دستور دهند مشکل این سه کیلومتر به پایان برسد.
داور علوی هم با تقدیر تشکر از خدمات ارائه شده آموزش و پرورش چاروسا در سال تحصیلی جدید یادآور شد: یک فرزند دارم که در سال‌های گذشته مجبور به مهاجرت از روستای مهتاب به روستای آبله چاروسا شدم به دلیل نبود امکانات تحصیلی ولی به لطف نظام جمهوری سالامی و خدمات ارزشمند آموزش و پرورش چاروسا در خصوص اختصاص چند معلم و احداث مدارس پیش ساخته در روستا دوباره به روستا برگشتم و فرزندم در حال تحصیل در روستاست.
وی با انتقاد از وضعیت راه روستای مهتاب از راه دیشموک تبیین کرد: متاسفانه راه روستای مهتاب تا قلعه‌رئیسی باید از راه کنونی با طی کردن ۱۴۰ کیلومتر از مسیر دیشموک صورت گیرد ولی با ساخت جاده سیلم این مسیر به ۵۰ کیلومتر کاهش می‌یابد که ۴۷ کیلومتر آن باز شده و تنها سه کیلومتر آن باقی ماند که امیدواریم نماینده، فرماندار مسئولان راه شهرسازی این مشکل را برطرف کنند.
علوی در پایان از امام جمعه شهر دهدشت، نماینده کهگیلویه مسؤولان هلال‌احمر و آموزش و پرورش چاروسا به دلیل سرکشی از روستا تقدیر و تشکر کرد.





نیاز ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار جهت احداث زمین ورزشی کوی حسین‌آباد




شهردار دیشموک گفت: به بهره‌برداری رسیدن میدان ورزشی کوی حسین‌آباد دیشموک به ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

جبار روشن اظهار کرد: از هیچ تلاش و کوششی در راستای خدمات‌رسانی نسبت به شهر دیشموک دریغ نخواهم کرد.

وی در ادامه گفت: خدمات زیادی نسبت به شهر دیشموک در دستور کار شورای اسلامی شهر دیشموک و شهرداری در آینده‌ای نه چندان دور در خصوص رفع مشکلات قرار دارد.

شهردار دیشموک گفت: کوی حسین‌آباد که یک محله تازه تاسیس می‌باشد هر چند دارای مشکلات خاص خود می‌باشد اما با توجه به مرور زمان مشکلات این منطقه در حال مرتفع شدن است.

وی اذعان کرد: جداول این محله در حال احداث می‌باشد که به زودی زیرسازی خیابانهای این محله در دستور کار شهرداری دیشموک قرار می‌گیرد.

روشن گفت: احداث زمین‌ورزشی کوی حسین‌آباد  با توجه به نیاز مبرم  جوانان این محله به ورزش، شهرداری دیشموک در راستای اوقات و فراغت جوانان این محله اقدام به احداث زمین ورزشی کوی حسین‌آباد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خاکبرداری زمین ورزشی حسین‌آباد با اعتباری ۱۴ میلیون تومان شروع شده که با پیش‌بینی ۵۰ میلیون تومان جهت ادامه کار به شورای اسلامی شهر در حال اجرای عملیات است.

شهردار دیشموک گفت: با توجه به ضرورت ورزش در کوی‌حسین‌آباد شهرداری اقدام به احداث این کار را کرده که به بهره‌برداری رسیدن این زمین ورزشی نیاز به ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی متذکر شد: این زمین ورزشی تا سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید و هدیه عیدی شهرداری به ورزش‌دوستان کوی‌حسین‌آباد خواهد بود.









ارزیابی ظرفیت عرصه‌های طبیعی منطقه زیلایی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای پروژه بین‌المللی «جایکا»
ارزیابی ظرفیت عرصه‌های طبیعی منطقه زیلایی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح بین‌المللی مشارکتی «جایکا» با حضور کارشناسان ژاپنی این طرح صورت گرفت.
سه تن از کارشناسان ژاپنی پروژه بین‌المللی «جایکا» به همراه مسوولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد جهت ارزیابی ظرفیت عرصه‌های طبیعی در منطقه زیلایی از این منطقه دیدن کردند.
سعید جاویدبخت در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی تقویت مدیریت جامعه حوزه‌های آبخیز و توسعه منابع طبیعی با اقدامات مشارکتی است.
معاون آبخیزداری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای این طرح در استان‌های حوزه کارون انجام می‌گیرد، افزود: طبق برنامه‌های انجام شده این طرح در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد باید اجرا شود.
وی توسعه منابع طبیعی و گیاهان دارویی را عامل موثری در توسعه و ارتقای اشتغال و گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه دارای ظرفیت‌های بالا و مورد توجه است.
این مسوول، منطقه آبخیزداری برم زیلایی کهگیلویه و بویراحمد را منطقه‌ای مناسب برای اجرای این طرح دانست و افزود: این منطقه با حدود ۱۶ هزار و ۱۵۲ هکتار مساحت می‌تواند محل مناسبی برای اجرای این طرح باشد ضمن اینکه کارشناسان ژاپنی این طرح نیز تاکنون این منطقه را تایید کرده‌اند.
جاویدبخت، تخریب جنگل و مرتع، آلودگی منابع آبی، کمبود منابع آبی و فرسایش خاک را مهم‌ترین مشکلات عرصه‌های طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: اجرای چنین طرح‌هایی در عرصه‌های طبیعی می‌تواند در کاهش فرسایش خاک، بهبود پوشش گیاهی، بهبود معیشت مردم، توسعه و ارتقای اشتغال، کمک به ذخیره منابع آبی و کاهش خطرات سیلاب در این عرصه‌ها موثر باشد.
معاون آبخیزداری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در استان داریم، بر حفاظت از منابع تاکید کرد و گفت: باید تمامی تلاش خود جهت تحقق این هدف را به کار بگیریم.
وی با بیان اینکه تاکنون چنین طرح مشارکتی با همکاری مردم در استان اجرا کرده و موفق بوده‌ایم، گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم و مسوولان در این طرح نیز شاهد توسعه و ارتقای حوزه آبخیز بوده و به توسعه منابع طبیعی کمک کنیم.

ضرورت تهیه تقویم اجرایی تشکل‌های مردم نهاد بویراحمد/ اعلام برنامه سمن‌ها به فرمانداری
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد گفت: تشکل‌های مردم نهاد تقویم اجرایی داشته باشند و برنامه‌های خود را به استانداری‌ها و فرمانداری دهند و بانک اطلاعاتی در بخش‌های مختلف داشته باشند.
عبدالحمید پناهی در نشست مسؤولان سازمان‌های مردم نهاد شهرستان بویراحمد با فرماندار اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۰ تشکل در استان داریم که ۱۵۰ تشکل آن نیمه فعال یا فعال هستند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد تعداد سمن‌های شهرستان را ۳۵ تشکل عنوان کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته به ازای هر ۱۰۰ جوان یک تشکل وجود دارد در حالی که در کشور به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک تشکل داریم که کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های آخر است که باید نسبت به تشکیل سمن‌ها بیشتر فعالیت کرد.
وی بیان کرد: مشکلات شهرستان‌ها را دسته‌بندی کنیم مثلا در سال گذشته بویراحمد تعداد آتش‌سوزی بسیار زیاد بود که باید در این حوزه فعالیت کرد.
تصریح کرد: در زمینه‌های خودکشی، اعتیاد، طلاق تشکل‌ها باید ورود پیدا کنند و نسبت به کاهش آن‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف اقدام کنند.
پناهی در ادامه بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد تقویم اجرایی داشته باشند و برنامه‌های خود را به استانداری‌ها و فرمانداری دهند و بانک اطلاعاتی در بخش‌های مختلف داشته باشند.
وی گفت: دستگاه‌ها برای تشکل‌های مردم نهاد در حوزه کاری کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند  و آموزش‌های لازم را فرا گیرند تا کارها به خوبی پیش برود و با حوزه‌های مختلف ارتباط داشته باشند.
پناهی برپایی نمایشگاه توانمندی برای تشکل‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: برای بررسی و نظارت بهتر بر تشکل‌ها برپایی نمایشگاه توانمندی بسیار مهم بوده که انتظار می‌رود اقدامات لازم در این حوزه صورت گیرد.
سمن‌ها در هر فصل برنامه‌های خود را به فرمانداری اعلام کنند، گفت: تشکل‌های مردم نهاد با ایجاد شبکه می‌توانند ارتباط بهتری داشته باشند.

اختصاص ۲۵۰ هکتار از اراضی بویراحمد به کشت کلزا
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد گفت: بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت.
منوچهر محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی در راستای توسعه این بخش در شهرستان اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد بیان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت تولید روغن سالم و باکیفیت روغن استحصالی از کلزا کشت آن را در دستور کار قرار دادیم.
محمدی با بیان اینکه کلزا یکی از گیاهان در شاخه دانه‌های روغنی محسوب می‌شود، گفت: کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دانه‌های آن حاوی ۴۸ تا ۴۰ درصد روغن و کنجاله آن حاوی ۴۰ تا ۳۵ درصد پروتئین است.
وی اذعان کرد: روغن استحصال شده این محصول به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیراشباع و داشتن پایین‌ترین میزان اسیدهای چرب اشباع باکیفیت‌ترین روغن خوراکی است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: کنجاله کلزا به عنوان یکی از مناسب‌ترین منابع در تغذیه دام و طیور است.
محمدی از دیگر ویژگی‌های روغن کلزا را کشت این محصول در تناوب با غلات و برخی از محصولات دیگر عنوان کرد.


اجرای بیش ۲۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت هفته بسیج در کهگیلویه و بویراحمد
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بیش ۲۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت هفته بسیج در سراسر استان خبر داد.
جهانگیر انصاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستور تشکیل بسیج در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با هدف حفظ وحدت و اقتدار ملت اسلامی ایران داده شد.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، بسیج و نیروهای بسیجی را مظهر اقتدار و ایستادگی ملت عنوان کرد و بیان داشت: شعار امسال هفته بسیج، «بسیج انقلابی و خدمت‌گزار» است.
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های هنری، فرهنگی و مذهبی متعددی ویژه این هفته در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه‌ها در پایگاه‌ها و سپاه فتح مرکز و دیگر شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.
انصاری برنامه‌هایی مانند برپایی ایستگاه‌های سلامت، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری نشست‌های روشنگری و کارگاه‌های آموزشی را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش موثر زنان بسیجی در عرصه‌های مختلف انقلاب، گفت: برنامه‌های مختلفی نیز ویژه بانوان در استان تدارک دیده شده است.
وی، برگزاری کارگاه مادرانه و دخترانه، خطبه‌خوانی حضرت زینب(س)، کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرزندآوری را از برنامه‌های ویژه زنان بیان کرد.
انصاری در ادامه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در این هفته اجرا خواهد شد، گفت: افتتاح ۵۰ پروژه (۴۰ پایگاه مقاومت بسیج و ۱۰ پروژه در حوزه ورزش و سوله) نیز از ویژه برنامه‌های این هفته است.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جنگ نرم و نقشه‌های گوناگون و برنامه‌ریزی شده دشمنان، بر برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی برای قشرهای مختلف بسیجی در این هفته تاکید کرد.
انصاری در پایان افزود: با توجه به اینکه مادران به عنوان راس اصلی خانواده نقش موثر و کلیدی‌تری در مقابله با جنگ نرم دارند، لازم و ضروری است در این کارگاه‌ها حضور فعال‌تری داشته باشند.

عزم مسؤولان گچساران برای برخورد جدی با قاچاق کالا/ کشف ۲۷ میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال
جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری در بخش مبارزه با قاچاق کالا و استفاده از تولیدات داخلی و ایرانی باید سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد و همه وظیفه داریم برای تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل) تلاش کنیم.
فرماندار گچساران ادامه داد: باید در جامعه فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را ترویج دهیم.
رحیمی افزود: کالای قاچاق علاوه بر آسیب رساندن به عرصه اقتصاد در بعد اجتماعی سبب برهم زدن نظم اجتماعی در جامعه می‌شود.
در ادامه رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران در این نشست اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ پرونده در خصوص قاچاق کالا و ارز در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که ۱۰۱ پرونده مختومه شده و ۲۵ مورد در دست بررسی است.
ارسلان عباسی با بیان اینکه آمار قاچاق کالا در شهرستان گچساران بالاست، تصریح کرد: شهرستان گچساران به دلیل اینکه شاهراه استان‌های فارس،خوزستان و بوشهر است موجب شده که آمار قاچاق کالا افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: قاچاق ارز در شهرستان گچساران وجود ندارد و تنها به دلیل اینکه شهرستان گچساران در مجاورت شهرهای گناوه و دیلم است و گچساران در مسیر عبور این شهرستان‌ها قرار گرفته برخی مشکلات وجود دارد.
فرمانده نیروی انتظامی گچساران هم در این نشست اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون به میزان ۱۰۰ میلیون تومان ال‌سی‌دی و تعدادی ماهواره کشف و ضبط شده است.
سید محمد موسوی ادامه داد: این محموله شامل ۳۸ دستگاه تلویزیون از ۲ دستگاه خودروی سواری کشف و ضبط شده است.
وی خاطرنشان ساخت: بیش از ۲۷ میلیارد ریال از ابتدای امسال کالای قاچاق در شهرستان گچساران کشف و ضبط شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1