تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۱۱۳۳۳

پاسخی به اظهارات «نیکبخت» درباره نام استان

۴۶
۰
کبنا ؛رضا دارابی نیا
nikbakht
جامعه سیاست زده ما پر از آدم های مدعی سیاست است. هر کسی از هر جایی رانده میشود و یا به مدرکی و یا صندلی مدیریتی رسیده است خودش را صاحب نظر در عالم سیاست می داند و در قحطی رجل های سیاسی  واقعی از سوی رسانه ها به عنوان چهره سیاسی معرفی می شود و این چهره سیاسی حق دارد از نبود سرویس بهداشتی در «سرنجلکل» تا تحلیل سفر رئیس جمهور و حالا هم تغییر نام استان اظهار فضل کند.
شکی نیست که نظر داشتن نسبت به هر چیزی و یا کسی ابتدای به ساکن حق هر شهروندی است اما وقتی این اظهارات به عرصه عمومی کشیده می شود باید بدانیم که این عرصه جای دیدگاه و نظرات کارشناسی است و احتیاط لازم است و نباید اسیر هیجان و احساسات شد. طبیعی است افراد احساسی و فاقد تخصص و آگاهی و سواد سیاسی هم از یک دیدگاه اصولی و واحد حتی در یک بازه زمانی کوتاه برخوردار نیستند . شبیه جناب آقای محمد رضا نیکبخت که در آستانه سفر رئیس جمهوری داد می زد که ما پول فرهنگی نمی خواهیم بلکه یک کارخانه «ایران خودرو» برایمان کفاف می کند !!!! و حالا دقیقا سه ماه بعد از آن حرف ها و می گوید «آب» تنها مشکل بزرگ ماست (قطعا جناب دکتر با یک مشکل شخصی در این بخش مواجه شدند که این دغدغه را مطرح می کنند) .در اینکه آب و بحران آب بسیار جدی است هیچ شکی وجود ندارد و امروز همه این را متوجه شده اند اما براستی بیان این موضوع در تحلیل مسئله تغییر نام استان چه ربطی دارد که آقای پروفسور به آن اشاره می کنند؟ یعنی چون مشکل آب وجود دارد پس باید همه برنامه های فرهنگی و اجتماعی استان تعطیل شود .یعنی ما حق برگزاری هیچ کنگره و جشنواره ای را نداریم؟ یعنی تا مادامی که مشکل بیکاری وجود دارد تمام دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی تعطیل شوند؟
چطور آقای نیکبخت برای خودش حق قائل است در مورد همه چیز آنهم با ادبیات تند حرف بزند و از «غارت گری» افتخار کند و به میرشکار شهرستان مجاور نهیب بزند که «من میرشکارترم» اما بقیه مردم و جوانان حق ندارند راجع به تغییر و یا عدم تغییر نام استان شان اظهارنظر کنند. آقای نیکبخت عزیز حق دارد با تغییر نام استان موافق و یا مخالف باشد اما صغری و کبری کردن برای متهم کردن مسئولان هم استانی استان که خود متعلق به این دیار هستند به تفرقه افکنی اگر خود مصداق عینی تفرقه افکنی و اختلاف نیست پس چیست؟
هر چند مردم با شعور استان پیش از این هم نشان دادند منتظر افضات امثال آقای نیکبخت نمی مانند و خود برای خود تصمیم می گیرند همان گونه که در سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایشان خواستار تحریم سفر از سوی مردم شدند ولی خود استقبال را به چشم دیدند. حالا هم سطح سواد و اگاهی مردم نیازی به قیم های تحمیلی ندارد.
آقای نیکبخت با ادبیات ناپسندی می گوید مسئولان کف پایشان می خارد. از آنجا که ما در ادبیاتمان چنین اصطلاحی نداریم قطعا منظور اقای نیکبخت حرف های رکیک تری بوده است که فضای رسانه اجازه نداده است و گر نه ابایی از گفتن کلمات دیگر هم نبود.
دنبال پاسخ دادن به ادعاهای آقای نیکبخت نیستم که این ادعاها آنقدر تکراری و فاقد پشتوانه منطقی است که اگر منطقی پشت شان بود مسئولان را متهم به جنگ نرم نمی کردیم و با تاسف تمام دیگری نمی گفت: «اگر کسی جرات دارد اسم استان را تغییر دهد» و یا دیگری بگوید این «ننگ» است و قس علیهذا ... در نقد اظهارات آقای نیکبخت همین بس که می گوید ما ایلی به نام کهگیلویه داریم ...
با شناختی که از آقای نیکبخت و امثالهم داریم هیچ انتظاری از ایشان نمی رود چرا که زمانی که خبری از این ادبیات تند نبود وی به «غارت گری » دو بهون ایل همسایه افتخار می کرد.  کاش ایشان به جای اینهمه اظهارنظر در تمام حوزه های نامرتبط با شغل و مدرک تحصیلی شان که  مبلغ بالایی از بودجه مملکت  برای بورس تحصیلی ایشان در خارج از کشور هزینه شده است  کمی هم در حوزه تخصصی شان که دست بر قضا مشکلات و گرفتاری زیادی هم وجود دارد حرف می زد. امروز حوزه بهداشت و درمان در استان پر از مشکلات عدیده هست ؛از مشکل کمبود امکانات گرفته تا کمبود پزشک متخصص و مشکلات روانی در سطح جامعه و هم چنین کمبود دارو و گرانی آن که بویژه در زمان تحریم کاسبان تحریم از گرانی دارو نهایت استفاده را بردند  و شایسته است آقای نیکبخت در این حوزه های تخصصی شان برای مردم روشن گری نمایند.
کاش آقای نیکبخت توضیح می دادند شخص خودشان در زمان مسئولیتشان چه کار برای مردم کردند که حالا هر حرفی  از زبانش در می آید به  مدیران فعلی نثار می کند. تغییر نام استان یک بحث کارشناسی است و ممکن است کارشناسان با این تغییر هم  موافقت نکنند ولی هرگز چنین موضوعی نمی تواند و نباید بهانه اختلاف مردم باشد بلکه دقیقا عملکرد برخی  از نامزدهای انتخاباتی در دوره قبل مجلس شورای اسلامی  که بر مسائل قومی تاکید می کردند و شعار «هر که نه بی ککاشه ....» سر می دادند  و رای قومی کسب کردند  مصداق عینی تفرقه افکنی در استان است که به نظر می رسد این بحران تازه شروع شده است و دورنمای روشنی برای حل این معضل بزرگ دیده نمی شود.
آقای نیکبخت شما مخالف تغییر نام استان هستید و  ما هم به نظر و رای شما احترام می گذاریم اما شما هم خواهشا به شعور بقیه احترام بگذارید و با توهم توطئه و مطرح کردن الکی جنگ نرم در این موضوع نامربوط مردم و صاحب نظران واقعی  را نترسانید  که این الفاظ و ادبیات ما را از فردا می ترساند.
البته نیکبخت تنها نیست و خیلی ها هستند که کار و تحصیل و گذشته شان هیچ نقطه روشن و قابل اتکایی ندارد و در مواقع مشکلات در کنار مردم نیستند و تنها در موعد محکوم کردن و تکفیر کردن سر و کله شان پیدا می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

غ..
Iran, Islamic Republic of
ادبیات تند مخصوص ... ..که بارها اشاره شده از پرفسور
Iran, Islamic Republic of
که بهلیت تا نیکبخت حرف بزنه ..ممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دارابی نیا، انتقاد شما به نحوه ادبیات آقای نیکبخت می باشد در صورتی که ادبیات شما هم درست نمی باشد و توهین به افراد زیادی می باشد ، از عنوان غارتگری برای عمل گذشتگان اسثفاده می کنید در صورتی که اقدام آنها فراتر از مفهومی است که در ذهن شما تداعی شده است
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم بابیان شیرینت
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره
چه طور چنین مقاله ای اجازه چاپ گرفته
چرا به همین سادگی به نخبگان استان توهین می کنید
Iran, Islamic Republic of
ما مردم به متعصبین اجازه پیش روی بیشتر نمیدهیم. کمر این استان با همین طایفه گرایی و تعصبات شکسته و روز به روز باعث عقب افتادن از،بقیه استانها شده. طایفه پرستی باید ریشه کن بشه و شروع این کار هم با تغییر نام استان خواهد بود. ما می خوایم که وحدتی بر اساس شایستگی در،استان ایجاد بشه نه بر اساس قومیتگرایی. تا زمانی که نخبگان به دست طایفه گراها سرکوب میشن رنگ پیشرفت رو نخواهید دید و این مردم به تنازع برای بقا به شیوه قرون وسطایی ادامه خواهند داد. خداوند سرنوشت هیچ قومی رو عوض نمیکنه مگر اینکه پیش از اون مردم اون قوم خودشون تغییراتی در خود ایجاد کرده باشن. حالا وقت ایجاد تغییرات اساسی است. تغییر نام استان یک ملاک و معیار مناسبه که ببینیم مسیولین تا چه حد عزم انجام این کار رو دارن.
حسین
Iran, Islamic Republic of
برو.. تودیگه کی هستی حرفات شبیه ...
Iran, Islamic Republic of
تغییر نام استان اسم رمز،تغییرات بزرگیست برای پیشرفت استان. مخالفین این تغییر صاحبان همون تفکراتی هستند که مانعی بر سر پیشرفت استان می باشند
بویراحمدی گچساران
Iran, Islamic Republic of
روزگاران قدیم که یاسوج فرمانداری کل بود وبویراحمددرمعادلات سباسی کشورعرض اندام میکردبقیه ای نبودالان هم پرچم بویراحمد درجهان بالاست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر پروفسور نیکبخت شجاع که با درایت وتخصص کافی دست تفرقه افکنان و مدیران ناکارامد را برای همه مردم برملا کرده
همکارمنصف
Iran, Islamic Republic of
دوران عزت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج فقط در زمان پروفسور نیکبخت بود
Iran, Islamic Republic of
موضوع فقط تغییر نام استان نیست بلکه رسیدن مردم به حدی از بلوغ فکری هست که الان خودشو در تغییر نام استان نشون داده. مردم از طایفه پرستی خسته شدن چون در تمام زندگیشون اثر بد گذاشته و از طرفی اگر خارج از این سیستم رفتار کنن باید یا از این استان بیرون برن یا بیکار بگردند و از،جامعه طرد بشن. بنابراین باید این سیستم طایفه گرایی در استان از،هم پاشیده بشه
همکارشما
Iran, Islamic Republic of
تمام حقایق را پروفسور نیک بخت گفتند امثال شماها غرض شخصی باپروفسور دارین که به اسم مستعار سخنان جناب پروفسور رانقد میکنید
Iran, Islamic Republic of
اونقدر بنویسیم تا نشون بدیم قدرت فکر و قلم بیشتر از تیر و تفنگ هست. این نام با زور تفنگ ثبت شد و با اشاره های قلم باطل میشه. شک نکنید. متعصبین نه در نوشتن منطقی،دارن و نه در رفتار و خشاب قلم هاشون از تیر خالیه.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
آخ سی پروفسور نیک بخت شجاع
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
انهاییکه با تغییر نام استان مخالفند دلیل منطقی وقانع کننده ندارند.هرجا بگی کهگیلویه بویراحمد میگن جز چار محال بختیاریه؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بازور وتفنگ آدمهای بزرگ وریشه دار اسمشو نهادن حالا هم همون آدمهای بزرگ باید تغییرش بدن نه هرکسی
Iran, Islamic Republic of
پروفسوری که شما سنگشو به سینه میزنین افتخارش ...
مارگون
Iran, Islamic Republic of
.. نوشتی حقیقتو جناب دکتر..
م
Iran, Islamic Republic of
آدم ریشه دار و با اصل و نسب حرف ریشه دار می زند و از بی هویتی و بی اصالتی پرهیز کرده و هرگز حاضر نمیشود بر شاخه نشیند و بن به برد. هویت تاریخی ما را نام ما در قالب واژه ها بیان میکنند. واژه ها روایت گر هویت و تاریخ ند .خلق هر واژه ای تاریخی به درازای خود تاریخ دارد.مفاهیم و معنای واژه ها در دل آنان به ودیعه گذارده شده و برای بیرون کشیدن معنای هر واژه ای بصیرت و آگاهی می خواهد. انتظار نیست که هر انسانی معنای هر واژه ای را بداند اما اگر آدمی طالب فرهیختگی و دانایی باید با تلاش وکوشش در مسیر دانایی گام دارد. تا که حداقل بداند که نام و نشانش چیست و نیاکانش کی بوده اند. نام کهگیلویه و بویراحمد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای به اصطلاح دارابی ت.. خودت که فقط ... میکنی ......
برو خودت را اصلاح کن با این کارا به جایی نمیرسی
دنا
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نقد زیبای جناب دارابی نیا.
امین
Iran, Islamic Republic of
نقد شما دقیقا نشون میده پشت قضیه تعییر نام استان یک سری اهداف شخصی است وکسانیکه به دنبال آن می باشند به هیچ وجه به فکر مردم نیستند فقط می خواهند در فرصتی که دارند عقده ی درونی قبلی خود را خالی کنند.
Iran, Islamic Republic of
حالا نیکبختو یه ۴ نفر میشناسه . که میخای نیکبختو بهش انتقاد کنی ؟ معمولا ..نیکبخت باشی که بخواهی نقدش کنی که احتمالا ن..
اميد
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
چه خنده دار که..نیکبخت انتقاد میکنه
اخه ..سیاسیت در این حده و برداشتت از حرفای دکتر اینجوریه بتا چه اعتماد به نفسی میای......
مگه تو ه..؟؟من خوب میشناسمت
میثم
Iran, Islamic Republic of
توهین به نخبگان خوشحالی نداره
اقای دارابی خوشحاااال
کریم
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره نیکبخت یک چهره نخبه و فرهنگی است و حق دارد به عنوان چهره علمی و سیاسی اظهار نظر کند شما چقدر.. نقد کرده ای برادر
کوشک
Iran, Islamic Republic of
واقعا س.. آقای به اصطلاح دارابی
بهمیی پور
Iran, Islamic Republic of
کدوم زور تفنگ .
کدوم پای در رکاب
کدوم ناله تیر

سخن به گذافه گفتن آسانه .
والا حرف ..ه خخخخخ
لوداب ستار
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دارابی نیا
احسنت واقعا عالی و وقابل بحث بود حقایق را گقتی جناب دارابی
درود بر شما
تبارک الله
Iran, Islamic Republic of
کاش موضع آرام تری می گرفتید تا نظرات راجع ب اصل موضوع می بود. گرچه با اکثریت حرف های شما موافقم
مورگاه
Iran, Islamic Republic of
نیک بخت نه سواد علمی داره و نه چهره فرهنگی هست. فقط یه داروساز و بهتر هست بگم یه داروخانه دار خوب هست.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت خیلی درست گفته است واقعا آدام با غیرتی است
جواد
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده فهیم
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تاج گردون
همکار
Iran, Islamic Republic of
آخ کاش امثال پروفسور چندتای دیگه هم بود. دوست داریم به خدا
کارمند علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
توکه این همه اشاره کردی چرا نگفتی آنژیوگرافی را که دکتر نیکبخت با زور ازتهران گرفت. بعد از رفتنش پیش مابردن. درودبر دکتر نیکبخت ...زنده باد کهگیلویه و بویراحمد
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
صدرصد روحانی دوره بعد هم رئیس جمهور ایرانه.صددرصد اسم استان عوض میشه.این دو جمله یادتون باشه.
افتخاربویراحمد
Iran, Islamic Republic of
افرادی همچون پرفسور نیکبخت همیشه ماندگار خواهند بود. افرادی همچون دارابی نیا .... بیش نیستند پس آقای دارابی نیا بفکر نان باش که خربزه اب است .چون عرضه میخواد بتونی بری خارج درس بخونی پس به افتخار پرفسور محمد رضا نیکبخت بویراحمدی چون با صحبت هاش خیلی ها رو سوزونده
.
زیار
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نکات مطرح شده در سخنان دکتر نیکبخت مهمترین چالش زندگی مردم این دیار است ، اشتغال ،آب ..... اما شما که این قدر نسبت به یک اظهار نظر منطقی به خشم آمده اید سنگ کی را به سینه می زنید ، از دولت و مدیران فعلی کدام طرح و برنامه مفید در استان ما اجرا شده ، آنهمه شعار سفر دیرهنگام هیئت دولت کدام عملی شده برادر من چه فکر می کنی در باره بینش و شعور مردم ، که سنگ قیمومیت و کفالت آنها را به سینه می زنی !!!
Iran, Islamic Republic of
استانی شدن کهگیلویه وبویراحمد ازرشادتها وغیرتهای بزرگان همین مرزودیارشکل گرفت وآن بزرگان هنوزبعضیشان وجودشان هست چرا عده ای تازه به دوران رسید ه درباره تغییرنام استان اظهارونظرمی کنند .ننگ است که کسی بتواند ازموقعیت سوئ استفاده کند .این یک هشدار است وبا بویراحمدنمی توان ابن شوخیهارا کرد بدانند کسانی همچون علی خان ایزدبناه دربویراحمد وجوددارد ومثل مرگ به سراغ آنها خواهدرفت .درود بردکترنیکبخت چهره فرهگی وعلمی استان
بویر
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت تنها کسیه ک میتونه جلو تاجگردون وایسا...شما نیگا کنین تاجگردون چی گفته؟چن مدت پیش گفته ک موافق نیستم نام استان عوض بشه حالا خبر داده ک نهراسید نام استان را عوض کنین!!!این یعنی چی؟داره با حرفاش میگه که من همه کاره ی استانم و.....
فقط این مطمعن باشین که نیکبخت تنها کسیه که میتونه مقابل تاجگردون وایسه
مصطفی پور
Iran, Islamic Republic of
نقد بسیار بجا ، نافذ و درستی بود.ازکبنابرای چاپ مقاله وزین ممنون عالی بود
سیروس
Iran, Islamic Republic of
استان ک و ب کجاست دیگه؟
استان فقط زاگرس
حسين
Iran, Islamic Republic of
اقای دارابی منتقد اولا یه بیوگرافی کامل از خودتون بزارین ثانیا جوهر قلمت از کیه؟؟؟
بهمئی تبار
Iran, Islamic Republic of
استفاده از عبارت غارتگری برای رشادتها و شجاعتهای گذشتگان و تاریخ سازان کهگیلویه و بویر احمد نشان از درک و شناخت حقیرانه شما از کلمه افتخار و اصالت است و حاکی از سرگردانی شما در دنیای امروز.همچنین در همه جای متنتان بوی شعارهای تو خالی و عوام فریبانه به مشام میرسد.کمی خودتان راجمع و جور کنید.
دورود بر پرفسور نیکبخت اصیل.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1