تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۲۱۱۱۸۰

نظر اعضای شورای شهر دهدشت در خصوص تغییر نام «کهگیلویه وبویراحمد»

۳
۰
کبنا ؛






«حسین جهادگر»، رئیس شورای شهر دهدشت  در خصوص تغییر نام استان افزود: کلمه «کهگیلویه و بویراحمد» یک کلمه ادبی و فارسی ثقیل و گفتن و نوشتن آن دشوار است.
جهادگر افزود: از جهت دیگر کهگیلویه قشری است که از نظر تاریخی پیشینه خوبی دارد و این اسم از گذشتگان به ما ارث رسیده و در اذهان عمومی ماندگار و خوش به نظر می‌رسد، اما در کل بنده با تغییر نام استان مخالف هستم.
«سهراب حجت‌خواه»، از اعضای شورای شهر دهدشت در این‌باره گفت: بنده مخالف تغییر نام استان هستم، نام استان هویت استان است، اگر منظور طولانی بودن نام استان است استان‌های دیگری هم مثل چهارمحال بختیاری، آذربایجان‌شرقی با نام‌های طولانی وجود دارند.
حجت‌خواه با بیان این‌که این موضوع خیلی ضروری به نظر نمی‌رسد، گفت: بهتر است به دغدغه و مشکلات مردم توجه کنیم، چون این مسأله قبلاً مطرح شد و خیلی قبول افکار عمومی نیست و مردم هم استقبال نمی‌کنند.
عضو شورای شهر دهدشت نظرسنجی از مردم برای تغییر نام استان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید علل تغییر اسم استان را برای مردم مطرح و بگویند به چه دلیل می‌خواهند این کار را انجام دهند.
«رجبعلی حقانی»، دیگر عضو شورای شهر دهدشت در این‌باره گفت: موافق یا مخالفت ما جنبه کارشناسی ندارد باید کسانی که تبحر دارند در این خصوص تصمیم بگیرند.
«علی محمد موسوی امجد»، دیگر عضو شورای شهر دهدشت در خصوص تغییر نام استان  گفت: بنده موافق تغییر نام استان هستم، چون نام استان طولانی است و مردم دیگر استان‌ها نمی‌توانند آن را به خوبی تلفظ کنند.
«امیررضا خوش‌آئین»، دیگر عضو شورای شهر دهدشت، افزود: بنده موافق تغییر نام هستم، چون اسم استان باعث تفکیک قوم‌گرایی می‌شود.
خوش‌آئین با بیان این‌که اسم استان اسمی ثقیل است و در پایتخت بیشتر مردم فکر می‌کنند جزو چهارمحال و بختیاری هستیم، گفت: باید اسمی با مسمی و برگرفته از خود استان انتخاب شود.
وی با بیان این‌که نام «کهگیلویه و بویراحمد» تنها شامل دو شهرستان است، اضافه کرد: اسمی که انتخاب می‌شود نباید مختص به یک شهرستان باشد که باعث تضارب آراء شود، اسم پیشنهادی بنده «زاگرس» می‌باشد.
عضو شورای شهر دهدشت تصریح کرد: از لحاظ حقوقی هم بررسی کنیم باز هم ایراد دارد تبعیضی ایجاد شده شهرستان گچساران و باشت از لحاظ حقوقی جز این اسم نیستند و باید اسم استان تغییر یابد که این تبعیض از میان برود.
«ایراندخت اکبرنژاد»، دیگر عضو شورای شهر دهدشت در خصوص تغییر نام استان گفت: بستگی دارد که چه نامی می‌خواهد جایگزین این نام شود اگر اسمی باشد به تاریخ این منطقه برگردد ما آسیبی نخواهیم دید اما اگر تغییر نام بی‌فایده باشد و بخواهند مختصرنویسی کنند ارزش آنچنانی ندارد.
«حمیدرضا داورپناه»، دیگر عضو شورای شهر دهدشت در خصوص تغییر نام استان گفت: با توجه به پیشنیه قومی و قبیله‌ای که وجود دارد این‌کار را فعلاً به صلاح استان نمی‌دانم و مخالف تغییر نام استان هستم، باید کار کارشناسی شود همه طوایف بنشینند تا با کار کارشناسی و اجماع جمعی نسبت به این پیشنهاد تصمیم‌گیری نهایی شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

چرامی
Iran, Islamic Republic of
مردم کهگیلویه بزرگ وبویراحمد ومسئولین مطمئن باشید کسی که این پیشنهاد راداده دلش برای استان نسوخته چون قبلا سعی کردند بعضی شهرستانها را ازاستان جداکنند نتوانستند حا لا بفکر تعغیر نام استان افتادندنباید کهگیلویه بزرگ وبویراحمد تن به این ذلت نمی دهدهر رئیس جمهور ی میداندکشورش چند استان وچه نامهایی داردریئس جمهور را بهانه کردنداینها .. هستند نه دلسوز اگر چند کارخانه درسطح استان زده میشدتمام استانها ومسئولین کشوری به استان میامدن تلفظ برایشان راحت میشدمشکل چیزی دیگراست وتاریخ روسوایئشان می کنند
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
کی تو نهایه رئیس شورا شهر؟
اگر د رای اوردی راس ایگی!
خته بدبخت کردی با..
باید عوض بشه اقای .
....................
Iran, Islamic Republic of
اسم استان ما نشانه هویت و تاریخ ماست ما هویت و تاریخمان را با هیچ چیز عوض نمیکنیم .متاسفم برای بعضی اعضای شورا که میگن موافقیم اصلا شما اعضای شورا چه گلی به سر این شهر زدید ما که در این چن سال چیز خاصی از شما ندیدیم و شماها را لایق نظر دادن در مورد هویت و تاریخمان نمیدانیم.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1