تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۲۱۰۹۳۵

نظر مخالفان و موافقان وام حاشیه ساز و ۱۵ میلیارد تومانی شهرداری یاسوج

۸
۰
کبنا ؛وام ۱۵ میلیارد تومانی شهرداری یاسوج از بانک شهر در صحن علنی شورای شهر با تنش و بحث زیادی همراه است.
yasuj-shora
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی یاسوج به ریاست هدایت اکبری و با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد که این جلسه با تنش زیادی همراه شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه وقتی نامه‌ای از شهرداری یاسوج مبنی بر اخذ تسهیلات ۱۵ میلیارد تومان از بانک شهر در صحن علنی جلسه شورای شهر یاسوج مطرح شد، بحث و تنش زیادی را به همراه داشت.
۱۵ میلیارد تومان برای آیندگان بدهکاری هنگفتی به جا می گذارد
هدایت امیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به در خواست شهرداری یاسوج مبنی بر دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از بانک شهر، اظهار کرد: شهرداری یاسوج طی یک نامه‌ای اعلام کرده که می‌خواهد ۱۵ میلیارد تومان از بانک شهر بدون ارائه طرح توجیهی تسهیلات دریافت کند که این کار خلاف می‌باشد.
امیری بیان کرد: مگر می‌شود بدون اینکه شهرداری یاسوج اعلام بکند، این ۱۵ میلیارد تومان را برای چه پروژه‌ای یا طرحی می‌خواهد، در سال پایانی شوراها دریافت کند.
وی افزود: این کار شهرداری یاسوج در سال پایانی شوراها در واقع گذاشتن بدهکاری گزافی بر دوش شهردار و شورای شهر یاسوج در سال‌های آینده است.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج تاکید کرد: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در بودجه سال ۹۵ شهرداری یاسوج هم دیده نشده است و مشخص نیست شهرداری برای چه کارهای می‌خواهد این تسهیلات را دریافت کند.
وی با بیان اینکه سال کاری تمام شده است، تصریح کرد: شهرداری یاسوج بدون ارائه اینکه ۱۵ میلیارد تومان را برای چه طرح و کار عمرانی می‌خواهد، تقاضای دریافت آن را بانک شهر دارد. شهردار یاسوج اولاً باید در این خصوص توضیح دهد و بعد تقاضای وام می‌کرد.
کاری که شهرداری یاسوج زیر بار آن نرفته است
علی علی‌پور عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج که در این جلسه در مخالفت با دریافت وام ۱۵ میلیارد تومانی شهرداری یاسوج صحبت کرد، گفت: هر سال در شورای شهر یاسوج بودجه سال آینده را تصویب می‌کردیم که برای سال ۹۵، ۸۹ میلیارد تومان برای پروژه‌ها و سایر کارهای عمرانی و زیرسازی در شهر یاسوج تصویب کردیم.
علی‌پور ادامه داد: شهردار یاسوج طی نامه‌ای خام اعلام کرده که می‌خواهد ۱۵ میلیارد تومان وام بگیرم، اما نگفته است که این ۱۵ میلیارد تومان را برای چه کارهای می‌خواهد که در واقع کار غیراصولی و غیرکارشناسی شده است.
وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۵ شهرداری یاسوج همه پروژه‌های لازم با میزان اعتبارات آنها دیده شده است، اظهار داشت: شهرداری یاسوج طبق قانون باید هر ماه یکبار میزان درآمدها و هزینه‌ها خود را به شورای شهر گزارش دهد که در این چند سال این کار را انجام نداده است.
عضو شورای شهر یاسوج افزود: بر اساس بودجه سال ۹۵، شهرداری یاسوج نه بدهکار است و نه کمبود مالی دارد که بخواهد وام ۱۵ میلیارد تومانی بگیرد و نیازی به آن هم ندارد.
علی‌پور گفت: شهرداری یاسوج باید شفاف سازی کند که این ۱۵ میلیارد تومان را برای چه کارها و طرح‌های عمرانی می‌خواهد و مشخص نیست که این ۱۵ میلیارد تومان را برای چه کاری می‌خواهد و از چه محلی باید پرداخت شود و بدون شک اگر این وام اخذ شود بدهکاری سنگینی را برای شهردار و شورای شهر آینده رقم خواهد زد.
سرافراز اردشیری دیگر عضو شورای شهر یاسوج گفت: اولاً ۱۵ میلیارد تومان بدهکاری سنگینی برای شهردار و شورای آینده بجای می‌گذرد و دوماً به این دلیل مخالفت کردم که شهرداری یاسوج پروژه‌ها و طرح‌های که می‌خواهد از قبل این ۱۵ میلیارد تومان انجام بدهد، تعریف نکرده است.
اردشیری گفت: شهرداری یاسوج پروژه‌های کاربردی که می‌خواهد با این مبلغ پول انجام دهد، باید مشخص کند.
دریافت تسهیلات در بودجه سال ۹۵ شهرداری یاسوج آمده است
علی اکبری‌تبار دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج که در موافق با این موضوع صحبت کرد، اظهار داشت: شهرداری یاسوج پروژه‌ها و طرح‌های زیادی را شروع کرده است که برای اتمام آنها نیاز به منابع مالی لازم دارد.
وی تصریح کرد: در یافت تسهیلات در بودجه سال ۹۵ شهرداری یاسوج که به تصویب شورا رسیده، نیز آمده است.
اکبری‌تبار بیان کرد: شهرداری یاسوج کارهای خوبی را در سطح شهر شروع کرده است که برای تکمیل آنها باید منابع مالی آن تأمین شود.
سعید پایدار نیز در این رابطه گفت: قانون اجازه داده که شهرداری‌ها از طرق مختلف از جمله جذب مشارکت‌ها و تسهیلات منابع مالی مورد نیاز خود را برای تکمیل پروژه‌هایش تأمین کند.
وی افزود: شهرداری یاسوج می‌تواند ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند، اما باید پروژه‌ها را در این خصوص تعریف کند که قرار است در جلسه بعدی شورا پروژه‌های تعریف شده در صحن علنی شورا ارائه شود.
بنابر این گزارش، هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در موافقت با این طرح صحبت کرد.
به گزارش کبنا، برخی از اعضای شورای شهر یاسوج نظرات متفاوت تری نسبت به این مسئله داشتند. گفته می شود شائبه انتخاباتی و سیاسی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شهرداری یاسوج طبق قانون باید هر ماه یکبار میزان درآمدها و هزینه‌ها خود را به شورای شهر گزارش دهد که در این چند سال این کار را انجام نداده است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
برم کوچو خم بکشم
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
و باز هم هدایت اکبری موافق طرح هایی که این شهر و شهرداری رو با چالش در سالهای بعد میبرد
بابا دس بردار ماه پشت ابر نمیمونه
شهرساز
Iran, Islamic Republic of
شهردار میتواند با این وام نسبت به تملک اراضی چشمه نباتی بنسنجان حدفاصل جاده سیسخت و اصفهان اقدام نماید و مالکان این منطقه را بعد از چهل سال از بلاتکلیفی دراورد و با احداث پارک در اراضی نسبت به پراکنش فضای سبز در سطح شهر اقدام نماید .
Iran, Islamic Republic of
مال مفت و دل بی رحم . واسه بخور بخور که خوبه . نوش جونتون که از حسابرسی

و بازرسی خبری نیست الحمدالله .
Iran, Islamic Republic of
اصلا شهردار کاری به شوری شهر ندارد وقعی هم به نظرات انها نمینهد چون خود اعضای شوری کار بلد نیستند بوی ... می اید
زیار
Iran, Islamic Republic of
تاکنون کارنامه قابل قبولی از عملکرد شورای شهر ندیدیم جز در بعضی مواقع که برای شهردار ایجادچالش و جنجال کرده اند . چه نیازی به این همه سر و صدای رسانه ای بوده ، اگر قصد همکاری و مشارکت فکری دارند جلسه بگذارن و با شهردار همفکری و تبادل نظر کنند. در این نزدیکی های انتخابات هرکس کارشناس ارشد شهری شده و نظر می دهند . ای کاش انتخاب شهردار هم انتصابی وزارت کشور بود تا تکلیف مردم مشخص بود و اون بنده خداهم به فکر اجرای برنامه های خودش می بود
Iran, Islamic Republic of
بدترین انتخاب مردم بویراحمد در طول تاریخ
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1