تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۲۱۰۸۵۸

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش و کشت فنی و حرفه‌ای و مدیریت استرس کارکنان در یاسوج/ طرح مدارس مراقبت/ معرفی کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد/تشکیل کمیته برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش/ آغاز بازگشایی محور برفکوه/ کهگیلویه رتبه اول خرید گندم مازاد بر مصرف

۰
کبنا ؛برگزاری کارگاه آموزشی پرورش و کشت در فنی و حرفه‌ای یاسوج
کارگاه آموزشی پرورش بلدرچین، کشت آلوئه ورا و میوه های گلخانه ای در فنی وحرفه ای یاسوج راه اندازی شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک یاسوج گفت: در این مرکز برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در دوره های کوتاه مدت در بخش کشاورزی مهارت‌های فنی و حرفه ای به علاقه مندان آموزشهای لازم ارائه میشود.
مهدی رستگار افزود: هم اکنون۶۰ کارآموز با راه اندازی و ایجاد رشته های پرورش قارچ خوراکی، پرورش بلدرچین، کشت زعفران و کشت آلوئه ورا و کشتکار گلخانه ای در حال آموزش هستند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک یاسوج گفت: در این مرکز علاوه بر رشته های کشاورزی،در رشته های تراشکاری،تعمیرکار لوازم خانگی، تعمیرکار ماشینهای الکتریکی و تعمیر پکیج و آبگرمکن، تعمیر وسایل سرد کننده، اتومکانیک درجه۲، برق خودرو درجه ۲، کمک برقکار ساختمان، لوله کشی آب سرد و گرم، تعمیر سرویس و نگهداری خودرو به کارآموزان آموزش داده می شود.
برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت استرس کارکنان یاسوج
کارگاه آموزشی مدیریت استرس به منظور ارتقاء بهداشت روانی کارکنان ادارات در یاسوج برگزار شد.
کارگاه یک روزه آموزش مفاهیم بهداشت روانی و مدیریت استرس و اضطراب کارکنان ادارات در اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد.
دکتر خرامین استاد روانشناسی دانشگاه یاسوج و مدرس این کارگاه با اشاره به اهمیت موضوع تامین بهداشت روانی کارمندان گفت: توجه به شاخص های روحی و روانی موجب می شود تا کارکنان با درک متقابل از یکدیگر و شرایط، محیط کاری مساعدی را برای خود ایجاد کنند که این روند در زندگی روزمره نیز آثار مثبتی خواهد داشت.
مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این همایش، توجه به تامین بهداشت روانی کارکنان را یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بهره وری بهینه از منابع انسانی در دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: توجه به محیط های شغلی و شرایط کار کارکنان موجب بالا بردن کیفیت کار، حفظ سلامت و بهداشت کارکنان و بهره جویی بیشتر و بهتر از طول مدت سنوات کاری می شود.
محمدعلی غفاری با اشاره به تاثیر استرس شغلی بر زندگی کارکنان و نحوه ارایه خدمات افزود: مدیران باید عوامل مرتبط با رضایت مندی شغلی را یافته و در جهت پیشرفت و ارتقای سطح کارایی کارکنان مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه ایجاد محیط کاری پر نشاط و بدور از استرس موجب می شود تا فرایند امور اداری با سرعت و سهولت بیشتری صورت گیرد ادامه داد: مدیران باید به کارکنان خود در به کارگیری راهکارهای عملی در جهت افزایش قدرت تحمل یاری رسانند تا از این طریق در راستای سالم سازی محیط کار و ارتقای بهداشت روانی سازمان خود حرکت کنند.
غفاری گفت: استرس شغلی، دلایل و اثرات آن در عملکرد کارکنان و راهکارهای عملی کاهش استرس در محیط کار از محورهای این کارگاه آموزشی بود.
گفتنی است این کارگاه آموزشی در اداره کل امور مالیاتی استان به صورت سالانه برای کارکنان و خانوادهای آنان برگزار می گردد.
طرح مدارس مراقب
طرح مدارس مراقب در۹۴۶ مدرسه کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان گفت:این طرح با پوشش جمعیتی ۷۸هزار و۷۶۸نفر در۱۳ منطقه و شهرستان استان اجرا می شود.
سیدبهاءالدین ملک حسینی افزود: در این طرح برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر با مشارکت فعال دانش آموزان و اولیاء ومربیان اجرا می شود.
وی گفت: این برنامه با هدف مصونیت بخشی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی، سوء مصرف مواد و رفتارهای پرخطر از طریق مشارکت و همیاری اجتماعی برگزار می شود.
سرپرست معاونت تربیت بدونی و سلامت آموزش وپرورش استان افزود:در این طرح برنامه ریزی پیشگیرانه مبتنی بر الگوی آمایش سرزمین و وضعیت خطر پذیری تدوین می شود.
معرفی کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ زمان مشخص را برای معرفی کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته‌ایم.
رضا دهبانی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب نقش برجسته‌ای در توسعه هر جامعه دارد و باید فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در جامعه رواج دهیم.
وی با بیان اینکه لازم است فرهنگ‌سازی را از کودکان و نوجوانان آغاز کرده و قبل از هر چیز به فکر نهادینه کردن این فرهنگ در بین این نسل باشیم، تصریح کرد: باید از پایه‌ها این کار را انجام داد و دانش‌آموزان و نوآموزان و مهد کودکی‌ها را بیشتر با اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی آشنا کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه و رسالتی بر عهده دارند و تنها یک یا دو دستگاه خاص در این زمینه مسؤول نیستند.
دهبانی‌پور با بیان اینکه وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد در استان‌ها هم وظایفی بر عهده دارند، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی به صورت اداره‌کل مستقل و البته زیر نظر ارشاد اسلامی در این خصوص وظایفی بر عهده دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاسخ به این سئوال که آیا به مانند سال‌های گذشته آیین معرفی کتاب سال استان را هم خواهیم داشت، اظهار کرد: امسال این آیین برگزار خواهد شد.
دهبانی‌پور به زمان این کار اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این است که یا در هفته پژوهش در آذرماه این اقدام انجام شود و یا این که در بهمن ماه و در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب این اقدام در استان انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در همین خصوص کارهایی انجام شده و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مترصد است تا در زمان مناسب نسبت به این کار اقدام کند.
تشکیل کمیته برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش
شش کمیته برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج تشکیل شد.
دبیر کارگروه پژوهش و فناوری استان گفت: شش کمیته علمی، اطلاع رسانی،اجرایی،فن بازار،دانش آموزی و ایده برتر برای برگزاری مطلوب نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج تشکیل شده است.
هجیر کریمی در نشست این کارگروه با محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: این نمایشگاه با حضور دستگاه های اجرایی استان از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: دبیران ستادها و کمیته های زیرمجموعه این کارگروه برای برگزاری نمایشگاه مشخص شده اند.
دبیر کارگروه پژوهش و فناوری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشگاه یاسوج، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی و کاربردی، مرکز تحقیقات کشاورزی، آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور مسئولیت کمیته های برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش را به عهده دارند.
کریمی با تاکید بر پژوهش و توسعه فناوری افزود: نمایشگاه پژوهش و فناوری استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی به برگزاری موفق این نمایشگاه در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: مستندسازی نمایشگاه سال گذشته توسط دانشگاه یاسوج انجام گرفت و یک نسخه از آن نیز در قالب سی دی به اعضای کارگروه پژوهش و فناوری استان تحویل داده شد.
دبیر کارگروه پژوهش و فناوری استان گفت: نمایشگاه کشوری پژوهش و فناوری و همچنین نمایشگاه فن بازار از ۲۱ تا ۲۸ آذر در تهران برپا می شود و برای حضور در این نمایشگاه ها برنامه ویژه ای داریم.
وی از مسئولان استان خواست در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه در استان همکاری کنند.
آغاز بازگشایی محور برفکوه
کار بازگشایی یک کیلومتر از محور کوهستانی برفکوه در شهرستان کهگیلویه با انفجار مین آغاز شد.
معاون اداره راه و شهرسازی استان با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته برای بازگشایی این مسیر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است گفت: قرار است سپاه پاسداران استان برای بازگشایی این مسیر بیش از هفت انفجار با مین انجام دهد.
کهگیلویه رتبه اول خرید گندم مازاد بر مصرف
شهرستان کهگیلویه در سال زراعی ۹۴ و ۹۵ به لحاظ خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان مقام اول استان را کسب کرد.
فرماندار کهگیلویه گفت:در سال زراعی ۹۴ و ۹۵ کشاورزان شهرستان کهگیلویه ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید گندم در این شهرستان فروختند.
علی پوزش با بیان اینکه از این مقدار گندم ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر مادری و اصلاح شده بود افزود:این مقدار گندم خریداری شده نسبت به سال زراعی ۹۳ و ۹۴ که ۷ هزار تن بوده بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان شهرستان بابت خرید گندم مازاد بر مصرف به طور کامل پرداخت شد گفت:این مقدار گندم خریداری شده بیش از ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای کشاورزان شهرستان کهگیلویه سود آوری داشته است.
پوزش یکی دیگر از محصولات مهم این شهرستان را کشت کلزا دانست و افزود: بیش از ۶۵ تن محصول کلزا از کشاورزان شهرستان کهگیلویه خریداری و به مراکز روغن گیری انتقال یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1