تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۲۱۰۶۰۰

اشتغال به کار ۲۷۰ نفر توسط صندوق امید/ تاخیر ۷ ماهه در پرداخت مطالبات مراکز درمانی / اختصاص ۱۲۳ میلیارد ریال به راه و شهرسازی / دریافت کدپستی واحدهای دامی/ همایش صیانت از حقوق شهروندی/ بهسازی خیابان‌های شهر سرفاریاب/ آغاز ثبت‌نام طرح در اربعین/ یادواره شه

۰
کبنا ؛اشتغال به کار ۲۷۰ نفر در استان
۲۷۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید مشغول به کار شدند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این صندوق از طرح‌ها و ایده‌هایی که سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان شود حمایت می کند، گفت: صندوق کارآفرینی امید استان در دوسال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کرده است.
ارسلان حسن پور با اشاره به بهره برداری از  ۹۰ طرح اقتصاد مقاومتی حمایت شده به همت صندوق کارآفرینی امید در روستاهای شهرستان کهگیلویه و دنا افزود: تسهیلاتی که در صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شود از نوع قرض الحسنه و با هدف اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است.
وی اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصاد مقاومتی تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.
حسن پور گفت: اعتبار ابلاغی استان در ابتدای امسال ۱۷۳ میلیارد ریال بود ودر سفر اخیر هیئت دولت و مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور به کهگیلویه وبویراحمد   ۱۶۰  میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار درخواست مردمی در سفر هیئت دولت به استان به این صندوق ارسال شده است گفت: درخواست‌های مردمی که به صندوق کارآفرینی امید ارسال شده است بر حسب اولویت در دست اقدام هستند.
تاخیر ۷ ماهه در پرداخت مطالبات مراکز درمانی
مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه هزینه های درمانی بیمه سلامت در این استان بیش از چهار برابر افزایش داشته است گفت: در سال ۹۲ هزینه های درمانی بیمه سلامت در استان بیش از ۳۰ میلیارد تومان بود این رقم در سال ۹۳ با اجرای بخشی از طرح تحول سلامت به ۶۶ میلیارد تومان و پارسال به  ۱۲۰ میلیارد تومان رسید.
حسینی افزود:به علت افزایش هزینه ها و ثابت بودن درآمد، حدود هفت ماه پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان به تاخیر افتاده است.
وی گفت:در شهرستانهای بهمئی،کهگیلویه،دنا،گچساران و بویراحمد برای ارائه خدمات  مکان مشخصی در نظر گرفته شده است و در سایر شهرستانها از طریق دفاتر پیشخوان دولت به مردم استان خدمات ارائه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود:متوسط هزینه درمان بیمه سلامت روستائیان،پزشک خانواده و نظام ارجاع هر ماه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و با در نظر گرفتن دیگر هزینه ها  به   ۱۳میلیارد تومان افزایش رسیده است.
حسینی گفت: کمبود منابع، ایجاد هزینه های القایی غیر ضروری از طرف برخی موسسات،تجویز داروها و خدمات پاراکلینیکی غیر ضروری  مهم ترین مشکلات بیمه سلامت در استان است.
وی با اشاره به کمبود نیرو در طرح بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون ۶۷ نیروی کارگزار،کارهای تخصصی این طرح را انجام می دهند.
اختصاص ۱۲۳ میلیارد ریال به راه و شهرسازی استان
۱۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات وزارت نفت به راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات بلوکه شده استان از طریق وزارت نفت به اداره کل راه و شهرسازی استان اختصاص یافت.
عدل هاشمی پور افزود:این اعتبار می تواند در زمینه احداث جاده و محورهای روستایی،بهسازی معابر و حوزه های مختلف عمرانی هزینه شود.
وی با اشاره به اینکه دستور آزاد شدن این اعتیار را وزارت نفت ابلاغ کرده است، گفت:برای اجرای برخی طرحها در حوزه راه و شهرسازی از نظر منابع مالی هیچ مانعی وجود ندارد.
هاشمی پور افزود: اکنون این اعتبار قابل پرداخت است که با توجه به میزان پیشرفت طرح ها هزینه می شود.
دریافت کدپستی واحد های دامی استان
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه داشتن کد پستی و ثبت در سامانه قرنطینه الزامی است گفت: این طرح با باهدف ردیابی و رفع مشکلات دامپزشکی در واحد های دامی استان انجام می شود.
عبدالله بهمنش با اشاره به اینکه تاکنون مجوز های دامپزشکی برای واحد های تولیدی اعم از زنبورستان ها،مرغداریها، گاوداری ها به صورت سنتی انجام می شد افزود: ثبت اطلاعات به صورت سنتی موجب مشکلاتی از جمله شناسایی واحد های دامی می شد.
وی گفت:از این پس باکمک سامانه ی قرنطینه کار ثبت اطلاعات واحد ها انجام می شود و برای این ثبت کد پستی الزامی است.
بهمنش افزود:باصدور این مجوز ردیابی واحد های تولیدی و نظارت دامپزشکی راحت تر انجام می شود.
وی ادامه داد:باتوجه به هماهنگی هایی که با اداره کل پست استان انجام شده صاحبان واحد های دامی تا ۱۵ آذر ماه فرصت دارند مراجعه به دفاتر پستی شهرستان ها را دارند.
مدیر کل دامپزشکی استان افزود:از اول دی ماه به هیچ عنوان به شیوه قبلی یا سنتی مجوز واحد های تولیدی دامپزشکی صادر نمی شود.

همایش صیانت از حقوق شهروندی
همایش سلامت اداری وصیانت از حقوق شهروندی در آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
در همایشی که با شرکت ۱۵۰نفر از فرهنگیان در سالن شهید مطهری یاسوج برگزار شد  رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گفت:یکی از مهمترین موانع تحقق سلامت مطلوب اداری عدم آگاهی کامل کارمندان از قانون است.
خضران قاسمی افزود:تکالیف قانون مدیران در راستای سیاست های کلی کشور مشخص و تبیین شده که مهمترین آن  ۸ راهکار اصلاح نظام اداری کشور است.
وی گفت:آگاهی از مقررات تکلیفی،عمومی،خاص،وظایف وتکالیف ایجابی و سلبی و عمل به این وظایف موجب تحقق سلامت اداری خواهد شد.
دبیر این همایش افزود:وجود برنامه عملیاتی سالانه،نظارت بر ساماندهی نیروی انسانی،ارتباط با مراکز آموزشی و بازخورد آن علاوه بر کیفیت بخشی به فعالیت ها موجب سلامت اداری و صیانت از حقوق ارباب رجوع و مخاطبان خواهد بود.
وی گفت:وظیفه اصلی خدمت به مردم است و هرگونه هتک و حرمت به مخاطبان براساس قانون مستوجب برخورد خاص خود است.
بهسازی خیابان‌های شهر سرفاریاب
کار بهسازی ومرمت ۱۰ هزار متر مربع از خیابانهای شهرسرفاریاب درحال اجراست.
شهردارسرفاریاب گفت: کارمرمت وبهسازی خیابان های معلم، شهید بامزر وورودی شهر آغاز وتاکنون پنج هزار متر از معابر این شهر آسفالت شده است.
چنگیز برهانی اعتبار این طرح را ۹۰۰  میلیو ن ریال اعلام کرد وگفت: این اعتبار از محل منابع داخلی وتملک دارایی های سرمایه ای هزینه شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را بهسازی و زیباسازی شهر، وتسهیل رفت وآمد خودروها عنوان کرد
 آغاز ثبت نام طرح «جای شهدا خالی نیست» در اربعین
گروه فرهنگی: معاون فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پیاده‌روی اربعین حسینی امسال با شعار جای شهدا خالی نیست طرح نایب الشهید اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تارنمای این مرکز ثبت‌نام کنند.
احمد بهرامی، معاون فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، ۲۱ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به موسم اربعین حسینی(ع) و حضور میلیونی زائران در این مراسم، پویش مردمی نایب‌الشهید آغاز به کار کرد.
وی بیان کرد: در این طرح که با شعار «امسال اربعین جای شهدا خالی نیست» اجرا می‌شود، هر زایر ایرانی نایب الزیاره یکی از شهدا از جمله شهدای مدافع حرم خواهد بود.
معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: به همین منظور، همسفران طریق الحسین(ع) می‌توانند با مراجعه به سایت (الاربعین www.Alarbaeen.ir)  و یا با نصب اپلیکیشن الاربعین پذیرش نیابت یکی از شهدا را برعهده گیرند.
بهرامی اضافه کرد: زائران همچنین برای شناساندن هر چه بهتر شهید مدنظر خود می‌توانند تصاویر، دلنوشته، خاطرات و نامه‌های خود را در سایت الاربعین ثبت کنند.
یادواره شهدای شهر سی سخت و دنا

یادواره ۱۸ شهید شهر سی سخت با حضور مردم ،مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگر در مسجد جامع امام علی این شهر برگزا شد.
امام جمعه شهر سی سخت با اشاره به لزوم تبیین و تفسیر مفهوم شهید و شهادت گفت: همانگونه که آیات قرآن تفسیر دارند خون شهید نیز تفسیری در آن نهفته شده که با برگزاری یادواره های شهدا باید این مفهوم و هدف تفسیر و بازخوانی شود.
مصباح نژاد شناخت دشمن و بصیرت را نوعی جهاد عنوان کرد وگفت:اگر ما ایستادگی کنیم و بر آرمانهای اسلام و انقلاب در ادامه مسیر از تهدید و تحریم دشمن نترسیم ، نقاط بحران به نقطه های امید بخش برای ملت ایران تبدیل میشود.
فرمانده ناحیه سپاه شهرستان دنا هم هدف از برگزاری یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و خاطره شهدا اعلام کرد وافزود: تاکنون ۳۲ یادواره پایگاهی محله ای و آبروی محله در شهرستان دنا برگزار شده است.
شهرستان دنا ۱۲۰شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
کسب رتبه دوم مقاله‌نویسی جشنواره قرآن و عترت از سوی معلم کهگیلویه و بویراحمدی
در دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، معلم کهگیلویه و بویراحمدی مقام دوم کشور را کسب کرد.
سیدحمدالله خواهش‌نیک، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، یعقوب برفر، فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی مقام دوم کشور را کسب کرد.
وی افزود: ایشان از فرهنگیان بخش لوداب مقاله خود را با موضوع مبانی و گستره اخلاق اجتماعی از منظر قرآن و عترت ارائه داده است.
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این مقاله تربیت و زندگی اجتماعی مردم را با توجه به آیات قرآن کریم بررسی کرده، یادآور شد: این فرهنگی از محققان و نخبگان جوان استان دارای ۲۷ مقالهisi علمی پژوهشی ـ ملی و منطقه‌ای است.
یادآور می‌شود، در همایشی که در قم و با حضور برگزیدگان این جشنواره برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره از آقای برفر تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1