تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۲۱۰۲۹۷

حقوق های کیلویی در کارخانه قند یاسوج / این حقوق ها عقلانی نیست / تجمع هر روزه کارگران

۵
۰
کبنا ؛ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حالی برگزار شد که همه اعضا نسبت به عملکرد بانک ها و عدم همراهی آنها در مسیر توسعه و تولید کهگیلویه و بویراحمد گلایه کردند و همچنین به اهیمت کارخانه قند در توسعه استان و اشتغالزایی و لزوم شروع به کار سریع آن تاکید کردند.
به گزارش کبنا، در این نشست روند واگذاری قدیمی‌ترین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و پرداخت حقوق کارگران این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت.
ghand
بانک هم هیچ مشکلی برای واگذاری کارخانه قند ندارد
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی مزایده که خرداد ماه جاری برگزار شد سرمایه‌گذار جدید کارخانه قند انتخاب شد و قرار بود این کارخانه تا پایان شهریور ماه به سرمایه‌گذار واگذار شود اما تاکنون این کار صورت نگرفته است.
در ادامه قدرت‌الله حبیبی مدیرعامل کارخانه قند یاسوج گفت: خرداد ماه سال گذشته آگهی مزایده کارخانه در روزنامه‌ها درج شد و امسال هم مزایده دوم برگزار شد که در این مزایده سرمایه‌گذار جدید طرح انتخاب شد که سرمایه‌گذار کارخانه با تمام توان در حال انجام فرایند واگذاری این کارخانه است و بانک تجارت به عنوان مالک کارخانه در حال برنامه‌ریزی برای واگذاری و تعیین تکلیف است.
حبیبی در ادامه با اشاره به عدم پرداخت حقوق سه ماهه کارخانه قند گفت: عدم پرداخت حقوق کارگران کارخانه قند سوژه رسانه‌های شده که حقوق‌های ماه‌های قبل با موافقت سرمایه‌گذار واگذار شد و پرداخت حقوق سه ماه اخیر کارگران منوط به اجازه سرمایه‌گذار جدید است.
وی با بیان اینکه روند واگذاری کارخانه قند به سرمایه‌گذار جدید گفت: مشکلات پیش روی برای واگذاری کارخانه رفع شده و اگر با مشکلی مواجه نشویم این کارخانه ظرف ۱۵ روز آینده به لهراسب باقری سرمایه گذار واگذار می‌شود.
حبیبی عنوان کرد: حقوق مرداد، شهریور و مهر کارگران را بدهکار هستیم که ظرف روزهای اخیر پرداخت می‌شود.
وی گفت: تاخیر ۱۸ و ۲۰ ماهه در حقوق کارگران کارخانه که توسط رسانه‌ها اعلام شده صحت نداره و بیمه بیکاری افراد تا ۱۲ ماه برقرار می‌شود.
این مسوول تصریح کزد: آمادگی برای واگذاری کارخانه قند وجود دارد و بانک هم هیچ مشکلی برای واگذاری ندارد.
 
وضعیت کارگران قند تعیین تکلیف شود
اما صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارخانه قند دو سال است که هیچ گونه تولیدی نداشته و باید وضعیت کارگران تعیین تکلیف شود.
مظاهری عنوان کرد: دو سال است که اداره کار به حدود ۳۰-۴۰ نفر کارگران اخراجی کارخانه و یا کارگران که از کارخانه خارج شدند را بیمه بیکاری می‌دهیم.
وی بیان کرد: کارگران این کارخانه به دلیل عدم پرداخت حقوق هر روز در جلوی این کارخانه تجمع می‌کنند که وضعیت کارگران روشن شود.
چرا کارخانه قند دو سال تعطیل است
مجید محنایی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: دو سال است که کارخانه قند تعطیل شده و باید دلیل تعطیلی کارخانه و عدم استفاده از تسهلات رونق اعلام شود.
وی عنوان کرد: مجموعه استان خواستار تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر کارخانه، واگذاری به سرمایه‌گذار و رونق این کارخانه است.
پرداخت برای کارخانه ای که تعطیل است و تولیدی ندارد، منطقی نیست
در ادامه لهراسب باقری مدیرعامل کارخانه قند نیز با اشاره به آمادگی برای تحویل کارخانه در خصوص پرداخت حقوق کارگران کارخانه گفت: کارخانه دو سال است که تعطیل است و هیچ گونه تولیدی ندارد پس لزومی ندارد به آنها حقوق پرداخت شود.
وی عنوان کرد: ۱۷ کارگران کارخانه این کارخانه ساعت ۱۰ در محل کار حاضر می‌شوند اما ساعت ۱۲:۳۰ محل کار را ترک می‌کنند و حقوق بالای دو میلیون دریافت می‌کنند و فقط جو روانی ایجاد می‌کنند و توجیح ندارد به چنین افرادی حقوق پرداخت شود.
رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قریب به ۹۸ درصد اقدامات واگذاری کارخانه قند انجام شده، تصریح کرد: در بدترین شرایط تا پایان آذرماه تمامی اقدامات در خصوص واگذاری کارخانه قند به بخش خصوصی عملیاتی می شود.
باقری بیان کرد: کارخانه قند فضای کارگری پیچیده و متفاوتی دارد به گونه ای که آن را ملک و ارثیه پدری خود می بینند و حق و حقوق عجیب و غریبی برای خودشان قائل هستند.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد افزود: همیشه بحث کارگران قند یک ماجرا بوده و واقعا باید تعیین تکلیف شود چرا که پرداخت برای کارخانه ای که تعطیل است و هیچ تولیدی ندارد نه منطقی است و نه عقلانی و اصولا اینجا کمیته امداد نیست بلکه یک کارخانه با هدف تولید و اشتغال!
وی بیان کرد: ظرفیت کنونی کارخانه هیچ توجیه اقتصادی ندارد و اگر بخواهیم به شیوه قبل کار کنیم ضرر صرف متوجه ما است بنابراین بازسازی و توسعه کارخانه امری ضروری است که دست کم ۹ ماه تا یک سال به طول می انجامد و در این مدت هم باید وضعیت کارگران و حقوق بگیران آن مشخص شود چرا که ما نمیتوانیم برای کارخانه تعطیل پول و حقوقی پرداخت کنیم.
حقوق های کشکی در کارخانه قند یاسوج
باقری گفت: الان کارخانه قند افرادی دارد که ساعت ۱۰ می آیند و ساعت ۱۲ از کارخانه خارج می شوند و حقوقی بالای دو میلیون می گیرند و باید مشخص شود این پرداخت ها بر چه منطقی استوار است.
وی گفت: ما به دنبال توسعه کارخانه هستیم و با شرکت آلمانی وارد مذاکراتی شده ایم و  انشاالله با تجهیز و توسعه نماد صنعت استان شاهد بهبود روند توسعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد و همچنین اشتغالزایی برای جوانان مستعد این دیار خواهیم بود.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: بانک های استان سلیقه ای عمل می کنند و کم کاری خود را با نام دستگاه های نظارتی توجیه می کنند.
باقری گفت: هیچ کدام از ما کار غیر قانونی از بانک ها نمی خواهیم اما بانک ها باید در مسیر توسعه و کمک به استان کمی انعطاف به خرج دهند.
وی با گلایه از رفتار ضد توسعه ای بانک ها، افزود: بانکی در استان به نامه وزیر، استاندار استان و معاونش هیچ اهمیتی قائل نشده که این قبیل رفتارها صرفا حرکت توسعه و اشتغال استان را کند و لاک پشتی کرده است و ضروری است برای توسعه استان و کمک به اشتغال مردم انعطاف به خرج داد.
 
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم با تایید سخنان لهراسب باقری گفت: دلیلی ندارد که برای کارخانه تعطیل حقوق و بیمه ای پرداخته شود.
کشاورز تصریح کرد: مزایده کارخانه قند هم دارای ایراداتی است و ابتدا باید همه موانع رفع می شد و بعد به مزایده می رفت تا روند واگذاری اینهمه مدت به طول نمی انجامید.
به گزارش کبنا، در پایان مقرر شد ظرف ۱۵ روز فرایند واگذاری انجام شود و در غیر این صورت به کارگروه اعلام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسئولان مواظب باشند فریب نخورند بعضی دلال بازی در می آورند.سر مسیولین کلاه می زارند.
ماهر
Iran, Islamic Republic of
آقا مسولین استان خواب نرن،این .. زیادی متوقع شده آقا میگه کل استان هر جا میرسن سفره بندازن تا ..، مگه از اول نمیدونس باید جوابگوی کارگران باشه،کارخانه رو.. به ایشان واگذار کردن که کارگران بیکار نشن و ایجاد اشتغال تازه بشه، اما ..، عادت کرده
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
وقتی بخش خصوصی وارد می شود دیگر کسی نباید ادعایی داشته باشد و شاید مالک جدید بخواهد کل کارخانه را خراب کند و داخل زمینش گندم بکارد به کسی چه مربوط است .
یا حق
Iran, Islamic Republic of
میگم شما بعنوان خبرگزاری مگه نباید تمام خبر ها ی کارخانه رو توو سایت بزنید یا اینکه ترس دارید و یا .......
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
حقوق های کیلویی در کارخانه قند فقط متعلق به مدیرعامل شرکت میباشد که بالای ۱۵ میلیون تومان در یافت می کنند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1